joko nyt onnistaisi

hh83, mennään Fort Lauderdaleen, mut lentohan laskeutuu Miamiin. Sieltä sit vuokra-autolla huristellaan menemään. On ajatus, että käytäis just Key Westissä ja Orlandossa, koska Disney Worldiin on päästävä! Ja niissä ihanissa outlet-kauppakeskuksissa [;)] yhdessäkin on yli 400 putiikkia [:D] taidan seota siellä lopullisesti! NHL-matsiinkin mennään, kun kumpikin lätkästä tykätään.

Joten on paljon odotettavissa matkalta ja saa muuta ajateltavaa kuin tämä vauvanteko, niin mukavaa puuhaa kuin se aina välillä onkin [:)]

Hmm, siis missä päin nuo saaret sijaitsee? Oon ihan onneton maantiedossa, enkä niin kovin paljon matkustellutkaan, että ei sano mulle mitään.

Mä taas teen töitä koneella koko päivän, joten voit arvata mihin mä aina välillä eksyn [:-] lisäksi kun tämä työ/työpaikka ei ole enää sitä mitä haluan, niin mielenkiinto suuntautuu väkisinkin toisaalle. Kovasti olen yrittänyt hakea uutta työpaikkaa, mut ei tässä taloustilanteessa ole kovin helppoa päästä edes haastatteluun. Tosin suunnitelmia on myös yrittäjäksi ryhtymiseen, mutta sekin on taloudellisesti tällä hetkellä arvelluttavaa [&:]

No nyt eksyin jo ihan sivuraiteelle [:)] vaikka hyvähän se kai vaan on, että saa ajatuksia suunnattua muihin asioihin.

MMI, ABC-saaret on siinä väli-amerikassa, ihan etelä-amerikan pohjois-rannikolla.. Nimi saarten etukirjaimista:Aruba, Curacao ja Bonaire, kuuluvat Alankomaihin. En tiennyt minäkään tätä, ennen kuin mies valisti..;)
Miamista Key Westiin ajamiseen kannattaa muuten varata päivä. Automatkakin on jo aika upea, koska tie kulkee suureksi osaksi silloilla ja ympärillä hiekkarantaa..;)

Mulla on opinnot loppusuoralla ja lisäksi teen töitä pari iltaa viikossa sekä satunnaisia keikkoja.. (olen muusikko) Mutta MMI, toivotaan että tässä uudessa kierrossa nappaa ja saat pian jäädä äitiyslomalle..;) Työpaikka-tylsyys varmaan helpottaisi..;D Itse ainakin odotan sitä, että saa jäädä kotiin ja olla lapsen kanssa. Vaikka tietysti opintoja joutuisin varmaan tekemään äippälomallakin, mut silti..

*terveisiä täältä bussipysäkiltä*=D

Pahoittelut kaikille, joille täti taas tuli kutsumatta kylään.

Tatjuskalle tsemppiä! Toivotaan, että kyse on vain valemenkoista.

Meikäläinen eilen kertoi, miten aikoo olla ihan rennosti tämän kierron, mutta enpä vaan malta olla täältä pois! Täytyy lueskella, mistä täällä keskustellaan. Aika monella on näin synkeään syksyyn matkasuunnitelmia. Ihanaa, kun on muutakin ajateltavaa kuin ovispäivän kyttäys ja toive siitä, että tärppäsi. Töissä minäkin näitä luen, kun koko päivän koneen äärellä istun. Kotosalla ei välttämättä aina ehdi koneen ääreen - ainakaan niin, että kommentoisi keskustelua. Kännykästä joskus tsekkaan jutut, mutten sillä jaksa alkaa kirjottamaan mitään.

Reipasta syyspäivää kaikille!

Nyt tuntuu kyllä niin oudolta. Eli sikiöpussia ei näkynyt ultrassa mutta limakalvo oli paksuuntunut ja keltarauhanen näkyi että raskaus on alkanut kyllä mutta onko menny kesken vai onko kohdunulkoinen vai vaan niin alussa että ei näy, on epäselvää. Pääsin oman terkkarin kautta huomenna veritestiin josta saa sit vinkkiä missä mennään (varmaan tulokseen menee pari pv).

Ite oon valmistautunu siihen että kesken meni mutta vuoto oli vaan kovin pientä ja sitä ei nyt ole ollenkaan, lääkäri sanoi että vanhaa verta näkyy vähän ja myöskään mitään kipuja ei ole.

Terkuin Tatjuska, odotellen parempaa tietoa

Tatjuska, onpas nyt harmi ettet saanut vielä varmistusta suuntaan tai toiseen! Jaksamista ja tsemppiä että kaikki kääntyis hyvin!

Kiitos kaverit... :)

Ei oikein jaksa iloita edes siitä mahdollisuudesta että raskaus jatkuu mutta aion jostain kerätä sen voiman, että kunnes toisin todistetaan niin raskaana ollaan kun ei kerran vuoda eikä kipuile.

Hei Tatjuska,
yritin juuri käydä googlaamassa kaikkia vaihtoehtoja, mitkä kertoisivat varmaksi tilanteesi, mutta en tullut hullua hurskaammaksi, joten täällä myös toivotaan, että saat varmistuksen raskaudestasi piakkoin.
*lähetetään positiivista energia ja voimia*

Voimahali täältäkin Tatjuska! Toivotaan että kaikki olisi vuodosta huolimatta niin kuin pitääkin - ja että saisit siitä pian varmistuksenkin...

Noppa, mulla on vähän samat fiilikset... Ympärillä hyvät ystävät pyöräyttelee vauvoja (nytkin meen viikonloppuna yhtä uutukaista kattomaan), ja vaikka kuinka on järjettömän iloinen niiden puolesta, niin kyllä se kirpaiseekin - että miksen minäkin vois jo...? [:@] Sitten tuijotan monta kertaa päivässä ihaillen kaverin laittamaa kuvaa vauvastaan ja kipristelen niin vahvasti vauvakuumeessa ettei mitään muuta saa aikaseksi... [8D] Minä, joka vielä joku vuosi sitten sanoin etten ehkä tee lapsia ollenkaan tai ettei ainakaan mitään vauvakuumetta tule! heheh.

Oon nyt vaihteeksi ite hiukan positiivisella mielellä... Jotenkin ajattelen että kun tässä kierrossa nyt vihdoin sen ovulaation löysin, ja saatiin harrastettua seksiäkin useaan otteeseen oikeisiin aikoihin, niin jospa se nyt sitten olis tärpännyt! Koitan toppuutella itseä ettei se pettymys olisi niin suuri sitten kun se täti taas tulee kuitenkin, mutten mahda mitään sille et toivo taas nostaa päätään... On tämä sellaista vuoristorataa tämä lapsen yrittäminen kyllä, ainakin naisen hormonitoiminnalla :) Miehethän - kuten jo monesti tässäkin ketjussa on todettu - tuntuu ottavan projektin kovasti lunkimmin, ja hyvähän niiden on ottaessa kun ei tartte omaa kroppaa vahtia haukkana, nauttivat vaan hedelmällisistä päivistä... [:D]

Tatjuska peukut ja varpaatkin on täällä pystyssä, toivotaan että kaikki on kohdallaan!

Kyselit kokemuksia keskenmenosta. Mulla oli keskenmeno heinäkuussa ja se todettiin ultrassa viikolla 10+1. Keskenmeno oli kuitenkin tapahtunut jo 3-4 viikkoa aikaisemmin. Mulla vuoto alkoi hiljalleen pian ultran jälkeen ja voimistui siitä sitten pikkuhiljaa viikon aikana. Hel**tilliset alavatsa ja -selkäkivut tulivat myös mukaan kuvioihin. Jälkikäteen huomasin myös, että kaikki raskausoireet (huimaus ja tissien arkuus) olivat myös hiipuneet pois. Tuosta verikokeestahan nähdään se raskaushormonien (hcg) määrä veressä, jonka pitäisi olla useita tuhansia tai jopa kymmeniätuhansia! Raskaushormonit eivät kuitenkaan katoa hetkessä, sillä mulla ne oli vielä heinäkuun lopussa, 3 viikon vuodon jälkeen noin 60, eli olisin vielä saanut raskaustestiinkin plussan sillä arvolla.
Tämä oli mun tarinani, mutta toivon todella, että kohdallasi kaikki on kunnossa. Pidäthän meidät ajantasalla tilanteesi suhteen *iso hali*!

Tsempit myös kaikille, jotka ovat saaneet tädin kylään kutsumatta!

Noppa ja Kaika olisi kiva kuulla myös teidän kuulumisenne lääkärireissuilta.

Moi!
Tulin juuri sieltä lääkäristä. Nyt sitten tehään niin että meen 5.11 verikokeisiin jossa selvii et ovuloinko ollenkaan ja sen jälkee mietitään taas jatkoi. Eli kasa hormooni verikokeita ois tulos. Jos ovuloin ni alotetaan varmaan keltarauhashormooni kierron tasottamiseks. Ja jos en ni sit pitää mennä gynelle jossa herätellään ovista.  Eli näin pitkään saa taas oottaa!![:@] Alkaa kyllästyttää tää venaaminen![:'(]
Miks ihmees lasten saanti voi olla näin vaikeeta. Mut toiveena ois et ovuloisin ja tulisin raskaaks tällä kierrolla. Nyt ois menos 8/36,54,74. Plaaah! Ehkä kierto on menny vaa sekasin pillereitten jälkeen ja jos se alkais pikku hiljaa tasottu tai sit tää on vaa toive ajatteluu.

Tatjuskalle hurjasti tsemppii ja toivotaan et kaikki on hyvin.

Voi itku Tatjuska. [:(] Ikäviä uutisia eikä varmasti ole helppoa odotella varmempaa tietoa. Mutta se ainakin on hyvä juttu, että vuotoa ei ton enempää ollut eikä kovia kipuja. Eli toivoa vielä on. Toivon sydämestä, että kaikki menee vielä hyvin. Iso, iso hali!

Kurjaa myös hh83 ja MMI, kun täti tuli taas kylään. Ainakin nyt on taas paremmat mahdollisuudet hh83, kun miehes on kotosalla ja MMI ihania matkasuunnitelmia. Mua se ainakin piristää aina ihan reilusti, kun saa haaveilla kaikista matka-asioista. Ja mikäs sen mukavampaa olisi, kuin saada pieni sala-matkustaja kyytiin. [:)]

Toivottavasti saatte Noppa ja Kaika apuja lääkäristä. Toivotaan parasta.

Ja ihan kaikille tasapuolisesti mukavaa syksyä ja oikein paljon plussatuulia matkaan! Välillä meinaa mennä hermot näihin raskaushaaveisiin itse kullakin, mutta kyllä niitä parempiakin päiviä tulee. Koitetaan vaan nauttia elämästä ja kaikesta muusta ihanasta ja olla stressaamatta liikaa vauvasta. Usko on ainakin täällä kova, että meistä jokainen lopulta sen oman pienen nyyttinsä saa. [:)]

+++++++++++++++++++++++++

Hei.

Tämä "ihmettely" ei ehkä varsinaisesti kuulu tänne.. mutta.. jospa osaisitte auttaa? eli laskureiden mukaan minulla olisi ollut ovulaatio 18.10, mutta tänään käydessäni vessassa huomasin, että paperiin /papereihin tuli paljon kellertävää limaa/eritettä [:'(] ei siis todellakaan mitään normaalia valkovuotoa. Mistähän tämä voisi johtua?

Suuri kiitos jo näin etukäteen vastauksista.

Tinttarella, tarkotatko ruskeaan päin kellertävää vai sellaista läpinäkyvää vuotoa? Yleensä oviksen aikoihin valkovuoto muuttuu ja tulee runsaammaksi.. Voisiko olla sitä? Tai sitten jos oletkin ovuloinut aiemmin, niin ruskehtava vuoto voi olla merkki alkion kiinnittynisestä.. Toisaalta jos syöt esim MultiTabseja niin niistä voi virtsa värjäytyä keltaiseksi.. Mut en ole kyllä kuullut että se vaikuttaisi valkovuodon väriin..;)

Tässä muutama vaihtoehto joka tälleen maallikolle tulis äkkiseltään mieleen..ü

Kiitos vielä kaikille tsemppauksesta! Täti on kyllä tänään pahoinpidellyt mahaparkaa ihan moukarilla.. Menen nyt kauppaan ostamaan greippimehua..=D

Ja Vaavi 2010, olet oikeassa. Tässä uudessa kierrossa on taas paremmat mahdollisuudet.. Se kuulemma auttaa tässä raskautumisessa, kun on mies paikalla..;P oikeastaan mun ei pitäis olla masentunut koska keskimäärin joka kolmas kk on ollu jotain reissua tms, ettei olla ihan päästy 100% yrittämään.. Eli oikeestaan tänään alkoi yk7..

Kiitos jälleen kerran kaikille kannustavista sanoista. Kyllä mulla alkaa vähän sellanen luovuttajafiilis olla kun kerta ei ultrassa mitään näkynyt ja eilen vähän tuli hyytymää. Kun oikein ajattelin niin sikiöhän olis näillä viikoilla pari millinen eli tuskin näkyis ultrassa juurikaan mutta hyvinkin saattoin tulla pois sen hyytymän seassa. Mut miks tää ei sit voi vuotaa kokonaan pois? Mä kävin äsken lasten kanssa uimassakin kun ei oo tänään tullu tipan tippaa ja nyt on valkovuotokin muuttumassa ihan normaaliin suuntaan. Tissit on edelleen tosi arat mielen herkkyydestä nyt puhumattakaan, pientä painon tunnetta on alavatsalla mut sekin voi nyt olla kumpaa tahansa, keskenmenoon liittyvää tai normaalia kohdunkasvukipua. Että voi riipiä tää tunne. Ja nyt kun mies oli eilisillan töissä, ja on tänään illan pois ja huomenna kanssa niin mä oon ihan hajoomispisteessä. Ei tällasta epätietoisuutta pitäis yksinään elää... Mut en mä hennonnu edes ehdottaa miehelle että jättäis tuon työmenonsa tänään väliin ja huomista ei voi jättää väliin. Tuskin sillä mitään valtavaa hyvää fiilistä on (ovat syömässä ja muutamalla drinksulla) mutta eihän se ongelma hänen kropassaan tällä hetkellä ole niin tuskin tuntee myöskään samaa luopumisen tuskaa kuin minä. Eilisen illan hän hoki kuinka minua rakastaa ja että en murehtisi vaan yritetään uudestaan, niin kauan että se onnistuu. Onneksi näin. Tekis mieli mennä hermosauhuillekin (oon tuuripolttaja yleensä vaan kupitellessa), mutta kun saatan kuitenkin vielä olla onnellisesti raskaana niin ei anna luonto periksi ja näinköhän se edes helpottais. Sen päätin jo, että jos tää tässä viikon sisään vuotaa täältä pois ja hcg on huomenna matalalla niin ens viikonlopuksi kehittelen jotain piristystä itelleni (mies on silloinkin pe ja la iltaduuneissa), kun muksutkin on isällään. Yksin en jää tänne kotiin kärvistelemään. Nih.

Nyt tulee kyyneleet silmiin taas, ei voi mitään. Ääh ja lapset on tossa hereillä vielä.

Tsemppiä kaikille ovisten pongailuun ja plussiin ja kehvelin täti kun tavoitti MMI:n ja hh83:n. Pöh. Jotain hyvää vaihteeks kehiin, kiiiiiitooos....

No meillähän on hh83 ainakin tässä suhteessa samanlainen tilanne. Nyt kun menkat on tuossa kuun vaihteessa niin sen jälkeen on sitten 5. kerta, kun on mahdollista raskautua. Maaliskuussa jätin pillerit pois, mutta kun se mies tosiaan huitelee aina välillä muualla. [:D]

Tosi kurjaa Tatjuska. [:(] Tosiaan nyt ei ole sun hyvä olla yksin. Vaikeaa se on, mutta koita keksiä jotain muuta tekemistä. Vaikka jotain ihan pientäkin puuhaa, mikä saa sun ajatukset ainakin vähäksi aikaa pois asiasta. Tsemppiä todella paljon!

Tsemppiä Tatjuskalle, tuollainen epätietoisuus on todella raastavaa[&:] Jaksamisia myös kaikille muille, pahoitteluni kaikille joille täti on tullut kylään..

Nyt on sitten jännät päivät meneillään, tänään kp 33 eli sen verran mitä viime kierto oli pituudetaan. Nyt odotellaan tuleeko menkat vai ei, ärsyttävintä on se että menkat voivat tulla kahden viikon aikana, koska kierto on aiemmin heitellyt hurjasti. Toivoin vain jo että kierto alkaisi nyt tasoittua.. Joten joko plussa tai menkat mahdollisimman pian, kiitos[:)] En tiedä yhtään missä vaiheessa uskallan alkaa miettimään testaamista, toisaalta ne menkat voi paukahtaa vaikka huomenna joten turha vielä edes miettiä sitä.

Alavatsa vihloo aina välillä ja viime päivinä on jostain syystä alkanut tulla todella runsasta valkovuotoa[:'(] Osaisinpa tulkita omaa kehoani paremmin, tuntuu että tuntemukset ovat joka kuukausi erilaiset[&o]

Käykääpä naiset katselemassa alla oleva dokkari, on todella mielenkiintoinen! Niin monet asiat olivat niin tuttuja! Tälle tulee vielä jatkoakin, tässä seurataan 100 parin vauvan teko yrityksiä. En varmaan itse pystyisi lähtemään tuollaiseen mukaan, on niin arka asia ettei siitä halua puhua edes kavereille saatiko ventovieraille..
http://areena.yle.fi/video/484432

Tatjuskalle iso halaus.!!<3
Toivotaan että tilanne selviää pian!

Kaika, kerrohan lääkäriuutiset sitten tänne!!

hh83 ja MMI,pahoittelut tädistä[&:].

Gaia,zemppiä!!![;)]

Gaia, mielenkiintoinen dokkari näyttäis olevan se teeman ohjelma.. En ehtinyt vielä kokonaan katsoa sitä, mutta varmasti katson kun ehdin vaan.. Toivotaan että sinulla nappaisi tässä kierrossa! Valkovuoto on ainakin hyvä merkki. Sehän tulee runsaammaksi oviksen aikoihin ja myös jos olet raskaana..[;)]

Noppa, valtavasti sinulle tsemppiä näihin lääkäri käynteihin! Mulla on gyne vasta marraskuun puolivälissä.. Saas nähdä, mitä siellä sitten päätetään.. *huah*

Mutta kuulkaas nyt naiset, ajattelin tässä kun mulla on käynnissä viimeinen varma luomukierto ennen sitä gyneä, että en tässä kuussa jätä mitään sattuman varaan. MultiTabsit on taas listalla, samoin se greippimehu, vaikka onkin TOSI kamalan makuista, lisäksi ajattelin pistää itteni makealakkoon. Yksi syy on se että painoa vois tiputtaa, mutta mietin myös sitä, että jos liiallinen sokerin syönti voi vaikuttaa virtsatieinfektioon ja kaikennäköinen vaalea leipä ja riisi ym pahentaa hiivatulehdusta, niin ei niistä varmaan kohdun kannaltakaan mitään hyvötyä ole, joten ajattelin jättää paahtoleivät ym. pullamössöt sekä ne karkit ja makeiset vähemmälle tässä kuussa.
Liikuntaakin voisin lisätä. Ihan vaikka kävelulenkeillä.. Xyckling-tunneilla käyn kerran pari viikossa. Mitäs muuta? Saunominen kuulemma tappaa siittiöitä, mutta en ole ihan varma suostuuko mies luopumaan saunomisesta edes ovulaation ajaksi..[8D]
Ai niin, ja sitten pitäisi saada unta palloon vähän paremmin ja tasaisemmin.. Elämäntapoja siis pitäisi vähän kohentaa.[;)]

Lähteekös joku mukaan tsemppailemaan?[:)] Heitänpä tässä teille kaikille haasteen!

Hauskaa päivää ja +++++++++++++++++++++++++++++++++ tuulia!!

hh83, samoilla linjoilla! [:)] Tarttis tosiaan minunki ottaa itteeni niskasta ja alottaa taas terveellisempi elämä. Aikoinaan (v. 2005) sain laihdutettua 17 kg, mutta nykyisen mieheni tapaamisen jälkeen on kiloja taas alkanut tulla. Eikös oo semmoinen sanonta että; Rakkaus lihottaa [;)] Mulle on ainakin käyny niin, vaikka silloin vannoin, että ikinä en niitä kiloja ota takaisin [:(] ja tässä sitä ollaan. Höh. Mulla on kyllä geenitkin sellaiset, että riittää kun katsonkin jotain viineriä tai kakunpalaa, niin lihon. Ainakin tota makeaa (=suklaata) mulla kuluu ihan liikaa.

Onneksi mun/meidän (olivat siis minun ja nyt ovat meidän [:)]) koirat vaatii päivittäin omat ulkoilunsa, joten tulee edes vähän lähdettyä liikkeelle. Kun tämä työkin on tätä istumista vaan ja työmatka on reilu 20 km, joten pitää kulkea autolla, niin jää hyötyliikunta ihan olemattomiin. Harrastuksetkin jääneet. Aikaisempi rakas harrastukseni, muodostelmaluistelu, piti jättää reuman takia [:(] Nyt käyn harvakseltaan toisen koiran kanssa agilityssa.

Huh, tulipahan purkauduttua... ehkä osaatte rivien välistä lukea, miten paljon mua nämä kilot ja nykyinen saamattomuus ottaa päähän [&o] Luulisi siis olevan helppoa taas alottaa terveellisempi elämä...

Mites asiasta toiseen, täällä taisi jollain olla koiria? Vai muistanko väärin? Minkäsrotuisia? Meillä on kaksi karkeakarvaista mäyräkoirapoikaa, joista toinen on kääpiökokoinen eli painaa n. 5 kg. Toimittaa meidän perheessä sitä sylivauvan virkaa [:D] [:D] Jonkin verran oon jo miettiny, että mites ne suhtautuu sitten vauvaan, kun semmoinen taloon tulee? Eivät ole kauheesti olleet lasten kanssa tekemisissä. Täytyy vaan muistaa niitäkin huomioida, ettei vaan touhua vauvan kanssa.

Taidan olla jo ehkä vähän paremmalla mielellä kuin eilen, täti on jyllännyt kyllä tänäänkin vielä sen verran, et välillä pitää irvistää [:'(] Eilinen ilta sujui aika pitkälti apeissa tunnelmissa, itku oli herkässä ja mies ihmeissään. Teki mieli mennä peiton alle piiloon, kun niin harmitti kaikki asiat. Vaikka eihän se mitään auta, mut silti.

Toivon silti kaikille jaksamista arkeen ja tähän naisen elämään, ei se ole helppoa ei.

+++++++++++++ *puhaltelee*

Takaisin