joko nyt onnistaisi

Tatjuska, kiitos tosi paljon tsemppailusta!! Tänään on jatkunut samaan malliin.. eli ruskeaa vuotoa tulee ja mahaa juilii.. Olishan se mahtavaa, jos voisin perua sen marraskuun ajan sille gynelle.. Mut vielä odottelen kyllä ainakin kaksi-kolme päivää, että jos se täti kumminkin päättää tulla.. Jäitä hattuun vaan, kun en jaksais millään odottaa..[;)]

hh83, mullakin on (kierukan jälkeen koko ajan vaan) lyhentynyt kierto....

Eka 39 päivää,sitten 30,->28 ja 26..
Eli ei tosiaan voi sanoo koska seuraavat tarkalleen voisi alkaa..paitsi jos oviskipuihin (Ja siitä + 14 pv)on luottamista niin ensi maanantai/tiistaina "täti tulisi kylään" päivä.[&:]
Viimesimmät menkat alkoi ihme tuhrulla ja seuraavana kaatamalla-jee.![&:]
Muutoin ovat aina alkaneet kaatamalla....[:@]
Mitään maha kipuja mulla ei ole ennen sitä paitsi nyt on ollut ovulaatiosta lähtien alavatsalla pientä särkyä..aivan liian lievää kuitenkin.Muutenkin koko ovulaatio oli kivulias kuin mikä...!!

Tissejä välillä juilasee,ihme kipupisteitä.Suuta kuivaa,janottaa turvottaa -nam...

Näitä tädin odotus kolotuksia.[:@]Mutta ei kummempaa..muuta kuin aivastellu,palellu,syöny,mieli vähän alhaalla..mut väsymys vielä uupuu...tänäänkin heräsin 5.04 ylös...

Eilen meillä oli kamala savotta kun nuorimmaisella huomattiin täitä.... huhhuh mikä pyykkisota.
Luulis että ois poikki sellasen huseerauksen jäljiltä-mut ei...

Huomenna onneksi välipäivä täältä,roikun täällä muutenkin vähän väliä[;)]...lähden tallinnaan kaverin kanssa ja ensi viikonloppuna ruotsin laivalle toisen kaverin kanssa....

Tein tänään päätöksen, että tässä kuussa en tikuttele ovista ja yritän muutenkin olla ajattelematta koko raskautumista. Saa nähdä, miten se vaikuttaa mielialaan, mutta pakko vähän rentoutua. Kunpa osaisi nollata päänsä muiltakin mieltä rassaavilta asioilta, kuten siltä, että pahasti näyttää siltä, ettei me löydetä uutta kotia jouluksi. Olin niiiiiin kovasti haaveillut joulusta omassa talossa. Onneksi olen hurahtanut täysin harrastuksiini, ompeluun ja lasitöihin. Niihin saa uppoamaan mielettömät määrät aikaa, ajatuksia - ja rahaa. [&:]

Me lähdetään viikonloppuna kummityttöni synttäreille ja varasin just hotellin, ettei tarvitse 2 tunnin kotimatkaa samana iltana ajaa. Levätään kunnolla ja ajetaan sitten sunnuntaina virkeänä mökin kautta kotiin. Ei olla mökillä käyty kuukauteen, joten odotan jo kovasti, että päästään käväisemään siellä luonnon helmassa.

Täällä tuntuu muillakin olevan/olleen tarvetta lepuuttaa ajatuksia vauva-aiheesta. Rentouttavaa mieltä kaikille ja sen myötä toivottavasti moneen kotiin plussatuulia! Heh, pitihän sitä kuitenkin joku taka-ajatus paljastaa. [8D]

Itsekin olen koittanut olla vähemmän miettimättä raskautumista ja tärppäisikö se tällä kierolla... Sitten kun tärppää niin sitten saapi miettiä sitä raskaana oloa kylläkseen. Tämä kuukausi on menty vähän semmosella tekemisen meiningillä sekä ihan tulee jos on tullakseen- meiningillä... Ensin meinattiin, että joka toinen päivä harrasteltaisiin... Mutta nyt kun kalenteria katsoo (joo tosiaan olen lisännyt S merkkejä kalenteriin! :), niin yleensä sitä on oltu joka kolmas tai neljäs päivä sängyssä, viime viikolla oli viisikin päivää taukoa... Parempi kun ei tästä ota mitään pakkopullaa... menee maku koko touhusta... Viime kuussa alkoi menkat 21. päivä, eli huomenna olis kiertopäivä 30. Harmi kun ei ota mitään selkoa kierron pituudestakaan, viime kuussa oli 45... niin ei pysty arvailemaan milloin menkat tulis ja onko ne ylipäätään myöhässä. Mutta nyt aion pitää pääni, ja tehdä vasta ekan r-testin tarvittaessa 45. kiertopäivän paikkeilla, eli jos ei sinne mennessä ole tullut niin sitten kokeilemaan... Viime kuussa olin tuntevinani jonkinlaisia oireita ja tein kolmekin testiä turhaan. Nyt en rupee edes testailee, odottelee ensin menkkoja tarpeeksi pitkään ja testaa sitten vasta.
Ihana olisi kyllä sellainen tapaus, että just joku tulis sanomaan, että sä olet varmasti raskaana. Sitähän sanotaan, että sen näkisi naamasta...?! :) Tai niinkuin yhdellä tuttavalla oli ollut monena aamuna huimausta, ja sen työkaveri oli sanonut että sä olet varmasti raskaana, niin se oli sitten ollutkin...  Tuliskin jotain niin selkeitä merkkejä...!
Olisi ihanaa saada vauva ensi kesälle... nythän se menis sinne loppukesälle, mutta kumminkin. Sitten joskus keskellä talvea hirvee pakkanen ja saa heti rueta pukemaan hirveitä tumppuja päälle... No ei sillä, en valittais, saisipa edes joskun sen vauvan... :)

MMI ja hh83, teille nyt oikein extratsempit, jos se täti nyt ei tuliskaan! [:D] Ja kaikille muillekin meille, vielä tosiaan loppukesävauva haaveissa.... Vaikka eipä sillä, kuten Kcatrikin tuossa jo sanoi, paljon väliä ole mihin vuodenaikaan tulee, kunhan tulisi! Siis se vauva.

Tänään saapui postissa pikku paketti, tilasin ovisliuskoja ja ajattelin nyt testata niitä. Sunnuntaina tai maanantaina aloitan metsästyksen. Mulla kierto yleensä sen 25-26 päivää, viimeksi oli tosin 28. Vähän hankala nyt sitten tietää, että milloin se ovulaation aika on. No, kokeillaan.

Tervehdys kaikille!
Huomen on se päivä ku meen sinne lääkäriin yli pitkien kiertojen takii. Eka kierto oli pillereitten lopettamisen jälkeen 36 ja sit oli 54 ja nyt viimesin 74. Soitin aamul sinne ja kysyin et voinko tulla ku mul on menkat viel pikkasen päällä siis ku meinaavat tehä papan ja gynen. Sanoivat sieltä et tuu vaa et katotaan niit keltarauhashormoonei jos alottaisin ne noihin pitkiin kiertoihin. Sanoi et niiden avul on helpompi raskautuu ku tietää paremmin millon ovuloi.
Tähän asti oon ollu niin surullinen ku ei tiiä yhtää millon ovuloi ja tuntu mahottomalta olla oikeeseen aikaan hommis. Nyt jotenki tuli uutta kipinää ja innostus kasvo taas valtavasti. Mä en sais innostuu liikaa tai meen ihan mahottomaks.[:)]
Seki viel et kahel kaveril on alle vuoden ikäset esikoiset ja yks oottaa ja sit kuulin eilen et mun sedälle on tulos vauva toukokuus. Siis oon niin innoissani näistä mut se myös masentaa mua et koska mä saan!
Hirvee vauvakuume iski taas! Tuntuu ihan etten tiiä mis asennos oisin[:D]
Mut toivotaan meille kaikille seuraavaks kunnon plussaa!!![:D][:)][:D] ja tsemppii kaikille, eiköhän tää kaikki oo sen arvosta!

Moikka!

Mahtavaa noppa, että saat jotain lisäinfoa ja -apua raskautumiseen.

Mulla on myös lekuri, torstaina tosin, mutta odotan ku kuuta nousevaa uudelleen raskautumisyrityksiä!
En edes suostu ajattelemaan vaihtoehtoa, että kaikki ei olisikaan ok uutta raskautta yritettäessä.

Varmaan kohta teen munasolun kohdalla mielikuvaharjoituksia...[8D]

Heti kun on ok yrittää, ajattelin mennä ilman ovistikkuja ekat kaksi kiertoa ja sitten jos ei mitään, otan järeät aseet käyttöön (=ovistikut + jokatoinen päivä peittojen heiluttelua[;)])

*positiivista ajattelua*

Mä tuun vähän jäljessä teitä muita, jotka otatte pikkaisen aikalisää tästä, mutta mä vaan odotan niiiiiiin paljon, että pääsen edes yrittämään!

Tämä ilo ilmeisesti loppui lyhyeen sillä reilu tunti sitten alkoi vuoto ja vähän tuli hyytymää mukana. Ihan kun ois menkat. Tosin vuoto ei ole lisääntynyt yhtään mutta kyllä sieltä hetken tuli ihan kunnon kuukautisten tapaan vuotoa... :( Mutta pelkäänpä pahoin että keskenmeno tämä on vaikka mulla ei siitä kokemusta olekaan. Mites muilla joilla on? Tuliko heti voimakasta vuotoa, entä kipua? Juurikaan ei oo kipua, ehkä pientä menkkamaista on.

Tatjuska mulle sanottiin että niin kauan kun verta ei tule kauheita määriä tai
mukana ole kauheita kipuja niin ei välttämättä ole mikään hätänä...
soittele huomenna itelles lekuri niin pääset katsastaan tilanteen.
ja jos kivut tulee mukaan niin sit ensiapuun.

toivotaan et olis muuten vaan vuotoa,
onhan naisia joille tulee menkatkin vaikka on raskaana.
toivotaan parasta  !

Jaksamisia Tatjuskalle! Mä en osaa sanoo miten noi jutut menee mut oon sormet ja varpaat pystys et kaikki ois hyvin ja menis hyvin!

Tatjuska- ymmärrän, miksi säikähdät, mutta ilman kirkasta verivuotoa /ja kipuja ei kannata hätääntyä- näin mulle sanottiin kanssa noilla viikoilla ja paikkansa piti- kaikki oli hyvin ja raskaus jatkui..

ja wastis antoikin ihan oikeet neuvot- eli jos vuoto jatkuu, aina voi mennä lekuriin ja tarkistaa tilanteen.

*peukut pystyssä*

Tatjuska, sormet ja varpaat pystyssä täälläkin, että tuo olisi vain jotain vaaratonta eikä mikään olisi vialla! Vaikka vaaratonta olisikin, niin varmasti inhottavaa, kun tuolleen pitää säikytellä. Jaksuja!

Noppa ja Kaika, teille tsemit lääkärikäynnille, toivottavasti siellä saatte molemmat avun. Nopalle apu oviksen bongaukseen ja Kaikalle lupa vauvayrityksille!

Kiitos kaikille tsempistä ja plussatuulista, niistä ei valitettavasti ollut apua [&o] Takana on valvottu yö tädin kanssa [:'(]

Eli kp 1/28-30 täällä [:(]

Nyt meni kyllä viimeistään uskottavuus mun kehon tuntemuksista.. olo tuntuu jotenkin huijatulta [&:]

Pahoitteluni jälleen ON-jutuista, mieli on vaan aika maassa [&o]

Tatjuska, toivottavasti kaikki on hyvin!

Tatjuska, todella toivotaan nyt että se vuoto loppuu ja pikkuinen pysyy tiukasti kyydissä!
Mulla viime yönä alkoi sitten menkat.. Oikein isoilla klimpeillä ja kovalla kivulla. Mutta nyt tämä uusi kierto otetaan miehen kanssa vakavissaan, ja pääsen sylkemään siihen Donna-testiinkin..

MMI, samassa liemessä siis ollaan nyt..
Koita jaksaa tädin kanssa. Itse otin vapaan aamupäivän, suunnittelen meille matkaa jonnekkin lämpimään marraskuun vikalle viikolle.. Itku tuli kyllä eilen illalla, kun puolen yön aikaan kävin vessassa ja sain paksua punaista paperiin.. Ja mies yritti lohduttaa ja sanoi, että ei sais stressata niin paljon.. Joo, tottahan se on, mutta vähän eri tilanne miehillä kun niillä ei ole näitä oireita..[&o][:'(][:@]

Mutta kuten edellisessä jo sanoin, niin uusi kierto on uusi chänssi..

Kiitos kaikille kannustuksesta, menen Ovumia-klinikalle ultraan klo 11 tänään. Vuotoa ei tullut puoltakaan tuntia sitten loppujen lopuksi, nyt vain ruskeaa valkkarin seassa. Eli pitää käydä tarkistaan tilanne. Asennoitunut olen keskenmenoon, mutta haluankin lähinnä neuvoja miten kannattaa nyt toimia, että saa sitten loputkin ulos. Ei kai noin vähällä homma voi olla kokonaan ohi...

hh83 ja MMI, pahoitteluni! Tuoreessa muistissa pettymys vielä lauantaiaamusta, mutta kuten sanottu, nyt on sitten taas uuden mahdollisuuden paikka edessä! Täällä nyt siis kp 5/25-26 (?). Ensi viikolla sitten yritystä putkeen ja sunnuntaina aloitan tikuttelun.

Ja ei ne miehet voi ymmärtää näitä juttuja, vaikka kuinka on yhteisestä lapsesta kysymys. Kun se kaikki tapahtuu (tai ei tapahdu...) meidän kropassa eikä heidän, niin aika vaikeaa on varmasti ymmärtääkään. Tukea tietysti toivoisi. Meilläkin mies sanoo, että ei pidä stressata! Oikeassahan se on, mutta helppo sanoa.

Nymeria, veit sanat suustani (tai kirjaimet näppäimistöstäni..;)

Tatjuska, hyvä että pääset heti ultraan käymään! Muista sitten kertoa tännekin miten kävi! *hengessä mukana*

hh83, mulla oli yöllä ihan sama reaktio... itkuhan siitä tuli. Kyllä munki mies yritti kovasti lohduttaa, mut ei sillä oo näitä hormoneita, jotka tuntuu sekoittaneen ainakin mun mielen ihan täysin. Tuntuu välillä, että mun päässä ei liiku enää mitään järjellistä.

Meillä on jo lennot maksettu, joulukuun alussa 1,5 vkoa Floridan lämmössä odottaa [:)] Jos ei tässä kierrossakaan vielä tärppää, niin seuraavan kierron hedelmälliset päivät osuvat matkan ajalle.

Kiitos jälleen Nymeria lohduttavista sanoista! [:)]

MMI, mulla on ongelmana tuo kännykkä.. Kun sillä pääsee nettiin vaikka kesken luennon tai bussimatkalla.. Sieltä monta kertaa päivässä käyn tätäkin sivustoa lukemassa ja tuntuu ettei ajatuksiin meinaa mahtua muuta kun tämä raskautuminen.. Nyt tässä loppuneessa kierrossa ehkä vähän helpompaa oli hetken aikaa, kun tiesin etukäteen ettei edes yritetty raskauua, sen miehen työmatkan takia. Mutta siis tosi vaikeaa olla stressaamatta!

Ihanaa, että pääsette Floridaan! Menettekö Miamiin? Me ollaan oltu siellä kerran lomalla, vuokrattiin auto ja ajeltiin sinne Key Westiin asti. Lämmintä ja hyviä sukelluspaikkoja, jos niistä on kiinnostunut. Sekä mahtavat outletit! Joista muuten löytyy ihania vauvanvaate-kauppoja! Viimeksi kun jenkeissä käytiin meinasin jo ostaa niitä settejä, joihin kuuluu paidat, housut, pipot ym.. [;)]

Me on nyt kateltu jotain tuolta ABC-saarilta. Mihen pitää sitten siitä mennä joulukuun alussa töihin jenkkeihin.. Ja meillä myös osuis ovis sen matkan loppuun.. Mietin tässä just, että kannattaiskohan varata itellekin lennot sinne miehen duunipaikkaan.. Sais sitten ne loputkin hyvät päivät käytettyä..[8D] Tosin, mun olis pakko tulla takaisin, kun työt kutsuu.. Hmm.. työt/lapsen teko..? kumpikohan painaa vaa´assa enemmän..?[:)]

Takaisin