joko nyt onnistaisi

niin täti pysyköön niin kaukana ku pippuri kasvaa... heh, ei taas kulje tällä oikeen hyvin pääkopassa.

Ginessa, kiitos kommentista! Alan nyt kokeilemaan sitten ensi kierrossa tuota Donnaa.. On nimittäin nyt taas niin yrityshalut korkealla.. Tämän välikuukauden ansiota osittain, että jaksan taas uudella innolla paneutua oviksen ajoittamiseen, vitamiinilisiin sun muihin..[;)]

Vähän outojakin kuuluu, nimittäin äsken huomasin vessassa käydessäni että jotain ruskeaa vuotoa on jo tullut.. Että ehkä ne menkat sitten alkaa kohta. Tosi lyhyt kierto vaan tästä sitten tulee, kun nyt on menossa kp25/28. Mulla siis kierto näköjään vaan lyhenee, kun edellinen oli 28, nyt ilmeisesti 24?! ja aikaisemmin mulla ollut keskimäärin 29-31 pvä..
Voinko nyt sitten merkata tuon ruskean valkovuodon jo ensimmäiseksi kiertopäiväksi, vai vasta kun tulee kunnolla tavaraa..? anteeksi herkkähermoisille karkeat kuvailut..[:'(]

Tatjuska, miten on sinulla raskaus sujunut? Oletko huomannut oireita..?[;)]

Sain just ystävältä sähköpostia. Hän on nyt raskauden puolivälissä. Kesällä niin innostuin hänen raskaudestaan ja luulin, että yhdessä päästään odottamaan ja vertailemaan tuntemuksia. Vaan eipä olla päästy. Kaikki muut ystävät ovat jo lapsensa tehneet tai päättäneet jäädä lapsettomiksi, joten yksin tässä tuskailisin ellei teitä olisi! [:)]

hh83,  kierron ekaksi päiväksi lasketaan kuulema vasta se päivä, kun kunnolla vuotaa. Luin tämän joltain sivulta, kun tutkin hormonilääkitysjuttuja.

Voi rasitus, alakerrassa on remontti ja ne poraa jotain kovaäänisesti. Vähän on vaikea keskittyä töihin. [8|]

Heissan kaikille, uusille ja vanhoille kuumeilijoille!

Täällä sitten odotellaan uutisia MMI..ja pidetään peukut pystyssä ja sormet ristissä, että ei alkais kuukautiset!!

Itselläni alkaa kaavinnan jälkeinen vuoto loppumaan- onneksi ja odotetaan lääkärin "huolto"tarkastusta torstaina.
Lisäksi greippimehu, vehnänalkioöljy ja raskausmultivitamiinit kuuluu jo jokapäiväiseen aamurutiiniin..

Ja painoasiaan vielä..kävin kokeilemassa yhtä hametta kaupassa ja voin sanoa, että peilistä heijastuva pahkurainen, valkoinen ja roikkuva liikamassa on paras motivaattori, kun tarvitsee aloittaa terveelliset elämäntavat (taas).. YÄK, mikä näky[:'(]..elikkä aina kun meinaa lipsua, niin eiku loisteputkien alle kokeilemaan bikineitä [;)]

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

kiitos, silveri!
Eli en vielä hätäile kierron lyhentymisestä.. Katsotaan ja odotetaan..[;)]

Kaika, toivotaan että saat torstaina lääkäriltä puhtaat paperit!
Taidanpa itsekin ottaa sen greippimehun mukaan kaupasta kun seuraavan kerran käyn ostoksilla..[:D]

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Tietoisesti olen vähän pitänyt taukoa täällä hengailusta - ja mullakin kyl oli kirjautumisvaikeuksia, eli en päässyt silloin kirjoittelemaan tänne kuin mieli teki...
Eka Terolut-kierto takana ja se oli 23pv! Okei, ihan hyvä että lyhenee siitä neljästäkymmenestä, mut tuo on jo vähän liikaa.
Vauvoja oon yrittänyt olla ajattelematta, mutta viikonloppuna hyvä ystäväni sai lapsen ja taas nosti kateus ja katkeruus päätään... Miksi se en ole minä joka sen potran pojan/tytön olisi pyöräyttänyt? Ja lähipäivinä parilla muullakin ystävälläni on LA - en pääse vauvoja karkuun vaikka haluaisinkin. Onko muilla samoja mietteitä? Mä en oikein jaksa iloita edes läheisenkään ihmisen puolesta...
Ehkä ajatukset näin synkkinä sen takia, että jos kesäinen raskauteni olisi ollut onnistunut olisin nyt ohittanut sen ensimmäisen kolmanneksen raskaudesta...

Olipa taas synkkää, sori siskot!

Täällä taitaa aika monella olla käsillä jännät paikat. Kuka odottaa tätiä kylään ja kuka on menossa lääkäriin ja mitä vielä. Itseäni kutkuttaa ajatus siitä, että se miehen mussukka tulee vihdoinkin taas kotiin nyt la. Ja mikä parasta olen saanut siihen viikon vapaata töistä niin kyllä tulee olemaan ihanaa olla taas lähekkäin ja kaksistaan. [:)]

Viikon verran pitäisi odotella tätiä kylään.[:-]
En osaa sanoa yhtään mistään nyt mitään,en uskalla ajatella niinpäin että onnais.
Ihmettelisin jos onnistuisi...
Nääs kun oireet voi olla mihin tahansa suuntaan...

Plussia meille kaikille kuitenkin,-mahdollisimman  monelle!![:D]

Angervo, ((jaksamista)) Minullakin välillä on ollut tuollaisia tuntemuksia, nyt olen ehkä taas osannut iloita muista asioista kun elämässä on tapahtunut muuta mielenkiintoista.

Olen käynyt lukemassa kaikki viestit sekä täällä että jos raskautuneiden kuumeilijoiden puolella, mutta tuntuu ettei oikein ole kirjoiteltavaa kun menkatkin tulevat niin harvoin..

Pariin epäsäännölliseen kiertoon löytyikin syyllinen, PCO eli monirakkulaiset munasarjat. Varsinaista oireyhtymää (PCOS) minulla ei ole, koska ei ole ylipainoa tai ylimääräistä karvoitusta,aknea tai muitakaan oireita. Ultraäänessä kuitenkin näkyivät. Unohdin kysyä että miksi heti pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli puoli vuotta säännöllinen, koska ilmeisesti tämä on pysyvä ominaisuus. Jatkoa tutkitaan sitten verikokeilla, hormonitasoja ja ovuloinko lainkaan.

Vähän pelottaa kun luin tuosta varsinaisesta oireyhtymästä, jos lihoisin (nyt BMI 24) niin kasa muitakin riskejä sitten olisi. Sen verran mitä netistä luin, niin raskaustoiveita ei tarvitse kokonaan heittää. Todennäköisesti niitä clomi-hoitoja sitten tällekin suunnalle tiedossa jossain vaiheessa, jos ei luomutärppiä loppuvuonnakaan tule. Ultraäänestä näki senkin että pitkä kierto on taas tulossa - ei näkynyt munasoluja. Toisaalta ajoituskin on nyt pari kiertoa ollut pielessä noiden pitkien kiertojen takia. Mutta odottavalla kannalla siis..

laittelenpa nimiä taas päivitellen..

kjeev
ginessa
hh83
Kaika
wastis
Mymmeli84
Lila
Silveri
Sussu29
Nymeria
MMI
TyhjäSyli
noppa
Vaavi2010
Angervo
Gaia

*toivoo, että saisi poistaa nimiä päivityksen yhteydessä*

Ja haluan ihan sponttaanisti toivottaa kaikille ihanaa viikon jatkoa--> se on meidänkin aika joku noista tulevista päivistä saada katsoa plussaa ja olla raskaana loppuun asti [:)][:)]

hh83, raskausoireina edelleen tissit kipeenä, väsyttää kovin ja sillon tällön nipistelee alavatsalla, ruoka maistuu mut oon osannu syödä aika terveellisesti. Ei oikeestaan muuta, pahoinvointia ei ole. Toivotaan että kaikki on kunnossa niin siinä tapauksessa tää menis oikein hyvin. Väsystä huolimatta olen riipinyt itseni kävelylenkille 5krt viimeisen viikon aikana, kilsoja takana n. 37km. MUTTA MUTTA.... nyt on pakko kerrata muistista asioita, nimittäin hh83, minulla plussakierrossa kävi juurikin noin kun sulle eli nippailuja oli pitkin viikkoa ja sitten pam, kierrot aiemmin 28-29 ja sit yhtäkkiä kp 25 viirua valkkarin seassa ja aattelin että mitä hittoo, kierto 24!!!. Ja silloin tuli itku, sanoin miehelle että juhannusvauvahaaveet valuivat pönttöön. Siis ihan punainen viiru, ei edes vaan ruskea. Mutta sitten seuraavana päivänä ei tullu mitään mut suorastaan-anteeksi vaan- helvetillinen menkka tai sen tyyppinen juiliminen ja nippailu alavatsalla. Päätin seuraavaan aamuun odottaa että jos ei ala kunnolla niin testaan. Ja plussahan siitä tuli, kp 27 jo niillä herkimmillä testeillä kahdesti samana päivänä. Että nyt on sulle pakko laittaa EXTRATSEMPIT että sulla ois samat oireet ku mulla. Vielä plussan jälkeen parina päivänä tuli sellanen viiru mut ei sit muuta, nyt ei oo enää tullu. Ja jälkeenpäin tein kolmannenkin testin ja se oli yhä plussaa.

http://www.always.fi/cramps_pms.html

Hip hei,kellä kaikilla on pms oireita ??[:D]
Hihhih[:D]Voiko olla onnellisempi luettuaan tälläista?[;)]

Kuinka moni on käyttänyt clearblue ovulaatiotestiä ja tullut raskaaksi?
Niin ja onko se näyttänyt kierrossa sen ovulaation ja kelle ei?
Ajattelin ostaa ensikuussa sellaisen jos on tarvetta[;)]...ensi viikollahan se nähdään jos tarvitsee rahat taas tälläisiin pistää...[;)]
Enää en tikuta noilla mammaksi puikoilla PAH!!!![:(]

Huomenet!

Tänään jälleen testattu, nyt CB:n herkällä testillä ja negaa näyttää [:(]

Jään odottelemaan... jollei tätiä näy, niin testaan vasta parin-kolmen päivän päästä uudestaan.

Heippa taas pitkästä aikaa.. Mukava huomata että moni "vanha" kuumeilija on jo siirtynyt raskaana puolelle[:)] Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille[:)] Olen käynyt lueskelemassa viestejä silloin tällöin, päätin kuitenkin kesäloman aikana koittaa keskittyä hieman muihin asioihin, alkoi tulemaan tästä tuloksettomasta raskautumisen yrittämisestä liian synkkä olo.. Olen keskittynyt töihin ja muihin asioihin, usein nämä raskautumis asiat vaan tulee silti mieleen. Kovasti koittaa miettiä asioita positiivisesti, kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen, mutta välillä se on vaan liian vaikeaa[&:] Alkaa kohta olla vuosi yritystä takana, tuloksetta. Lääkärissä kävin jo muutamia kuukausia sitten kivuliaitten kuukautisten takia, kaikki oli silloin ok ja sain tietää että ainakin ovuloin. En millään haluaisi mennä tutkimuksiin, tulee niin viallinen olo.. Toivon vielä että onnistuisi ihan luomuna, odottelen ainakin muutaman kuukauden vielä. Eniten lääkäriin menossa vaivaa tuo ylipaino, sitä on täälläkin reilusti, melkeinpä joutuu menemään yksityiselle jos jotain hoitoa toivoo saavansa. Tosin eipä neuvolan lääkäri viimeksikään siitä alkanut mitenkään syyllistää, taisin tehdä sitä enemmän itse sillä käynnillä[:)]

On jotain positiivistakin kuitenkin tapahtunut, kierto oli jo normaalipituudessa viime kierrossa. Ensin pillereiden lopettamisen jälkeen kierto pysyi pillerikierron kaltaisena viitisen kiertoa. Sen jälkeen 5 kiertoa oli tuskaa, järkyttävät kivut ja kierron pituus heitteli 40-48 päivän välillä. Viime kierto oli 33 päivää, menkat alkoivat aivan yllättäen hyvin pienillä kivuilla. Toivo elää että kierto alkaa vasta nyt tasaantumaan ja tekisi sen jälkeen raskautumisesta helpompaa[:)]

Nyt meneillään kp 32, viimeiset kaksi viikkoa vihlonut alavatsaa, joten voisin kuvitella että ainakin jotain on tapahtunut tässä kierrossa. Nyt odotellaan mikä tulee tälle kierrolle pituudeksi.. Mietityttää vain että missä vaiheessa testailen jos ei menkkoja kuulu, kierto saattaa kuitenkin kestää yli 40 päivää.. En millään haluaisi testata negaa, jollakin tavalla on helpompaa kun menkat vain tulevat eikä tarvitse katsella sitä raskaustestin yhtä viivaa.. Juteltiin raskautumisesta vakavammin miehen kanssa muutama viikko sitten, koko aikana mies ei ole mitään sanonut mutta kertoi nyt että syyttää itseään siitä että raskautuminen ei ole onnistunut! Teki hyvää jutella asiasta ja itkeä muutamat turhautumisen kyyneleet yhdessä, antaa paljon voimaa kun tietää että asia on yhtä tärkeä myös puolisolle.

Ihana päästä pitkästä aikaa vuodattamaan tänne teille tuntemuksia.. Emme ole kovin monelle yrityksestä kertoneet, joten juttukaverit ovat vähissä. Mies kyllä kuntelee ja koittaa ymmärtää, mutta hänen on vaikea ymmärtää näitä naisen tuntemuksia kierron aikana[:)] Hieman vaikeaksi menee ukon ilme kun alan vuodattaa oviksista, alavatsan vihlonnasta ja limoista[:D]

Gaia
Hiiih,toivotaan että siellä voisi olla joku pesää rakentamassa jos on sellattii vatsa tuntemuksia ollut [:D]
Tsemppiä tosi paljon!![;)]

Heh,mäki lähettelen ovulaatioista ja vitamiineista linkkejä toiselle puoliskolle, ja on kyllä itsekin syönyt esim foolihappoa jo kuukauden-pari.!!![:D]

MMI, kunpa saataisiin sinusta vielä jatkoa viime päivien tsunamiaallolle![;)]

ginessa, hyviä uutisia siis nuo PMS-oireet..[:D] Joka kolikolla on kääntöpuolensa..[8D]

ja Tatjuska, sanoitpa nyt ääneen sen mitä olen tässä yrittänyt mielestä työntää sivuun..[;)] Menkat ei ole vielä alkanut, ja eilisen jälkeen ei ole vielä tullut sitä ruskeaa vuotoakaan. Yleensä mulla kyllä tulee suoraan ihan verta, kun menkat alkaa, että en tiedä mitä tämä nyt voisi sitten olla.. Raskautuminen vaan tuntuu NIIN epätodennäiköiseltä, koska sen miehen työreissun takia ja muuten vaan syysväsymyksen johdosta peittojen heiluttelu on jäänyt todella vähäiselle.. Ja laskujeni mukaan vähintään kaksi päivää myöhässä..
Menkkatuntemuksia on edelleen, tosin vatsa ei ole kovin turvonnut. Rinnat sen puoleen on kipeät ja turvonneet. Ota tästä nyt selvää sitten. Mutta niin kuin viime kuussa katkerasti päätin, en usko mitään oireita ennen kun menkat on varmasti myöhässä ja testi näyttää plussaa. Siinä se nyt tuli sanottua; päälauseessa puhun menkkaoireista ja sivulause alkaa kuitenkin sanalla, mutta.. Ja tämä kuukausi oli se mun rentouttava välikuukausi.. Hmph![8|]

Olisipa kiva, kun kävisi just niin kuin siinä Sooloilua-leffassa jossa joku muukalainen tulee kahvilassa sanomaan, että onneksi olkoon olet muuten raskaana..! Ei tarvitsisi omaa päätä sekoittaa vatvomisella..[;)]

No, joka tapauksessa tsemppiä meille kaikille!

hh83, pakko mun on tähän vielä lisätä että niin mäkin luulin että metsään meni koko kierto kun ei oltu tärppiviikolla kun kahdesti petipuuhissa ja eka aivan liian aikasin ja toka myöhässä kun ovistesti näytti puhdasta negaa, joten äläpä heitä kirvestä kaivoon. Voi kun mä niin toivon, että olisit tulossa perässä tuonne odottajiin :)

Takaisin