joko nyt onnistaisi

Moikka tänne!

ginessa, meikäläinenkin otti eilen viiniä tarpeeksi.
Ja muutenkin olen ihan malttamattomana, että koska sitä voi alkaa yriitämään uudestaan..tulisipa torstai ja lääkärintarkastus jo!!!

No uuteen viikkoon sitä on suunnattava ja olen ajatellut yrittää keskittää ajatuksia opískeluihin ja itseni kuntoon saamiseen..tuli kesällä pikkasen liikaa noita kiloja ja nyt km:n jälkeen voisi pikkasen laihduttaa, ennen seuraavaa raskautumista *sormet ja varpaat ristissä, että onnistuu*

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Kyllä tää tästä [;)]

Mun pitäis kans alkaa laihduttaa. Sain keväällä jo kivasti 9 kiloa pois, mutta arvatkaa vaan pysyikö? No, ei!!! 7 tuli takas.  Ärsyttävää, muttei just nyt ole motivaatiota, vaikka ennen sanoinkin, että vauvan takia tekisin mitä vaan ja kyllähän sitä yks 10 kiloa äkkiä tipahtaa. Tässä sitä ollaan! *huoks*

Koko päivä on mennyt ommellessa. Mies jo kyllästyi minuun ja lähti kioskille ajankuluksi. Meinaa kuulema leipoa pullaa tänään. Laihduta tässä nyt sitten, kun mies on ensimmäistä kertaa eläissään innostunut leipomisesta. Eilen saatiin piimäkakkua ja tänään kuulema pullaa. [:)]

Ginessa, samoja fiiliksiä täällä.. Se RASKAUS-sana siinä purkin kyljessä eniten raivostuttaa.. Ja sit multitabsin kyljessä vielä poseeraa nainen kauniisti pyöristyneen mahansa kanssa. Keksis edes jonkun vähän raflaavamman nimen siihen vaikka..;)

Oon miettinyt tota alkoholijuttua. Että kuinka aikasin se voi vaikuttaa sikiöön? Kun eikös alkoholi kulje veren mukana lapseen? Ja eikös napanuoran mukana ravinteet kulje lapseen vasta vähän myöhemmillä viikoilla, ei heti alkion kiinittymisen aikana. Jostain olen muistaakseni näin lukenut.. Odotan jo innoissani ensi kuuta että päästään yrittämään! Välikuukausi on tehnyt tosi hyvää. Suosittelen, jos tuntuu että pää alkaa hajota..;D

Niin..mulla vaan nyt laski mieli kun ei mielestäni nyt yritetty tarpeeksi.[:-]
Täytyy pitää sormia ja varpaita ristissä kuitenkin [;)] ihan kaikille.
Ehtikö sulla Kaika paljon tulee kiloja raskaudessa?
Varmasti kaikki menee Kaika hyvin, toivotaan että aika menee sen suhteen kuin siivillä!![:D]

Ihana mies sulla Silveri kun on innostunut leipomaan!![;)]

hh83 mäkin oon mielestäni lukenut että vasta myöhemmillä viikoilla vaikuttaa,eli noin 7 viikolla kun sydän alkanee sykkimään.[:-]
Niin ja eihän sitä aina voi tietääkään että onko raskautunut..kaikissa raskauksissani olen juonut tietämättä olevani raskaana eli juur ennen menkkojen oletettua alkua.Eikä noi 3 pöllömmäks siitä ole tulleet[;)].
Miten sitten...vaikuttaisiko kuitenkin mahiksiin kiinnittyä?
Onhan noilla alkoholisteilla vauvoja vaikka kuinka...hmmmmmm.[:-]

Moikka,

ginessa- kyllä mulla pari kiloa ehti tulemaan, mutta se oli enemmänkin tosi kovaa turvotusta..mulla kerääntyy nesteet muutenkin helposti..
..joten..kyllä ne kilot on tullut viimeisen puolen vuoden aikana..pelkästään siitä syystä, että on ruoka ja herkut maistunut enemmän kuin toi liikunta..mutta nyt olen kyllä asennoitunut elämäntapojen muutokseen, ei viitsis näitä ylimääräisiä n. 9 kg:aa kannella huvin vuoksi...

wastis, katotaas kuinka meidän käy parin viikon päästä - täälläkin on koitettu urakoida makkarin (ja olohuoneen) puolella nyt kerrankin varmasti oikeaan aikaan [:)] Toivottavasti molemmilla on sitten uutta aihetta juhlaan!

hh83 ja ginessa, mäkin oon mielestäni lukenut että vasta muutaman ekan raskausviikon jälkeen (olisko just tuo ginessan mainitsema 7) se vasta vaikuttaa, kun ei sitä ennen ole yhteistä verenkiertoa ja niin pois päin. Omakohtaista kokemusta ei muuten oo, mut ilmeisesti en oo ihan herkimpiä pamahtaan paksuksi ja kieltämättä tulee silloin tällöin otateltua viinapuolta reippastikin - että olisko tuolla sitten kuitenkin jotain merkitystä? Tosin tuo fakta jonka ginessa myöskin mainitsi sotii vähän tuota vastaan: onhan noilla alkkiksilla, ja myös muillakin kaltaisillani "tuurijuopoilla" lapsia pilvin pimein...

Mulle jäi kans kesältä muutama kilo mukaan, valitettavasti, kun keväällä minäkin sain niitä mukavasti tiputettua. Olut ja grilliherkut ja jäätelö... [8D] Eikös ylipainokin ole yksi raskautumista vaikeuttava tekijä? Itsellä tosin BMI keikkuu vielä niukin naukin normaalipainon puolella, mut paremminkin vois olla...

just. ukko kyselee tossa vieressä, mitä otan, ku on kuulemma menossa vanhemman pojan kanssa grillille kunnon rasvapommeja hakemaan...
mitäs muuta ku kokolihahamppari tilaukseen--huomenna sitten [;)] liikutaan enemmän..jne

Slurps ja nam,ihanaa hampurilaista[:D]

Mä taidan ottaa nyt tuota karppaus katkarapu,tonnikala simpukka aurajuusto ananas pizzaa jääkaapista[:D]
Tänään ei mietitä kiloja!![:D]

täälläkin on mennyt syömisen puolelle tämä päivä[:D]
pientä krapulan poikasta ilmassa, olen kyllä syöpötellyt lähinnä
perunamuusia ja murusoosia, kotiruoka on parasta<3

itse olen tiputtanu vuoden sisällä n.12 kiloa.
Painavimmillani painanut n. 97kiloa.
nyt puntari näyttää siinä 85-86 paikkeilla.
Pitäisi saada tiputeltua vielä sellaiset 20 kiloa niin olisin tyytyväinen.
pienimmilläni olen ollut joskus 42 kilon paikkeilla, ikää oli 16 silloin.
siihen en tahdo koskaan enää palata.
mulla tullut tän suhteen aikana +35 kiloa,joista tiputellut 12 takaisin.
vielä kun sais noi loputkin.
mä olen itse laiska liikkumaan, ja laihtuminen tapahtunut puhtaasti siksi,
että syön paljon vähemmän ja katson mitä syön.
alko paino tippumaan KM jälkeen kun ei ruoka maistunut yhtään.

Jos nyt menisi takaisin sohvalle makoilemaan ja nauttimaan olosta.
Ihana syyslomakin alkoi,viikko vapaata<3[:)]

Heips! Uutena kuumeilijana ilmoittaudun nyt tänne. Meillä yritys alkanut vasta vähän aikaa sitten, eli pillereiden lopettamisesta ei ole kovin pitkää aikaa. Tänään olisi laskureiden mukaan ovulaatio ja nyt niitä peittoja ollaan heiluteltukkin ahkerasti muutama päivä. Tää olo on kyllä aika kauhea, turvottaa ja maha on kipeä :( en muista että olo olis ollut ovulaation aikana tällänen sillon joskus ennen kun olen pillereitä aloittanut syömään. Onko teillä muilla ihan selkeitä oireita ovulaation aikana?

Kovasti onnea kaikille plussanneille.

Tinttarella teretulemast mukaan !

Itse olen ehkä pari kertaa tajunnut edes ovisoireita.
Mun kroppa kun on niin hankala ympäri kierron.
Vähän väliä turvottaa ja juilii.
Mutta tosiaan kerran kaks selkeesti tajunnu et semmoset ollu[:D]

Näin täällä.

Tinttarella, tervetuloa mukaan! Kun itse lopetin renkaan, niin mulla parin kuukauden ajan oli aika voimakkaita oireita oviksen aikaan. Maha turposi ja oli tosi kipeä olo. Nyt on oireet tasoittuneet selvästi. Keholla kesti hetken aikaa tottua luomukiertoon..
Tosta painoasiasta.. Mulla painoa nyt noin 71kg, ja pituus 168cm. Eli taidan taulukkojen mukaan olla just siellä ylipainon puolella.. Pari vuotta sitten painoin 63kg. Se olis kyllä ihanne.. Kun renkaan lopetin niin olin pitkään painanut 69kg. Hormooneja nyt kyllä syytän noista parista uusimmasta kilosta. Lisäksi ihokarvat on alkanut kasvaa rytinällä, finnejä pukkaa naamaan ja selkään (ihanaa!).. Mut kaikesta huolimatta toivon, että ei tarttis enää renkaisiin tms enää koskea. Pääkoppa nimittäin voi paljon paremmin ja myös makkarin puolella sujuu paremmin.;) Ja ehkä kun kroppa on päässyt luomu meininkiin mukaan, noi miinuksetkin feidais pois.. Who knows?
Täällä on taas menkkanippailuja.. Onkohan täti taas aikaseen liikkeellä?
Tsemppiä kaikille maanantain selättämiseen!

Tinttarella, tervetuloa!!! [:)]

Kropan eri tuntemukset kierron mittaan tuntuu nyt huomaavan paremmin, kun yrittää tulla raskaaksi. Osasyy on varmasti myös se, että kaikki oireet on voimakkaampia luomuna. Olen päättänyt, etten enää ikinä syö pillereitä, vaikka on niissä ollut jotain hyviäkin puolia, kuten kivuttomat ja niukat menkat. Jos me vaan saadaan esikoinen alulle ja syntymään niin toinen saa tulla perään heti, kun on tullakseen. Tällaista epätoivoa ei montaa kertaa jaksa. Mielummin valvon ja väsyn kahden kanssa kuin tuskailen ovispäiviä ja odotan tilaisuutta tehdä raskaustestiä - turhaan. MUTTA, kuten sanottu, jos sen ekan nyt saisi edes alulle... [&o]

Tervetuloa Tinttarella! [:)]

Täälläkin painiskellaan paino-ongelmien kanssa, koko ikäni olen ollut ylipainoinen. Kuusi vuotta sitten onnistuin pudottamaan painoani noin 25 kiloa. Kiloista ehti tulla takaisin noin 15 ennenkuin otin taas itseäni keväällä niskasta kiinni ja nyt olen onnistunut puolen vuoden aikana pudottamaan painoa viitisen kiloa, eli todella rauhalliseen tahtiin... Urakkaa olisi vielä jäljellä, mutta kieltäydyn ottamaan näistä kiloistani paineita, koska olen ns. perusterve ja voin hyvin! Olen siis onnistunut aikaisemminkin tulemaan raskaaksi ylipainoisena (nuorempana tosin! [;)]).

Jonkinlaista menkkahäiriötä mulla on nyt havaittavissa. Keskiviikkona alkoi  niukka tiputteluvuoto, jota kesti perjantaihin. Lauantai oli vuodossa välipäivä ja ehdin jo kuvittelmaan kaikenlaista... Testaamaan en onneksi päässyt, koska olimme mökillä. [&:] No, eilen alkoi vuoto sitten oikein rytinällä ja kipujen kera. Tästä suivaantuneena sain sitten tänään vihdoinkin varattua ajan omalle gynelleni ja aika on kahden viikon kuluttua. Toivon pääseväni jonkinlaisiin tutkimuksiin, sillä yritystä on takana reilut 1,5 vuotta, josta tuloksena yksi keskenmeno viime kesältä...[:'(]

Täällä vietetään lasten kanssa syyslomaa ja parin päivän reissuun ollaan tästä pian lähdössä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! [:D]

Heippahei,

Tervetuloa joukkoomme Tinttarella!

Pahoittelut Nymeria [&o]

Menenpä taas heti omiin juttuihini... Tätiä ei ole täällä vielä näkynyt [:)] eikä kyllä ole sellainen olokaan, että olisi tulossa. Viikonloppuna ja tänään testailin kaupan halpisliuskoilla, jotka kummatkin näytti negaa. [&o]
Oireet on jatkuneet samanlaisina (turvotus, väsymys, palelu, valkovuoto, rinnat), lisäksi kolme kertaa viime viikolla maistoin metallin maun suussani... sellaista mulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut. [:'(]

En ole enää yrittänyt ymmärtää kehoni oireita, kun ei niihin ole luottamista. Ja voihan olla, että kiertoni onkin sekaisin, vaikka ekat menkat tulivatkin niin tarkasti. Mutta kovasti tekisi mieli hakea apteekista kunnon testi, kun olen lukenut noista halpistesteistä aika ristiriitaisia mielipiteitä.

MMI, toivottavasti täti eksyisi matkalla luoksesi, ja saisit se plussan testiin!
Itsellä on nyt pari päivää aikaisessa jo selviä menkka oireita.. Toivottavasti ne ei kuitenkaan vielä huomenna ala, koska se tarkoittaisi että luteaalivaihe olisi lyhentynyt noin 11 päivään.. Mielestäni bongasin nimittäin ovisoireita pari viikkoa sitten ke-to..
Kävin nyt kuitenkin apteekissa äsken ostamassa niitä MultiTabsin Raskaus-vitamiineja. Olen sen verta laiska, että otan ne koska niissä nyt ainakin pitäis olla oikeat vitamiinit..;)
Samalla tarttui kauden tollanen donnaTest.. Se on sylkeen perustuva ovistesti. Täysin mekaaninen mikroskooppi, jolla katsotaan syljestä miten se kuivuessaan kiteytyy.. Siitä pitäisi sitten nähdä estrogeenin määrä ja päätellä ovis. Maksoi suolaiset 45€, mutta koska sillä voi testailla niin paljon kuin huvittaa, ajattelin että kokeilen. Onko kellään vastaavasta kokemuksia?

Anteeksi kirjoitusvirheet! puhelimella kirjoittelen näitä viestejä..;)

hh83, mulla on se Donna testi,ja se on näyttänyt muutaman kerran jotain sitä mitä on pitänyt..siis sinneppäin.
Tässä kierrossa se näytti niitä rihmaston alkeita vähän.[:-]
Tikkujen kanssa meni siis yksiin testatessa.

Tinttarella, tervetuloa joukkoon!!
Mulla on liiankin kipeä olo ja vatsa todella kipeä ihan kohdunsuun napukkaa myöden noin 2 päivää,eli joo tunnen[:@]

MMI, kipaisepa apteekkiin uhraamaan muutamaan roponen ylimääräistä ja osta Clearbluen digitaalinen testi. Mä en tiedä saako niitä suomesta, mutta kaveri lähetti jenkeistä sellaiset joissa sanottiin että jo viisi päivää ennen kk:n alkua 50% tod näköisyydellä näyttää tuloksen. Ja siinä ei tule mitään viivoja vaan tekstinä se tulos eli ei tarvii arpoa onko haamu vai mikä. Ja mä sain kiertopäivänä 27 sillä plussan, edellinen kierto oli ollu 29pv eli en odottanu oviksenkaan mukaan menkkoja kun tosta parin kolmen päivän päästä.

Tsemppiä teistailuun ja täti pysyköön niin kaukana kun pippuri. Samoin hh83:lla.

Takaisin