joko nyt onnistaisi

Onnea plussaneille ja pahoittelut kaikille joille täti on tullut vierailemaan..
Käväsen vain hihkaisemassa, että häät on juhlittu viikko sitten ja pupuiltu sen jälkeen todella ahkerasti!
Saa nähdä sitten, että tärppääkö.. ;)

Lila, Jotenkin tuntuu, että useimmat raskautuneista eivät vielä tuossa vaiheessa mitään oireilekaan. Toivotaan todellakin, että tuo olisi merkki raskaudesta :)

jlko, Onnea häiden johdosta ja toivotaan todella, että pupuilu tuottaisi tulosta!

Minä vain odotan ja odotan, koska täti nyt sitten suvaitsisi saapua visiitilleen. Olen nyt menkkaoireillutkin jo viikon ja nyt mennossa kp 40 ja raskaana en siis mitä ilmeisimmin ole. Itse olen jo päätymässä siihen, että tämä olisi ovuloimaton kierto. Ilman e-pillereitä kun minulla oli syksyllä aina yksi tuplapitkä kierto ja syksyähän tässä taas elellään ulkoilmasta ja kalenterista päätellen..

jlko, onnea häiden johdosta. [:)]

Tuossa viime viikolla väitin, etten tunne mitään ovisoireita. No, nyt niitä on sitten senkin edestä tuntunut. Eilen oli menkkojen alkua enteilevän kivun tuntemuksia ja tänään on oikean munasarjan puolella ollut ajoittain kipua. Tämä on uutta. Harmi vaan, kun ovis on vähän etuajassa. Meinaan kun varasin sen Rooman matkan juuri ovisajankohtaan ja jos ovikset alkaa aikaistua, menee sekin ajankohta sitten sivusuun. Huomatkaa, että jotenkin en odota raskautuvani ennen sitä. [&:] Huomenna sinne gynelle...

Moi taas!
Hääpäivä on vietetty (5 vuotta tuli täyteen) ja niinhän se tätikin ilmestyi sitten. Outoa tässä on vaan se, että menkat alkoi noin 2 päivää aikaisemmin kun olin odottanut. Ja mulla on yleensä ennemmin pitkä kuin lyhyt kierto. Ekan vuorokauden aikana verta tuli tosi paljon ja sellasia hyytyneitä klimppejä. (ajattelin, että ne johtuis mahdollisesta alkuraskauden keskenmenosta, kun sain tässä kierrossa kiinnitysvuodon tapaista) Sen jälkeen vuorokauteen ei mitään ja nyt ihan pientä vuotoa.. tyyliin että yksi side/päivä riittäisi mainosti.

Anteeksi yksityiskohtaiset kuvailut, mutta olen vähän ihmeissäni. Rinnat on koko ajan ollut enemmän tai vähemmän kipeät ja tänään on suuta kuivannut jatkuvasti, eli jano on vaikka juon koko ajan. Tämä oli mulla oireena keväällä kun sen haalean plussan sain.
Lisäksi oikealla puolella alavatsassa on jomottanut jo reilun viikon verran oudosti.

Tuskin raskaana olen(sen verran skeptinen olen jo raskausoireista, että tästä lähin uskon vasta sitä testiä), mutta silti utelias olisin tietämään että mitä ihmettä tuolla sisällä oikein tapahtuu.

Onko kenelläkään muulla ollut samantapaisia kokemuksia?

Positiivista viikkoa kaikille!;P

Leppoisaa maanantaita kaikille!

Uusi kirjoittelija tulee mukaan. Olen jonkin aikaa vieraillut verkkoklinikan keskustelupalstalla, mutta se tuntuu olevan kovin kuollut palsta ja etsimällä löysinkin sitten tämän ja innostuin liittymään mukaan kun on kovin mukavan tuntuista porukkaa ja ennenkaikkea aktiivista. Kahlasin viestit läpi ihan tuolta vuodenvaihteelta asti ja paljonhan täällä on tapahtunut. Paljon hyvää mutta myös sitä ikävää.

Omaa taustaa.. olen 33v uusperheen äiti, jossa 4 lasta, kummankin edellisestä avioliitosta kaksi. Yhdessä ollaan oltu 4v, josta kihloissa 3,5v ja nyt naimisissa kesäkuusta asti. Aika pian häiden jälkeen annoimme yhteiselle lapselle luvan tulla (poistatin kierukan juhannuksen aikaan), mutta vielä ei ole tärpännyt.

Yk 3 menossa, kp on nyt 16 ja kierrot olleet 26-29pv välillä. Tässä kierrossa otin ekan kerran ovistikut käyttöön mutta ne oli vähän hämmentävät. Aluksi näytti vain viivanpaikkaa, sitten to-la heikohkoa plussaa, siis plussaa mut ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. No meillä touhuiltiin ke ja sit odoteltiin että se kunnon plussa tulis tikkuun. Mut sit eilen ei tullutkaan enää viivaa ollenkaan, ovisnippailun tuntuja on ollut eilen ja tänään, limottelua nyt viikon päivät kohta. Eli jännäänkin kun eilen yritettiin sit vielä pelastaa tilanne, että oltiinko me totaalisen myöhässä vai mahdollisesti juuri oikeaan aikaan. Lauantaina testiviiva oli kuitenkin vielä ihan kelvollinen... Eli tavallaan siis oltiin 24h sisään siitä asialla... No jää nähtäväks. Menkkoja lienee odottelen sitten tästä parin viikon päästä.

Ovisoireista joku on kysellyt niin kyllä mulla selkeesti on ollut ensin limat (ja himot kasvaa), sit kierron puolivälissä aika tarkkaan törkeesti nippailua munasarjojen kohdalla päivän kaks. Sit alkaakin sellanen kuivempi kausi. Raskausoireita on ollut molemmissa aiemmissa yrityskierrossa. Eka kierrossa ihme juilintaa vika viikko ja kaksi canesten-kuuria vaatinut hiiva, näppyjä naamassa. Nyt viimeks oli tissit ihan järjettömän kipeet viikon verran ennen menkkoja, mitä en kyllä muista olleen aikoina ennen kierukkaa. Mutta siis turhia kuvitelmia ja nyt olenkin päättänyt että en päättele mistään mitään. Vain myöhästyneet kuukautiset saa jatkossa mut herättää epäilemään onnen kohdanneen.

Plussatuulia kaikille!

Minulla oli juuri ensimmäiset kunnon kuukautiset e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Kierto venähti 45 päivän mittaiseksi, menkat alkoivat siis viikko sitten. Vuotoa ei tullut silti kuin 2 päivää ja sitten ei mitään yhtenä päivänä, mutta seuraavana vielä ihan aavistuksen verran. Tänä aamuna tein vielä varmistukseksi raskaustestin, ja negatiivistahan se näytti niinkuin arvelinkin. Silti jotain oireita on tuntunut; väsymystä, selkäkipuja, kuvottavaa oloa iltapäivisin/ iltaisin... Mutta ilmeisesti ne ovatkin sitten oireita jostain muusta... [:(]
No, eihän tässä käytännössä mikään kamala hätä ole heti raskautua, vaikka se niin toivottavaa olisikin. Työkaveri on 20. viikolla raskaana, ja jotenkin sitä vähän on kade... [:'(] Eihän sitä tiedä, miten kauan tässä saapi vielä yritellä, vaikka tämä vasta ensimmäinen kunnon yrityskuukausi onkin. Noh... Eipä tässä paljon muuta voi tehdä kuin jatkaa pupuilua joka toinen päivä, ja toivoa ettei ensi kuussa tule täti kylään... [:)] Nyt kun ei yhtään edes tiedä minkä pituinen tästä kierrosta tulee, missä vaiheessa olisi ovulaatio tulossa, jne. Pitää vaan yrittää heilutella peittoja mahdollisimman paljon...
Viikonloppuna näin semmoista unta, että minulla oli vauva jota imetin... Oli vielä tosi todentuntuinen uni, ja aamulla sitten harmitti kun se ei ollutkaan totta...

Terveiset gynekäynniltä! En saanut toivomaani Clomifem-kuuria, koska säännöllinen kierto ja positiivinen ovistestitulos joka kierrolla viittaavat siihen, että ovulaatio tapahtuu. Sain lähetteen labraan, missä mitataan hormoniarvot kp 21. Siitä varmistuu, että munasolu irtoaa. Miehelle sain lähetteen siittiöanalyysiin. Mitenköhän sen saan sinne menemään? [8D] Lähetteet on voimassa vuoden, joten ei tässä kiirettä ole. Lääkäri suositteli olemaan rauhassa vuoden vaihteen yli ja sitten aletaan toimiin, jos en ole siihen mennessä raskaana. Ja tämä käynti maksoi sitten minulle 180 euroa (sis papakokeen ja ultran). *huoh*

Silveri, mutta sehän on todella hyvä, että sinä ovuloit normaalisti! Minunki pitää mennä verikokeisiin just tuon munasolun irtoamisen ja keltarauhashormoonitason seurantaan. Toivottavasti nämä lääkkeet tepsii!!! On nimittäin aika inhottavia sivuoireita.. Kaikki vaihdevuosien oireet mahdollisia. Minulla ollut itkuherkkyyttä ja nyt olen valvonut viimeiset kaksi yötä kun minulla on kuumia aaltoja!!! Ihan kamalia! Tämäkö minulla on edessä n. 15v päästä?

Eve

Tatjuskalle tervetuloa joukkoon! Tämä on hyvä foorumi, kirjoitellaan asioista suoraan jo joskus jopa tuskaisen yksityiskohtaisesti

Eve

Tatjuska, tervetuloa! [:)]

Kerroin miehelle, että hänellekin annettiin (pyytämättä) lähete tutkimuksiin. Nyt se on ihan kauhuissaan, että hänestä tehdään siitossonni! [&:] Täytyy aika paljon pehmitellä, ennen kuin miehen sinne kokeisiin saan... Odotellaan nyt vielä muutama kierto. Tässä kuussa ei plussaa tartte odotella, kun missattiin h-hetki. Ellei sitten ne testaamattomat siittiöt ole jotain superyksilöitä, jotka odottelivat sitkeinä munatorvessa. [;)]

Silveri, kiva kuulla että asiat etenivät lääkärillä.

Malttamattomana tein eilen raskaustestin - arvaako kukaan että negaa näytti. Eli oon testaillut taas ovista ihan päin honkia [:@]  Miten on mahdollista että sain plussan, ja menkkoja ei näy, enkä ole raskaana...  Olisi kiva tietää että milloin menkat taas tulevat, tänään kp 32 (edelliset kierrot 44, 30 ja 25..)

Varasin yksityiselle gynelle ajan lokakuun puolen välin jälkeen. Siihen mennessä luulisi että menkatkin on jo tulleet ja menneet.. vaikka olen "vasta" 30-vuotias, niin tämä oli jo yk9 ja nämä kiertojen heittelyt vaikeuttavat kyllä tärppiä. Kierto siis oli säännöllinen puoli vuotta pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta ei enää..

Tervetuloa joukkoon Tatjuska!

Tänään sain YTHS:n ajanvarauksesta ajan heidän lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle. Aika olis marraskuun 16 päivä! Että melkein kaksi kiertoa ehtii vierähtää ennen kun saan mitään infoa..
Kierto on mulla aika säännöllinen, 28-31 päivää joten ilmeisesti sitten minäkin ovuloin. Mutta jossain sen vian täytyy olla, kun haaleita plussia on tullut mutta aina silti menkat alkaneet ajallaan. Ja lisäksi ehkä joka toisessa kierrossa heti menkkojen jälkeen on jatkunut sellasta ruskeaa vuotoa varmaan viitisen päivää ennen kun on loppunut. Eli siis menkat kestänyt noin 5 päivää ja sen jälkeen vielä sitä ruskeaa vuotoa toiset 5 päivää.
Oon yrittänyt googlata, että mitä vois olla. Yksi vaihtoehto kait on kohdun ulkoinen raskaus, mutta tuskin sentään joka toinen kuukausi?! Sitten lisäksi oon lukenut, että saattaa olla oire joistain munasarjojen tukoksesta tms.
Onko kenelläkään täällä mitään kokemusta tai tietoa vastaavasta?

Lisäksi nyt menkkojen jälkeen alavatsa on ollut edelleen kipeä, niin kuin ennen menkkoja ja rinnatkin välillä tuntuu oudosti. Siis sellaisia tuntemuksia, jotka mulla yleensä on vasta oletetun oviksen jälkeen. Tämä aika ennen ovista on ollut suht oireetonta aikaa.

Eveliina, toivon tosiaan että saat plussaa niistä clomeista! Lapsen saamiseen sitä on halukas tekemään vaikka mitä juttuja,[;)] itsekseni olen vaan miettinyt että mihin sitä on päänsä pistämässä oikein.. mutta kai se lapsi on sitten tämän kaiken arvoinen.[:)]

Meillä menee tämä kuukausi taas vähän hukkaan, kun mies on reissussa viikon verran just silloin kun laskujeni mukaan olis mahdolliset päivät yrittää.. Että taidanpa koittaa jos osaisin unohtaa hetkeksi tämän lapsen teon ja keskittyä muihin asioihin.. Hmm.. Mahtaakohan onnistua..?[8D]

Hauskaa päivän jatkoa!

hh83, kyllä tässä on joutunut miettimään kuinka pitkälle on valmis menemään.. Hormoonitasapaino nyt on hyvä saada muutenkin kuntoon, mutta jos se ei auta, niin voi olla etten sen enempää asian eteen tee. Hattua nostan heille, jotka jaksavat käydä hedelmöityshoidot läpi.

Eve

Jaahas...taas taitaa tätipaholainen tulla kylään[:@]
Sattuu särkee, jotain punertavaa tulee.[&:]
Niiden piti tulla vasta pe-la.
Mutta mulla olikin ovulaatio 2 päivää aiemmin (ilmeisesti kivuista päätellen),kuin laskurin mukaan.
Vaikkei koskaan tummempaa viivaa ilmaantunutkaan kuin testiviiva,vain noin puolet sen värin voimakkuudesta.
Kivut kertoivat itse tuntemuksiaan milloin se mahdollinen "ovulaatio on tapahtunut".[&:]

Ei siis pikkuvaavia yk 4:jännelläkään[:(]
Hyveeni ei ole kärsivällisyys.[:-][;)]
Mutta toivottavasti te onnistutte!![:D]
Sydämestäni toivon kaikille  plussatuulia & tarrasukkia <3

SILVERI ei miehesi tarvi minnekään mennä, se "näyte" otetaan kotona jonka jälkeen se nopeasti pitää kiikuttaa laboratorioon mistä se lähtee jatkotutkimuksiin. Mutta sun tarvii varata aika sieltä labrasta milloin voitte näytteen sinne viedä. Porissa ainakin aika siirtyi monella kuukaudella, koska he ottivat vastaan vain 2 näytettä joka keskiviikko. Samalla kun varaat ajan sinne labraan saat myöskin näytekipon ja ohjeet.

Jessus, kun alkaa taas jännittää mitä pidemmälle kierto menee. Tahtois niin kovasti sitä pikkuista tähän perheeseen. Onko täällä muita synnytysohjelmien faneja? Siis mun on pakko kattella toi Sairaala aina ja niistä kyttään erityisesti noita synnytyksiä. Ja nauhoittelen myös Synnytyssairaalan faktalta, se on vaan niin jenkkitouhua että. Mulla on tällä hetkellä kaveri jenkkilässä, LA on marraskuussa. Hän oli vieraillut siellä synnytyssairaalassa ja kertoi, että se muistutti enemmän 5 tähden hotellia kuin sairaalaa :)

Vaikka kuinka lupasin itselleni etten ala tuijottaa mihinkään tärppioireisiin niin huomaan odottelevani niitä taas. Siis ainoo merkittävä oire mitä muistan edellisistä lapsista oli tissikipu ja se taisi tulla siinä muutamia päiviä ennen plussaa. Eli ens viikolle asti pitäis jaksaa, tuskin ennen sitä mitään tulee mikäli ois tärpänny. Jotenkin on vaan taas sellanen valmiiksi pettynyt olo, että tuskin tämäkään kierto tuotti tulosta kun oli tuo sählinki noiden ovistestien kanssa että jäiköhän parhaat päivät käyttämättä. Tai ovuloinko sittenkään ollenkaan. Tietääkö muuten joku että jos se viiva alkaa tummua niin onko se sen merkki että ovuloi vaikka viiva ei koskaan tulisikaan yhtä vahvaksi kontrolliviivan kanssa? Nyt en oo enää testaillu kun kiertopäivät on niin pitkällä ja mulla kierto tosi tasainen niin en jaksa uskoa, että ovulaatio mitenkään nyt enää olisi. Ja sunnuntaina ja maanantaina oli aika paljon nippailuja. Lämmöt on muuten nyt koko ajan koholla, siis 37.2-37.5 ollu maanantaista asti mut eikös sekin ole niin että ne pysyykin korkeammalla menkkoihin asti, oli raskaana tai ei, että siitä voi mitään päätellä?

Äh, oonpa taas malttamaton...

Tatjuska, Minäkin seuraan Sairaalaa, joskaan en synnytysten vuoksi vaan sen vuoksi kun paljon tuttua väkeä kun samaisessa laitoksessa tälläkin hetkellä istun potilaiden unta vahtimassa. Tosin kyllä ne synnytyksetkin siinä kiinnostaa. Jotenkin aina yhtä ihana tunne kun vauva syntyy :) Jonkun verran on tullut myös katsottua Neloselta iltapäivisin tulevia sarjoja äitiydestä, raskaudesta tms. Nimiä sarjoille en edes tiedä, mutta katson jos satun kotona sopivaan aikaan olemaan.

Minä aloitin lokakuun kp 44:llä.. Olisi äärimmäisen mukavaa jos se täti nyt suvaitsisi tulla visiitille kun sitä kerrankin odotetaan. Mielenkiintoista sinällään, että koko edellisen viikon minulla oli niiiiin menkkaolo, että olin aivan varma alkamisesta. Ihokin alkoi kukkimaan totuttuun tapaan. Mutta ei! Nyt ei ole minkäänlaisia tuntemuksia suuntaan tai toiseen ja raskaanahan en ole.

Mietin, että voisiko olla mahdollista, että olisin kuitenkin ovuloinut jo aiemmin, mutta munasolu ei irronnutkaan ja siitä nuo menkkatuntemukset yms. Eli voisiko tilanne olla vastaava kun e-pillereitä syödessä, silloinhan vuoto toki tulee tauon aikana, mutta minä kun olen syönyt viimeiset neljä vuotta pillereitä aina 3kk putkeen ja sitten vasta pitänyt tauon jne. En todellakaan tiedä mistä kyse. Edellisestä gynen käynnistä ja papastakin tulee nyt 2 vuotta täyteen, joten ajattelin että varailen lähikuukausina sitten ajan ihan noin rutiiniseuranta mielessä ja kyselen sitten samalla tästä jos ei kierto siihen mennessä tasaannu.

Tatjuska, meillä ei ole telkkaria mutta netistähän löytää aika paljon ohjelmia ja sieltä siivilöin kyllä kaikki mahdolliset synnytykseen ja raskaana oloon liittyvät ohjelmat. Sen verran kauan on meillä kuumeiltu (yk9 menossa), että alkavat vain olla jo uusintoja suurin osa..[;)]

Mulla nämä ihme oireet vain jatkuvat vaikka menkat oli viime viikonloppuna. Siis maha on menkkamaisen kipeä, rinnoissa tuntuu oudolta, janottaa ja pissattaa, päätä särkee, palelee (tosin mulla on enimmäkseen alilämpöä), ja väsyttää armottomasti. Ruskeaa valkovuotoakin on tullut useamman päivä, mutta se taisi loppua eilen.. En tiedä mikä ihmeen valeraskaus on kyseessä. Yleensä tähän aikaan kierrosta olen täysin oireeton.. Oli pakko tehdä raskaustestikin eilen päivällä, kun olin ihan ihmeissäni tän olotilan kanssa. Ja negahan se tietysti oli. Pelottaa vain, ettei ole mistään ikävästä kyse. Viikonlopun yli seurailen ja sitten kyllä varmaan ainakin soitan lääkärille ja kysyn mitä kannattaa tehdä.
Onko kellään kokemuksia esim kohdunulkoisista raskauksista? Että mitä oireita niihin liittyy?

No, jos ei muuta, niin sitten marraskuussa pääsen sille gynelle juttelemaan. Onneksi on varattuna 40min aika, niin siinä varmaan ehtii jo käydä ajatuksia läpi. Tuntuu vaan, että haluaisin ne vastaukset nyt enkä 6 viikon päästä![&:]

Tsemppiä kaikille!

hh83, mulla ei oo ollu kohdunulkoista raskautta, mutta kaverilla on. Vuodot kaiketi kuuluu asiaan, mut mitä mulle tuli mieleen niin testi kai näyttää silloin plussaa, tosin testi pitäisi kai tehdä verestä kun se on luotettavampi. Tuolta löytyy ainakin mukavasti lisätietoa: http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00015. Joka tapauksessa se on vaarallinen eli jos sulla liittyy noihin oireisiin kipua niin on syytä käydä lääkärissä. Toivotaan parasta että on vaan jokin luonnonoikku ja kierto jatkuu siitä normaalisti  :)

Mulla se vaan lämpö pysyy koholla, toivotaan nyt et se ois merkki jostain... taitaa vaan olla ihan normaalia. Jotain pikku flunssaakin koko ajan eli ääni tahtoo mennä ja nenä vuotaa. Mut kunnolla en oo  kipee, että ihan töissä oon.

Aphrael, kannattaa joo ehdottomasti käydä papassa ennen raskautumista :) Olitko sä vasta lopettanut pillerit vai jo aiemmin?

Mulla tosiaan oli hormonikierukka 4,5v. Alussa vuosin monta kuukautta putkeen ja olin jo luovuttaa kunnes se loppui ja hiipui pikku hiljaa niin että käytännössä melkein 4v ei tullu kuukautisia ollenkaan. Sit ne alko hiipii silleen minimaalisina että havaitsin jopa että on melko säännölliset. Tammikuussa kävin gynellä papassa ja varmistamassa että kierukka toimii vielä kun menkat alko tuleen ns. läpi. Lääkäri vakuutteli kaiken olevan kunnossa ja sanoi että ovuloinkin ihan normaalisti siellä taustalla. Kerroin lääkärille tuolloin vauvahaaveistani, mutta mies ei ollut vielä valmis. Onhan meillä kuitenkin neljä yhteensä jo ennestään. Mut mä vaan niin kaipaisin sitä yhteistä ja nyt sitten keväällä tulikin yllätyskosinta ja naimisiinmenon jälkeen mies ilmoitti että voin ottaa kierukan pois, että kyllä hänkin haluaa vielä sen yhden lapsen. Ja näin sitä sitten yritetään ja mies on vähintään yhtä innokas ja toiveikas kuin minäkin. Nuorimmaiseni menee kouluun ensi vuoden syksyllä ja haaveilen siitä että saan olla itse silloin kotona laittamassa lasta ekalle ja sitten olisi vauvan kanssa ihan sitä kahdenkeskistäkin aikaa päivällä että saa levättyä. Kahden ensimmäisen lapsen kohdalla vauva-ajat oli aika raskaita ja valvottavia. Mutta näköjään kaiken unohtaa kun taas on valmis siihen rumbaan. Synnytykset mulla on ollu ihan normaaleja, toinen käynnistettynä 2vkoa etuajassa 8.5h ja toinen muutaman päivän yliaikaisena 4h. Tosta jälkimmäisestä olin vielä saunan lauteilla 4h ennenkuin lapsi syntyi :) tuli hiukkasen kiirus kun tajusin et monen viikon supistelun jälkeen nyt tää on menoo ;-)

Jaha, jos taas töitä välillä...

On tämä hieman surkuhupasaa touhua! Minä ovuloin (toivottavasti) tulevana viikonloppuna. Noh, ukko on reippaan 300km päässä minusta. Asiaa hetken harmiteltuani päätin, että hyppään autonrattiin ja ajan ukon luo! Perskules, minähän en näitä mummotauti pillereitä turhaan syö! Paree olla ukon sillä tuulella kun pyörähän paikan päälle! Onhan tämä turha yrittäminen vetänyt mieltä matalaksi, mutta toisaalta parisuhde on piristynyt kunnolla! Pitää vain osata lyödä sekaan hieman huumoriakin ettei känkkäränkkä nosta päätään..

Eve

Takaisin