Heipsan kaikille :)
joku kyseli aiemmin noista ovulaation oireista..
pari päivää ennen mulla lisääntyy valkovuoto ja muuttuu limamaiseksi ja saan jonkun ihme energiapiikin (mulla siis jatkuvasti levoton olo, jos en ole koko ajan tekemnässä jotain, lähinnä liikunnallista), joka kestää melkein menkkoihin saakka.
ovulaation aikaan (joskus kaksikin päivää) sattuu/vihloo jommalle kummalle puolella munasarjojen kohdalle, tämä munasolun irtoamis-kipuilua. kun vatsaan kosku loppuu, rinnat tai nännit kipeytyvät, aina jommat kummat, mutta ei koskaan samaan aikaan sekä rinnat että nännit. Rintojen tai nännien kipuilu kestää joskus ihan menkkoihin saakka.
oltiin nyt just mökillä sopivasti ovulaation aikaan (en tikutellut vaan oireet kyllä kertoivat ajankohdan), niin oli oikein aikaa ja rauhaa tutkiskella tuntemuksia :) muutaman päivän tuntui pientä vihlontaa sekä oikealla että vasemmalla puolella, jota ennen ja, jonka aikaan myös valkovuoto oli runsaampaa ja limaista. Voiko molemmat munasarjat kypsyttää munasoluja samaan aikaan??? yleensä kipuilua vaan toisella puolella..
heti kun vatsakivut loppuivat, kipeytyivät nännit ja ovat nyt eilisen ja tän päivää olleet ihan tajuttoman kipeät.. pakko pitää rintsikoita koko ajan kun heiluva paita/yökkäri tmv. sattuu niin pirusti :(toivottavasti paranevat ennen kuin menkat alkaa.
mun oireet muuttuneet paljon km:n jälkeen. sitä ennen oli ainoastaan tuo vatsaa vihlominen.. mieskin on tämän huomannut. myös pms on nykyisin paljon pahempi, ennen oli miltei huomaamatonta :D mies raukka!!!
täällä on aika hyvin sujunut tämä fiiliksen mukaan pupuilu :) on molempien halutkin menneet sopivasti kierron mukaan :D huomaan itsestäni, että kun jätin ovis-tikut pois, on olo huomattavasti rentoutuneempi, mieskin varmaan nauttii tilanteesta ;) ihanaa :) toivon, mutta en usko, että tässäkään kuussa tärppäsi..
usko tähän touhuun on jotenkin korkeammalla noin pitkällä tähtäimellä ajateltuna, vaikka en uskokaan tällä kertaa tärpänneen. kuulin nimittäin ennen mökille lähtöä niin mahtavan ilouutisen: ystäväpariskuntamme odottaa ensimmäistä lastaan ? aivan mahtavaa! ja heillä yritystä takana 2 vuotta!!! upeeta!!! olen niin onnellinen heidän puolestaan :) toivotaan, että sitä plussatuulta lentelee heiltä meillekin joku kaunis päivä, ja minä sitten laitan sen eteenpäin tänne teille kaikille :)
onnea ja tsemppiä shirulle. muista ottaa rauhallisesti :)