joko nyt onnistaisi

Moikka taas kaikille pitkästä aikaa! Ja uusille kirjoittelijoille tervetuloa!
Olen tietoisesti yrittänyt pysytellä tältä sivustolta poissa, että saisi välillä keskityttyä muuhunkin elämään kun lapsen tekoon..[:D]

Mutta nyt on taas pakko purkaa vähän ajatuksia, kun on viikko kuukautisten alkamiseen aikaa.. Tässä kuussa en ihan pystynyt ovulaatiota paikantamaan, mutta eilen alkoi sitten tulla sellasta ruskeaa valkovuotoa. Eilen sitä tuli aika paljon, tänään taas niukasti. Mietin kovasti, että voisko olla kiinnittymisvuotoa, ja että tässä kuussa tärppäis?![8|]

Jostain luin että 70% näistä hedelmöittyneistä munasoluistakin tulee kuukautisvuodon aikana pois, joten en vielä oikein uskalla toivokaan plussaa. Mutta kyllähän se mielessä silti koko ajan pyrii. Mulla oli tällainen tilanne viimeksi kesäkuussa, kun ehdin jo saada haalean plussan, mutta sitten menkat kuitenkin alkoi ajallaan. Pettymys oli tosi kova, enkä haluaisi sitä enää uudelleen käydä läpi.

Oireita on vähän, eli rinnat on ollut nyt noin viikon kipeät, erityisesti nännit. Mahassa nippailee välillä, välillä pyörryttää, suuta kuivaa ja sitten kun olen juonut niin pian taas pissattaa..
Silveri, mulla on vähän samat ajatukset tässä kierrossa, kun sanoit itelläsi olleen. Mulla useana kuukautena ollut ihan raskausoireita ennen menkkoja, just että rinnat ollu kipeet ym. Ja silti menkat alkanu ihan normaalisti. Oon kanssa ihmetelly, että onko se vaan tää päävärkki joka tekee tepposet. Kun itse olen ainakin kahlannut kaikki mahdolliset keskustelut ja artikkelit raskausoireista. Jos sitä vaan toivoo niin paljon, että elimistö hämääntyy..?[;)]
Toisaalta, olen lukenut, että jos hedelmöittynyt munasolu matkalla munanjohtimesta kohtuun osuukin seinämään, niin voi olla että siitä jo irtoaa raskaushormonia sen verran äidin elimistöön, että siitä jo tulee jotain oireita.

Mutta eihän noista voi aina tietää.

Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Lukaisin just Ärrän pokkarihyllystä junalukemisiksi ostamani "Vauvaa vailla"-nimisen romaanin. Se kertoi vauvakuumeisesta naisesta, joka ei onnistunut tulemaan raskaaksi. Jotkut pätkät kirjasta oli kuin suoraan täältä meidän keskusteluista. Muuten en kyllä kyseistä kirjaa minään lukuelämyksenä pitänyt. Mutta semmoistahan se nykyään on, että kaikki vauva-aiheinen pitää lukea. Mulla on Vauva-lehtiäkin pari viime numeroa hankittuna ja perinpohjaisesti luettuina. Niinpä, täytyis vähän jarrutella ja unohtaa koko yrittäminen!

Kuulin pari päivää sitten mukavia uutisia. Ystäväni veljen avovaimo on viimein raskaana. He olivat yrittäneet 4 vuotta ja käyttäneet kaiken mahdollisen lääketieteellisen avun. Viime metreillä onnisti, sillä tuleva äiti on lapsen syntyessä jo 44-vuotias! Tällaiset uutiset ovat hyviä - meillä on vielä aikaa ja toivoa! [:)]

Hola!

Ajattelin käynnistää gallupin ovulaatio-oireista. Elikkäs, kertokaas te muut millaisia oireita teille tulee tulee ovulaation aikana tai mistä oireista tunnistatte ovulaation muutakuin tästä perinteisestä runsaasta valkovuodosta.

Kiitos etukäteen vastauksistanne [:)]

Moikka pitkästä aikaa... Mulla ei ole ollut mikään tarkoituksellinen tauko palstailusta kuten joillakin täällä, vaan on ollut niin kiireistä aikaa taas ettei ole ehtinyt istua lukemaan mitä tauon aikana on kirjoiteltu ja itse vastaamaan. Onhan täällä ihania asioita tapahtunut - tuhannesti onnea ja jarrusukkia Celia ja Selene!

Itsellä meinaa mennä järki. Joku tuossa aiemmin järkevästi totesikin että ei pitäisi huolehtia, suurin osa naisista kyllä ovuloi mutta alkaa tuntua siltä että itse kuulun siihen prosenttiin joka ei sitä tee. Mulla on ollut nyt puoleen vuoteen yhdet ainoat 'kunnon' menkat, muut on olleet sellaisia parin päivän onnettomia tiputteluja, ei kunnon vuotoa ja tiputtelukin kestää lyhyen aikaa. Edellinen kierron väli oli 54 päivää, ja nykyisessä aloin tikuttelemaan ovista kp 10, eikä vielä kp 20 ole saanut mitään tikkuun kontrolliviivan lisäksi... Sitkeänä sissinä ajattelin jatkaa tikuttamista kunnes jotain viivaa siihen tulee tai kun menkkojen pitäisi alkaa seuraavan kerran. Jos siihen mennessä en mitään saa niin lääkäriajan ajattelin sitten saada ainakin. [:'(] 

Meillä olis nyt tiedossa vähän rauhallisempia aikoja elämässä ja pupuiluunkin olisi enemmän aikaa ja energiaa kuin joskus muulloin, vaan hukkaan menee nekin 'rojut torvessa' jos ei sieltä ketään vastaan tule!

[8D] Onpas vähän negatiivista tekstiä tällä kertaa, toivottavasti mieliala ei siirry testipuikkoihin... Pitäisi osata olla ressaamatta ja ajatella että kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu, mut aina ei vaan jaksa. Työstressiäkin puskee taas oikeen verenpaineen ja ahdistuksen kera, ei kyllä auta asiaa. [:(]

Jotain iloistakin, ystävälläni on kolme viikkoa laskettuun aikaan... Ihanaa kun tulee toivottu vauva läheiselle ihmiselle. Ihailen aina hänen julmetun kokoista mahaa (hän kun on itse niin pieni että maha näyttää valtavalta), ja hiukan kadehdin häntä salaa [:)]

oviskyselyyn...
mä en osaa sitten yhtään kattoo mistään oireista koska olis.
mulla kun kroppa kränää harvase päivä.
jotain nippailua ollu kyllä,mutta tikut on eri mieltä asiasta.
ja taas tälläkin hetkellä nippailee, ja kp 21/28-32,että ihan omiaan taas.
niin täällä ota siitä selvää.
laskurilla laskeskelen jos lasken ja nyt tikutellu vasta,
muuten menny niin että seksiä harrastettu kun siltä tuntunu.
tähän "tekemiseks" on menny vasta nyt, vissiin kilahti tossa kun vuosi
yrittämistä täyttyi ja viimeistään kun pikkusiskoni ilmoitti olevansa raskaana.

nyt en oo tikuttelulla saanu mitään näkyviin,
ens kiertoon on uuden paremmat tikut,
tikuttelen sen vielä ja sit lekuria soittelemaan.
että terolut kuurin sais edes tai jotain.
alkaa mennä hermo, tulee ihan turhaa ressiä, kun ei vaan osaa olla ressaamattakaan.

mutta nyt pitäis ootella vähän päälle viikko että alkaako ne menkat vai ei.
sais jäädä tulematta ^^
sopivasti kyllä tää nippailukin menis kiinnitymiskivuiks[;)]
en kyllä yhtään uskalla toivoa.
niin monesti pettynyt.
mutta jos ensi kierrossa sitten tai...

bola koruista muuten, tilasin siskolle lahjaksi sellaisen[:)]
maksoin ja pistin sen tulemaan hänelle suoraan<3
semmoisen hopeisen sydämen,saa tädin pikku muru sitten kuunnella sitä[:)]

Oviskyselyyn.. Itse tikutin pari kuukautta siinä heti renkaan lopettamisen jälkeen. Mitään selkeää vastausta en niistä saanut, mutta sitten aloin etsiä oireita. Niitä on ainakin:
- halut ihan pilvissä jonkun 5 päivää
- rinnat kipeät ja usein vähän turvonneet
- alavatsassa nipistelee
- ovislimat
- pää ihan pilvissä ja kaikki on tosi ihanaa (toisin kuin esim ennen menkkoja)

On tää kumma juttu päävärkin kanssa, kun heti oviksen jälkeen mulla oli aivan varma olo, että nyt on napannu. Sitä itekseni ihmettelin ja ajattelin, että enhän voi mitenkään tietää. sitten nyt lauantaina alkoi sellasta ruskeaa vuotoa tulla, jota epäilin kiinnittymisvuodoksi ja ajattelin että jospa sittenkin kävis tuuri. Tämä kierto olis ajoituksen kannalta mulle täydellinen, kun laskettu aikakin olis kesäkuun alussa ja mulla on opinnot siinä vaiheessa että toi menis suorastaan täydellisesti. Mutta nyt tänä aamuna kun heräsin ei tuntunut mitään oireita enää. Se ruskea vuoto on eilisen aikana tyrehtynyt eikä kuvottavaa oloa ole ollenkaan, vaikka eilen tuntui kurkussa ja suussa sellanen etova olo. Rinnat ei ole enää kipeät eikä siis mitään muutakaan tuntemuksia ja jotenkin vaan taas tiedän että menkat kyllä alkaa taas lauantaina. Miehelle siitä sanoin, mutta se vaan sanoi, ettei sitä mitenkään voi vielä tietää. Niinhän se järjen mukaan meneekin, mutta kun kaikki ajatukset väittää vastaan..
Tää on kyllä nyt niin sekopäistä tekstiä, että.. Hormoonit taas jyllää, hianoa tää naisena olo..[:)][:)]

Mukavaa viikon alkua ja +++++++++++++++++ia kaikille!

Nyt päätin ottaa härkää sarvista ja lompsia gynekologille. Kunnan kautta turha unelmoidakkaan, että pääsisi tällä vuosituhannella hoitoon, joten menen yksityisellä. Saanpa sitten selvyyden siihen miksi ei nappaa. VArasin heti ajan kun tuli kunnon energiapuuska heti aamutuimaan.

Eve

Suurkiitokset kaikille ihanille onnitteluista!

Voi kunpa osaisin iloita tästä vilpittömästi, pakko on kuitenkin myöntää että uuden km pelko kummittelee sen verran takaraivossa, että ei vielä oikein uskalla iloita tästä aivan niinkuin haluasi... miehelle tosiaan kerroin hääpäivän aamuna ja hänenkin ensimmäiset sanansa olivat että voi kunpa pysyisi nyt pikkuinen kyydissä loppuun saakka. Oli kuitenkin totta kai iloinen asiasta mutta pelkää varmaan myös minun puolesta, että miten minä kestän, jos jälleen käykin huonosti... Kamalan kamalaa tällainen pessimistisyys [&:] Varsinkin tätä palstaa lukiessa tulee ihan paha mieli omasta synkistelystä, kun niin moni on yrittänyt ja tuskaillut niin kauan ja leijuisi varmasti pilviin sen plussan saadessaan. Noh, jospa se alkaisi itselläkin tässä pikkuhiljaa helpottaa, ja se odotusilokin sieltä vielä nostaisi päänsä. Viimeistään sitten marraskuussa, kun ollaan jo vähän turvallisimmilla vesillä. Voi kunpa aika kuluisi nopeaan ja kaikki menisi hyvin! En oikein vielä tiedä, uskaltaisiko vaihtaa tuonne odottelijoiden puolelle, ehkä seilaan ainakin jonkin aikaa molemmissa keskusteluissa mukana. Toivottavasti se meillä käynyt plussatuuli on jo löytänyt seuraavan osoitteen ja on jo matkalla taas uuteen masuun!

Onnittelen plussautuneita! [:)]
Ja hei vaan kaikille uusille...

Taas uusi yrityskuukausi starttasi...Noh, jokainen tsänssi on uusi mahdolllisuus, kuten Nykäsen Matti aikoinaan tuumasi... Siihen on uskottava.[;)]

Toivon kaikille paljon positiivista onnea tälle kuukaudelle, jospa sitten teidän "imussa" itselläkin tärppäisi!

Jos jotain positiivista pitää tästä yrittämisen pitkittymisestä väkisin hakea, niin ainakin itselläni on ne pienetkin epäilykset tähän äitiyteen liittyen hiipuneet... Ja halu äidiksi on joskus niin kova että sattuu!

Ovulaatio tuntemuksia? En oikein tiedä tunnenko mitään. Ne limat ehkä, mutta ovistikkujen avulla alan huomata että olin senkin arvioinut parilla päivällä ilmeisesti pieleen. Muuten olen varmaankin ihan "tunnoton"... Sen sitten huomaan kun kuukautiset tekee tuloaan, tissit pingottaa ja mahaa nippailee...

Onnea täältäkin plussanneille! Täällä leijailee hyvät tuulet, minäkin sain siitä aika pian kiinni, kiitos!

Voi celia. Kirjoitit aivan kuin minun "suusta". Täällä ollaan viikoilla 6+0. Harmittaa pessimistinen ajattelutapa, mutta en minäkään sille mitään voi. Ehkä sillä koittaa "suojella" itseään. Minä en ole tänne keskusteluun plussan jälkeen kehdannut kirjotella, juurikin tuon takia mitä sanoit, että täällä varmasti niin moni leijuisi pilvissä siitä plussasta ja itsellä se aiheutti lähinnä stressiä, että selviääkö meidän pieni rakkaus tällä kertaa. Kaikki ne pelot ja huolet, en tahdo tänne niitä "syytää". Käyn kyllä joka päivä lukemassa tätä, moneenkin kertaan, joten en ole tytöt teitä unohtanut, vaikken ole nyt mitään kirjottanut. Celia minä en tällähetkellä ajattele juurikaan muuta kuin tätä ensimmäistä kolmannesta, en suunnittele ensi keväälle mitään, koitan keskittyä vain nykyhetkeen ja elää mahdollisimman stressittä, jotta pikkuisella olisi hyvä olla. Ja mitä näihin keskusteluihin tulee, olen odottajien puolella vain tuossa ketjussa "haaveilijoista odottajiin", en muista prikulleen ketjun nimeä. En ole siis vielä mukana la mukaisessa keskustelussa, en uskalla. Tuohon ensimmäisenä mainittuun oli taas jotenkin helpompi mennä mukaan, en kyllä yhtään osaa sanoa miksi. Ehkä la keskustelussa "pitäisi" ajatella enemmän sitä ensi kevättä, mitä en halua vielä suunnitella, etten taas petyu niin kovasti kuin viimeksi. Tuossa toisessa ketjussa voi jotenkin keskittyä paremmin nykyhetkeen. Tervetuloa sinne! Kamalan sekavaa, toivottavasti jotain sain välitettyä selkeästi!

Kovasti täältä plussatuulta teille kaikille!

Oikein paljon onnea taas kaikille hyviä uutisia saaneille. Mulla ollut aikamoinen putki taas töissä ja tänään oli vielä koulutusta.  Itsellä sellainen viikonpäivät varmoihin menkkoihin ja sitten toivottavasti miehenkin pitäis olla taas kotosalla. Että sitten taas jännätään tuleeko se täti kylään vai ei. Eilen just tilasin meille sellaisen oikein hemmotteluristeilyn. Se on kyllä sitten vasta lokakuun lopussa, kun mies täyttää vuosia, eli vauvaa siltä reissulta ei salamatkustajaksi saada. Mutta kiva päästä rentoutumaan kummiskin ja kyllä tuo erossaolo takaa ne pupuilutkin taas kun yhteen päästään. [:D]

Moikka! Oviskyselyyn vastaan, ettei mulla ole mitään tuntemuksia oviksen aikaan. Lima tulee pari päivää ennen sitä ajankohtaa, minkä tikku näyttää ovisajankohdaksi. Rinnat kipeytyvät oviksen jälkeen ja ovat arat menkkoihin saakka. Eli enpä tietäis ovisajankohtaa, jos en kalenterista seuraisi ja tikuilla varmistaisi.

Nyt on semmoinen olotila, että pitäisi jotenkin onnistua "unohtamaan" koko raskauden yrittäminen ja antaa luonnon hoitaa hommansa. Luulen, että jatkuva raskautumisen ajatteleminen aiheuttaa stressiä ja se taas estää raskaaksi tulemisen. Kummallisia nuo jokakuukautiset raskausoireet ennen menkkoja. Mielikuvituksella ja toivomisella on ihmeen suuret voimat, kun saa elimistönkin valeraskaaksi. Joka kuukausi menkat kuitenkin alkaa ihan tarkalleen silloin kuin pitäisikin. [&o]

Meikä on semmoinen malttamaton tyyppi, että kaikki pitäisi saada heti, kun asiasta sovitaan tai jonkin idean saan. Olen tottunut järjestämään kaikki isot asiat elämässä hyvinkin nopeasti, kun päätöksenteko ei ole minulle vaikeaa. Mutta tämän eteen ei enempää tehdä voi ja sekös turhauttaa! [;)]

Moikka!

Mulla alkaa kierto olla lopuillaan ja menkkoja odottelen viikonlopuksi. Olisi kyllä kiva, jos ei alkaisi ollenkaan kun on vielä hääpäiväkin viikonloppuna. sehän olis paras hääpäivälahja ikinä.[:)] Toiveet on melko korkeella, kun on ollut vähän kiinnitysvuotoakin lauantaina ja sen jälkeen vielä tullut jotain tosi vähäistä. Rinnat on kipeet jne..

Mutta haluaisin kysellä teiltä, oletteko aamulämpöjä tai muutenkaan lämpöjä mittailleet?
Itse en ole mitenkään aktiivisesti seuraillut, mutta eilen sitten kun palelin niin hirveesti niin mietin, että nyt mittaan. Mittari näytti eilen illalla 36,4 ja tänä aamuna 35,6!! Eiks toi ole jo alilämpöä? Miheni mittasi myös, kun haluttiin tarkistaa onko mittarissa vika vai mitä ihmettä, mutta sillä oli ihan normaali 36,8 astetta. Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia?

Silveri, ihan samalla mielellä olen sun kanssasi. Olen myös tottunut tekemään päätöksiä nopeaan tahtiin ja saamaan asiat aikaiseksi, kunhan vaan päätän tehdä jotain. Ja nyt tämä kun ei tosiaan raskauteen voi sen kummemmin vaikuttaa, alkaa tympiä. Mutta toisaalta,kun olen itselle nyt tänäänkin koko aamun yrittänyt tolkuttaa että asialle ei todellakaan nyt voi mitään tehdä, niin pikkuhiljaa olen sen hyväksynyt. Ainakin siis tämän aamun aikana.. Iltapäivällä googletan varmasti taas alkuraskauden oireita ja selailen netistä, ostaisinko mountain buggyt vai teutoniat jos ja kun lapsi saapuu.. [:D]

Tuli sellainen ajatus mieleen, että kun sinä Silveri olet muistaakseni lähdössä ihanalle lomalle olikos vielä Roomaan, niin yrittäisit keskittyä ja intoilla siitä. Minä olen ainakin sellainen ihminen, että tykkään matkustaa tosi paljon ja mietin jo hyvissä ajoin mitä kaikkea mukavaa otan matkalle mukaan ja alan jo laukkuakin pakkaamaan. Niitä vaatteita on kiva sovitella ja miettiä, että mitä käyttää milloinkin yms yms. Että anna tällaisten ajatusten vallata mieli, niin jää stressaaminen vauvasta vähemmälle. Tsemppiä sinulle! Millos muuten oot lomalle lähdössä? 

Vaavi2010, se matka on vasta marraskuun lopussa eli ei ihan vielä pakata. Matkaoppaan olen jo ostanut ja merkinnyt tärkeimmät kohteet. [:)]

Kappas vaan, en tätäkään iltaa malttanut olla täältä pois. [;)] 

Silveri, Tuo vauva-asioiden mielestä pois saaminen osaa kyllä olla varsin vaikeaa. Itsehän olen pyrkinyt sillä linjalla olemaan koko ajan, mutta omalta kohdaltani asiaa ainakin hankaloittaa se, että pitäisi yrittää saada jotain selkoa omasta kierrosta ja sehän ei onnistu ilman jonkinlaisen päiväkirjan pitämistä.

hh83, Voi se olisikin ehkä maailman paras häälahja jos täti eksyisi matkalla teille, eikä koskaan löytäisi perille :)

Minä täällä painin yötöissä sen verran kovien menkkaoireilujen kanssa, että jo on kumma jos ei täti löydä perille. Kaikki mystiset raskauteenkin viittaavat oireilut ovat ilmeisimmin ihan vaan jonkinlaista PMS-oireilua, vaikka en koskaan aiemmin (ei-hormonaalistaehkäisyä käyttäessänikään) ole sellaisiin törmännyt. Tai sitten niitä on ollut, mutta en ole vain kiinnittänyt huomiota, koska en ole raskautta samalla tavalla toivonut. No jotakin positiivista sentään, että kierron pituus vaikuttaisi olevan yhtäläinen edellisen kierron kanssa. Toki lyhyempikin saisi olla kuin tuon n. 37 päivää, mutta hyvä ettei ainakaan tuota pidemmäksi näytä venyvän.
Tulevassa kierrossa sitten ovulaatiotestit käyttöön mielenkiinnosta :)
Ja tulevassa kierrossa ajattelin myös tulla raskaaksi ja toivottavasti saan monta teistä kaverikseni :)

Ovulaatioasiasta vielä sen verran, että kuluneiden kahden kierron päiväkirjaani tarkastellessa ja kierron pituudesta laskettuna vaikuttaisi, että ovulaationi ei ajoitukaan siihen hetkeen kun ajattelin kipuilun perusteella. Eli minulla vaikuttaisi ehkä ensin olevan muutaman päivän pientä nippailua, sitten yhtenä päivänä hieman kovemmin kipua. Näistä kuitenkin parin päivän päästä onkin sitten ollut yhtenä päivänä suhteellisen voimakasta pahoinvointia ja paineen tunnetta vatsalla ja laskujeni mukaan ovulaatio ajoittuisi juuri tuolle päivälle. :o Mystistä, mutta niin tämä naisen elämä on muutenkin. Tulevassa kierrossa aion tuon asian sitten tosiaan tarkistaa testien avulla.

Mutta jos vaikka tekisi hieman töitä tässä välissä ;)

Shiru, sun olotila kuulostaa samalta kuin mulla joka kierrolla! Aina vaan on testi näyttänyt negaa tai menkat alkaneet ennen testausta. Eli mutu-tuntumalla sanoisin, että vielä ei voi tietää suuntaan tai toiseen. Toki sulle plussaa toivon! [:)]

Huomenta tytöt!

Minä kävin nyt gynellä tutkimuksissa ja haluaisin jakaa kokemuksen teidän kanssa. Oletteko te, joilla ei raskaus meinaa alkaa vaikka on jo yli 6kk yrittänyt, käyneet gynellä? Minulle määrättiin keltarauhaslääkkeet ja lääkärini kertoi, että todella monilla naisilla ei munasolu irtoa ja on sääli, ettei keltarauhaslääkkeitä haeta aiemmin. Jos naisella ei ole muuta ongelmaa kuin tuo munasolun irtoaminen, näillä lääkkeillä pitäisi raskautua 3-4kk sisään. Jos te olette yrittäneet raskautua kohta vuoden, niin käykää gynellä! Minä pidän nyt kovasti peukkuja, että tämä auttaa eikä tähän raskaudettomuuteen ole muuta syytä.

Eve

Heissan kaikki![/align]En ole moneen päivään kirjoitellut tänne kun tuntuu että on aina niin kiire. Olen kyllä lukenut teidän kirjoituksia ja yrittänyt pysyä mukana tapahtumissa. [/align]Eveliina olen itse myös ajatellut tuota lääkärillä käyntiä koska epäilen että minulla voisi olla ongelmia tuon munasolun irtoamisen kanssa. Missä vaiheessa kiertoa keltarauhaslääkkeet aloitetaan?[/align] [/align] [/align] [/align]

Cici, lääkkeitä aletaan ottamaan yksi päivässä kolmantena päivänä kuukautisten alkamisen jälkeen ja niitä syödään 5-7 päivää. Tämän pitäisi asettaa kierto kohilleen, eli se auttaa siihenkin jos ovulointi ei ole kohillaan. Vaikka munasolu irtoaisikin, mutta irtoaa väärään aikaan, se ei pysty kiinnittymään kohtuun. Muutenkin oli hyvä käydä gynellä kun sain vastauksia niin moniin kysymyksiin ja mieli rauhottui kun sai puhua jollekkin joka on alan ihminen.

Eve

Takaisin