joko nyt onnistaisi

Mä voisin kans tunnustaa välillä kaipaavani pillereiden käyttöä, tai ainakin joitain asioita sieltä: Iho pysyi kunnossa, menkat oli säännölliset, tiesi tunnin tarkkuudella koska ne alkaa, jos tätiä ei kaivannut kylään niin vierailua oli hyvin helppo siirtää parempaan ajankohtaan, kivut oli siedettävät, jne... Nyt kun kyttää naama ja tukka rasvaisena koko ajan koska housut sotkeentuu - vai sotkeentuuko - ihan toivoo jo tätiä kylään et pääsis tästä epätietoisuudesta (kp 50 menossa)... Täytyy toivoa et kuulun sit tuohon Ansku81:n mainitsemaan porukkaan ja sit jos/kun raskaudun, iho taas palautuu normaalitoiminnalle...

Wastis, Rybb&Deckerin greippimehu maistuu ehkä miedommalle koska siinä greippiä on tosi paljon vähemmän - hedelmälihakin on appelsiinista [8D] Mut jos juo tarpaaksi paljon... heh. Hienoa et jaksat olla odotuksen jälkeen vielä huumorilla liikkeellä, sitten kun sen menettää niin muunkin jaksamisen kanssa lienee vähän niin ja näin...

Voimia Mirellalle myös täältä, oon Nyytin kanssa aika samaa mieltä et vaikka pillereissä hyvätkin puolensa on, on ne sekoittanut (tai niiden poisjättäminen ainakin) niin hyvin oman hormonitoiminnan etten kyllä aloittais ihan hevillä uudestaan, kun haluais sille vaaville mahdollisuuden tulla edes joskus... Jos tosin yhtä pitkään olisi saanut odottaa turhaan kuin sinäkin, niin ehkä pientä paussia ressaamisesta kaipaisi, kun nyt jo välillä tökkii - ehkä ne kortsut ei olis kauheen huono vaihtoehto, ei tarttis miettiä tärppääkö ja ne on helppo jättää pois jos siltä tuntuu, ilman 'sivuvaikutuksia'. Loppukevennys: ehdota miehelle et tökkii muutamaan neulalla reikiä, sillä tavalla saatte tietämättänne mahdollisuuden tulla raskaaksi aina välillä, mutta jos se ei niin painaisi mieltä silloin samalla tavalla kuin tarkoituksella yrittäessä? [:D] 

Joo kyllä pillerit helpotti elämää kyllä kovasti, kuukautiset oli vain 4-5 kertaa vuodessa (en pitänyt taukoja, koska kärsin väliviikon migreenistä), silloinkin tiesi tasan milloin ne alkoivat. Minulle on ilmestynyt näppylöitä vasta pillereiden lopettamisen jälkeen -pahimmillaan näppylät olivat 2-3 kk pillereiden lopettamisesta, nyt tilanne on jo normalisoitunut. Tosin migreenistä olen lähes päässyt eroon, eli jotain hyvää tässä pillerittömässä elämässä..

Meillä on yk9 alkamassa, eikä tähän mennessä ole edes mitään haamuja tikkuun ilmaantunut..

ALKUPERÄINEN: wastis

Vaavi2010 pistetään kisaa pystyyn sitten [:D]
taidan jäädä kyllä kakkoseksi, kun meillä takana vuosi yrittelyä jo,
keskenmeno tossa nelisen kuukautta sitten.
ja tän tikuttelun alan vasta nytten.
kierto ollut tämän vuoden ajan 32pvä,
keskenmenon jälkeen nyt kahdesti 28päivän tienoilla.
siksi saankin tikutella enemmän,kun tiedä tästä kierrosta.

No mutta sullahan on wastis todennäköisyys puolellas. Kun oot sen verran kauan yrittänyt, että ei enää pitäis hirveen kauaa mennä. [:)]Itelläni alkoi nyt 5. luomumenkat ja 2 kerralla ei olla pystytty edes yrittämään, kun yksi on siellä ja toinen täällä. Nytkin pahalta näyttää ettei mies tulis takas Suomeen ennen seuraavaa ovista eli ens kerralla on turha edes jännittää, että oliskos sitä raskaana.

Niin ja leikkimielellähän minä tuota kisaa, kun sattui niin sopivasti, että molemmille tuli täti kylään samana päivänä. Miten se muuten ennättääkin joka paikkaan? Itselläni kanssa kierto nyt 28-32 päivää, ettei sitä ovistakaan aina osaa ennustaa. En kuitenkaan vielä halua alkaa tikuttelemaankaan tai muutenkaan tekemään vauvaa kalenterin kanssa. Että ei se peli oo ollenkaan niin selvä. [:D]

Mirella mielestäni tuo jonkun mainitsema (anteeksi nyt kun ei tule nimi mieleen) ajatus siitä, että ei yritä muttei myöskään ehkäise kuulostaa hyvältä. Saapi se vauva sitten tulla kun on tullakseen eikä tarvitse elimistöä taas sekoittaa kaikenmaailman hormoneilla tai ryhtyä kondomeja taas käyttämään. Harkinnan arvoinen juttu. Tsemppiä teille!

iltaa ja tervetuloa uusille!

Kertokaa nyt te viisaat siellä mielipiteenne tästä mun kierrostani... siis ne normimenkat oli 26.6. ja sen jälkeen 30.7. oli parin tunnin tuhruvuoto, oliko toi jotain välivuotoa??? Ei kai niitä voi kuukautisiks sanoa? Ei minusta ainakaan. Lääkärireissu eli torstai lähenee ja mitä lähemmäs se tulee, sitä itkuisemmaksi muutun... [&o] mies tietty ihan ihmeissään että mikä on ja mun on kamalan vaikea selittää miten rankasti tämän otan, en oikein ymmärrä sitä itsekään miks se tuntuu näin pahalta. Jos se munasolu ei irtoa ollenkaan niin millä sen voi korjata? Hormoneilla kai? Minkälaisilla? Apua, ahdistaa!!!!! En kai ole koskaan aiemmin toivonut että täti tulis kylään, mutta nyt toivon, uskomatonta kyllä!!!! Tai että edes jotain tapahtuis... [:(] Tässä sitä taas ollaan, ihan sekopäisenä, vaikka lupasin itselleni ja miehelle, etten ota vauvantulosta mikäänlaisia paineita...huoh...

Tsemppiä ja jaksamista Tyttö Koo toivotaan et ne sun menkat alkais mahollisimman pian!

Oisinko tulkinnu väärin sen mun testin päivämäärän. Siin raskaustestissä luki tarkalleen näin: 2011-08 ja siin vieressä on tiimalasin kuva. Sanokaa te nyt mikä toi päivä sit on[:)]

Miten pitkään kiinnittymis vuoto voi kestää? Mul on nyt tullu vähästä vuotoo vrk ajan (ei oo jatkuvasti vuotanu)

Lueskelin teijän aikasempii kuvauksia itsestänne. Tässä ois kuvaus minusta. Elikkä oon 177cm pitkä, painan 59kg, mul on pitkä vaalee tukka ja tumman ruskeet silmät, lävistyksiä ei ole kuin korvissa 2+2, perus luonteeltani olen rauhallinen ja sosiaalinen mutta en mikään höpöttäjä.

Noppa, mulla kiinnittymisvuotoa tuli muutaman päivän. Ja se oli sellaista et pyyhkiessä jäi paperiin vähän jotain. Ei kirkasta verta mun kohdalla vaan jotain vaaleanpunertavaa.
Ja 2011-08 on selkeästi elokuu vuonna 2011 :)

Tyttö Koolle tsemppiä lekuriin!

Hei kaikille! Uusia nimiä putkahdellut joukkoon, heille iloinen moi! [:)]

Pysytellyt tarkoituksella poissa, kun jotenkin välillä tuntuu että menee ihan pakkomielteen puolelle. Huh. Mutta mutta...

Ne hemskutan ovistikut ostin, ja TOTTAKAI sitten nekään ei toimi niinkus luulin, eli pelkkiä haamuja olen saanut vaan! Jos tänään ei tule edes siihen plussaa niin palaa käämit...[:@] Siis raivoamiseni johtuu siitä, että kiertoni on melko säännöllinen, ja olen laskenut että ovis olisi kp 12. Nyt siis pelkään että ovis on liian lähellä kuukautisia, ja silloin raskautuminenhan ei onnistu! (joku... luteaalivaihe liian lyhyt tai jotain..) Miten sitä muuten korjataan, jos tilanne on toi? tai voiko olla niin että ei ovuloi ollenkaan, mutta tulee kuukautiset? äh. pentele. pitäisi malttaa nyt kattoo/tikuttaa pari kiertoa enneku hermostuu taas...

Löysin muuten jääkaapista greippimehua, en ole sitä ostanut, ja mies ei siitä pidä joten luulen että mies on käynyt netissä kurkkimassa...[:D]

Hei taas kaikki ja tervetuloa uudet kuumeilijat [:)].
Tyhjä syli mullakin on ihan samanlaisia ongelmia tuon oviksen bongaamisen kanssa. Mulla on kp 23/30-32 menossa ja mullakin tikut näyttää vaan haamuja. Viime keskiviikkona kun ovulaation olisi pitänyt olla lähellä oli haamuviiva tummempi mutta ei kuitenkaan yhtä tumma kun tuo kontrolliviiva. Ohjeissahan lukee että viivojen täytyy olla yhtä vahvoja...[8|] Sit toisaalta ajattelin että juon paljon vettä päivän aikana töissä joten voisikohan sekin vaikuttaa siihen että virtsa ei ole tarpeeksi "vahvaa". En tiedä. Luulen että en tämän kierron jälkeen enää niitä osta.
Mulla on näiden kahden viimeisen kierron puolivälin jälkeen ollut semmosta outoa tunnetta nivusissa ja se kestää monta päivää. Se ei ole kipua vaan jonkinlaista painontunnetta. Mitähän se mahtaa olla, onko kellään kokemuksia? Musta tuntuu että mä olen ruvennut liiaksi kiinnittämään huomiota kroppani tuntemuksiin kun niin sitä raskautta toivon että hulluksi tulen .... [8D]

Heipat taas kaikille ja mukavaa syyskuuta! [:D]

TyhjäSyli mulla on sama ongelma! [:'(] Pelkkiä haamuja olen ovistikkuihin saanut aikaiseksi, vaikka muuten on ollut sellainen olo, että olisi ovisaika. Itsekin epäilen itselläni tuota lyhyttä luteaalivaihetta, sellaisesta oli merkkejä ainakin ennen keskenmenoa. Lyhyt luteaalivaihe voi johtua esim. keltarauhashormonin puutteesta (joka myös aiheuttaa varhaisia keskenmenoja) ja voi oireilla esim. muutaman päivän tuhrutteluvuotona ennen varsinaisia menkkoja. Hormonitasot pystyy selvittelemään verikokeella. Lisätietoja löytyy kivasti googlettamalla...

Noista greippimehuista vielä... Itse en ole niitä vielä kotiin hankkinut, mutta katsellut markettien tarjontaa. Kovasti tuntuvat nuo täysmehupitoisuudet niissä vaihtelevan. Minkä merkkisiä te olette juoneet, vai onko parasta puristaa mehu suoraan greipeistä?

Cici, ainakin mun ovistikkupakkauksessa lukee, ettei saa juoda kahteen tuntiin ennen tikuttamista, kun juominen laimentaa virtsaa. Ja tikutus piti tehdä klo 10-20 välillä joka päivä suunnilleen samaan kellonaikaan. Mulla on kotitesti-nimisestä firmasta tilattuja tikkuja.

kjeev, katsoin aamulla Rybb&Deckers-purkista, että hedelmäpitoisuus on vain 40%. No, litkin sitä sitten pari lasia yhden sijaan. Ja kun saan toisenkin purkin jääkaapista tyhjäksi siirryn takaisin Valion greippimehuun (siihen, joka löytyy maitojen läheltä kylmäkaapista kaupassa).

Oltiin eilen lääkäriserkkuni kanssa pitkällä kävelyllä ja ehdin siinä sitten sopivasti kysellä raskausjuttuja. Suositteli hakeutumaan hoitoon jo ennen kuin vuosi tulee täyteen, jos ei sitä ennen tärppää. Tosin silloin pitää mennä yksityiselle. Meillä vasta yk 4 menossa ja yk 3:lla ei ollut edes toivoa raskautua, kun ei ollut mahdollisuutta pupuilla oikeaan aikaan. Eli ei vielä olla varaamassa lääkäriaikaa. Ajattelin vaan kertoa, jos joku muu miettii jo varaisiko vai odottaisiko.

Olen kyllä pitänyt sen kahden tunnin juomatauon ja muutenkin seurannut tarkoin ohjetta [:)]. Voihan se olla että sitä ovista vaan ei tapahdu. Mä tilasin testit mammaksi.fi verkkosivuilta. Katselin verkkoapteekin ovistestin ohjetta ja siinä sanottiin että pitäisi olla myös 4 tuntia pissimättä . [&:] 

Tuosta aamulla kirjoittamastani lyhyestä luteaaliajasta, sen verran googletin tässä että hyvin vaihtelevaa tuntuu tuossakin neuvot olevan... Yksi lähde sanoo että 12-16 päivää luteaaliaikaa on hyvä, toisessa että lääkärin kommentti asiaan oli ollut että 9-10 päivääkin voi olla riittävä. Että mene ja tiedä nyt sit...[8|]
Mutta hämmentävää tässä tosiaan on se, että olin VARMA että ovulaatio oli pari päivää sitten, mutta ovistestit näytti kyllä selkeätä negaa silloin. Haamut tulleet kehiin vasta nyt. Joten, jos hyvin käy, näiden tikkujen myötä selviää milloin oikeasti ovuloin, ja sekin on jo hienoa! Jos kerran omat tuntemukset on osuneet niin paljon pieleen!

Loppukevennyksenä...Mummo aina siunaili minulle kun olin teini, että ei pitäis juosta iltasella tanssimassa ja liehumassa, kun sitten tullaan nyytti kainalossa pyytämään ymmärrystä ja tukea... Jos olisi mummo tiennyt miten hankalaa sen nyytin aikaisiksi saaminen on, ei olisi ollut syrän syrjällään illat pitkät minun vuokseni... [;)]

Heips kaikille,
Ovistikuista kommentoidakseni niin mä kokeilin niitä yhden kuukauden ajan, en saanut selkeää plussaa kertaakaan mutta kahtena päivänä haamun.(Testis olivat mammaksen sivuilta tilattuja) Ja siinä kierrossa nimenomaan raskauduin, joten ovuloin aivan varmasti. Greippiä kokeilin myös ekaa kertaa samaisessa kierrossa ja mehuja kun en saanu alas niin söin joka päivä kokonaisen greipin tai join siitä puristetun mehun. Olipahan ainakin sitä itteesä [;)]

Mä olen vähän harkinnut yksityiselle menoa (aiemmin kuin 1-v yrityksen jälkeen) Mulla on 19-vuotiaana ollut joku tulehdus, josta myös monella sivulla sanotaan, että voi aiemmin mennä tutkimuksiin. Ikää tosin on "vasta" 30, että sen puolesta ei niin kiire.

Mutta ajattelin nyt vielä katsoa tämän kierron, mitä nyt sitten mahtaa tulla pituudeksi ja kokeilla tikuttelua. Greippimehu on minusta hirveän pahaa, mutta ehkä greippejä pystyisin syömään, joten ehkä niitä voisi ostaa.

Melko hapantahan se greippimehu on, mutta eiköhän se parin litran jälkeen jo maistu ihan hyvälle. Itse olen ainakin oppinut tykkäämään sen mausta ja saatan juoda sitä ihan muuten vain.
Olen alusta asti ostanut vain valion mehua, joten en voi sanoa, mikä on parasta.

Toimiiko teillä nää vau:n sivut kunnolla? Mä en ikinä pääse ekalla kirjautuun tänne sisään vaan pitää yrittää useempi kerta. Ja sit jos haluun muokkaa minun vau:ssa jotain ni en ees pääse sinne ku tää kone jää vaan lataan sitä. Onkohan mun koneessa vika paits et ei näin tapahdu muilla sivuilla[&:]

Mä en oo kokeillu ollenkaan noita ovis tikkuja enkä greippi mehua. En ees tykkään greippi mehusta mutta hedelmänä voin kyllä syyä niitä.

mulla ainaki toiminu sivusto kunnolla.
itse toki olen kokoajan kirjautuneena, koska pidän konetta ja välilehtiä koko ajan auki,
enkä jaksa uloskirjautua välissä, päivittelynappulaa paineskelen vaan.

itsellä tuli täti sunnuntaina kylään,
menkkakivut puuttuu melkein kokonaan,mikä on outoa,
ja vuoto oli normaalia ensimmäisenä päivänä mutta sitten väheni.
jos nämä loppuaan jo tekevät,nii pitääkin testailla silti,
normaalisti vuodan paljon ja viikon putkeen.
ja olihan edellisessä raskaudessanikin kahdet menkat, enkä siksi edes tajunnut että olin raskautunut.
että täytyy seurailla,ja testailen jos testailen,niin lähinnä siksi,että varmistan.
kun lauantaina olisi ystävän synttärit ja mietin josko joisin siellä,niin olis kiva olla ihan varma sitten.

TyhjäSyli, aika ihana kun mieskin noin osallistuu [:D]

Onko kukaan törmännyt näiden sivujen kanssa tällaiseen ongelmaan: Mä en jostain syystä pysty lisäämään allekirjoitusta. Kun yritän, sivu ilmoittaa "käyttäjätunnus tai sähköpostiosoite on jo käytössä". No kai on, minulla... [:)] Muita muokkauksia voin tehdä, vaihtaa salasanaa, jne... No joo, ehkä väärä paikka tästä kitistä, pitänee laittaa mailia ylläpitoon.

Teidän juttujen ja muutaman hyvän kokemuksen kannustamana shoppailin itsekkin ovistikkuja testattavaksi, jospa niille olis käyttöä ja otollinen ajankohta löytyis. Kai sitä menkoistakin voi olla iloinen... Tänään ilmeisesti sellaiset alkoi, kovin on niukkaa mut ehkä se vielä tästä. Jos, niin eipä tartte niiden (tai niiden puuttumisen) takia lääkärille lähtä, johan tuossa 2kk niitä ooteltiinkin. Ja pystyy ehkä vähän toivomaan että se oviskin sieltä taas joskus bongautuu.

Takaisin