joko nyt onnistaisi

Moikka vaan kaikille, taas puskee uutta kuumeista keskustelijaa...

Olen kolmikymppinen emannus pohjoissuomesta, ja sain vihdoin keväällä käännytettyä miehenkin vauvantekohommiin. Hän on minua hiukan nuorempi eikä hänellä siis hirveä kiire ole ollut isäksi, mutta ymmärtää kyllä minun "kiireen" - parikymppisenä ei ollut sopivaa isäehdokasta ja näin 'vanhaksi' kerkesin ennen sellaisen löytymistä... ;) On hän onneksi innostunut itsekin asiasta ja kyselee kovasti milloinkas sitä kannattaa laittaa peitot heilumaan että oikein olisi otollinen hetki :D Otollisten hetkien kartoittaminen meinaa vaan olla meillä haasteellista kun kierto on kaikkea muuta kuin säännöllinen, yhdet menkat jäi kokonaan välistäkin (ja tottakai olin jo varma että nyt tärppäs...).

Miehen ymmärryksestä huolimatta on mukava päästä vaihtamaan kuulumisia muidekin samojen toiveiden kanssa kiemurtelevien naisten kanssa - ei ne miehenpuolet aina tunnu ymmärtävän tuota naisen fysiologiaa vaikka kuinka koittaa selostaa ;) Kaveritkin on joko lapsettomia ja sellaisena omasta tahdostaan pysyviä tai jo onnellisia äitejä niin heillekään ei viitsi koko ajan vaahdota aiheesta...

Tervetuloa mukaan, Shiru ja Bandida! Mukavaa, kun tänne tulee uusia kuumeilijoita keskustelemaan. Osa kun aina siirtyy tuonne odottajien puolelle niin hyvä, että uusia tulee tilalle. Pysyy keskustelu vilkkaana. [:)]

Meillä ei voi miehelle kertoa, koska on otollisin aika heilutella peittoja, kun hälle tulee kovat paineet. Niinpä tikuttelen salaa ja sitten vikittelen. [8D] 

Yksi ystävä just eilen käski mun hävittää kalenterin ja laittaa ovistikut roskiin. Tärppää kuulema paremmin, jos ei mieti koko asiaa. Mutta miten voi olla miettimättä, kun on niin innoissaan siítä, että ekaa kertaa elämässä on tilaisuus tulla äidiksi!!! [&:]

Tervetuloa Shiru ja Bandida !

Mukavaa että saadaan uusia jäseniä kun tässä kuussa tuli plussauutisia useampi :)  Toivottavasti pian kaikki päästäisiin tuonne toiselle puolelle kirjoittelemaan..

Täällä meneillään kp 3 - siinä kp 10 ajattelin aloittaa tikuttamisen. Kun kierto on ollut 25-44 päivää, niin saa nähdä mihin ovis (jos se nyt tapahtuu) osuu. Tässä pitkässä kierrossa on nyt menkkakivut ja vuotokin ihan toista luokkaa kuin aiemmissa ja olin järkyttynyt kun puolen päivän aikaan jouduin lisäämään toppauksia, siis yleensä vuodot on niin niukkoja että ei paljon työpäivän aikana tarvi mitään vaihdella. Otin jopa särkylääkettä kramppehin, tätäkään ei ole tapahtunut naismuistiin..

kuulostaa lupaavalta, ginessa. Mullakin tuntui, että virtsatietulehdus tulee... mutta sieltä tulikin positiivinen raskaustesti. [:D]
Ja wastikselle, vaikka se viheliäinen täti teille tulikin, niin kyllä mulla ensimmäinen haamu oli todellakin haamu. Tai siis kyllä sen näki, että tuossa se viiva on... mutta silti epäilytti, että kuvittelenko sen viivan siihen. Seuraava haamu olikin sitten jo selvästi havaittavissa 2 päivää myöhemmin, mutta silti paljon haaleampi kuin kontrolliviiva. Kolmas testi oli sitten jo selkeä plussa. Enempää en olekaan testaillut. Raskaana, kunnes toisin todistetaan...

Täällä kävi nyt niin, että menkathan ne alkoi. [>:] Harmittaa kovasti, varsinkin kun oli aika "varma" tunne, että olisin raskaana. Ja vielä tänään, kun kävin kylässä kaverin luona jolla ihana 1kk vanha poika. Meilla on nyt sit sama tilanne edessä wastis. Pidetäänkö pikku kisa, kumpi tulee ensin raskaaks? [:D]

Niin ja tervetuloa uudet kuumeilijat!

Silveri, kukapa sitä osais olla ajattelematta - itekkin oon kuullut tuon neuvon ja ajattelin pillerit heittäessäni et 'tulee jos on tullakseen, ei huolta', mutta se asenne kesti tasan ekoihin luomu-menkkoihin asti :) 

Kauanko täällä keskustelijoilla on yrittäminen kestänyt? Varsinkin olisin kiinnostunut kuulemaan kuinka pitkiä odotusaikoja on ollut niillä jotka on syöneet pillereitä? Oma 5kk tuntuu jo iäisyydeltä vaikka eihän se sitä oikeasti ole...

Hellurei!

Nyt on palailtu taas arkeen matkan jälkeen, onneksi on vielä viikko lomaa edessä :) Ihanan paljon oli tullut plussauutisia sinä aikana kun olin poissa[:D]

Nyt ei jaksa enempää kirjotella, heräilin juuri päikkäreiltä ja olo on ihan tööt:)

Paljon tervetuloa kaikille uusille, ja paljon plussatuulia teille kaikille!

Heips! Ja tervetuloa taas uusille!

Nyt on taas niin ristiriitaiset ajatukset ettei rajaa, mies ehdotti että ottaisin taas pillerit takaisin käyttöön kun on ollut niin paljon ongelmia..km..ja yms yms.. ja tää on mulle ruvennut olemaan jo niin stressaavaa..vaikka olen aina välillä yrittänyt olla ajattelematta asiaa.. En kyllä haluaisi mutta en kai voi oman pääni mukaan jatkaa enään,siitä ei seuraisi hyvää.[:(][:(] Toisaalta ajattelen että nyt jos otan pillerit takaisin kaikki alkaa sitten taas joskus alusta kun rupeamme uudestaan yrittämään, johan tässä on yritetty puolitoista vuotta!?! [X(]
On niin toivoton olo, vaikka olen muutaman kerran kyllä itsekkin miettinyt että pieni tauko varmaan tasottaisi tilanteen.. En nyt yhtään tiedä mitä ajattelisin ja tuntuu että seinät kaatuu päälle kun haluisin niin kovasti jo olla äiti myös toiselle pienelle rakkaalle!!!

Tervetuloa takaisin kittie*! [:)]

*Mirella* kuulostaa aika keljulta tilanteelta... Mitäs jos sanoisit miehelles että hän saa ostaa kortsuja jos siltä tuntuu mutta että sä et nyt hormoneja ala syömään? Yleensä miehet ei sitäkään touhua kauheasti jaksa... [:-] Kun en mäkään kyllä jaksais enää uudestaan pillereitä popsimaan ku just sai tän hormonimylläkän jollekin tasolle (siis ennen ku taas se pompsahti raskauden myötä uudestaan) asettumaan. Sitte ainakaan ei tarttis miettiä että onko kierrot luomuja ja mikä loppuu pillereitten lopetuksesta yms. Voimia kuitenkin!

Bandida mä jätin pillerit pois viime vuoden joulukuussa ja nyt viime viikolla tein positiivisen testin. Eli 9kk yritystä takana ennen ku edes haamu suvaitsi tikkuun ilmestyä. Nyt pelottaa sitte ihan kauheesti että jotain käy eikä tämä ihmisen alku mun sisällä pääse koskaan maailmaan... Hölmöä pelätä tämmösiä kun pitäis olla vaan onnensa kukkuloilla mutta jotenkii noitten 9kuukauden aikana alko jo luopua toivosta... [&:] Mutta kuten paprikan motto kuuluu: raskaana kunnes toisin todistetaan! [:)]

Ja meillä kyllä tarvittiin kalenterit ja tikut ja greippimehut ja foolihapot ja kaikki ennen ku plussa aikaiseksi saatiin. [;)] Ekan puol vuotta mentiin vielä ihan rennosti ja omalla painollaan mutta sitte alko välineurheilu ja johan alko tulosta syntymään. [;)]

Vaavi2010 pistetään kisaa pystyyn sitten [:D]
taidan jäädä kyllä kakkoseksi, kun meillä takana vuosi yrittelyä jo,
keskenmeno tossa nelisen kuukautta sitten.
ja tän tikuttelun alan vasta nytten.
kierto ollut tämän vuoden ajan 32pvä,
keskenmenon jälkeen nyt kahdesti 28päivän tienoilla.
siksi saankin tikutella enemmän,kun tiedä tästä kierrosta.
taisi tuo keskenmeno sotkea mun kiertoni meinaan,
mutta ei toki haittaa,kun sotkee tuon lyhkäsemmäks[;)]

jos täti pukkaa taas kuukauden päästä,
niin pitää alkaa miettiä sotakeinoja sen pois pitämiseksi.
ihan liikaa kyseistä tyyppiä katellut nyt.
varsinkin kun söi pillereitä niin monta vuotta,ja tätiäkin tuli nähtyä vain 3-4kk välein.

onko kellään ennen pillereitä syöneen tullut niitä ikävä?
siis niiden hyviä puolia, mulla ainakin naama kukkii nyt ja menkat on jotain ihan kamalia,
vuodan verta enemmän ku haavottunu eläin ja kivutkin on ihan kaameeta.
ja sekin et täti perkule tulee niin usein[:D]

niin ja tervetuloa uusille !
kyllä täällä meitä ei raskautuneita riittää[:D]

Lämpöset tervetulotoivotukset Shirulle ja Bandidalle munkin puolesta [:)]
Bandidalle vastaukses et mä söin pillereitä 12 vuotta ja kolmannella kierrolla lopettamisen jälkeen onnisti. Erilaista kokemusta on varmasti yhtä monta kuin kokijaa :)
Mirella,ompas tosi kökkö tilanne[8|] Sinun parastasi kai se mies ajattelee mut jos se vaavi on silti haaveessa niin en mäkään alkais hormooneja taas kroppaani pumppaamaan.. Teillä on yritystä jo niin kauan ettei oo mikään ihme että stressitaso on kasvanut. Haleja ja voimia!
Pahoittelut vaaville ja Wastikselle! On se täti kumma tyyppi kun ei kertakaikkiaan tajua ettei ole tervetullut!![:@] [:D]
Lilalle ja Silverille myös kovasti tsemppiä[:)]

Moikka pitkästä pitkästä aikaan[:D] Oon pitäny vähä etäisyyttä ku alko liikaa vauva asiat pyörii päässä. Nyt oon saanu vähä muitaki asioita mietittyy ja iloitsemaan parhaan kaverin raskaudesta.
Mul on nyt menos 31 kiertopäivä. Edellinen kierto kesti huikeat 54 päivää. Toivon ettei tää oo yhtä pitkä.Pientä kuvotusta on ollut välillä mut sekin voi hyvin olla psyykkistä. Mut tänään huomasin et oli pikkusen tullu veristä tuhrua housuihin mut ei mitään kirkasta läheskään. Aloin sitä vaa miettii et voiko olla pahoinvointia ja kiinnittymis vuotoa yhtä aikaa? Ku eihän se oo voinu vaikuttaa viel jos munasolu ei oo kiinnittyny? Vai mitä vuotoo se vois olla?

Onnea kaikille raskautuneille[:)] ja jaksamista meille yrittäville[:D]

Huomenta kaikille [:)]

Taas sain yhdeltä ystävältä käskyn olla ajattelematta raskautumista ja yrittämättä. Lisäksi hän muistutti, että tässä iässä raskaaksi tuleminen kestää tyypillisesti 1-1½ vuotta. En vaan osaa olla ajattelematta (tikutin eilenkin ja join greippimehua - Rybb&Deckers on muuten miedomman makuista kuin Valion greippimehu ja puolet halvempaa ja vähemmän kaloreita... ei sillä, että mainostaisin[;)]). Onneksi en enää ole niin malttamaton kuin vielä muutama viikko sitten. Olin kireä kuin viulunkieli, kun ovispäivä lähestyi ja aloin hermoilla, pupuillaanko oikeaan aikaan. Minä kun olin päättänyt olla poikkeus tuosta vuoden yritysajasta ja tulla raskaaksi ekasta tai viimeistään tokasta kierrosta. [:D] Nyt mennään neljännessä (kolmannessa ei yritetty, kun oltiin kummityttöni kanssa matkoilla) ja kaikki toivo on asetettu kuudenteen, jolloin on meidän rakkausmatka Roomaan (toista vuosipäiväämme viettämään).

Onnistuisikohan semmoinen pitkän yrityksen uuvuttamalle, että sopisi miehen kanssa, ettei enää yritetä, muttei myöskään ehkäistä? Sisko yritti miehensä kanssa toista lasta 1½ vuotta ja sitten he päättivät, että yksi riittää, kun enempää ei ole heille suotu. Kuinka ollakaan, sitten tärppäsi hyvin pian! Tietysti esikoisen kohdalla se olisi vaikeampi päätös tehdä... Mietin vaan valmiiksi, jos vuoden päästä ollaan yhä tässä tilanteessa (tosin sitten ollaan kyllä jo hoidoissa, jos minä päätän! [;)])

Vielä iloisena ja vähän huumorillakin,
Silveri

Huomenta!

Aattelin tehä tänää raskaustestin. Mut huomasin et ne on menny vanhaks 11-08. Siis miettikää miten ne ei oo huomannu apteekissa myyvänsä noin vanhaa tavaraa![:@] Ostin viel 2pkt mis molemmis on 2 testii. Oon ostanu ne aikasemmin kesäl eikä mul oo enää kuittii tallella[>:]
Aattelin nyt kunitenki tehä vaik ei niihin voi oikee luottaa. Ni samanlainen haamu sielt tuli ku viimekski ku en ollu raskaana. Tuli vaan mieleen et oisko ne edellisetkin ollu vanhoi. En oo ihan varma et olinko ostanu ne samasta paikasta.[8|]
Illalla mul alko tosiaan se vähäinen veri tuhrutus mikä jatku nyt aamulla (todella vähäistä) Kaipa sieltä sit menkat alkaa[:@] Mut nyt eniten ottaa päähän noi vanhentuneet raskaustestit!!!!

noppa Voiskohan tuo päiväys tarkoittaa kuitenkin elokuuta 2011? Itse pitäisin sitä todennäköisempänä kuin että apteekissa olisi vuoden vanhoja myynnissä (joutuvat kuitenkin tarkkailemaan kaikkia päiväyksiä).

wastis Minulla on ainakin ikävä e-pillereiden positiivisia vaikutuksia. Finnien määrä on aivan mieletön nyt kun toinen pilleritön kierto menossa eli mielenkiinnolla odotan miten tästä eteenpäin. Tosin voihan tämä vielä olla sitäkin vaan kun hormonitoiminta taatusti sekaisin. Toisaalta aikoinaan aloitin juuri kyseiset e-pillerit ihoni vuoksi..

No kyllähän se nyt niin on, että jos ei tästä kierrosta niin viimeistään seuraavasta raskaaksi niin iho-ongelmat häviävät (toivottavasti) :D No joo, ehkä ei mene ihan niin nopeasti, mutta olisihan se hienoa jos ei tarvitsisi kauaa odotella kun tosiaan tuota ikäeroa lapsille tulossa nytkin jo yli 10v.

Mutta nyt parantelemaan tätä ihanaa vapaiden kunniaksi tullutta räkätautia lämpimän suihkun kautta sänkyyn. Mukavaa päivänjatkoa!

wastis ja Aphrael, totta tosiaan täällä on kans yksi finninaama! Nyt vasta hokasin, mistä ne lisääntyneet finnit oikein johtuvat. [:-] Ja on mulla pillereitä aina menkkojen aikaan ikävä, kun on menkkakipuja ja vuotoa enemmän kuin ennen. Menkkojen välillä taas rinnat on kamalan kipeät jopa 3 vko, mikä on kolme kertaa pitempi aika kuin pillereitten kanssa. [:@]

Noppa kyllä mulla ainakii alko se kuvotus jo melkee viikkoa ennen plussaa eli samoihin aikoihin kun tuli kiinnittymisvuotoa. [:)] Että odottele rauhassa (joo, mä tiedän ettei "rauhassa" kuvaa mitään olotilaa mikä tähän vauvakuumeeseen liittyy) muutama päivä ja tee testi uudestaan. Mua kanssa vähän epäilyttää että voiko apteekissa olla melkee vuoden vanhaa tavaraa ku kuitenkii säännökset on tosi tarkat... Eli josko ne numerot tosiaan on toisinpäin. [&:]

Ja noista finneistä... Niin se vissiin menee että toisilla naamakukinto paranee raskauden myötä ja toisilla taas naama alkaa kukkimaan raskauduttuaan. Itse taidan kuulua jälkimmäisiin, koska pari päivää ennen plussaa alko taas ilmestymään semmosia valtavia mollukoita hiusrajaan ja silloin ennen toukokuun varhaista keskenmenoa (ja vähän sen jälkeen) kävi ihan samallalailla. [8D] Just ku mä ajattelin että naaman iho parani ihmeesti! [:'(] Mä kyllä todella toivon että tää kukkiminen loppuu pian mutta raskaus saa kyllä jatkua. [;)]

Minulla on kyllä ikävä pillereiden myönteisiä vaikutuksia. Minun naama on kuin pahaisella teinillä eikä todellakaan ole parantunut, vaikka raskaustestin mukaan raskaana ollaan. Toivottavasti se siitä vielä tasaantuis. Heti raskauden ja imetyksen jälkeen suuntaan kyllä ihotautilääkärille hakemaan apua tähän naaman kukintaan.
Toinen myönteinen asia pillereitä syödessä oli se, ettei ollut menkkoja ollenkaan.

Takaisin