joko nyt onnistaisi

Testasin sit tietysti uudelleen tänä aamuna ja haamuhan se edelleen on. Miehen mielestä kyllä selvästi tummempi haamu kuin sunnuntaina. [:)]
Taidanpa tilata netistä hieman lisää testejä... [;)] Haluan selkeän positiivisen tuloksen enkä mitään haamuiluja!!!

Lämpimästi onnea plussanneille ja haamunneille! [:)] ihanaa lukea positiivisia uutisia!

Täällä vähän ristiriitaiset tuntemukset ja ajatukset, kp 26/25-28, ja menkoista ei jälkeäkään (kirjaimellisesti...[;)]) Aamulla hätäpäissäni tein raskaustestin (kuulemma markkinoiden herkin testi, joten ilm. melko luotettava), negahan se oli. äh. Nyt ei voi muuta kun odottaa että alkaako menkat vai ei,... taas jälleen kerran... [&o]

tää on väillä aika raskasta...

Varokaa, alla hetkellinen itsesääli ryöppy...

Neljä päivää on menkat myöhässä ja testi vain negatiivista vilauttelee. Harmittaa jos kierto alkaa nyt värkätä kun on ollut kivan tasainen kierukan poistosta lähtien.

Minä olen tottunut aina saamaan kaiken minkä haluan. En sillä, ett olisin syntynyt kultalusikka suussa tai olisin harvinaisen fiksu vaan sillä, että pusken kuin raivo härkä eteenpäin ja teen kovasti töitä haluamani eteen. Nyt se , mitä eniten haluan eli raskaus, on minun vaikutusvaltani ulkopuolelle. Tämä on raivostuttavaa!!! Haluaisin säilyttää makuukammarini erotiikan satamana enkä toivo siitä tulevan projektihautomoa. Joka kuukausi, menkkojen myötä, murtuu pieni surun murunen sydämestä(, ja näiden negatiivisten testien myötä). Kuinka voi sydämessä olla näin kova kaipuu ja halu saada oma lapsi!?!

No niin, heti helpotti kun hieman kailotin turhautumistani! Kiitos!

Eve

Täällä jännittävät hetket jatkuu. Nyt on kp 34/24-30  - huomenaamulla ajattelin taas testata mikäli menkat ei sitä ennen ilmaannu. Kp30 testasin ja näytti negaa. Mutta menkoista ei jälkeäkään. Hankalaa kun ei tiedä kierron pituudesta  - näin pitkä se ei kyllä ikinä ole ollut. Mutta siis onko 10 päivää jo myöhässä vai vasta 4..  Monella sivulla kun neuvotaan odottamaan että menkat on myöhässä viikon ennen testausta. Huomisen valitsin testauspäiväksi, koska silloin 28 päivän kierto olisi sen viikon myöhässä..  Päätin että nyt odotan pitkään, kun en kestä nähdä niitä negoja enää, ihan tarpeeksi oon sitä yhtä viivaa so far katsellut..

Tämä on tosiaan sellainen asia, joka on aika lailla oman kontrollin tai työn tai haluamisen ulottumissa, se on tässä 8kk aikana tullut huomattua..

Yhdyn Even ja Lilan mietteisiin täysin!
Mulla nyt kp 27/25-28, ja ei menkkoja. Mahaa kourii ja kiskoo kyllä liiankin tutunoloisesti, joten toiveet vauvasta alkaa tän kierron osalta jo hiipua. ja luulen että iltaan mennessä alkaa kyllä...
Mä kanssa päätin etten tee enää testin testiä ennenku on viikon myöhässä tai jotain, hölmöä kiusata itseään![>:]

Eilen olin ihan maassa, itketti ja mitä kaikkea kun jotenkin iski päälle että ei sitten vieläkään... se nega kai liikutti mut. Mutta nyt on jo parempi mieli, olen vielä nuori ja ehdin kyllä saamaan useammankin lapsen jos luoja suo!

Tutkimuksiin mennään sitten kun vuosi yritystä tulee täyteetn, ja siihen vielä kuitenkin aikaa.

Hassua tämä vauvakuume, mäkään en ole mikään ylettömän lapsirakas olento mutta näin sitä vaan pää pehmenee kuitenkin...[;)]

Hei kaikki ja paljon onnea plussanneille!

Eveliina, yhdyn täysin ajatuksiisi! Itse olen myös tottunut järjestämään asiat niin kuin itse haluan (lähestulkoon ainakin..;) ja nyt tämä raskautuminen on sellanen asia johon ei pysty itse vaikuttamaan. Sitä suunnittelee elämää vuoden päähän ja miettii, että jos se lapsi on syntynyt niin sitten näin.. ja mitä sitten kun suunnitelmat menee joka kuukausi uusiksi? Kyllähän se varmasti jossain vaiheessa tärppää.. pakkohan sen on![;)] Mut silti.. you know!

Lila, oletko seurannut ovulaation merkkejä? Siitähän aika usein saa laskettua menkkojen ajankohdan? Tai näin oon ainakin lukenut, että noin 14 vrk ovulaatiosta menkkojen alkuun. Itsellä pitää ainakin päivälleen paikkansa.

Ajatukset plussan puolelle![:)]

Heeeei, täällä kans yksi sellainen, joka on tottunut siihen, että voi itse sanella tahtia elämässään. Lisäksi olen aika malttamaton eli kun saan jotain päähäni, toteutan sen heti ja keksin keinot. Nyt jo turhauttaa, kun yk 4 on alkamaisillaan ja on jo mennyt "kamalan kauan" raskautumisen yrittämiseen. [:-] Mutta kuitenkin ihanaa, että ne menkat nyt tulee ja yk 4 alkaa. Taas on toiveita raskautua. [:)]

Heipparallaa taas!
Mua ei eilen päästettykää ollenkaa tänne foorumiin, oon varmaa töhöilly jotain että sain tännekii porttikiellon. [;)] Tai en tiiä mistä johtu mut en kuitenkaan päässy kirjautumaan sisään.[&:] Ehkä ne ajatteli kanssasisarten parasta ja anto teille anskuvapaan päivän. [;)] Mutta mäpäs oon täällä taas! [:D]

En sitte varannu aikaa lääkäriin vaikka toi olikii loistava idea paprika! Olis voinu kattoa samalla molemmat testit. [:)] Tosin en tiiä olisko edes ne terkkarin testit näyttäny mitään viikkoa ennen ku menkkojen edes pitäis alkaa... Se karmee pissatuskin lakkas eikä enää vatsaakaa juili sillee ku tajusin että pissatukselle voi olla myös joku muu syy ku raskaus. [;)] Että siis mähän en mitenkään kuvittele itelleni näitä oireita... [8|]

Mut eilen (tai toissapäivänä, mä meen jo päivistä sekasin) tuli kyllä myös taas sitä punertavaa valkovuotoa jonka mä päätin tulkita kiinnittymisvuodoksi. [:)] Oli siis just viikon verran oviksesta. [:)] Tosin sitä samaa punertavaa vuotoa tuli myös ennen ovista eli ehkä ei oo ihan kaikkein luotettavin juttu... [;)] Ja sitte oon koko ajan tuntevinani etovaa oloa. Mut tosissaan sen pahoinvoinninhan pitäis kai alkaa vasta joskus paljon myöhemmin. [;)] Ja kun mulla on muutenkii ollu maha ihan sekasin ja päästelen koko ajan kauheita leijoja ni ehkäpä se etominen kuitenkii johtuu tästä kaameesta kärystä joka mun ympärillä leijailee... [:D] Mä alan kyllä oikeesti olemaa ihan pöpi tän vauvakuumeeni kanssa...

Kuulostaa Nyytti hauskalta toi sun elosi. [:D] tosin raskauden aikana kuulemma ihminen menee ihan hölmöksi. [:)] Aika pelottavaa jos mä alan tästä joskus vielä enemmän hölmistymää...[8D]

Mä kanssa oon tottunu saamaan kaiken järjetymään kun laitan vaan tuulemaan. Ja sitte tämmönen asia mihin ei voikaan vaikuttaa ni alkaa ahdistamaan... Oon mä miettiny sitäkii että onkohan tää vauvakuume just sen takia mulla niin valtaisa että otan tän jotenkii henkilökohtaisena epäonnistumisena joka saa mut pinnistelemään kahta kauheammin... Että mitä jos mä en oikeasti haluakaan lasta, mutta mä en vaan halua epäonnistua? [:-] Mut eiii... Biologinen kello tikittää ja hormoonit heiluu, kyllä tämä ihan totista totta on... [;)]

Pidetään lila peukkuja ettei niitä menkkoja tulekaan! [:)] Piinaavia päiviä sulla mutta eiköhän ne onneksi (ja plussaksi) muutu! [:)]

Mä oon ollu ihmeen positiivisella mielellä jo pitkään tän asian suhteen. Muuten on kyllä räiskyny ja rytissy aina välillä mut raskautuminen ei oo kyllä hetkeen ahdistanu. [:)] Voi olla että viikon päästä on jo toinen ääni kellossa mutta nyt tuntuu ettei se olis maailmanloppu vaikka menkat alkaiskii. Outo juttu, mitähän onnellisuuspillereitä mulle on syötetty salaa... [;)] Tosissaan nää tuntemukset menee ihan laidasta laitaan, välillä oon ihan puol metriä maanpinnan alla ja välillä taas mikään ei paina vaikka kaikki olis ihan samoin. Siis tämmöstä perusnaisen tasaista elämää. [;)]

plussatuulia ja hymyhuulia kaikille!

Heippa taas...

Tällä kertaa tosi paska fiilis...itkettää vaan vaikka pitäis olla iloinen. Siskoni just ilmoitti olevansa raskaana, esikoinen on nyt 4 kk... hän tuntuu olevan niitä naisia, jotka tulee raskaaksi pelkästä miehen näkemisestä...*huoh* En tiedä, onko mulla oikeus näihin katkeriin fiiliksiin???? Tuntuu tosi paskalle etten voi olla aidosti onnellinen siskoni puolesta, vaan tunnen tällä hetkellä ainoastaan vihaa ja suruakin... Omaa yritystä ei ole kauan vielä takana, mutta siskoni tuli ekasta kierrosta raskaaksi...miten ihmeessä voin olla näin kateellinen??? [:(]

No, ehkä huomenna on jo parempi olo...jotenkin vaan tuo uutinen pudotti mut tosi korkeelta ja kovaa [&o] onneks pääsee yöksi rakkaan viereen ja siinä voi itkeä ne pahimmat itkut pois. Onko teillä kellään ollut koskaan tämmösiä tunteita jonkun ystävän/siskon raskautuessa teitä ennen? Mulle tää on ihan uutta...

Voi tyttökoo...

Mulla lähipiiri pursuaa lapsia, ja olen useast itkut kateuttani itkenyt, pahiten silloin kun en vielä ollut parisuhteessa ja pelkäsin ettei koskaan edes tulisi tilannetta että VOISIN saada lapsia.
Kaikista eniten minuun sattui yhden ystäväni saatua lapsen, sillä se lapsi oli HARVINAISEN sievä ja lutunen, ja minuun fyysisesti koski jonnekin tosi arkaan paikkaan, kun olisin niiiin halunnut että se lapsi olisi minun! Kävipä vielä niin, että tämä kaveri antoi lapselleen nimeksi sen jota itse olin suunnitellut antavani (minun mummoni etunimi) niin silloin tuntui etten kertakaikkiaan kestä...
Yli on menty, ja vaikka tämä lapsi on edelleen todella ihana pieni ihminen, nyt minulla on mahdollisuus saada oma maailman ihanin pieni... ja antaa sille nimeksi sitten vaikka miehen mummon nimi![:D]

Joten häntä pystyyn, eiköhän tuo aika inhimillistä ole!

itsekin kokenut samaisen katkeruuden tunteen ystävän kohdalla.
Tilanne oli se,että kuulin että hän on taas raskaana (hänellä pieni lapsi), olin itse juuri kokenut keskenmenon.
Neuvolassa mulle sanottu laskettu aika iski sitten parin viikon päähän hänen lasketusta ajastaan.
Se kirpaisi. Mutta kyllä nykyään pystyny jo iloitsemaankin asiasta :)

Mä olen pitäny itseni kiireisenä kaikilla muilla kivoilla jutuilla nyt.
Maanantaina kävin ottamassa tatuointiini väriä, otinpa vielä uuden lävistyksenkin.
Minulla kun niitä naamassa on jo ennestäänkin.
Tiesin tilanteessa etten ole raskaana niin mikäs siinä sitten.
Enkä muutenkaan usko että esim. tatuoinnin otto oikein hoidettuna olisi mikään uhka raskaudelle.
Kuitenkin. Tykkään kovin paljon[:)]

Tänään mulle laitettiin hiustenpidennykset<3
Mulla normaalisti suht lyhyt tukka, nyt olis sit pitkät mustat hiukset<333
Olen aika poikatyttö, aina ollut. Koskaan osannut olla naisellinen tai jos sitä yrittänyt niin silti en ole ikinä kauniiksi itseäni tuntenut (paitsi omissa häissäni vuosi sitten[:)])
Nyt olo on niin nätti[:D]
Mukavaa vaihtelua.

Tällä kierrolla on seksikin maistunut paremmin, kun on pitänyt itsensä kiireisenä, eikä ajatellut raskautumista niin pakonomaisesti, eli mahdollisuudet raskautumiseenkin paremmat<3
Kohta olisi muutto edessä ja jos joskus niin nyt tärppää (kun muutetaan kolmiosta kaksioon[:D] kun ei tarvita tätä tilaa[8D], no kyllä siellä kaksiossakin pienen vauvan kanssa sitten pärjää)
Oltais joka tapauksessa muutettu tästä pois,kun en tykkää tässä yhtään asua, ollaan ihan keskustassa enkä jaksa kuunnella noita känniääliöitä ja muita enää. Ollaan asuttu tässä sitten vuosi ja se riitti.

Mutta tälläistä tällä kertaa[:)]

Moi kaikille!

Onnea Plussanneille ja niille joilla on testailut pian ajankohtaiset..
Pahoittelut jos kellä on täti pyynnöitä huoleimatta tunkenut kylään..

täällä ovis aiheuttaa pientä kummastusta.. sen pitäs laskurin mukaan olla vasta lauantaina, mutta nyt jo tuntuis limat irtoovan ja vatsaa toispuoleisesti nippaavan.. Voipihan se olla että limaa riittää siks että tietää mitä viikonloppu tuo tullessaan ja nippailut on pelkkää kuvitelmaa.. Mutta mutta.. Vaikka alunperin ajattelin etten alkais näin alkuvaiheessa (yk3) testailee ovista niin nyt oon vakaasti päättäny että aamulla marssin ostamaan ovis testit että tiedetään missä mennään.. Ettei taas kävis niin että muutaman aidosti halutun pupuilun jälkeen vielä puol väkisin vetästäis pari kiekkaa ihan "turhan" takia. Viime yk:lla kävi niin ja kun kuukautiset sitten tuli, ilmeni että oltiin viikko liian myöhässä ..

Minä myös olen aikuis iällä hoitanut asiat niin että yleensä saan mitä haluan, koska nuorenpana en yleensä saanut "mitään" mitä halusin.. Olin liian kiltti vaatimaan ja myönnyin helposti johonkin vanhempien mielestä "parempaan" vaihtoehtoon.. Esim. mulle (ei äitille) mieleiset farkut, (jotka tietyssä iässä ovat tärkeä asia) sain kerran vuodessa ostettua kun olin säästänyt suurimman osan viikko rahoistani ja tehnyt vielä lisäksi ylimääräisiä kotitöitä joista maksettiin. Veljeni taas sai saman "ilmaiseksi" kun osasi vaatia.. Ei pidä luulla että olisin katkera, päin vastoin.. Nykyisin tulen toimeen omillani ja työ moraaliani on kehuttu, koska teen töitä tietäen että mitään ei saa ilmaiseksi.. Nyt vauvaa toivoessa ja yrittäessä saa tehdä kaikkensa sen eteen että tulisi raskaaksi, ja silti se onnistaako on jonkun korkeamman käsissä.. välillä tosiaan kärsivällisyys on koetuksella..

Kuinka muut koette miehen vauva kuumeen? Meillä mies on todella kovasti mukana kuumeilemassa ja kyselee millon ovis on jne. Ja vaikka on ihanaa että me molemmat toivotaan lasta yhtä paljon, joskus tuntuu että miehen kuumeilusta tulee mulle paineita.. etenkin miehen pettymys menkkojen alkaessa tuntuu raskaalta.. mutta kyllä se välillä lohduttaakin että tietää etten ole yksin pettymykseni ja "suruni" kanssa epätoivoisina hetkinä..

Tulipahan taas vuodatettua.. ehkä mä joskus opin kirjottamaan lyhyestikin..

[:@] Ois varmaan pitäny oiko lukee toi teksti enne lähetystä..
Toivottavasti saatte selvää kaikista kirjoitus virheistä huolimatta!![:)]

No niin, tein testin ja taas negaa. [:@]  En ymmärrä. Nyt on kuitenkin jo kp 35 ja 5 päivää yli tähän mennessä maksimikierron... [8|]  No varasin maanantaiksi lääkäriajan, menen joka tapauksessa vaikka menkat alkaisi viikonloppuna. Voin samalla kysellä muita asioita.. En kyllä enää haluaisi kotitestiä tehdä, on se niin pettymys ja lisäksi näköjään vielä rahanhaaskausta!

hh83 - tässä kierrossa en tehnyt ovistestejä, mutta olin tuntevinani oviksen kp11. Mutta mistä noista tuntemuksista mitään tietää, minulla ainakin on niin paljon kaikkia valetuntemuksia, että en kyllä niihin luota pätkääkään. Silloin kun olen ovista testannut, olen ovistestiin saanut plussaa kp 13-14 kohdilla.

Joan, mulle myös miehen pettymys on melkein raskaampi kuin oma... vauva kun olisi meille niin kovin toivottu..

Joan*, minä olen saanut suorastaan traumoja nuoruuden vaatteista! Äiti päätti aina mitä ostetaan ja ne vaatteet ei todellakaan olleet kuuminta hottia! Yläaste ikäisenä aloin tehdä iltatöitä ja sen jälkeen muuttui vaatetyylikin =) Minä en ikinä viitsinyt vinkua vastaan, olin ylikiltti lapsi, mutta minunkin veljeni sai ihan kaiken minkä pyysi! Mutta oma häpiähän se oli kun ei samallalailla vinkunut merkkivaatteita. No, uskoisin, että asiasta on ollut vain hyötyä, opin jo tosi nuorena työnteon tärkeyden.

Mun miehellä on ennestään lapsia, joten tämä lapsen teko hanke ei valloita hänen ajatuksiaan ihan niin kovasti kuin minun. Kyllä hän haluaa lapsen, mutta se ei ole elämää suurempi asia. Jotenkin säästelenkin häntä, kun hänellä on paha tapa ottaa minun hermoilut ja pahat mielet kovin raskaasti. Häntä taitaa eniten huolettaa se, kuinka minä pärjään henkisesti jos lasta ei yrityksistä huolimatta tulekaan. Jos minä alkaisin hössätä lapsenteon kanssa ja höpöttelisin aiheesta illat, hän varmaan varaisi minulle pehmustetun huoneen. Tietysti syytä siinäkin, että minä olen (yleensä) käytännön ihminen enkä hössää. Onneksi on keksitty tällainen palsta, että saan jossain höyrytä tarpeen vaatiessa .

Ei muuten vieläkään menkkoja. Pitäistään tilata netistä kiva säästökassi raskaustestejä kun entinen säkki alkaa olla jo kovin tyhjä...

Eve

Moikka :)

Kohta pitäis sinne lentokentälle suunnata, mutta oli vielä pakko tulla kurkkimaan tänne[:D]
Paljon plussatuulia täältä puhaltelen sinne teille :)

Noh, mutta nyt hiljenen viikoksi etelän auringon alle, koittakaahan jaksella täällä[;)]

Moi!

Nyt on ovis testit ostettu ja ensimmäinen tehty.. ja haamuhan se siellä oli.. eli ovis on vielä edessä päin (JES!!).. huomenna saan miehenkin tänne, joten nyt ainakin osutaan oikeeseen aikaan heiluttelemaan peittoja[;)]..

Aika hintavia ovat mokomat testit, halvin mitä omasta apteekista löysin oli 5 kpl 19.50e.. Joten jos nyt hurahdan niitten käyttöön niin varmaan pitää tilata suursäkki netistä.. ja sit samaan kuormaan raskaus testejä.. tai sitten ei kun se nega siinä testissä tuntuu henkisesti ainaki mulla paljon pahemmalta kuin menkkojen alku odotettua myöhemmin(ja ajallaankin).. Ehkä tulis sitten ootettua että menkat on ihan oikeesti ja reilusti myöhässä ennenku testaa jos jokainen puikko pitää käydä apteekista ostaa..

Kittielle hyvää matkaa!! vaikka taidankin olla jo myöhässä toivottelemaan sitä..

Mullakin on yksi ystävä just nyt raskaana ja vähän käväisi kateus mielessä, kun uutisen kuulin. Mutta päälimmäisenä on toiveikkuus omasta raskaantumisesta ja ilo siitä mahdollisuudesta, että mulla on mahdollisuus olla yhtä aikaa raskaana jonkun tutun kanssa! Kaverit on pääsääntöisesti tehneet lapsensa jo kauan sitten ja pikkusiskonkin esikoinen on jo 12v. Tietenkin vuosien varrella olen tuntenut kateutta ystävien ja lähisuvun avioitumisesta ja lisääntymisestä. Eniten pelkään, että pikkuvelikin ("se kun on niin hirveän nuori..." = 32 vee [:D])ehtii ennen mua! Onneksi ne on jahkailleet jo 15 vuotta eivätkä vieläkään puhu pillereiden lopettamisesta... [8|]

Ai niin, mun piti kysyä, että oletteko yllättyneitä siitä, miten vaikeaa raskaaksi tuleminen oikeasti on? Kauheen pieni todennäköisyys... Olen toki tiedostanut, että on olemassa mahdollisuus, ettei meillä tärppää, mutta silti enemmän uskonut siihen, mitä äiti ja sisko ovat hokeneet. Meidän suvussa ei tarvitse kuulema kuin vilkaista miestä kohti niin johan on raskaana. Niinpä olen jotenkin lapsellisesti ajatellut, että se tapahtuu aika äkkiä. Ja nyt oon jo ihan maani myynyt ja huolissaan, kun ollaan yk 4:n alussa... Tikut ja greippimehut yms hankittu ja käytössä. [:-]

Minä taas olin ihan varma etten ihan heti tule raskaaksi kun on jotain häikkää munasarjoissa, mutta ensimmäinen raskaus onnistu kyllä heti kierukan poiston jälkeen. Harmivain että kesken tuli. Nyt onkin ollut sitten vaikeampaa tämä raskautuminen. Plääh. Meidän suvussa ei kyllä muuten lapsettomuudesta kärsitä =D Mutta ehkä se onnistuu vielä minullakin kunhan vain heitän hermoilun pois!

Eve

Takaisin