joko nyt onnistaisi

huomenta!

Adara: kyllä se vielä hymyks ja plussaks muuttuu!! :) koita jaksella töissä tänäään, testailet sitten huomenna tai sunnuntaina taas ;)

hyvää työpäivää kaikille! :)

Olipas paljon juttua tullut tänne sitten eilisen töistä lähtemiseni. Pahoittelut kaikille pettyneille ja tsemppiä vaan meille kaikille!

Tuosta muille kertomisesta vielä, että tuntuipas pahalta lukea anopin ilkeistä kommenteista. Meillä molempien vanhemmat on jo isovanhempia, mikä tietty on luonnollista, kun neljän kympin molemmin puolin ollaan iältämme. Varmaan molempien äidit odottaa, että meillekin tulisi vauva, mutta tajuavat olla kyselemättä. Miehen veljen vaimo välillä möläyttelee jotain meidän "nopeasta tahdista" - haloo, me muutettiin yhteen seurusteltuamme jopa 1½ vuotta! Nyt ei olla puhuttu mitään muista suunnitelmista heille. Mun sisko odottaa kovasti tädiksi tulemista ja kyselee suoraan ja suoriin kysymyksiin vastaan rehellisesti, jos ovat asiallisesti esitettyjä ja tietysti myös oikean henkilön esittämiä! [:D]

Mukavaa loma- tai työpäivää itse kullekin! Mulla viimeistä (työpäivää) viedään ennen viiden viikon vapautta!!! [8D]

Adara, halaus (())) 

Minulla sama varmaan pian edessä, tänään kp 23/25  Raskausoireita tuntuu olevan enemmän kuin koskaan, mutta toisaalta olen juuri aktivoitunut täällä palstalla ja sallinut itseni toivoa enemmän kuin aiemmin kun yritystäkin oli enemmän tällä kierrolla (yk7). Että voihan olla että kroppa täälläkin huijaa. Tuntuu siinäkin mielessä pahalta kun mieskin tuntuu olevan varma että tällä kertaa olisi tärpännyt (vatsa on ihan järkyttävän turvoksissa ja tälläsiä näin näkyviä oireita ei ole ennen ollut) ja sitten ollaan molemmat pettyneitä.. Jos ei menkat ala jo su/ma niin ehkä sitten ma-aamuna uskaltaisin tehdä testin.

Me emme ole kertoneet yhdessä juuri kellekään itse olen muutamalle läheiselle ystävälle kertonut ja naisten kesken ollaan aiheesta juteltu. Kyselyitä on pari tullut - tätini kysyi pari kuukautta sitten että "millois te alatte niitä vauvoja tekemään, äitisi niin toivoisi lastenlasta" [:@]  - jotain ympäripyöreää taisin vastata. Työkaverini myös kysyi n. kk sitten, hän oli aikaisemmin kysynyt aiheesta ja olin silloin todennut että tulee jos on tullakseen - tällä kertaa tuohon suoraan kysymykseen vastasin niin tylysti, että en ole raskaana, että en usko että siltä suunnalta kyselyjä vähään aikaan tulee. Itse en ikinä puolitutulta työkaverilta kehtaisi tuollaista udella..

Niinhän ne taas sitten alkoi eilen illalla[:(] Tällä kertaa se ei ollut ihan niin suuri pettymys, ei vaan jotenkin ollu yhtään semmonen raskaana oleva olo.. Muina kertoina olen kuvitellut vaikka mitä oireita[:)]
Nyt alkaa taas yritys alusta, saas nähdä kuinka pitkä kierto tästä tulee.. Laskeskelin tuosta kalenterista että pahasti näyttää siltä että jos tuo kierot asettuu tuonne 35-40pv tienoille (edelliset ollu 36 ja 44 pv) että menkat alkais justiinsa lomareissun aikana..
Joka kerta kun menkat alkaa tulee jotenkin todella tyhjä olo.. Koko kierto odotukset ja toivomukset nousee ja sitten tullaan taas vauhdilla alas. Hetken aina tuntuu että missään ei ole mitään järkeä[:(] Täytyy koittaa taas keräillä itsensä ja yrittää ajatella positiivisesti..

Aaaaargh...[:@] menkat alkoi eilen muutamien päivien viiveellä kuten ounastelinkin, että täällä mennään sitten  taas kp 2/28...ja yk 8 lähteepi käyntiin...Pettymyshän se taas oli, mutta yritän aatella sit niin, että no parempi, että alkoivat sitten vaikka vähän myöhässä kuin se, että olisivat olleet poissa vaikka muutaman kuukauden. Toivottavasti Joan* pystyt ajatteleen jotenkin samaan tyyliin...että vaikkakin harmi, että ne menkat tuli sieltä niin nyt ainakin pääsee yritys kunnolla käyntiin, sullahan oli nyt ekat luomut. Joillakin voi kestaa useita kuukausia pillereiden jälkeen ennenku menkat palaavat. Vaikka onhan se niin, että kun tää babykuume on niin kova, tuntuu välillä että mikään selittely ei lohduta just sillä hetkellä kun kuukautiset iskee päälle.

Adara, älä vielä luovuta - pidän isosti peukkuja, ettei niitä tamponeja tartte kaivaa sieltä käsiveskasta ja saat sen plussan vielä myöhemmin!

Tuosta ihmisten ajattelemattomuudesta (tai tyhmyydestä) vielä, kun tosiaan jotkut laukoo suustaan ihan mitä sattuu ja ne ei edes aina tajua sitä, että se voi oikeasti loukata toista, niin toi Joaninkin pähkäilemä "kesän alkoholitilaisuudet" -aihe on kanssa yksi aihealue mikä välillä jos nyt ei loukkaa niin suuresti ihmetyttää tai siis ihmisten reagointi siihen, että joku ei juo. Jos joku vetää hirveet perseet (ja alkaa sit esimerkiksi haastaan riitaa, oksentelee jne), niin kukaan ei koskaan kysele sellaiselta tyypiltä, että miksi sä juot. Mutta sitten jos joku haluaa olla selvinpäin ihan omasta tahdostaan, niin sitten monet kyllä kyselee, että no mikset sä ota mitään. Miks aina pitää olla joku "HYVÄ" syy olla juomatta, eiks se riitä että ei vaan tahdo. No, tää suomalainen juomakulttuuri on tällasta, mut silti kyllä mun mielestä enempikin pitäis miettiä sitä miksi ihmiset dokaa ku että miks ne on selvinpäin. Kun alettiin yrittää lasta niin mä tein sellasen päätöksen, että en ota mitään, koska tunnen sen verran hyvin, että tiedän etten sit jaksais just miettiä että mitä jos mä nyt otan ja jos se sit vaikuttaa jne. Tällä en todellakaan tarkoita sitä, että jotenkin katsoisin kieroon niitä, jotka ovat tehneet toisenlaisen ratkaisun, jokainen tekee juuri niinkuin parhaaksi katsoo. Oon joutunut selittämään juomattomuuttani joissakin tilaisuuksissa. Oon sanonu vaan, että mulle ei nyt maistu tai jos on alkanu oikeen meneen jankkaamiseksi niin oon sanonu, että mulla on nyt yks sellanen aika vahva lääkekuuri menossa niin en uskalla ottaa...ja jos joku on alkanu uteleen, että mikäs mulla on vaivana niin oon vaan todennut, että ei mitään kuolemanvakavaa mutta en halua sen kummemmin kertoa. Yleensä kukaan ei sit enää ole kehdannut esittää jatkokysymyksiä...ja loppuillasta moni on ollut niin kännissä, ettei ne ole edes huomannu, että mä en juo mitään [:)] On kyllä totta, että usein sieltä tulee myös se "ooksä paksuna" kysymys, mutta siihen olen todennu vaan että "voi etkö sä tosiaankaan tiedä, että voi olla muitakin syitä olla juomatta..." Tähän vielä lisäyksenä, että joskus nuoruudessa oon kyllä juhlinut aika rankastikin ja lisäksi oon seurustellut useamman vuoden alkkiksen kanssa, että se varmaan ehkä osittain vaikuttaa mun omaan juomakäyttäytymiseen nykyisin. Alkkis on siis exä, ei nykyinen mieheni. Sori, tais mennä aihe vähän vauvakuumeiluaiheen vierestä, toivottavasti ei haittaa [:)]

Nyytti, kuten Ansku81 myös kirjoitti niin raskaana ollessa se hiiva saattaapi iskeä...ja lisäksi eikös sulla ollut niitä "kivoja" uniakin...että hui vitsi, jänskättää josko vaikka olis SITÄ itseään +++++++ [:)]

Tosiaan kummallista tuo joidenkin ihmisten kyttääminen, miksi toinen ei juo. Joskus niitä kyselyitä tulee, mutta yleensä loppuvat lyhyeen, kun sanon olevani autolla. Joku saattaa siihen sanoa, että jätä auto parkkiin, mutta vastaan yleensä tarvitsevani sitä heti aamulla.

Meillä ei onneksi sukulaiset enää kysele, onko vauvoja suunnitteilla tai tulossa. Kai ne on jo luopuneet toivosta! [:D]

Voi ei Gaia ja saganaki! (ja muut vuotajat, tänne tulee viestiä nyt sellasta tahtia etten millään pysy perässä...) [&o] Kurjuuksien kurjuus mutta toivotaan että se seuraava yk tuottaa tulosta. Loppujen lopuksi kuukausi menee aika nopeasti. [&:]
Ja toivotaan Adara että se vielä plussaksi muuttuu. [:)] Eikös sulla ollu kuitenkii vielä pari päivää siihen ekaan myöhästymispäivään? Eli ehkä ne raskaushormoonit ei vielä näy. [:)] Pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä!

*kittie luulis ettei se vanha raskaus nyt enää oireilis eli toivotaan että siellä nyt uusi ihmisen alku pötköttää. [:)] Kerro sitte heti mitä lääkärissä sanottiin! [:)] Toivottavasti saadaan vaihteeksi iloisia uutisia! [:)]

Mä oon kanssa pari yötä paennu palkkamurhaajaa ja lavastanu omaa kuolemaani... [8D] Ehkä liikaa CSI:ta... [:D] Ja sitten herään yltäpäätä hikisenä ja auon kaikki ikkunat ja hetken päästä herään siihen että paleltaa ja käyn taas sulkemassa kaikki ikkunat... [;)] Mutta onneksi on loma ni ei oo niin justiinsa koska aamulla voi sitten nukkua pidempään. [:)]

Ai niin, Silverille ihanaa ja rentouttavaa lomaa! [:)]

Mä lähden nyt kaivelemaan matkalaukkuja ja pesemään pyykkiä... Tajusin just että munhan tulee teitä ihan ikävä kun lähden sinne reissuun!!! [:o] Kyllä mä vielä huomenna tuun moikkailemaan mut sen jälkeen onkin pitkä tauko etten pääse koneelle. Toivottavasti saan lukea paaaljon ihania plussauutisia kun tuun takasin! [:)]

Kiitti, ansku81! Ainakin tässä lomailussa on se hyvä puoli, että ollaan paljon menossa ja mökillä riittää puuhaa niin ei ehdi tai muista koko ajan miettiä vauvajuttuja ja laskea päiviä. *luulen vaan*

On jotenkin niin sekava olo kun ei tiedä missä mennään ja toivon raskautuvani niin paljon että halkeen kohta..heh..no ei vais[:)] Eilen alko sit "raskausoireet" jatkuva pissahätä,piti yölläkin nousta vessaan ja etova olo.. Tekis niiiin mieli hakee taas testi ja koittaa, vaik en tiedä mitä se sit muuttais kun jos tulee nega on vaan vieläkin epävarmempi ja sekava fiilis ja jos tulee plussa niin sit rupeen kuitenki murehtiin et jos taas käy huonosti..plaah..vitsi kun oliskin jotain arjesta poikkeevaa puuhaa niin pysyis vähän pois ajatukset mielestä.. Noh näillä mennään ja pidetään peukut pystyssä..
Ja kaikille pahoittelut joilla nyt ne viheliäiset sitten alkoikin ja triplasti onnea ens kierolle!

Saganaki ja Gaia, pahoittelut menkoista!! Tosi kurjaa[:@]
Adara, äläs vielä luovuta vaan uutta testiä kehiin myöhemmin [:)]
Saganaki, täällä on joo ollu jos jonniimoista oiretta, tänään on ruvennu se tiistaina alkanu vaaleanpunertava "vuoto" vähenemää/loppumaa.
Tilalle tuli paha olo[:'(] Yököttää koko ajan.
Puolikkaan sämpylän ja yhen mannafrutin saanu koko päivänä alas, ei tee tippakaa mieli mitää, ei oo kyl tehny koko viikkoo. Pelkkää salaattia ja hedelmii syöny mut ei millää tekis mieli enää niitäkää..
Sunnuntaina ajattelin ekaa kertaa testaa, sillon ois vissiin kp 27/28-29
Jänskättää mut hyvillä fiiliksillä[:)]

Kummalliset ajat elämässäni jatkuu....
Kävin alkuviikosta työterveydessä ihan perustarkastuksessa, josta terkkari sitten passitti minut lääkärin pakeille tän pitkittyneen vuodon takia. Lääkäri määräsi sitten primolut-kuurin, jotta tää mun 19 päivää kestänyt vuoto loppuisi. Piti tietty ottaa sitten raskaustesti ihan vaan varmuudeksi ennen kuurin aloittamista. Ja mitä testi näyttikään; Mä olen raskaana!!!!
Ensi viikolla konsultaatiota gynen polille, et mitä tää mun vuoto oikein tarkoittaa, perjantaisin kun tässä meidän suomimaassa ei mitään tapahdu enää klo 14 jälkeen.
Mä olen ihan puulla päähän lyöty. En oikein osaa iloitakkaan vielä asiasta, koska mahdollisuus on että raskaus on kohdun ulkopuolinen raskaus. Onko kellään odottaneilla vastaavaa kokemusta; alkuraskauden vuotamisesta ja nyt ei puhuta mistään tuhruista. Viikonlopuksi reissuun, joten en nyt ala murehtia asiaa. Mut aatelkaa, plussaa se näytti..... :)

Onneks olkoon Angervo[:)] Pidän täällä sormet ristissä että vauva on oikeassa paikassa ja pysyy siellä[:)]

Pahoittelut Saganakille menkoista, varsinkin tällä hetkellä niiin tiedän tunteen[:@]

Hirmuisesti Onnea Angervo. Täällä on peukut pystyssä, että ihan oikee raskaus siellä on! Olen kyllä kuullut sellaisesta, että on ollut kaksoisraskaus joista toinen on päättyy keskenmenoon ja siitä tulee suuri vuoto, mutta toinen sinnikko jää paikalleen ja kehittyy ihan normaalisti! :)

Ihmiskeho on kyllä sellainen ihmemasiina, että tiedä häntä mistä nää oudot jutut juontaa juurensa!

Itse aion huomenna tehdä testin...vaikka tiedän, että on liian varhaista! rv 3+2....saa nähdä onko tää vaan ihan itsensä kiusaamista, ku mitä tahansa sieltä sitte tulee voi päätyä aivan vastakkaiseen tulokseen! Pakko kuitenki testi tehdä tai mietin asiaa koko viikonlopun!

Aurinkoista viikonloppua kaikille! [:D]

Angervo Onnea kilo ja litra kaupalla!!![:D]Hieno juttu!

Kiitos kaikille tsemppauksesta!
Mäkin tossa lueskelin alkuraskauteen liittyvistä vuodoista enkä tullut hullua hurskaammaksi. Jotkut ovat vuotaneet hirmuisesti ja sitten tullut km, toisilla sama juttu mutta raskaus sujunut hyvin loppuun asti. Pitänee ottaa vissiin vähän iisimmin ja toivoa tosiaan parasta. Kohtalo sitten päättää että onko jo meidän aika saada jälkikasvua. Toki voi vähän avittaa kohtaloa ja pitää itestään huolta. Mutta palaillaan siskot, yritän päästä foorumeille matkan päältäkin [:D]

Kävimpä sit kuitenki ostamas pari halpis testiä ja aattelin huomen aamuna taas tehdä [:)] malttamaton kun olen. Hassua kun samalla ostin lempi karkkiani kauppareissulta ja se maistui aivan omituiselta[&:],eli raskaana olen minäkin ilmeisesti päättänyt olla näyttää testit sit mitä tahansa,heh[:D]

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!   :)))  Ihania uutisia Angervo! <3 <3 Meinasin pudota penkilt!! :)) varmaa sie itekii :D
toivotaan että siellä on nyt sikiöllä kaikki kunnossa ja sillee :)) IHANAAAA! kyllä me kaikki vielä saadaan joku päivä tuntea toi ilo itsekin ja mä olen ihan varma siitä!! :)

Anskulle ja Silverille rentouttavaa lomaa ! =)

..on muuten ihan persiistä!!! mie oon tän illan yksin ku mies on mökkeilemäs kavereitten kans... ja ei es keretty peittoja heilutelee, toivottavast ei nyt sit ole kiinni tästä illasta raskautuminen [:(] sit se ei saa ens kierrossa kyl lähteä yhtää mihinkää hedelmällisenä aikana :DD ei muuten, mut kävin "testailemassa" muitaki ovulaatiolaskureita, ni niissä se sit taas osu tälle päivälle, mut muissa parii päivää aikasemmin.. uskonkoha vähä liikaa näihin netti hömpötyksii?? pitäis vaa kuunnella omaa roppaa... mut en mä osaa sillee ajatella et milloin ovu on, ei ole nyt tän viikon aikana ollu mitää erityisiä vatsan nipistyksiä.. :D noh, jos sitä huomenna sit heti ku se tulee sieltä kotsaa ;)

ja plussia testaaville, itellä vast reilun viikon päästä edessä testailut, enkä jaksais malttaa yhtää millää!!! nyt on jo vaikeaa käyä iltasin nukkuu, ku alkaa ajattelee kaikkii uusii huonejärjestyksiä kotiin ja toisen auton vaihtoa isompaa ja läpäläpä :D mut onneks mies jaksaa kuunnella mun suunnitelmia ja ottaa jopa kantaa niihin :D niihä sen pitääki olla!! oon kyllä tosi onnellinen, vaikka aina välillä onki sanomista.. tänääki sain jonki ihmeen hermoromahduksen ku mies oli lähössä sinne mökkeilee, vaik oon tienny siitä jo yli viikon :DD tuli vaan niin hirveen yksinäin olo :DD mut voin pistää hormoonien piikkii x)

pitäis yrittää nyt tota tupakointiaki alkaa vähentää... oon aina sanonu että lopetan heti ku testi näyttää plussaa! toivottavast koht näyttäiski, ni vois lopettaa :DD sit vois alkaa säästelee aina sen tupakka askin verran päivässä rahaa vaavia varten! <3

Takaisin