joko nyt onnistaisi

Angervo mäkin vannoin itselleni kun alettiin vauvasta haaveileen et en yhtään höösää... mut mahdottomalta se tuntuu eli tiedän tunteen[:)] Mut minkäs mielelles voit...

Olo on todellakin tällä hetkellä jännittynyt ja odottava.... lasken päiviä et milloin uskaltaa testata... Toisaalta ajattelin nyt et jos vaan kykenis venyttään sitä testaamista mahd. pitkälle tietysti siis jos menkat ei ala... niin sit ei tarvis ressata onko haamuviiva vai mikä on et olis ainaki sit kerral varma plussa jos on tullakseen. 

Mut saa nähdä eiköhän ne menkat sieltä taas viikonloppuna kuitenkin tupsahda niin ei tarvi miettiä ees testaako vaiko eikö[&:] Sori vaan tää mun negatiivisuus mut on joutunu jo muutaman kerran pahasti pettyyn ni kalvaa mieltä[:(] Todella odottavin mielin kuitenkin olen ja maistelen "oireitani" mitä milloin "muka" on [:D][:)] Toivotaan siis kaikille plussaa[:)] Jospa nyt ois oikeen kunnon tuulet menossa ja se puhaltais plussat meille kaikille[:)]

Tervetuloa mukaan celia! Olen pahoillani km, itsekin sellaisen jouduin kokemaan huhtikuussa, marraskuussa olisi ollut laskettu aika [X(]. Toivottavasti sinulla on kaikki ultrassa kunnossa, niin pääset uudestaan yrittämään. Km on aina sellainen asia, joka vaatii oman aikansa että siitä pääsee yli. Voimia sinulle kovasti!

Noppa: Itselläni kierto heitteli pillereitten lopettamisen jälkeen ja arvelin sen olevan keskimäärin 30pvä. Tietysti se voi olla jotain aivan muutakin kun tuon km jälkeen eivät tulleet kuin yhdet kuukautiset niin ei ole kierto täysin selvillä. Peitot vaan säännöllisesti heilumaan! [;)]

Meillä ei onneksi myöskään suvussa udella lapsenteosta. Äitini otti aika neutraalisti asian silloin kun raskaudestani kerroin, ei ollut niin innoissaan, joten ei ole nytkään asiasta sen enempää kysellyt. Mieheni vanhemmatkaan eivät varmaan ole kehdanneet sen enempää kysellä sen km jälkeen. Mutta tiedän että sukuni on tietoinen siitä että kohta voi uutisia tulla. Olemme sen verran kauan olleet yhdessä ja itse olen aina ollut lapsirakas ihminen niin niin.. Mutta onneksi tosiaan eivät sen enempää kysele! Kavereideni kanssa olen onneksi pystynyt keskustelemaan tästä, koska heillä on sama vaihe käynnissä. Yksi synnyttää kohta, toinen on raskaana ja kolmas yrittää. [:)]

Itselläni taitaa myös olla jonkunasteinen riippuvuus tästä foorumista. Joka ikinen aamu kun iltavuoroon olen menossa niin aloitan päivän konella istuen ja sitten jätänkin sen auki ja aina säännöllisesti käyn vilkaisemassa. [:D] Ja sama töitten jälkeen, täytyy käydä vilkaisemassa, silloin ei vaan jaksa niin paljoa kirjoitella. Nyttekin tiskit odottelevat tuolla mutta kun tästä koneen äärestä ei vaan pääse mihinkään. [:D]

Plussatuulia kaikille! Positiivisin mielin eteenpäin! [:)]

Äh, nyt tuli masennus fiilis.. Kattelin tossa noita keskusteluita lasketun ajan mukaan, ja rupesin miettimään kuinka pitkällä olisin itse tällä hetkellä. Niin moni suunnitelma meni uusiksi sen km jälkeen [:(] Pitäis vaa yrittää olla vilkasematta sinne! Perkele.. Toivottavasti juhannuksena näyttäisi plussaa.. Myös teillä muilla! Ahdistaa itseä tuo työpaikka ja kovasti haluaisin sen vaihtaa, mutta en tiedä mitä nyt haluan lähteä tekemään. Tullu niin usein vaihdettua tuota työpaikkaa että mielelläni siirtyisin viimein pysyvään paikkaan. Sitä ku vaa ei tiedä millasta joku homma on ennen kuin on kokeillut.

No höh :( Ei saa masentua. Jos oot miettinyt työpaikan vaihtoa niin kannattaa varmaan olla aktiivinen asian suhteen, niin ehkä vauvastressikin helpottaa. Mäkin olin suunnitellut kaikki äitiyslomalle jäämiset jne. mutta kaikki ei todellakaan mennyt suunnitelmien mukaan ja nyt olen  uuden työnhaussa, koska tän hetkinen työ loppuu joskus syksyllä.

Mä ajattelen sillai, että ehkä sitä raskautuukin helpommin, kun on muitakin suunnitelmia tulevaisuudelle. Aika monelle on käynyt niin että ne on vuosien yrittämisen jälkeen ottanut koiran, ja kappas, samantien tulleet raskaaksi (siis tunnen kaksi kelle kävi näin). Ja koska seuraavasta raskaudestakaan ei taas tiedä miten käy...

Heippa kaikille... tulikin aurinkoinen ilma![:D]
Tervetuloa iloiseen ja joskus surulliseen joukkoomme celia ... tuo keskenmeno ei oo ikinä kiva. Itsellä ei oo ollut mutta suvussa kyllä montakin. Omalla äidillä joskus aikoinaan kaiken kaikkiaan kolme.

Osaa ne ihmiset olla hieman ajattelemattomia välillä kysyessään lapsen teosta tms. mutta taidan olla itse jo sen ikäinen, että olen ehkä saattanut itsekin vitsinä vahingossa mainita jollekin. Mullahan on itsellä jo 2 teini-ikäistä tyttöä ja iltatähteä yritetään.  [:D]
Meillä työpaikalla kulkee oikeen sellainen vitsi että kukakohan tänään on raskaana ja mullekin on sanottu että olisi jo aika kolmas tehdä ennen kuin olen liian vanha siihen.
No huumorilla olen ne vielä ottanut ja viimeksi ennen kuukautisia kysymykseen 'ootko raskaana' (kun puhuttiin olotilasta ja mulla oli paha olo) niin vastasinkin 'enpä tiiä vielä'... eikä tietenkään kukaan ottanut sitä todesta ja naureskelivat päälle [:)]
Tiesin etteivät he ota todesta sitä!
Tietenkään se ei kuulu muille se lapsenteko niinkuin Angervo sanoi ja itseäkin välillä ärsyttää toisten kommentit. [:@]

Minulla ei ole ketään jolle haluaisin asiasta puhua kuin tietty mieheni, joten on mukava täällä keskustella toisten kanssa.
Toivon tosiaan kaikille niitä Juhannustaikoja ja plussatuulia sen jälkeen!!

mmj_ ei saa masentua... nyt kohti uusia tuulia jotka toivottavasti sinulle näyttää juhannuksena plussaa[:)] Tsemppiä ja pää pystyyn[;)]

Meikäläinen on tänki päivän roikkunu tääl töis (sairaanhoitajana) aina sivustolla kun vaan rakoa on ollu... aika pimeetä[:)] Koukutus on paha[:D] 

Voi hö mmj_. Mulla ei oo omakohtaista kokemusta km:sta mut parilla kaverilla on ollu ja oon nähny miten neki on asian kans kamppaillu [&:] Täältä lähtee tsemppirutistus sinne suuntaan! Toivottavasti mieli paranee tän aurinkoisen ja lämpimän päivän myötä (mikäli siellä sunki suunnassa paistaa [:)]).Ajatukset vaan tulevaa kohti,ihan varppina se vaavi teilleki vielä tulee!

Pakko myöntää et mulleki on tullu tavaks käydä täällä kurkkiin monta kertaa päivässä, vaikken aina mitään kirjotteliskaan [;)] Nytkin mun pitäis olla lukemassa tiistaiseen tenttiin,mut ei kerta kaikkiaan pystyny keskittyyn ku mietin vaan vauvajuttuja ihan tahtomattani! En tiiäkkään miten meijän maalisvauvalle käy ku ollaan tärppipäivinä miehen kans 330km päässä toisistamme... Lähen pojan kaa ihan kaksin parin viikon reissulle mun kotikaupunkiin. Ihana päästä kyllä vähän irrottautumaan mut harmittaa jos ei voida ees tässä kuussa yrittää.Mulla on tässä kyllä pikku projekti meneillään, nimittäin koitan saada miestä mukaan tähän "vauvahullutteluun" ja suostutella sitä ihan pikku visiitille meijän luo pariks päiväks silloin 2viikon päästä [8D] Ihan täysin se ei oo vielä ajatusta teilannu,hih!

sandy81:lle plussatuulia viikonlopulle!Pysyis ne menkat pois [:)]

Apuva... taas täällä... [:)]
Huomisen lupaan pitää taukoa, kun on muuta menoa. Mutta pärjäilkää siskot täällä hetkisen ilman minua![:D][:D][:D][:D]
Pupuilkaa paljon viikonloppuna ja nauttikaa kumppanistanne!(ihan muissakin merkeissä kuin lapsenteon,ettei käy homma puurtamiseksi) Kyllä se meillekin vielä tärppää!

Voi apua! Ostelin taas tänään vauvojen vaatteita, en tosin itselle:)
Ihan uskomatonta, että pienet ja söpöt vaatteet voi saada aikaan sellasen tunnemyrskyn!
Kaupassa seilasin melkeen silmät kyyneleissä kattoen niitä pienen pieniä vaatteita..Ja nyt on alkanu kiinnittää huomiota, että joka toisella vastaan tulevalla on maha[:)] Toivotaan, että meillä kaikilla on se maha kohta[:D]

"Enään" viikko juhannukseen :/

Ei ollu kyllä tää päivä mikään onnistunein. Ei jaksanu kaupan kassalla hymyillä kellekään ja jo pienetkin asiat rupes v*****a. Sitten illalla kun kauppaan koitin kovaa polkea töiden jälkeen niin kassalla huomasin että maksukortti jääny työliivin taskuun eikä käteistä yhtään. [:@] Mies on omilla teillään juopottelemassa joten ilman ruokaa sitten jouduin kotiin tulee ja huomenna en saa töihin evästä. [&:] Noh, huomenna toivottavasti parempi päivä. Vaikkakin menee töitä tehden, valitettavasti.

Päätin että nyt kun yksin kotona kerran olen niin istun telkan ääreen, katson leffan, teen popparii ja kitken negatiiviset ajatukset pois. Ja huomenna mennään sitten taas paremmilla fiiliksillä! Ei pitäis katsella menneeseen, mutta välillä sitä ns. lipsahtaa ajattelemaan tuota raskautta jne. Sitä tulisi ajatella tulevaisuutta, ensi kesänä toivottavasti meillä on jo pieni taapertaja mukana matkassa. [:)] Tai siis sehän saapuisi jo helmi-maaliskuussa. [;)] Mutta kaikille tasapuolisesti mukavat illan jatkot ja viikonloput! Saatanpa vielä tulla leffan välissä kurkistaa. [:D]

Niin ja kiitos tsemppauksista! Helpottaa todella kun tänne pystyy avautumaan! [:)]

Iltaa!!

Täällä mennään ihan hyvillä mielillä. Me aletaan taas ens viikol yrittää. Tänään olin yhen kaverin kaa ja oltiin koneel sit hän etti sielt jonku oraakkelin miltä voi kysellä kaikkee. Tää mun kaveri kirjotti siihen mun nimel kysymyksen et koska saan lapsia, se kone vastas noin parin sadan vuoden päähän sen päivän. Tuskimpä mä niin pitkään elän. Mutta oneks en usko noihin[;)] Tää mun kaveri ei ees tiiä meijän yrityksestä.

Mut kovasti tsemppii teille muille ja jaksamista![:D]

mmj_ mullakin oli eilinen aika "kiukku" päivä... mies sano jo illal 20 et voitko mennä nukkuun kun raivoat ihan ihme asioista kokoajan[&:] Mielialat vaihtelee ojasta allikkoon... välillä itkettää välillä naurattaa... ei oo helppoo näiden hormonien kans[:)] Äsken imuroin tos ja yht äkkiä meinas mennä jalat alta ja rupes yrjöttään...meni sit ohi ku istahdin hetkeksi???? Hormonit siis teettää.... joko menkat alkaa tai eip ala mitä tietty toivoisin enemmän[:D]

noppa tsemppiä uudelle yrityskierrokselle.... plussatuulia[:D]

Nyt kauppaan mars ja pois täältä jumittamasta[:)] Hyvät viikonloput kaikille[:D]

Huomenta kaikille minä jo täällä heti sivustolla aamusta pörräämässä[:D] Jännittää niin kovin että pakko kirjoitella ja löpistä johonkin[:)] 29 päivä menossa kierto ollut minulla siis 25/29... Ajattelin jättää testailun kuitenkin ensiviikkoon koska minulle on henkisesti helpompaa se että ne menkat sitten alkaa jos on alkaakseen kuin että testaan negan.... en tiedä mikä kokemus teillä muilla on mutta näin minulla... Eli jännät paikat menossa... Oikeastaan mitään "menkkaoireita" ei edes ole mutta tämä huonovointisuus on 24h???? Mahaa juilii/kipottaa/vihloo ajoittain... siinäpä ne tällä hetkellä et katsotaan mihin suuntaan nyt menee...peukut on kovasti pystyssä ja mieli korkealla katsotaan sitten kuinka korkealta pudotaan vai pudotaanko[:D] Oikein hyvää sunnuntaita kaikille myö lähdetään ukon kanssa päivällä jo Helsinkiin ja sitten illaksi Metallican konserttiin joten saa ajatuksiakin vähän muualle välillä[:D] Alkuviikosta sitten taas lisää kuulumisia!

Kuulostaa kyllä nyt siltä että taidat sinä Sandy81 siirtyä tuonne odottajiin! [:)] Itsekin testasin silloin viimeksi vasta kahden viikon kuluttua menkkojen oletetusta alkamispäivästä.. Silloin maltoin odottaa sinne asti. Mutta tällä kertaa taitaa odotukset jäädä, kävin jo tänään ostamassa testin jonka pitäisi olla niin herkkä että näyttäisi jo 4 päivää ennen menkkojen alkua raskauden. Ajattelin ens perjantaina ottaa sen sitten käyttöön, en malta ihan siihen menkkojen alkamispäivään odottaa. [8|] Mutta nyt lähden ruoan tekoon, tai itseasiassa jatkamaan sitä, oli pakko tulla tänne piipahtamaan [:D]

mmj_, minkä testin ostit? Ite katoin apteekista, niin kaikissa luki vain, että voi testaa jo samana päivänä ku menkkojen pitäis alkaa, tai sitten päivän myöhässä...

Oon malttanu olla kirjoittelematta muutaman päivän, mutta testaamatta en :( Negaahan sieltä on tullut, mutta toivo silti elää.. Suttuinen ollu jokainen kontrolliviiva. Eli siis selkeä viiva siinä on, mutta levinnyt sitten väriä siihen ympärille haalempana.. Onko muilla ollu tommosta?
Tiistaina sitten näkkee tulleeko ne menkat sieltä vai ei. Kaikki raskausoireet oon osannut itselleni kuvitella, enkä rupia niitä ylös kirjottamaan. Ainoastaan viime tuossa torstaina tuli semmosia nippailuja alavatsaan vasemmalle puolelle, että niitä en ainakaan ollu kuvitellu. Koko ajan hikoiluttaa ja lämpöä ollu 37,5 jo neljäs päivä.. Mutta koetan pistää flunssan piikkiin, ettei sitten kovin korkealta tipu, jos menkat tuleekin.

En jaksa odottaa enää päivääkään! Onneksi huomenna alkaa taas työt niin menee päivät nopiampaa ja jos ylihuomenna sitten alkas tosissaan testamaan :)

Pärjäilkäähän. Lueskelen kuulumisianne täältä ja kertoilen omiani sitten huomenna tai ylihuomenna (:

Heippa kaikille!

Päätin sitten minäkii liittyä joukkoon kun oon tämän valtavan viestiketjun kahlannu viikonlopun aikana läpi. [:)] Oli oikeasti tosi helpottavaa kuulla, että mulla on kohtalotovereita! Siis kuumeisiä odotuksen odottelijoita. [;)] Mä jätin pillerit pois joulukuussa ja sen jälkeen ollaan enemmän tai vähemmän aktiivisesti yritetty lasta. Otettiin vähän varaslähtöä vauvaprojektiin kun naimisiin mentiin vasta huhtikuussa. Jos vaikka ei heti tärppää... Eikä tosissaan oo tärpänny. Nyt siis pettymyksiä toisensa jälkeen joka kuukausi. [&o]
Kaveripiirissä on meneillään oikein todellinen vauvabuumi ja kaikkia muita tuntuu onnistavan. Parhaat kaverit ovat kaikki tulleet raskaaksi viimeistään kolmannesta kierrosta ja nyt niitä haikarauutisia satelee jatkuvasti. Itsellä taas ne masentavat ensimmäiset veritipat tipahtelevat housuihin joka kuukausi. Tai sitten toivonkipinä herää kun kuukautiset on hetken myöhässä mutta sitten taas negatiivinen raskaustesti vetää maton alta. [&o]
Mä oon aika hyvin onnistunu pitämään pään kylmänä tähän asti mutta kesäloman alettua tuntuu ettei mikään muu asia päähän mahdu kun lapsi. Sitten vielä kun kuukautiset on ollu tosi pahasti myöhässä (kp nyt 40 kun pillereitten jälkeen on ollut säännöllisesti 26-28 päivää) niin ihan varmasti koko elämä pyörii vaan vauva-asian ympärillä. Mä olin nyt NIIIN varma että onnisti kun luin täältä perjantaina että ne vatsan nipistelyt ja vilun väreen ja nenän tukkoisuus voivat olla myös raskausoireita vaikken sitä aikasemmin edes tienny... Mutta eilen aamulla testi näytti taas negatiivista...  Höh, mä alan oikeesti jo inhoamaan niitä puikkoja kun ne aina saa mielen maahan. [:'(]
Tietääkö joku kauanko tässä kannattaa vielä odotella niitä menkkoja ennen ku hakeudun lääkäriin? Edelliset kuukautiset oli tosissaan toukokuun alkupuolella ja ne oli aika oudot. Ensin neljä päivää tuli semmosta tosi ruskeeta niukkaa vuotoa, sitte pari päivää ei mitään ja sitte kaks päivää vuodin tosi kirkkaanpunasta vuotoa. Kerran on tollee käyny aikasemminkii eli en sitä kauheesti jäänyt pohdiskelemaan mutta nyt mietin että olisko sillä ollu tekemistä tän asian kanssa. Silloin kierto jatku ihan normaalina mut nyt oon tehny jo kolme negatiivista testiä (päivä odotetun alkamisen jälkeen, siitä viikon päästä ja siitä taas kolmen päivän päästä). [8|]

Ostin clearblue nimisen testin, maksoi n.8€. Samalla merkillä oli myös digitaalinen raskaustesti.

Toivotaan todella ettei sinulla jlko menkat alkaisi. Pidän peukkuja sinulle! [:)]

Ja tervetuloa joukkoon ansku81! Ystävälläni oli sama juttu alkuvuodesta, hänellä kuukautiset olivat tulleet helmikuussa ja seuraavat tulivat vasta muistaakseni huhtikuun paikkeilla. En muista mistä johtui.. Oli lääkäriltä asiaa kysyny. Kannattaa melkein sinunkin soittaa ja kysyä asiaa lääkäriltä.

Takaisin