joko nyt onnistaisi

Täällä kuulkaa ne menkat sitten tuli tänä aamuna jytinällä[:(][:(] Olin juuri herännyt ja innoissani menos testaan koska edelleen todella kuvottava olo.... No menkat alkoikin siinä samassa[:@] Täytyy sanoa et aika tyhjä ja surullinen olo on täl hetkel... [:(][:(] Mä oli IHAN 100 % varma et nyt tärppäs...

Kierrot vaihtelee nyt 25-30pvän väleillä... eli näköjään vaik on ovis tikut käytös niin ei oo helppoo...Aina tulee ekana mieleen et haluis heti johonkin testeihin ja tutkimuksiin et onko meis jotain "vikaa" miks vauva ei saa alkuaan...Kolmas yrityskerta meillä sitten lähtee käyntiin mut täl hetkel mieli on kyllä ihan tallottu johku ójan pohjalle et katsotaan kuinka nopeasti se taas sieltä nousee... Tässä on taas hyvä esimerkki miten oireita osas kuvitella itselleen ihan oikeesti[&:] Pahoinvointi jatkuu vielkin et ehkä se sit kuuluu tähän menkkojen alkuun[:@]

Miten muuten ajatuksena.... koska ne kunnallisella ottaa sua tutkimuksiin jos menee nyt meilläkin lähelle 1/2 vuotta tai vuotta tää yritys tai vielä pidemmälle???? Ja ottaako ne yksityisellä helpommin???? Ois kiva tietää et jos on jotain mitä vois korjata heti niin ei tarvis sen takia odottaa turhaan[:@] Tutkiiko ne naiselta ensin ovuloinnin??? ja mieheltä sperman??? Jos julkiselle menee otetaanko yhteys omaan tk lääkärin ja sitä kautta vai neuvolan lääkärin kautta??? Tuosta sperma kokeesta vielä... miten helposti ne lähtee sitä ottamaan ja analysoimaan vai pitääkö yritystä olla kauankin takana? Meillä on kyllä kummallakin todella hedelmällinen suku et luulis kyllä ajan kanssa tärppäävän...toivottavasti...
Tulipas taas kauheesti kysymyksiä... mielessä pyörii taas kaikenlaista kun ajatukset on niin sekaisin tästä kaikesta... Päällimmäisenä on se et saadaankohan me ikinä lapsia kun taaskaan ei tärpännyt[:(]
Todella synkkää on nyt teksti mut näillä mennään[&o]

Voi kurjuuksien kurjuus sandy81. [:(] Otan osaa. Testeistä en osaa sanoa kun kuulopuheita mutta ainakin mun yhdelle kaverille (siis sille ainoalle jolla ei heti tärpänny) sanottiin että alle 35-vuotiaita ei oteta kunnallisiin tutkimuksiin ennen vuoden yrittämistä. Tai sitte toi ikä oli joku muu mutta kuitenkii sillee että normaaliin "synnyttäjähaitariin" kuuluvat joutuvat odottelemaan ne piiiitkät 12 kuukautta...

Voi harmien harmi sandy81. Mä tulin tänne vähän sillä mielellä kattomaan että olisko jollain iloisia plussauutisia, kun kuulosti nuo sun viestitkin aika lupaavilta. Voiskohan siinä ollu käynyt joku tosi varhanen keskenmeno kun menkatkin vähän "myöhässä"? Ja jos alkoivat runsaina?

Sitähän sanotaan että vuoden sisällä 80% yrittäjistä tulee raskaiksi. Ja että jokaista kuukautta kohden vain 20% tod näk tulla raskaaksi.

No, mulle sanottiin että hoitoihin otetaan jos vuosi yritystä takana. Voi toki vaihdella paikkakunnittain. Eli voithan tiedustella. En kyllä osaa sanoa mistä. Kannattaa varmaan soitella terveyskeskukseen, ehkä neuvolaan? Osaavat sitten ohjata eteenpäin.

Joo, mä luin kanssa jostain että vaikka ajoitukset ja kaikki olis kohdallaan niin on vaan 20% mahdollisuus tulla raskaaksi. Ja että vuoden yrittämisen jälkeen 80% tulee raskaaksi mutta mua hirvittää ajatellakin mitä niille lopuille 20%:lle tapahtuu... Ainakii henkisesti kun tuntuu että ite on ihan loppu jo tän 6kk:n ja 6 negatiivisen testin jälkeen. [&o]

Vaikka onkii tosi murheellista lukea välillä näitä juttuja ja on tosi pahoillaan jokaisen pettyneen puolesta ni mulle ainakii on ollut tosi lohdullista lukea että maailmassa on ihmisiä jotka oikeasti tietää miltä musta tuntuu. Mies tietysti tukee ja toivoo lasta siinä missä mäkin mutta ei se oikeasti tajua tätä tunnemyrskyä. Aina tulee vaan lohduttava hali ja joku ”ei se mitään, yritetään ens kuussa uudestaa” –kommentti ja sitten taas aihe vaihtuu johonkii tiskikoneen tyhjentämiseen... [8|]
Kaikille ei viitti edes lapsi-toiveista kertoa ja nekin muutamat kaverit, jotka tietää että yritetään on vaan niin vauva-onnessaan (jonka tietysti heille lämmöllä suon) omien kääröjensä kanssa, että ei sieltäkään oikein aitoa ymmärrystä saa.
Ihmiset ei oikeasti tajua miten pahasti ne kääntää veistä haavassa uteluillaan. Viime kuukautisten jälkeen meijän äiti tuli silittelemään mun mahaa typerä virne naamallaan ja sano että ”ai ku kivasti pömpöttää jo”. Teki oikeesti mieli huitasta. [:@] Se pömpötys johtui ihan vaan niistä neljästä suklaalevystä ja kaikesta muusta roskasta mitä suruuni söin kun vuoto taas alko ja pilvilinnat sortu.
Yks tuttu joskus vuosia sitten pimahti sukujuhlissa kun sitä rupes rassaamaan se kaikkien utelu ja vatsan taputtelu, varsinkii ku oli just kuullu ettei voi saada lapsia. Se vaan rääkäs jollekin tädille että: ”Ei oo, ei tuu, eikä voi tulla lapsia, joten toivon että aiheen käsittely jätetään tähän!”. Sen jälkeen sai sukulaistytöt olla jonkun vuoden rauhassa. [;)]

Sandy81: Voi harmi kun sun menkat alko [&o] Mä oon käyny jännityksellä lukemassa palstaa ja oottanut et kohta niitä plussauutisia tulee. Mä olin viimeks kans niin toiveikas et nyt on tärpänny, mutta ei... Turhauttaa melkosesti aina palata lähtöruutuun.

Meillä on kohta yritystä takana 10kk (ja mukaan mahtuu yks km). Lääkärissä kävin tossa toukokuun lopussa kun niin kovat kivut on menkkojen aikaan niin samalla kyselin noista lapsettomuustutkimuksista. Lääkäri sanoi, että kunnallisella puolella tutkimuksiin pääsee kun aktiivista yritystä on takana vuosi. Sanoi myös että joissain tilanteissa voi testata miehen sperman aikasemminkin kun se kuulemma tehdään yksityisen kautta, mutta suositteli että odottaa sen vuoden ihan rauhassa.

Kunnalliselle puolelle jos tutkimuksiin haluaa niin pitäs varata aika ihan normaalisti omalle lääkärille. Lääkäri sit kattoo tilanteen ja antaa lähetteen eteenpäin. Sen tarkemmin en kyllä tiedä miten tutkimukset sitten aloitetaan ja mitä kaikkea siihen kuuluu. En halunnut enempää kysellä, kun elättelen vielä kovasti toiveita raskautumisesta niin jotenkin tuntui ahdistavalta keskustella lapsettomuushoidoista [&o] Yksityisellä puolella myös suositellaan että on vuoden yritystä takana ja sitten vasta tutkimuksiin.

Itse tässä olen miettinyt että todennäköisyyksien mukaanhan sitä pitäisi tulla parin kuukauden sisällä raskaaksi kun yritystä on niin pitkään jo takana... Saa nähdä miten käy. Toivotaan niitä plussauutisia nyt kaikille! Edelleenkin toivon niitä mahtavia juhannustaikoja [8D]

Niin ja tervetuloa ansku81 mukaan.

Tervetuloa porukkaan ansku81! On se mukavaa kun täältä saa sitä tukea ja ymmärrystä toisilta vauvakuumeilijoilta joten tsemppiä kans yrittämiseen ja toivon että plussaa tulisi pian!

Olen tosi pahoillani sun puolesta sandy81 menkkojen alkamisesta, olisi niin mielellään kuullu plussauutisia.
Itse en ole ehtinyt kirjoitella, kun ollaan lomailemassa... aika menee siivillä [:)]
Keskiviikkona pitäis olla ovispäivä ja nyt jo muutaman päivän ahkerasti yritetty, joten saa nähdä mitä seuraa sitten ensi kuun alusta [:D]
Kurja keli tuli täksi päiväksi, mutta ei anneta sen masentaa.
Toivon todellakin kaikille joilla mahdollisuus vielä tässä kuussa on niin niitä juhannustaikoja!!
Mulla kun vasta yhdet menkat ollu tuon ehkäisyn jälkeen, niin osaa olla vielä positiivisella tuulella [:)]
Mutta kyllä ne yhdetkin kirpaisi, kun niin paljon odotti sitä ettei ne ala.
Tsemppiä kaikille!

Heipådei kaikille ja ansku81lle tervetuloa mukaan aktiiviselle palstalle.

Mukava on kyllä lukea teidän kuulumisia ja kirjoituksia, harmi että niitä ikäviäkin uutisia tänne mahtuu mutta toivotaan että ne loppuu rytinällä niihin meidän juhannustaikoihin :P Itse en kyllä ihan siihen porukkaan mahda mukaan ehtiä, huomenna on km jälkeinen tarkistusultra, jossa sit selviää onko toipuminen sujunu niinku pitääkin ja saako sitä pikkuhiljaa alkaa miettiä jo uusia haaveita. Yhdet kuukautiset ajattelin kaiken varalta odotella ennen seuraavaa yritystä, vaikka toisaalta ei millään malttais kun vielä tietää että nyt ois normaalia paremmat mahkutkin tulla raskaaksi, näin km jälkeen. Mutta toisaalta kun voi olla, että jos kaikki ei ookaan vielä kropassa parantunu ja uuteen raskauteen valmiina, niin myös km voi tulla helpommin, ja sitähän riskiä ei kyllä tee mieli ottaa. Eli mieluummin ootellaan nyt vaan ihan rauhassa. (No, jos rehellisiä ollaan, niin "rauhassa" on kyllä ihan väärä sana, mut ootellaan kummiski!). Niin, ja kuunnellaan mitä se lääkäri huomenna sanoo.. se jos sanoo, että anti mennä vaan niin siten saatan hyvinkin liittyä juhannustaikojen suunnittelukomiteaan :D

Voi ei Sandy81! Pahoittelut menkkojen johdosta! Ymmärrän ettei mieli ole nyt mitä parhain! [:(] Voimia kovasti sinulle!

Aika matelee täällä päin, päivä kerrallaan mennään. Olen yrittänyt ajatella että ne menkat voivat suurella todennäköisyydellä alkaa eli yritän olla intoilematta liikaa.. Juhannus ei vain tunnu saapuvan, huoh.. [>:]

Joo tää vika viikko ennen testausta on se pahin. Mulla on kaapissa jo yks clearblue odottamassa. Menkkojen pitäis alkaa sunnuntaina ja tässä jo mietin testausajankohtaa. Testi lupaa 4 pv ennen, mutta viimeeksi 4 pv ennen tein negan ja päivää ennen vahvan plussan. No jos perjantaihin ainakin jaksais odottaa..

Voi voi. Väsyttää, on kylmä ja hermot kireellä. Alavatsatuntemuksia välillä, vähän sellanen pinkee. Liekkö taas vaan luulosairautta.. *huokaa*

Nii ja sit on toi juhannuskin. Eli pitäiskö välttää alkoholia vai mitä. Kaikki kuitenkin ihmettelee jos ei yhtään ota. Ehkä mä testaan perjantaina aamulla ja jos on nega niin voin vähän juoda. En kyllä ihan hirveesti uskalla, jos sitten kuitenkin olis plussaa tulossa :)

Tosi mälsää sandy81 et menkat tuli sitteki. Pahoittelut [:(] Toivon et nää karvaat pettymykset korvatautuu sit jossaki vaiheessa.Tsempillä etiäpäin!

Moikka vaan ansku81! [:)] Kuulostaa kyllä vähän omituiselta nuo sun edelliset menkat.Ettei siellä ois tärppi tullu mut ei ois kuitenkaan lähteny kehittymään vaan tullu heti pois? Varmaan ite soittelisin kans varalta lääkärille ja kyselisin asiasta.

Jaamaria meilläki oli vasta yk1 ku ne menkat viime viikolla pärähti mut kyllä mullaki kirpas. Just se kun oli vaan niiiin varma et on raskaana ja meki on kuumeiltu ilman yritystä pikkukakkosta kohta puoli vuotta.

Meillä hedelmällisiä päiviä vietetään sit heti juhannuksen jälkeen, mut johan sitäki jo oottaa et pääsee toimimaan halutun asian eteen! Niin siis JOS pääsee... Ostin tuossa tänään greippiä jos sitä vaikka makustelis ja sit ens viikolla ajattelin ostaa sitä paljon puhuttua greippimehua.En kyllä tiiä miten saan kumpaakaan alas,glunks [:'(] Lueskelin jostain toisaalta et greippimehulla ois myös jotain epäedullisia vaikutuksia kehoon, niinku limakalvoihin ja kk-kiertoon. Oisko jollain jotain kokemusta tästä?

Ei muuta kuin pupuilua kehiin näin sadepäivien kunniaksi![:D]

Kiitos kaikille kovasti tuesta[:)] olen nuollut haavojani tässä eilisen päivää ja nyt taas tuulta päin[&:][:)] Mä uskon vakaasti että kyllä se yritys palkitaan vielä jonain päivänä[:D]

Jos jotain hyvääkin on tapahtunut niin saadaan heinäkuun alussa pitkään haaveissa ollut hauvavauva eli touhua varmasti riittää ja muutakin ajateltavaa kuin tämä raskautuminen...Toisinaanhan kun saa muuta ajateltavaa ja touhua voi raskautuminen käydä huomaamatta [;)] Joten katsotaan miten käy. Jokatapauksessa kovasti lähdetään kolmannelle yritys kierrokselle pää pystyssä ja toiveikkaana ilman muuta. Kaikki järjestyy aikanaan.

Toivotaan teille muille nyt parempia tuulia[:D]

Oikea asenne sandy81, ei muuta kun tuulta päin. [:)] Ja nuo hauvavauvat toimii hyvänä korvikkeena, mullakin jo kaksi täällä tassuttelee... Eivät tosin mitään vauvoja enää eli siitä varmaan tämä kuumeilu on taas alkanut. [;)]  Mies kyllä ilmotti ettei niitä meille enää hankita lisää eli toivotaan ihmislapsen tärppäystä seuraavaksi. [:D]

Mä lähden jo huomenna juhannuksen viettoon tekemään niitä juhannustaikoja. [:D] Nää VAUn sivut lupas mulle hedelmällisintä päivää just sopivasti 20.päivän kohdalle eli tarttee heilutella niitä peittoja ahkeraan. Tosin multa jäi ne yhet menkat tässä väliin eikä tää ohjelma sitä osannu laskea eli tiedä sitte...
Mut sinne samalle mökille tulee lääkärikaveri joka on erikoistunu just naistentauteihin ja synnytyksiin eli voin samalla käyttää tilaisuuden hyväksi ja tiedustella tätä omaa tilannettakii. Arvauskeskukseen tuntuu turhalta edes soittaa kun ei mihinkään satu eikä hengenhätää ole niin ne vaan sanoo jotain joojoota ja käskee palailla asiaan jos tilanne ei parane...

Mut hauskaa jussia kaikille ja niitä plussatuulia! Toivotaan että kaikilla olis tossa kohtapuoliin positiivisia uutisia! [:D]

Hyvä että sinulla Sandy81 on jo parempi fiilis! Jospa se vauvahauva tosiaan edesauttaisi sitä raskautumista! [;)]

Silmu: meillä oli vissiin se kierto menossa samoissa kohin? Itsekin tuota juhannusta mietin, aijon testata perjantaina aamusta ja jos näyttää negaa niin olen miettinyt ostanko nyt sitten pari sidukkaa juhannukseks vai oonko mehu linjalla[8|] En itsekään meinannut ottaa kuin tosiaan sen pari eli ei mitään överikännejä! Mutta jos siellä nyt sitten onkin joku, niin olisiko parempi kokonaan ilman? Olemme menossa porukalla mökille joten siellä varmasti kysellään sitten.

Itsellä on nyt pari yötä mennyt todella levottomasti. Herännyt kahtena yönä pari tuntia ennen kellon soittoa erittäin levottomana. Silmät painaa ja väsyttää mutta uni ei tule kun tuntuu että seiniä pitkin pitäisi juosta. Todella rasittavaa..[:@] On ollut pakko nousta ja käydä vessassa ja juomassa jotain..

Hei vaan kaikille! Täällä yksi kuumeilija lisää. Olemme mieheni kanssa naimisiin menosta lähtien, eli kohta vuoden päivät, yrittäneet lasta, mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt [:o] Nyt sitten jännäillään josko juhannuksen tienoilla saataisiin plussatua. Aika moista tunteiden sekamelskaa tämä aika on ollut, mutta olen totutellut ajatukseen, ettei mikään tule helpolla. Joten positiivisin mielin yritämme tästäkin eteen päin, mikäli ei tästäkään kierrosta tärppää[:)] Tällaiset palstat ovat hyviä vertaistuen lähteitä ja näitä lukiessani olen pystynyt samaistumaan noniin teistä, joten kiva päästä jakamaan omiakin ajatuksia tästä vauvakuumeilusta[:D]

Onnea ja malttia kaikkille yhteisen agendamme saavuttamiseksi!

heipsan!

löysin tän sivuston vasta ja innostuin lukemaan, täällä onkin kiva yhdessä sitten kanssatovereiden kanssa odotella vauvelin tuloa :)

olen 21 vuotias ja asun helsingissä avomieheni kanssa :) molemmat opiskellaan, mutta vauvakuume on niin valtaisa, että on päätetty yrittää. mulla kylläkin vielä pillerikiekko meneillään, mut on päätetty että tämän jälkeen aletaan yrittää :) jänskättää :) :)

Hei! Täällä samanlainen kuumeilu menossa, mielessä vaan että joko nyt, joko, joko....mutta ei mitään kuulu. On todellakin lohduttavaa lukea että ei tässä olla ainoita...ystävät saavat lapsia pilvin pimein mutta ei täällä onnista. Itse olen sairastanut anoreksiaa nuoruudessa, mutta nyt terveenä jo pidemmän tovin verran ja vauvakuume hurja!!!! josko sitten vaikuttaa kun paino ollut pitkään alhaalla ja hormonitoiminta ollut olematonta, mutta nyt suhteellisen tasasta jo puolisen vuotta........mutta vielä rauhassa odotellaan ennen turhia hötkyilyjä!!!!

Päätinpä liittyä kerhoon, kun olen pari päivää palstaa lueskellut.Täällä jännitetään myös ja odotetaan vielä pari päivää ennen kuin testaan uudelleen. Viime viikolla kävin tk:ssa antamassa virtsanäytteen ja sanoivat sen olevan negatiivinen. Nyt kumminkin menossa 38kp, mikä on mulla pisin...Pillerit lopettelin tuossa helmikuussa ja sen jälkeen ekat oli 28kp, tokat 33kp ja viimeiset 35kp..ja nyt sitten tänään menossa 38kp. Loppu viikosta meinasin uuden testin tehdä jos mitään ei näy...
Oireitakin on, mutta ne voi olla valitettavasti niitä itse kehittelemiä, kun  niin kovasti pienokaista haluaisin.

mua vähän huolestuttaa kun kukaan kavereista ei oikeen vielä suunnittele vauvaa niin en tiedä onko niistä sit oikeen apua kun vauveli tulee..ja sit huolestuttaa anoppi, joka ei varmaan yhtään tykkää kun poikansa saa lapsen opiskelujen keskellä...ei sais tällaisia huolia, kun ei muille kuulu, mut jotenki sitä vaan miettii...onko muilla vastaavia tuntemuksia ollut...? luin jotai näistä keskusteluista pahoista anopeista niiin rupes jänskättää :D

Mukava saada uusia kuumeilijoita joukkoon! Tervetuloa kaikille tasapuolisesti! [:)] 
niina.p:llä näyttäisi olevan jännät paikat edessä, toivotaan että menkkoja ei kuuluisi! [;)]

Otettiin sitte mieheni kanssa "pienet" päiväunet, tuli nukuttua taas päälle tunti. Ja illalla ei sitten uni taas tulekaan! [&:] Onneksi huomenna vapaa päivä niin ei tarvitse aikaisin herätä. Meneepi varmaa huominen taas koneella kun koukutus näitä sivuja kohtaan on taas niin voimakas. [:D]

Moikka ja tervetuloa kaikki te uudet kuumeilijat :) Kiva saada lisää uusia "naamoja" :D

niina.p, mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen menkat hukassa puol vuotta...Eikä lääkärit osannu mitään sanoa, juoksutti vaan raskaustesteissä, vaikka ei sillon ollut edes yritystä päällä :) Et saattaapi olla hormoonit sekaisin..Mutta toivotaan että olis ihan muu syy sulla ;)

Ja jos juhannuksena ottaa pari siideriä, eihän se ole paha...Miettikää kuitenkin, että ulkomailla missä juodaan viiniä joka välissä(Ranska, Italia...), syntyy kuitenkin ihan terveitä lapsia..Itsellä on kuitenkin sellainen olo, että ei edes maistu, mutta silti ajattelin pakata punaviinin mökkireissulle :)
Tästäkin asiasta on kuitenkin niin monta mielipidettä, mutta itse olen sitä mieltä, että lasillinen ei ole pahasta näin alussa(toivoen tietenkin plussaa meille kaikille juhannus testaajille;))
Toivottavasti ymmärsitte oikein :)

Takaisin