joko nyt onnistaisi

Mmj: Kissojen kanssa saa kaikin puolin olla varovainen; kissojen ulosteessa voi olla toksoplasmoosia, joka voi vaikuttaa sikiön kehitykseen ja aiheuttaa kehitysvammaisuutta. Joten hanskat kädessä kissojen hiekkalaatikoita putsaamaan - tai mikä vielä parempi, anna miehesi tehdä tuo työ kun olet raskaana tai epäiletkin sitä.
Omat kissat ovat saaneet häädön makkarista, nyt kesällä lähinnä punkkien takia. Vaikka olen laittanut molempiin punkkisuojan, niin kantaa ne silti niitä turkissaan ja tiputtelevat ympäri kämppää. Kannattaa sängystä tehdä kissavapaa alue (vaikka ihanaase onkin kun ne hyrryttää kyljessä). Äkkiä se nauku oppii ettei sänkyyn saa tulla, kun vaan jaksaa sitkeästi opettaa sitä pois. Tee vaikka jostain vaateistasi tai huovasta(missä on tuoksuasi) pikku pesä huoneen nurkkaan/sohvan nurkkaan, niin kisulla ei ole niin kurjaa nukkua yksin - on kuitenkin sun tuttu ja turvallinen tuoksu lähellä.

Heippa! Taidan palata piankin tälle puolelle, vuoto jatkui eilen illalla kun meinin töihin ja taas tänään aamulla, runsaampana kuin eilen.. Voi ei, tätä ollaan toivottu niin kauan että kyllä on mieli maassa..[:(] Täytyy soittaa vielä tänään neuvolaan ja kysyä voisiko tilannetta tarkistaa.
Parempaa onnea muille,sitten kun raskaudutte!!

Kävin eläinlääkärissä ja sanoivat etteivät nuo tämän hetkiset madot tartu ihmisiin eivätkä onneksi myöskään muihin kissoihin (taloudessa siis 2 kissaa). Sain matolääkkeet sieltä joita nyt täytyisi yrittää ruiskulla saada kissan suuhun. Tulee taas mielenkiintoista hommasta. [8|] Vaihdan vielä tänään lakanat ja pistän mieheni vaihtamaan kissan hiekat. Eläinlääkäri sanoi että hanskat käteen tosiaan kissanhiekka laatikolla touhuttaessa. Hanskoja en ole vielä käyttänyt mutta desinfiointi aineella kädet kyllä joka kerta putsannut. Ja nyt meinasin hanskojakin ostaa tuohon laatikon viereen niin saa nopeasti nekin käteen, jos tuolla vatsassa joku vaikka asustelisi. Tuossa puhuttiin mieheni kanssa että kissoistamme taitaa tulla nyt täysipäiväisesti sisäkissoja. Tällä hetkellä pääsevät vanhemmillani pihalle, eli n. yhtenä viikonloppuna kuukaudessa. Mutta tästä lähin saavat minun puolestani olla sielläkin sisällä.

Voi mirella olen niin pahoillani [:(] Jaksamista ja ilmoittele mitä neuvolassa sanoivat....
Itselläni kanssa kuumat paikat kierto ollut 25/29 päivää nyt 25 päivä menossa mutta yhtään ei uskalla liikoja toivoa.... ensiviikon alussa vasta testailen mikäli menkkoja ei kuulu... Vointeja!!!!!

ALKUPERÄINEN: *Mirella*

Heippa! Taidan palata piankin tälle puolelle, vuoto jatkui eilen illalla kun meinin töihin ja taas tänään aamulla, runsaampana kuin eilen.. Voi ei, tätä ollaan toivottu niin kauan että kyllä on mieli maassa..[:(] Täytyy soittaa vielä tänään neuvolaan ja kysyä voisiko tilannetta tarkistaa.
Parempaa onnea muille,sitten kun raskaudutte!!

Onko vuotosi veristä vai enemmänkin rusehtavaa? Entä onko paakkuja? Itsellä nimittäin ainakin oli rusehtavaa vuotoa koko sen ensimmäisen raskauden ajan, ja vuoto muuttui paakkumaiseksi kun keskenmeno tuli. Ystäväni, joka on siis raskaana, pääsi tutkimuksiin kun verta tuli. Ja hänellä ainakin oli kaikki ihan hyvin, alkio oli oikeassa paikassa ja sydän sykki. Joten älä vielä menetä toivoa! Soita sinne neuvolaan ja kysy olisiko mahdollista päästä tutkimuksiin. Jos kaikki olisikin hyvin? Olette niin kauan yrittäneet että todella toivon teillä kaikki olevan hyvin!

Voi itku *mirella* olen pahoillani sun puolesta [:(]... olisi se ollut niin mukava että olisi jo kaikki mennyt ok.

On se tuskaista se odotus... joten malta mielesi sandy81 toivottavasti saisit jo plussaa.
Itselläni 2 päivää vielä töitä ja sitten loma [:D]

Jaamaria yritän malttaa mieleni[:)] Mutta nyt kun jo 2 kertaa on negaa testi näyttänyt niin sitä tässä taas odotellaan....[&:]

Voi ei *Mirella*, toivottavasti ei olisi mitään pahaa!! [:(]
Ja kaikille odottajille tsemppiä ja plussia sitten kun on testaamisen aika.
Nyt pitäis itse tässä odotella sinne juhannuksen jälkeiseen viikkoon ja toivoa vaan kovasti, ettei alkais menkat ja sit voi taas tippua korkeelta ja kovaa ku ne kuitenkin taas tulee! Jotenkin sitä on ruvennut olemaan jo niin negatiivinen koko asian suhteen ku kuitenkin näinkin kauan jo yritystä takana. Ensimmäiset kk:t sitä jaksoi ihan vaan sen voimalla, et vastahan mä lopetin ehkäisyn ja ehkä jo ens kk:ssa, mut nyt ku niitä "ens kk:ta" on jo tullut monia, ni enää ei jaksa olla niin innostunut. Tai niinhän mä taas nyt sanon, mut sit ku rupee menkka-ajat lähenee ja niitä ei kuulu, niin rupeen taas miettii ja innostuu asiasta ja taas oon ihan varma, et nyt ihan varmasti olen raskaana.
Mut ei auta tosiaan taas ku odotella ja toivoa parasta!!
Tulipas nyt vähän ankea sävyistä tekstiä, mut kai sitä joskus pitää jotenkin "purkautua"!!
Iloisempaa päivää kaikille!! [:)]

nazu tuo on niin tuttu tunne että "nyt on sellaiset oireet että varmasti olen raskaana"...eikä kuitenkaan mitään olekaan[&:] Mutta onneksi tänne voi purkautua ja olo helpottaa ees hetkiseksi...[;)]

Hei nyt tyhmä kysymys mutta johan tässä sekoo jo omiin ajatuksiinkin[8|] eli nyt kun tikutin ovistestissä plussaa tässä kierrossa 16 päivän kohdalla niin pitäiskö kierron olla siis nyt 32 pv ja menkkojen tulla siis silloin jos tulee vai oviksesta 14 pv????? Oon jo ihan kehällä[:D]

Pistitpäs pahan sandy81 [:)] Käsittääkseni luteaaliaika, oviksesta menkkoihin, on 12-16 päivää, ja ei vissiin ole välttämättä joka kuukausi sama. Minä lähtisin varmaan ajattelemaan sillee et menkat tulee sillon ku aikasemminki (ellei sulla ole vaihteleva kierron pituus?) ja ovis on saattanu siirtyä. Ja siis jos oot ovistestiin saanu plussan kp 16 niin ovis ois sillon luultavasti kp17. Mut raskaustestin voi mun mielestä tehä kuitenki 14pv oviksen jälkeen, kai

Voi ei *Mirella*, toivotaan kovasti et tuo vuoto ei tarkoittais vielä pahinta! [&:]

Mirella; pidän täällä peukkuja ja toivon parasta!

Sandy81; luteaalivaihe on käsittääkseni kullakin ihmisellä suht vakio, joten menkkoja voit odotella Kurrenkin kertoman 12-16 pvän päästä. Tai siis niitähän me emme odottele, vaan plussatuulia!

Meitsi bongasi tänään pitkästä aikaa ovulaation! Kokeilin myös ovistikkua, jossa tulos näkyi - tosin tulosta en nyt niin luotettavana pidä, kun unohdin sen hiton tikun pöydälle vartiksi...  Ja eiku peitot heilumaan! Mäkin liityn tähän juhannuksen jälkeiseen "plussanbongaus"-ryhmään. Hitto mikä piinaviikko tiedossa!

Kiitos vastauksista angervo ja kurre [:)] Täytyy nyt vaan jaksaa odottaa ja toivoa ettei menkat alakaan. Mulla siis kierron pituus vaihtelee 25/29 päivää et välil on aika hankala sanoa mis mennään[&:]

Aikaisimpa sitä täällä kirjoitellaan. Minä oon kylläkin jo töissä mut piti sitä pikaisesti tänne vilaista.
Mulla olis hedelmälliset päivät 14-19... ainakin noiden laskurien mukaan... joten tässä pitää kohtapuoliin ruveta hommiin [:D]

Mitäköhän *mirellalle* kuuluu? Toivottavasti kaikki on ok!
Tsemppiä Angervolle yritykseen myös ja sandy81:lle tietty.... parin viikon päästä testaillaa!!

Tulis jo tuo juhannus! Selviäis pikkuhiljaa onko täällä päin tärpännyt.. Jaksais millään odottaa! [:@] Olen samaa miettinyt että mitähän *Mirella*lle kuuluu? Harmittaa todella heidän puolestaan jos kaikki ei ole kunnossa! [:(]

mmj_ Tsemppiä odotukseen sitä täälläkin kovasti tehdään[&:] Täällä menossa 26 päivä kierron pituus minul siis vaihtelee 25/29 eli H-hetket käsillä[:)] Toistaiseksi ollut juimimista vatsalla ja tosi yökötysoloja tulee yht äkkiä.... Tietääkö sitten menkkojen tuloa vai jotain muuta.... Tuntuu että taas ois tärpännyt kun oireet on niin erilaisia...muka...No muutaman päivän päästä se sitten selviäää miten on ja mitä ne oireet olivat[:)]
Ois tosi kiva joo tietää mitä Mirellalle kuuluu[&:] 

Heippa! Sekavissa tunnelmissa, vuoto jatkuu yhä,mutta onneksi ei niin runsaana kuin menkat.
Eilen soitin sinne neuvolaan ja sain ajan tänään lääkäriin, sitten täytyy kuulemma lähteä kauemmas ultraan kun on niin pienet viikot ettei tämän pikku kylän ultra laitteilla voi tarkasti nähdä tilannetta. Neuvola täti kyllä rauhoitteli ettei vielä välttämättä ole hätää koska joillakin voi olla runsastakin vuotoa raskauden aikana..mutten kyllä tiedä mitä ajattelis on niin epävarma fiilis..
mmj_: vuoto on aina aamusin niukkaa ja rusehtavaa/mustaa välillä, mutta päivällä se muuttuu verisemmäksi ja illalla kun rauhotun sohvalle se kuitenkin loppuu..
No toivottavasti saan ajan pian sinne ultraan niin näkee että mitä siellä sisällä on vai onko mitään,sitten varmaan olo hiukan helpottuu jos kaikki on kunnossa,mutta en kyllä silti uskalla täysin vielä iloita asiasta koska mitä vaan voi vielä tapahtua..[:(] Eipä tää raskauskaan ole mitään herkkua näköjään joka kerta..
Kiitos kaikille tuesta!!

Tsemppiä Mirella toivotaan parasta[:)] Kyllä kaikki selviää... Ilmoittele kun tiedät jotain. Hengessä eletään täysillä mukana kuten huomaat[:D]

Joo ilmoittelen kun tiedän jotain taas lisää! On kyllä kiva kun on saanut näin paljon mukavia ihmisiä tueksi!
Toivottavasti masuasukilla kaikki hyvin ja tekin saatte pian kaikki plussan niin voidaan jatkaa keskusteluja tuolla odottajien puolella! Itse en ole oikein vielä päässyt sille puolelle sisään kun täällä on niin tuttua ja turvallista keskustella teidän kanssa.[:)]

Takaisin