joko nyt onnistaisi

Moiks! täällä taas yksi kuumeinen lisää[:)] oon lueskellu näitä teidän kirjoituksia ja tuli tarve itekki purkaa ku on nii moni samassa tilanteessa.. me kans vuoden alusta yritetty ja välillä jo aatellu et mitä turhia sitä ressaa, antaa ajan kulua ja tulee kun on tullakseen.. joka kerta sitä kuitenkin alkaa kuun loppua kohden selaamaan vauva aiheisia sivustoja ja kuulostelemaan tuntemuksia jospa sitä ois raskaana tällä kertaa.. mutta ei..aina ne menkat sieltä on tullu.. viime kuussa menkat ei alkanukkaa niinku tavallisesti, tein testin ja plussaahan se näytti! eiköhän muutaman päivän päästä kuitenkin menkat ja kivuliaat sellaiset!! en sitte tiedä mitä se plussa oli mutta nyt alkaa taas olemaan se aika käsillä että josko nyt......... [;)] koko päivä ollu kyllä ihan ihmeellinen, koko aika pitää syödä jotain, ja päiväunien jälkeen syöksyin syömään kourallisen dominokeksejä, mistä en koskaan oo erikoisemmin välittäny.. toivottavasti ei oo kuvitelmaa!!![:)] vessassa pitää rampata joka välissä ja aina silloin tällöin vähän nippaillu alamahaa.. oon toiveikas!![:D][:D] viikonlopun jälkeen vois tehä testin.....

Tervetuloo kaikille uusille kuumeilijoille[:D]

Mä tässä oottelen tän viikon loppu puolta et alotetaan taas yritys. Paitsi en tiiä millon se ovis on, ku aikasempi kierto oli 28 ja ny viimeks oli 36. Että tässä yritellään saada osumaan noin viikon ajan. [8|] Saa ny nähä osutaanko oikeeseen aikaan.

Toivotaan kovasti kaikille plussaa[:D]

Heippa vaan kaikille ja tervetuloa kaikille uusille tänne tasapuolisesti multakin [:)]

jenniS89:lle ... oletko aivan varma että edelliset kuukautiset olivat kunnolliset eli oliko vuoto normaalia, koska vaikka raskaus olisi alussa niin saattaa olla kipuja ja tiputteluvuotoakin. Meinaan kun sait sen plussan siitä testistäkin! Sinuna olisin testannut muutaman päivän jälkeen uudelleen ja käynyt lääkärissä.

Niin siitä alkoholista... itselläni tässä siideripullo edessä kun ollaan kesälomaa viettämässä ja mökkeilemässä... huomenna pitäis olla ovispäivä eli kriittiset ajat, mutta ajattelin ettei pari haittaa sitä lapsentekoo... sit kun sen plussan saa niin on eri juttu [8|]
Juhannuksenakin ajattelin pari ottaa... eikä tosiaan mitään kalsarikännejä!!

Kaikille hauska iltaa ja jännäämisiä![:D]

Jaamaria: kyllä ne oli ihan normaalit menkat, kesti n.6päivää ja oireetki loppu siihen.. mulla on aina ollu tosi kivuliaat menkat, lääkehuuruissa aina pari ekaa päivää.[:o] nytki mies oli ihan väkisin viemässä lääkäriin mutta en lähteny, ku tiiän että se kohtaus menee aina parin tunnin päästä viimestään ohi...

osaako kukaan muuten sanoa miten rakastelu siinä ihan alkuraskaudessa vaikuttaa,voiko se johtaa keskenmenoon..? siis ihan siinä vaiheessa ku ois menkat pitäny alkaa muutamaa päivää aiemmin ja tietää et on raskaana..[8|]

Hei vaan kaikille ja tervetuloa uudet kuumeilijat mukaan!

Pakko päästä purkamaan omaa oloa taas. Ollu tänään oikeen kunnon masennuspäivä [:(] Harmittaa ihan kaikki ja turhauttaa tää vauvaprojekti. Tai lähinnä se kun tää ei etene!! Jos ei ois sitä pirun km:a tullu niin loppuviikosta ois raskausviikkoja 28 täynnä ja näyttäs tää kesä/syksy pikkasen erilaiselta, mitä se tällä hetkellä näyttää. Voi p*****e, kun ottaa niin päähän välillä tää tilanne. Muistan vielä sillon viime syksynä kun vauvaprojektin aloitti niin sanoin miehelle, et kuhan ei menis siihen että vuoden yrittää ja siltikään ei oo raskaana. No..pari kuukautta tässä on aikaa toivoa ja yrittää ennen kuin se vuosi on täynnä. Eikä itse voi asialle muuta tehdä kun toivoa.

Tulipahan valitettua!! Mut välillä näitä ahdistaviakin päiviä näköjään tulee. Jospa mieli ois huomenna parempi ja positiivisempi.

Moi vaan uusille kuumeilijoille ja teretulemast!! [:)]

Odotus129: Mulla siis yksi lapsi on jo, ja tuleva anoppi oli aluksi hieman... hankala, eikä meitä edes onnitellu lapsen ilmoitettua tulostaan. Ei tosin ihan samanlainen tilanne kuin teillä; minä opiskelen mut mies on jo ihan työelämässä. Harmittaahan se miten asiat sillon meni, mut pitää vaan yrittää oikeesti olla murehtimatta mitä muut ajattelee. Jos ite on varma et lapsen tahtoo niin eihän siihen muilla oo nokan koputtamista [:D] Ite en hetkeen sillon halunnu miehen äitiä nähä ja helpotti tää paussi kun sai vähän rauhottua. Nyt pojan mummi on tosi mahtava,enkä menneitä aikoja oo ruvennu muistelemaan. Ihan taatusti jos ja kun teille sieltä lapsi tulee niin kyllä ne isovanhemmatki on innoissaan vaikka aluksi saattaiski järkyttyä!

niina.p:lle ja jenniS89:lle kovasti tsemppiä testailuun! mimu:lle kyllä jo sen plussan soisin ja paremman mielen [:(] Inhaa et sulla on nyt kurja mieli.En oikein osaa muuta sanoa kun toivotaan et ahistus menis ohi ja saatais aurinkoa jussille kuitenki(ei siis pelkästään sään puolesta [:)])!

Nostelen nyt hieman vielä juttua tuosta kyselemästäni greippimehusta. Olikos täällä jollakin jotain tietoa/kokemusta noista haitoista? Kun nyt mun kierto on ollu aika kivan tasainen niin mennä sitä sitte sekottaan turhan takia.. [&:]

Rentouttavaa juhannuksen alusviikkoa kaikille! Eiköhän sitä viikonloppuna siiderin tai pari voi ottaa [;)]

Heippa hei kaikille ja tervetuloa myös uusille!

Oon malttanut näin pitkään pysytellä täältä pois, keskusteluja kuitenkin on tullut seurailtua.
Mä näin viimeyönä jännän unen; ihailin siinä pyöristynyttä vatsaani (siis olin raskaana) ja ihan poikamahalta se näytti - niin kaikki kanssaihailijatkin totesivat... Toivottavasti olisi enneunta![:)]

Kyllä minäkin aion juhannusta juhlistaa ja ottaa muutaman olusen. Jos siellä jokin masuasukki on (mitä skeptisenä ja niin monta kertaa pettyneenä epäilen), niin ollaan siinnä vaiheessa raskautumista, että se on ihan muutoinkin herran haltuun. Ei mielestäni kannata hysteeriseksi tässä asiassa ryhtyä.

jennis89 kyseli, että voiko rakastelu alkuvaiheessa raskautta johtaa keskenmenoon, niin vastaus on ei, eikä missään vaiheessa seksin harrastaminen vahingoita lasta. Ylensä stoppi seksille tulee siinä vaiheessa kun maha on jo niin iso, ettei pysty olemaan missään siedettävässä asennossa, tai kun supistelee. Itseasiassa rakastelua suositellaan siinä vaiheessa, jos lapsi alkaa olla yliaikainen: naisen laukeaminen voi käynnistää synnytyksen.

Huomenta!

Piti tulla lukemaan jo heti aamu tuimaan.... Iltavuoroon pitäisi jaksaa mennä[:@] Meillä tämä vauvaprojekti on kyllä viime aikoina ollut niin pinnalla että! Mies ei oikein jaksa uskoa, että hänestä tulisi isä vielä tässä vaiheessa elämää. Minulla taas niin vahva äiti-vietti. Näen työssäni joka päivä raskaana olevia ja synnyttäneitä mammoja kääröineen ja sekös saa vielä hormoonit entistä enemmän jylläämään. Tilannetta ei helpota yhtään sekään, että oma biologinen kello tikittää (kolmenkympin rajapyykki tulee uhkaavasti vastaan). Tässä joku kommentoi sitä, että omassa ystäväpiirissä ei ole vielä lapsia suunnitteillakaan; minun ystävillänikään ei ole vielä lapsia ja miehenkin vain yhdellä, joten aika yksin minäkin tämän vauvakuumeiluni kanssa painiskelen (mies toki yrittää joskus innostua asiasta[:D]).

Haluaisin kommentoida siihen rakasteluun aluraskaudessa ja orgasmin saamiseen; jos on riski alkuraskauden keskenmenolle (lääkäri arvio) niin silloin tulisi pidättäytyä seksitä, mikä johtaa naisella orgasmiin. Muuten ei mitään huolta tule ottaa[;)]

Aika monella tuntui olevan jännityksen poikasta tulevaa viikonloppua ajatellen. Itse myös kovasti odotan alkaako menkat vai ei. Perjantaina tulee täyteen kp 35/35 ja ennakko-oireita menkoista on (tosin voivat olla myös alkuraskauden oireita)[&:] Alavatsaa nippailee, rinnat turvoksissa ja arat, yleinen turvotus, jatkuva nälkä, janon tunne -> jatkuva pissaamisen tarve. Otappa nyt näistä sitten selvää. Testata en uskalla ennen kuin kk:t reilusti myöhässä. Pettymyksiä kun on ehtinyt tulemaan jo aika monta tässä viimeisen vuoden aikana.

Täällä pidetään kaikki varpaat ja sormet ristissä, että tärppäin vihdoinkin[:)]

Heippa kuumeilijat!

Piti tulla kommentoimaan tuota juhannusta ja siiderin/oluen ottamista. Täällä suunnassa kävi niin että viime uutena vuotena juhlin ihan kiitettävästi alkoholin kera ja tammikuun 7. päivä tänä vuonna sitten plussasin, terkkari lohdutteli minua kun olin huolissaan ettei minulla ja sikiöllä ollut vielä siinä vaiheessa yhteistä verenkiertoa (joka muistaakseni vkolla 7 muodostuu) joten sikiö ei ole saanut osaa nauttimastani alkoholista. Joten ihan huolehti voi junannuksena ottaa siiderin taikka pari, itsekki ajattelin nauttia tosin alkoholittoman version.

Plussatuulahduksia teille kaikille toivon kovasti!
Maajo

Aurinkoista huomenta täältä päin. [8D] 

Mimu: Itselläni oli myös samanlainen masennuspäivä tuossa joku aika sitten. [&:] "Vahingossa" eksyin lukemaan marrasmammojen keskustelua ja sitten iskikin se todellisuus että minäkin voisin olla tuolla keskustelemassa vatsani kasvusta ja olisin viikolla 19 [:(] Mutta olen yrittänyt mennä nyt positiivisin mielin eteenpäin. Kyllä se meidänkin aikamme sieltä tulee.

Tosiaan monella tuntuu olevan tuo juhannus testaus aikaa.. Itsellänikin. Hieman jännittää jo, enkä oikein muuta pysty ajattelemaan. Tulisi nyt juhannus vaan nopeasti!

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille! Minun pitäisi lähteä aamutoimiin ja asioille.

Kp 1/28. Mitä muuta tähän tarttis sanua. :(
Parin viikon päästä sitten uutta yritystä peliin.. Olo ei oikeastaan ole niin pettynyt kuin olisi luullut, mutta harmittaa kuitenkin. Onneksi järkkäsin tälle päivälle kauhean listan tekemistä ennen mökille lähtöä, joten en kerkiä vaan istua koneella ja murehtia.
Eilen tuli testeistä haamujen haamut (siis todella hailakat), jotka mies ja paras ystäväkin näkivät, joten oli omat haaveet jo aika korkealla. Mutta joo sepä siitä sitten. Nyt sattuu mahaan todella tutun tuntoisesti ja on tosi kipeä olo.

Tervetuloa kaikille uusille! Oikein hyvää juhannusta koko porukalle, jos ei enää ennen sitä "törmäillä" ;)

Heippa kaikille uusille ja vanhoille kuumeilijoille!

mmj_ ajattelin lähteä samantyyppisellä strategialla juhannuksen viettoon. Aion siis testata perjantai-aamuna ja varsinkin jos näyttää negaa, niin muutaman siiderin toki juon. Ja jos plussaa niin sitten en, vaikka toki tuo Maajon kommentti lieneekin totta.

Mutta varmuuden vuoksi en mitään kauhean raivokasta juhannuksen viettoa ala viettämään ennen kuin menkat alkaa..  Jos ei mitään alkoholia ota niin sitä sitten kyllä kiinnittää pahan kerran huomiota muissa juhlijoissa. Ja mä en todellakaan halua kommentoida asiaa mitenkään. Porukka on enemmän mun miehen kavereita eikä niin läheisiä että haluisin jakaa mahdollisia tuoreita plussa tai nega tuloksia. Ajattelin ostaa pommaccia hämäykseksi.
Olo on jotenkin masentunut ja epätoivoinen. Ei tunnu miltään ja enkä oikein jaksa uskoa että olisi tärpännyt. [&o]

jlko: harmitus :(

Ja kysymys, miten on mahdollista saada haalea tulos ja silti menkat tulla. Ymmärtääkseni raskaushormoneja ei kehossa normaalisti ole yhtään???

Voi kökkö jlko että teillä kävi näin! [&:] Ainahan nuo menkat harmittaa, inhottavat vaivat! [:@] Mutta ihmetyttää kyllä tuo haamuviiva?.. Miten on mahdollista vai onko mennyt heti kesken? Tuota itse pelkään kun meinasin aikasin testata et mitä jos tulee heikko plussa mutta menee sen jälkeen kesken?

Silmu: Itsellänikin tällä hetkellä hieman epäilevä olo. Ei ole mitään suuria oireita suuntaan jos toiseenkaan. [&o] 

Ja näin tässä taas kävi että näille sivuille jäin jumittaa. Suihkussa maltoin käydä mutta takaisin piti heti tulla [:D]

Mä en oikein ole keksinyt kumpi on pahempi: ei tärppää ollenkaan vai että tärppää ja menee pian kesken? Onko mielipiteitä?

Jotenkin ajatus siitä, että kierto kunnossa ja siittiöt kunnossa ja se että tärppää (ja sitten menis heti kesken) olis kivempi kuin ei mitään elonmerkkiä missään kuukausitolkulla.. ? En tiiä. Ei se km:ään ollu kyllä kovin kivaa.. [8|]

Omasta mielestäni tuo että tärppää vaikka meneekin kesken on "mukavempi" vaihtoehto kuin ettei tärppäisi ollenkaa. Silloin tosiaan tietää että ainakin pystyy saamaan lapsia.. Harmittaa kyllä hirmuisesti niitten puolesta jotka eivät pysty ollenkaan saamaa tai joutuvat kuukaudesta toiseen pettymään vuosi tolkulla [:(]

Kommentoisin tuohon Silmun esittämään vastakkain asetteluun... minusta ei kumpikaan tapaus ole millään tavalla hyvä, ja huonot puolensa molemmissa. Hyviä ei varmaan kummassakaan. Toki kerran raskautuneena lohduttaa tieto, että voin tulla raskaaksi mutta siihenpä se sitten jääkin, ja kyllä se keskenmenon menetys on raskasta käsitellä, vaikka ihan alussa tuliskin. Lisäksi, kerran kesken menneenä pelkää sitä seuraavaakin keskenmenoa ihan eri lailla, ei siitä ensimmäisestä kolmanneksesta pysty enää samalla tavalla iloitsemaan. Itse ainakin jatkoa ajatellen toivoisin niin, että mieluummin olen raskautumatta vaikka vähän pitempään kuin joudun läpikäymään keskenmenon uudelleen. Toisaalta ymmärrän hyvin heitä/teitä, jotka ette ole raskaaksi tulleet pitkänkään yrittämisen jälkeen, että kyllähän sekin kaikenlaisia ajatuksia ja pelkoja herättää..

Eilen kävin km/tuulimunan jälkeisessä kontrolliultrassa, ja lähete keskussairaalaanhan sieltä napsahti. Raskaustesti näytti vielä kolme viikkoa km:sta plussaa, ja kohdussa oli sen verran peitteitä jäljellä, että päättivät ottaa loput kaapimalla, koska vuoto loppui jo viikko sitten. Eilen otin sen tosi raskaasti, jotenkin tuntui, että parantumassa olleet haavat aukesi sen samoin tein... että vieläkö sitä veistä pitää haavassa käännellä, eikö sais ihminen jo jättää tän taakse...(koska olin jo luullut, että kaikki on ok ja vähän jopa odotellut niitä seuraavia kuukautisia...) Neuvolatäti muotoili sen vielä jotenkin minusta niin nätisti, että "näyttää nyt siltä että jokin tulla sinun kropassa ei halua päästää täysin irti tuosta raskaudesta" [:(] Meinas kyllä kanavat aueta sen samoin tein, kyllä kroppa tietää mitä sydämessä liikkuu...
Noh, onneksi sain ajan jo huomiselle, niin sitten ainakin p i t ä i s i olla fyysiseltä kantilta puhtaat paperit tämän suhteen. Ellei sitten tuu mitään komplikaatioita tai tulehduksia tms tms.. Toivottavasti en masenna ketään näillä km jutuillani, ei oo tarkoitus varjostaa kenenkään odotushaaveiluintoa. Ehkä teidän kropat on vaan fiksumpia kuin minun, eivätkä edes yritää aloittaa sellasta raskautta, jolla ei ois edellytyksiä onnistua. Että sitten kun te raskaudutte, niin meette sen mahanne kanssa ihan sinne synnytyssaliin asti! Epätoivoinen yritys piristää teidän mieltä näin juhannuksen alla... [:)] 

Itsellä menee juhannus joko toimenpiteen jälkeisissä lääkehuuruissa tai sitten ihan normaaliin malliin sauna-ruoka-juoma -kaavalla. Vankka usko on kuitenkin miehen kanssa siihen, että seuraavana juhannuksena meillä on oma pieni keijutyttö tai -poika juhlaa tekemässä. Toivottavasti teidän muiden juhannustaiat tepsii ja tuo maaliskuun odottajien palsta alkaa hutinalla täyttyä parin viikon jälkeen! Tsemppiä [;)]

Heipä hei kaikille uusille ja vanhoille tasapuolisesti!
Surun murtamana kirjoittelen ja palaan haaveilijoiden joukkoon..kesken oli pieni helmi-vauvani mennyt..[:(] ja lääkäri sen vain kylmästi tokaisi kera uutisten että näyttäisi vielä olevan jotain "raskausmateriaalia" lähellä munajohdinta.. Huh jos tässä vielä kaavintaan joutuu..Tänään tosiaan vuoto jatkunut joten kai kaikki loputkin sieltä itsekseen tulee pois...
Juhannukseksi mökille lähdetään, toivottavasti saa siellä vähän ajatuksia pois tästä ikävästä asiasta..
Mutta kaikille erittäin hauskaa juhannusta ja älkää muutamasta siideristä olko huolissanne, minulla on samanlainen käsitys että alkuvaiheessa vielä ei vauvaan vaikuta,niinkuin maajo tuossa sanoikin.

Eilen oli lääkäriaika neuvolan lääkärille, tuosta käynnistä jäi ihan positiivinen fiilis. Aiemmat kokemukset kun tuolta kunnalliselta puolelta eivät ole olleet kovin mukavia.. Lääkärinä oli nuori nainen, miten tärkeältä se tuntuukaan että lääkärinä on nainen joka tietää mitä naisen elämä välillä on ja jotenkin täytyy myöntää että vanhemmat lääkärit suhtautuvat välillä hieman kylmäkiskoisesti.. Hän teki alatutkimuksen, en olisi ikinä uskonut että haluaisin välttämättä tuota toimenpidettä, mutta tuntuu paljon paremmalta kun lääkäri tarkistaa että kaikki on kunnossa. Papaa ottaessa totesi että kohtuni alkaa hyvin perältä, selitti samalla sen miksi joka kerta kun papaa on otettu on tuntunut epämiellyttävältä kun ottaja on joutunut tekemään hetken työtä ennenkun on onnistunut, tätäkään kukaan ei ole aiemmin sanonut. Muuten kaikki oli kunnossa, mikä oli huojentava kuulla. Kyselin samalla osaako hän sanoa mikä pieni patti ulkopuolella on, kuulemma suonikohju! En olisi uskonut että tuonnekin voi tulla sellainen[:D] kuulemma yleistä, mutta siitä ei vain puhuta niin paljoa. Ensi viikolla menen labraan, tutkivat kilpirauhasen toiminnan, kun oli siihen viittaavia oireita. Samalla tarkistetaan myös olenko ovuloinut tässä kierrossa. Tuntuu mukavalta kun joku ottaa tosissaan huoleni ja saan tietää onko kaikki kunnossa.

Juhannusta juhlistamme tuttavapariskunnan kanssa, joilla on mukana heidän reilun puolen vuoden ikäinen pikkutyttönsä. Heidän seurassaan on mukava olla, heillä kesti 1,5v ennenkuin onnisti ja tietävät kyllä meidän tilanteemme. Saan samalla nauttia pikkuprinsessan kanssa touhuilusta, tuo toivottavasti hieman lievitystä vauvakuumeeseeni[;)]

Hauskaa jussia kaikille kuumeilijoille! Rentoutukaa ja hellikää itseänne, te olette sen ansainneet[:)]

jlko, eikös menkat voi silti tulla vaikka raskautuu....?

Itellä on nyt TOSI huono ja kiukku olo....Maha on oudolla tavalla kipeä, pissattaa jatkuvasti....Mutta nyt tuntuu, että ei ole meille kuitenkaan suotu maaliskuun onnea....Olo on turhautunut ja tekisi mieli itkeä, huutaa ja raivota :/...Miten voikaan tuntea itsensä niin turhaksi ja....Äh..Tänään pitelin sylissäni kuukauden vanhaa tyttöä, ja olis tehnyt mieli vaan rutistaa toista ja itkeä :(.Miksei kaikille voida suoda samanlaista onnea? Tänään ei ole todellakaan hyvä päivä..

Anteeksi nyt, mutta pakko purkaa...

Onnea teille kaikille, toivon todella, että haikara vierailisi jokaisen luona mahd. pian!

Takaisin