joko nyt onnistaisi

huomenia kaikille tasapuolisesti [:D]

ensitten kerennyt tällä sivulla paljon kirjoittelemaan [;)] 
mutta nyt sitten siirryn tonne odottajiin
pillerit lopetin 6.3 ja oviksen poggasin kp16 [;)]
ja sitten se tapahtui pieni ihme sai alkunsa [:D]

PaulaMaija -> nyt kun ajattelen asiaa niin ihan oikeassa olet [:)]. Eihän se asiaa muuksi muuta, jos teen testin nyt. Eipähän ainakaan tarvi olla epätiedon valtakunnassa ja tiedän, että pahemmin tulen pettymään mitä kauemmin odottelen ja elättelen toiveita ehkä mahdottomasta.
Lemmikki -> *iso halaus* voimia sinulle. <3

Jatkoa sitten tähän...
Tein testin ja negaahan se näytti [&o]
Eli ihka oikeanlainen täti oli se joka ilmoitti itsestään viime kierrolla, vaikka olikin omituinen...
Noh, yritys jatkuu. Nyt kp 19/29 ja yk 4, elikkä pääsiäisen tienoolla sitten jännätään uudelleen. Yrityksen puutetta ei ainakaan ole ollut, nyt tarvitaan hyvää onnea [:D]

Onnea koitoksiin myös teille kaikille ja plussa tuulia paljon! [;)]

Jännää, yleensä mulla ainaki viimestään tässä vaiheessa (kp22/29) on jos millasia oireita, nyt on aika hiljasta. Alavatsaa nippaa välistä melko lujaakin ja lämpöilyä satunnaisesti, siinnä kaikki....[8|]
Nyt jo malttamattomana odottelen josko olisi tärppikäynyt, mutta pian saan muuta ajateltavaa, kun aloitan talviloman ja mökille meno edessä. Taivaallista kun pääsee eroon kokonaiseksi viikoksi kaikesta kiireestä ja saa nauttia luonnon hiljaisuudesta, oma rakas vaan seurana.

Ensimmäinen pääsiäispäivä on sitten mulla se ratkaiseva päivä, ollakko vai eikö olla.
Mukavaa pääsiäistä kaikille ja kovasti ++++++

Tervehdys kaikille odotuksen odottajille!

Odottavan aika on pitkä, se pitää paikkansa. Itse olen tällä hetkellä oman raskauteni kanssa aivan alkuvaiheessa ja tietenkin onnellinen siitä tiedosta ja tunteesta, että minunkin on mahdollista tulla raskaaksi oman lapsettomuustaustani huomioiden. Oma yrittämisen ja odotuksen odottamisen tieni kesti 2,5 vuotta ja nyt kovasti toivon, että tämä plussautuminen päättyy onnellisesti.

Kannattaa yrittää ja opetella tunnistamaan omasta kehostaan noita oireita. Jo yrittämisen aikana kannattaa miettiä, millaista ruokavaliota syö, harrastaako tarpeeksi liikuntaa, saako riittävää lepoa, kiinnittää huomiota vitamiinien saantiin sekä alkoholin käyttöön. Niillä on merkitystä! Ylipaino ja alipaino ovat myös asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon. Itse en näistä mitään tiukkaa linjaa/dieettiä/seurantaa ole ikinä tehnyt, olen hankkinut lähinnä tietoa ja opetellut pitämään itsestäni parempaa huolta.

Isoin juttu varmaan, ainakin omalla kohdallani, on ollut stressi. Viime vuoden maaliskuussa alkoivat lapsettomuushoidot hormonikuureineen ja minun sekä puolisoni testauksilla. Kesällä ja syksyllä tehtiin keinosiemennykset ja joulukuussa ensimmäinen koeputkihedelmöitys. Inseminaatioiden epäonnistuminen otti koville mutta vielä rajumpi pettymys tuli tuosta koeputkihoidon epäonnistumisesta. Minulle kun laitettiin vielä kaksi alkiota kerralla. Joululoma menikin suriessa ja neljän seinän sisällä ollessa.

Alkuvuonna päätin keskittyä töihin ja siirtää ajatukset pitkästä, pitkästä aikaa lapsettomuushoidoista ja oman kehoni syyllistämisestä töihin samalla kun elimme epätietoisuudessa uuden koeputkihedelmöityksen mahdollisuudesta. Töihin uppoutuminen kävi helposti, sillä siirryin tekemään työpaikallani uusia juttuja. Tammi-maaliskuu meni ylitöitä tehdessä, saimme tiedon mahdollisuudesta toiseen koeputkihedelmöitykseen huhtikuulle, mikä helpotti oloa, mutta en ajatellut asiaa sen enempää. Tein töitä, kävin koulua ja keskityin parisuhteeseen.

Maaliskuun alkupuolella menin klinikalle ultraan ja hoidon suunnitteluun ja aloitin Synarelahoidot, joiden tarkoituksena on sammuttaa kropan oma hormonituotanto nolliin kuukautisten alkamiseen saakka ja varsinaisen hormonilääkityksestä saatavan tehon maksimoimiseksi tulevaa punktiota ja alkionsiirtoa varten. Kuukautisia ei sitten tullutkaan, olin käyttänyt Synarelaa miltei kaksi viikkoa ja tein varmuuden vuoksi testin, sillä koeputkihedelmöityksen alustava aikataulu oli "vaarassa" siirtyä. Testissä näkyikin haalea viiva, tein kaksi testiä lisää ja kaikissa oli sama tulos. Maanantaina soitin heti klinikalle ja kysyin että mitäs nyt, jolloin sain lähetteen verikokeisiin. Raskaana siis oltiin ja ollaan vieläkin. Lapsettomuustaustasta ja tuosta lääkehoidosta johtuen kävin ekassa ultrassa klinikalla jo viime viikolla, ja siellä näkyi pienen pieni alkio kooltaan 3 mm. Ensi viikolla on uusi ultra, jossa varmistetaan se,  että alkio on jatkanut kasvuaan ja koitetaan saada mahdollinen syke näkyviin. Synarelan ei pitäisi vaikuttaa alkion kasvuun vaan se toimii mahdollisen keskenmenon aiheuttajana. Parempi on kuitenkin katsoa ja seurata ja siirtyä sitten neuvolan palveluiden pariin, jos kaikki menee hyvin.

Uskon itse vahvasti, että liian yrittämisen lopettaminen vaikutti omalla kohdallani raskautumiseen. Tämähän kun on nyt luomuvauva, joka on saanut alkunsa ilman kemikaaleja, lääkäreitä ja ronkkimisia. Ja selvinnyt tänne asti tuosta Synarela-lääkkeestä huolimatta.

Koittakaa yrittämisen ohella myös rentoutua, tehdä kaikkea kivaa, pitää huolta itsestänne ja kumppanistanne ja saada päiviin muutakin ajateltavaa kuin raskautuminen. Tiedän, se ei ole helppoa, mutta stressin vähentäminen voi edesauttaa [:D]

Lapsettomuushoitoihin kannattaa hakeutua siinä vaiheessa, kun yrittämistä on kestänyt kauemmin. On hyvä tutkituttaa itsensä ja kumppaninsa. Eteen saattaa tulla rankkoja asioita, hoitoja sivuvaikutuksineen sekä rahanmenoa, mutta se on siltikin sen arvoista. Itselläni on ollut jo muutaman kerran usko koko asiaan koetuksella, vaikka 2,5 vuotta on näissä asioissa vielä lyhyt aika. Ajatuksena on ollut kuitenkin se, että päätimme koittaa niillä keinoilla ja mahdollisuuksilla, mitä käytettävissä on, jotta asiaa ei tarvitse jälkeenpäin harmitella. Suosittelen kaikille pohdittavaksi ja selvitettäväksi, jos yrittäminen ei omin voimin tuo toivottua tulosta!

moikka

minulla tuli virpomis päivästä kyllä ikimuistoinen
testissä plussaaaaa[:D]
elikäs jouluvauvva meidän perheeseen [;)]

puhallan puuskun teille kaikille plussa tuulia  phuuuuuphuuu........[;)]

Heip! [:)] Uskaltautuimpas kirjottamaan tänne :) Elikkäs täälläkin toivotaan kovasti jo pienoista :) Pillerit lopetin jo lokakuussa 2008, mutta tammikuun tienoilla jäi muutkin ehkäisyt pois :) Menkat tulivat ensin normaalisti pari kolme kertaa pillereiden jälkee (eli kierto oli n.31?), kunnes kierto alkoi yhtäkkiä hyppimään jopa 40-50 O,o Nyt yk 3 menossa ja kovasti jo toivottaisiin että ois onnistunut :( ja tällä hetkellä kierto menossa kp 30/30-50!?.Kuukautiset oli viimeksi siis 9.3.
Ov:ta yritetty etsiä lämmön ja ovis oireiden avulla..
Tiedän että on ihan normaalia ettei heti nappaa, mutta kun niiiin jo toivoisin :/ aina yhtä paljon harmittanu kun on negan testannu. Vauvakuume on pahimmillaan! ja sama juttu niinkuin teillä monella muullakin, että kaverit kertovat ilouutisia jatkuvasti.. :/
Voi kumpa ois jo minunkin vuoro :(

Mutta siis :) jos sitä viikon tai parin päästä uskaltautuis testailemaan ü en vaa haluis taas pettyä =)

Niin ja ikää löytyy 20 ja oulun-läänistä ollaan ukkelin kanssa ü

hei !
täälläkin uusi kasvo foorumilla.
olen 22 vuotias porilainen.
naimisiin menin miehekkeen kanssa viime kesänä ja nyt olis vauva toiveena.
pillerit oon jättänyt jo elokuussa 2008.
vielä ei ole tärpännyt mikä harmittaa vietävästi.
varsinkin kun noita "vahinkolapsia" tulee lähipiiriin kyllä...
eli henkilöille jotka eivät ole suunnitelleet ja ovat esim. yksin.
harmittaa kun itse olis valmis ja pitkä suhdekin takana.
yhteisiä vuosia takana jo viisi vuotta,mikä tuntuu olevan
nykysuhteissa jo ikuisuus:DD

Juu kyllä täällä ainakin minulta tulee juttua riittämään ^^ joka päivä oon käyny näitä keskusteluja seuraamassa, ja nyt vasta uskalsin tehdä profiilin ü

Tuntuu että päivät ei vaan kulje eteenpäin, tulis jo se päivä kun viitsis testailla ü koko ajan vaan oottaa pahinta, että alkaa vuotaa :/ Ja kaikista inhottavinta tässä on se, etten tiedä omaa tarkkaa kiertopäivää, niin ei uskalla vielä kovin aikaisin alkaa testailemaan :P

Sitä vaan koko ajan ajattelee että miltä tuntuis saada se plussa testiin ^^ oii sitä iloa!

Hihi [:D] Kuulostaapa niin tutulta! mahaan vihlasee kerranki niin heti aattelee "yep raskaana ollaan" :D

Mutta nyt siis mulla "oudot" oireet on..vatsan turpoaminen PALJON syömisen jälkeen sekä illalla. Kipeät nännit. Kauheat mielialan muutokset, lämpöä jatkuvasti..[:'(] Ja tottakai nämä tuntuu jotenki erilaiselta kuin ennen ;) Noh..kaikki voi tietenkin olla vain kipuja tulevista menkoista :/ Mutta tämä rintojen/ nännien kipu mua ihmetyttää..sillä mulla ei ikinä ennen ole ollut ennen kuukautisia rinnat kipeet :o Niin outoa kuin se onkin. mutta tämäkin varmaan voi johtua pillerien lopettamisesta..mutta kun siitäkin on kuitenki jo puolivuotta :o!

Yep! minäki oon nyt lähiaikoina katellu kaupungissa kävellessäni äiti+lapsi katraita, että mitenhän nuokin on noi lapset saanu ja onkohan niillä menny kauan :) ja sitten miettiny että jos täälläkin noin paljon lapsia liikkuu, niin eihän minullakaan välttämättä kauan mene että oman pikkuiseni alulle saisin ü tsih! On tämä nii hupsua [:D]

Ja sitten toinen asia juuri se, että tietää paljon ihmisiä jotka ei pidä lapsistaan huolta ja on jouduttu ottamaan lapsi huostaan ym. Siinä sitten miettii, että miksi ne ihmiset ei saa helposti jotka oikeesti haluis :/ niinku joku puhukin tuolla jo tästä. vahinkolapsia tulee kyllä, mutta sitten näitä tarkotuksella toivottuja ei niin helposti :( Vaikka mitä minäkin tässä puhun niinkuin kauan oisin jo yrittäny ^^ mutta 3 kiertoki tuntuu jo ihan liiiian pitkältä..[&o]

Heippa!

Mun tosiaan kannatti liittyä kuumeilijoiden palstalle, nimittäin testasin tänään elämäni ensimmäisen plussan!! Piiiitkä odotusaika siis lopultakin (toivottavasti) palkittiin. Eihän tätä vielä meinaa todeksi uskoa ja kaikki epäilyttää ja tuntuu mahdottomalta, mutta toivo on ainakin uudelleen herännyt. Toivon että mun plussa tuo tänne oikein uskomattomia plussatuulia ja saatte kohta liittyä odottajien puolelle[;)] Tässäkin asiassa se maltti näköjään on valttia.. Niin tylsää ja kamalaa kun se onkin.

Heippa kaikille.
Täällä ollaan kans yritetty ja kuukautiset on huomenna viikon myöhässä. Normaali kierto 34pv. Testejä oon tehnyt jo kaksi eikä minkäänlaista haamuakaan ole nähtävissä :( kirkasta kirkkaampi testiviiva vaan, että onnistuneita testit kuitenkin on.. Pillereitten syönnin lopetin lokakuussa08 siitä asti ollaan yritetty.. Toivotaan ettei tämä ole mikään kropan oma brimbrammi, vaan että seuraavassa testissä olisi kaksi yhtä kirkasta viivaa yhden sijaan. Inhottavaa tämä odottelu ja epätietoisuus. Ja aina yhtä kurjaa nähdä se yksinäinen kirkas viiva.

Tsemppiä kaikille, jäädään odottelemaan.

Heips!

Täällä yksi uusi kuumeilija liittyy joukkoon. Olen 23-vuotias Vantaalainen ja potenut kroonista vauvakuumetta heti 18v täytettyä. Tammikuussa avomies näytti vihreää valoa, vauva saa tulla sitten kun minä niin haluan. Muutama kuukausi piti kuitenkin asiaa sulatella ja nyt on pillerit juuri lopetettu ja ensimmäinen yritys alkamassa. Jännittää kovasti! Pillereitä söin noin viitisen vuotta ja ennen pillereiden aloittamista kuukautiset oli todella epäsäännölliset (21-35pv). Nyt jännitetään sitä, säilyykö kierto säännöllisenä vai ei.

Ei olla varsinaisesti "tekemässä" lasta vaikkakin todella miehen kanssa toivotaan että pieni nyytti syliimme saataisiin. Nyt vaan ovista odottelemaan!

Vähissä on ne ihmiset, joille tästä yrittämisestä uskaltaa puhua.

Heips kaikille!

Pääsiäislomat lusittu ja paluu takaisin ihmisten ilmoille. Onpa mukava huomata, että mukaan on tullut uusia haaveilijoita, tervetuloa kaikille oikein paljon![:D]
Ja onpas se plussaakin näyttänyt osalle. Onnea Stepa, Poplar ja Lemmikki!
Amppu -> toivottavasti se haamu muuttuu vahvaksi viivaksi!
PaulaMaija -> peukut on pystyssä että onnais[:D]

Oma haaveemme jouluvauvasta ei nyt toteutunut, täti saapui ihan ajallaan. Harmittaa ihan mielettömän paljon![:(] Mutta ei kai se auta kuin uuteen koitokseen valmistaa itsensä ja toivoa parempaa tuuria seuraavaan kiertoon. On kyllä niin turhautunut olo...[X(]

Tsemppiä kaikille muillekin, joiden toiveen toteutuminen antaa odottaa itseään.

Täällä yritys jatkuu. Menkat olisi pitänyt tulla perjantaina, kierto ollut maksimissaan 36pv ja tuo perjantai oli 36. Vielä ei ole kuitenkaan menkkoja tullut, perjantaina kylläkin alavatsa oli samaan tyyliin kipeä kuin menkkojan alkaessa, tosin kipu ei ollut niin kova kun yleensä niin kivuliaiden menkkojeni aikana.. Testin tein lauantaina ja miinustahan se näytti. Nyt olisi vain mukava tietää missä mennään, uuden testin ajattelin tehdä huomenna. Mielummin ottaisin ne menkat kuin tämän epätietoisuuden[&:] Kierto on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen ihan sekaisin, tosin niin se oli ennen pillereitäkin..

Koitan vain kovasti miettiä muita asioita, nauttia keväästä ja kauniista ilmoista. Jotenkin ne vauvat vain hiipii aina salaa ajatuksiin[;)]

Heipsan taas!

Minua ei oo näkyny kun olen ollut matkoilla, ja sitten vielä menkatki alkoi ja harmitti nii että oli pakko vähä aikaa pysyä poissa täältä :( Yritän ajatella tätä positiivisesti.. että ehkä ne alkavat nyt tasaantumaan kun kierto oli enään 32 pv.(viime kierrot 40 pv paikkeilla tai enemmän) Mietin että jos kierto alkaa tasaantumaan, niin on helpompi havaita oviski :) plaaah tomppeli minä.. Noh..sellaista tänne että paha olo oireet jatkuu yhä, vaikka en ole enään edes ajatellut vauva asiaa niin paljon :o Oksettaa, pissattaa ja maha kipeä vaikka kuukautiset jo loppukin. (voisko olla pissatulehdus?)Sitten tyhmänä vainoharhaisena tein testin [:D] Siihen ilmestyi se normaali nega viiva ja taustalle POIKITTAIN? toinen viiva.. :O joka katosi ehkä 10 min päästä. kyllä tuollainen pikku tikku osaa sitten pelästyttää..kerkesin aatella jo vaikka ja mitä!

Tämmöstä tänne.. uutta ovista pongailemaan ;) joka pitäisi olla 16 pv:n päästä, tämän kierron mukaan ^^

Onnea plussanneille <3 *kade*

Huomenia kaikille.

PaulaMaija ->
mulla jännittää niin sun puolesta, kun ite olen niin kierron alkuvaiheessa etten voi paljoa jännittää omaa tilannettani[:)]
aurora -> enpäs olekaan koskaan kuullut että testiin poikittain toista viivaa tulee[8|]
Mulla on ollut kanssa vaikka millaisia oireita, kun olen niin toivonut raskautumistani ja hormoonit ovat olleet sekaisin. Jos epäilet pissatulehdusta, niin tilaa ihmeessä labraan lähete ja vie näyte. Vaikka voi tosian olla kuumeilun oireitakin, kuulosti niin tutuilta[:D].

Omaan napaan sitte pikkaisen. Mulla luultavasti alkaa tuo hormoonitasapaino löytämääm kultaisen keskitien, enää ei ole niin rajua oireilua. Jotenkin nytkään ei tunnu miltään, mutta tunnetila kyllä muuttuu kierron keskivaiheilla[:D]. Ajattelinkin tikuttaa tällä kierrolla ovista, kun sen verran vähissä mulla noi limat, ettei sen perusteella pysty ovista bongaileen.

Taidan nyt suunnata ulos nauttimaan viimeisesta talviloma päivästäni. Oikein mukavaa ja aurinkoita päivää kaikille ja ++++++++ [:D]

Tänään aamulla taas testi ja miinusta edelleen, menkkoja ei silti näy. Kierto ei ole aikaisemmin kestänyt näin pitkään, hieman nyt huolestuttaa mikä on vikana[&:] Vatsa on kuitenkin ollut arka perjantaista lähtien jolloin menkkojen olisi pitänyt viimeistään tulla.. Täytyy vaan odotella vielä..

Tänään on ollut niin ihana ilma että kaikesta huolimatta on hyvä fiilis, aurinkokin paistaa. Odottelen vaan kesää innolla[:)] Myötäelän samalla työkaverin kanssa jonka vauvamasu kasvaa päivä päivältä, vaikka hieman harmittaa oma tilanne on silti ihana nähdä kuinka onnelliselta hän näyttää raskaana[:)]

Onneksi olkoon Amppu, toivon kaikkea hyvää sinulle ja vauvalle[:)]

Paljon onnea Amppu!! Ja kiitokset reseptistä [:D], täytyykin heti testata kunhan vaan tää vuotaminen ensin loppuu.

Eilinen saldo: kaksi tuntia neljän ihanan vauvan kanssa. Ja yksi pullea poikavauva ihan sen näköinen kun mielikuvissa tuleva oma, oikea "isäntämies" [:)].

Viikonloppuna tiedossa: Serkun 4v synttärit ja päivänsankarin suloinen pikkusisko ikää 5kk.

Jos eilen jo oli kuumeet korkella niin lauantain jälkeen tarviin varmaan jotain viilennystä. Tai ainakin paineiden purkua [;)].

Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Vähään aikaan en ole ehtinyt tällä palstalla kuumeilla kanssanne, oon ollut matkoilla ja työt on pitänyt kiireisinä... ihanaa kun vauva-uutisia on tällä välillä täällä kuulunut - onnea vaan kaikille, kenellä on tärpännyt!
Mulla taas viime kierto AIVAN sekaisin, kk-kierto 48pv. Yksityisellä Gynellä kävin ja sain Terolut- kuurin, jota eilen aloin ottamaan. Toivottavasti nää kuukkikset nyt vähän tasaantuisi, olis oviksen bongaaminen helpompaa ja vuodessa lisääntyis mahdollisuudet raskaaksi tulemiselle. Jouluvauvaa toivoin, mut nyt on toivo jo mennyttä...
Parin kuukauden päästä on yritystä vuosi takana. Viime aikoina vauva-uutisia on sadellut ympärillä ja tietty kaikki naisia, joille on tärpännyt ekasta tai tokasta kierrosta. Tuntuu aina tosi pahalta, kun näitä uutisia kuulee... Alkaa kohta olla jo vaikeaa iloita muiden vauvauutisista... Onko kellään muulla samoja tuntemuksia?!?

Takaisin