joko nyt onnistaisi

Tami: ihailen sun kärsivällisyyttä!
Toivottavasti maanantaina saadaan onnitella kunnolla.

OMAA: Täällä painontunnetta tuolla alhaalla.
Ja tänään nukuin 11:30 saakka..mutta perkule kun noin pms oireet on ihan samat kuin raskausoireet[:@]
Elikkä täällä odotellaan keskiviikko aamuun saakka testauksen kanssa..siis jos täti ei tule ennen sitä.

Minä taas! [:D]

Kysymys teille, jotka olette jo olleet raskaana tai ovuloineet:

Mulla on sellainen oire ovikseen ja raskauteen, että silmät on kirkkaammat ja jotenkin tummemman sävyiset..
Tai olisko loiste kuvaavampi..
Oletteko muut huomanneet tämmöistä?

NOPEAA,

BANDIDA: Voihan fuck [:@]..helvetin täti,jos nyt tulee kylään.*halaa*

KAIKA: Jotkuthan sanovat,että naisen silmistä näkee ensimmäisen kerran,jos on raskaana [:)].Kai ne silmät sitten sitten loistaa kauniimmin kuin ei raskaana?

OMAA: Ei uutta mahaan..turvoksissa olen,mutta olen kyllä syönytkin.Himo on kauhee suolakurkkuun [8D].Mutta näitä himoja mulla tulee kyllä ihan muutenkin,kuin raskaana [;)]
Nippailut jatkuu ja venyvää ovismaista limaa tulee taas [:'(]

PLUSSATUULIA PLUSSATUULIA +++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 23/33/2

Täällä vuodetaan jo ihan kunnolla ja en tiiä, vähän mieli matalalla näin heti vuoden alkuun. Toivottavasti tämä vuosi parempi kuin edellinen vaikka jäihän tuostakin ihania muistoja kuten mun ja mieheni hääpäivä. Kesäkuun helteillä maistraatissa, oikein kauniisti porotti aurinko silloin... Kotona juhlittiin sitten elokuussa kaverien ja sukulaisten kesken ja kivaa oli.

Kaika: Kyllä mäkin tosta hehkusta oon kuullu ja ollut havaitsevinani sitä joissakin naisissa mutta itse silmien väristä en tiiä. Ylähuuli kyllä kans turpoo raskaana olevilla, sen oon huomannu. Että jotain kliffaa täyteläisyyttä odottajiin kyllä tulee :) Painontunne alhaalla on erittäin hyvä merkki, tsempit sinne :)

Yönsäde: Toivotaan että sun vihlomiset ja nipistelyt on raskausoireita :)

Tami: Tervetuloa ja tervemenoa odottajiin, näyttää sun visiitti täällä jäävän lyhyeksi ;-) Onnittelut jo nyt.

Bandida: Ajetaan nää tädit hus hemmettiin tästä ja sit viimestään lokakuisiin, jooko?!??!? Ja toi sun kaverin ikäluokittelu... just joo, ihan niinku kaikki vois hankkia vauvansa "teini-iässä" sitä paitsi mä sain ekani 23v ja nyt huomaan että oon kyllä ollu aika nuori silloin. Nyt 33v katsoo maailmaa ihan eri tavoin. Ja sitä paitsi, jos haluaa useamman lapsen niin ei ne nyt vaan käytännön syistä voi syntyä kaikki alle 27v. Unohda moinen mielipide, mittää järkee siinä oo kummiska. Oon mäkin ite ollu sitä mieltä että 40v ensisynnyttäjät on yleensä aika vauhkoja, mutta kuka sitä voi arvostella milloin kenenkin oikea aika saada se vauva on. Kun on oikea mies ja se oikea hetki, on sillä aika vähän merkitystä minkä ikäinen sitä justiin silloin sattuu olemaan.

Joosu: Toivottavasti ovis tulee sinne pian ja toimivasti :)

Kitty72: Joo ton kierukan jälkeen vuodot voi olla mitä tahansa. Mulla ainakin on ekaa kertaa elämässä menkat kierukan jälkeen ihan oudot eli ensin tippa pari päivää tai parin päivän jälkeen, sit pari päivää kunnolla ja sit loppuu. Ja ennen kierukkaa vuodot ollu ku saavista 4-5pv ja sit pari tippapäivää ja end. Että ihan on kääntyny päälaelleen kaikki.

Plussatuulia puhaltelen kanssa kaikille!

Mukavaa, että tänne tulee uusia kasvoja [:D] Etenki tällasia vanhuksia 35v.[;)] No joo, se siitä. Ja onnittelut plussille, pahoittelut tädeille jne.

Kaika: Nii, tiedä sitä, onko miehelläni vauvakuume - ei ainaka sitä kovasti näytä. Tosin en minäkään. En ainakaan puhu asiasta koko aikaa ja hössötä muuta vauvamaista juttua. Jospa nyt katsotaan nää menkat ohi ja mietin sitten menenkö jo tutkimuksiin vai en vielä, maksaako se sen vaivan?

Bandida: Kyllä tollasille höpöttäjille, jotka "kaikkitietävinä" kertoo asiat, pitäis sanoo vaikka räjähtäen, miten asiat oikeesti ovat. Oppisivat katsomaan muutaki ku omaa napaa.

Paipapu: Harmillisia uutisia. Toivottavasti teidän yhteiselämä siitä kohenee kuitenkin ja rakentuu paremmaks.

Yönsäde: On se hyvä, että sä kirjoittelet tänne, ku ei muut kirjoita [;)]

Ai niin, ja kaikille Mukavata Uutta Vuotta!

TAASKO MINÄ TÄÄLLÄ [;)],

TATJUSKA: Koitahan piristiyä [:)][:)]!!
Tietysti helpommin sanottu kuin tehty [&o]
Tällä kierrolla sitten nappaat sen plussan.
Tsemppiä sinulle ja paljon onnensäteitä [:)][:)]

ÖRKKI : Läppäsuu mikä läppäsuu ( siis minä [;)] )
Ainakun on hetki hiljaisempaa täällä,niin syöksähdän pikavisiitille koneelle [;)]
Mun mies on nyt talvella enemmän kotosalla lasten kanssa,joten en joudu kokoaikaa pyörittää yksin taloutta ym.hommia [:)]
Mitenkäs siellä voidaan?

OMAA: Hemmetti..mää painan varmaan kohta satakiloa [&o][;)]
Vedän kokoajan suolaista ja makeeta vuorotusten..siis ihan hirveetä mässyä.
Tänään on tullut aika ilkeitä repäisykipuja tuonne nivusiin,kun on noussut yhtäkkiä ylös tai tehnyt äkkipikaisia liikkeitä [&:]
Tulis nyt äkkiä perjantai,niin vois testailla [;)]..niin ja pettyä [&:]..jee,ja taas hienon optimistinen asenne päällä [;)]

PLUSSATUULIA EDELLEEN KAIKILLE ++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 23/33/2

Yönsäde: Kiitos kysymästä. Täällä vaan maalataan makuuhuonetta ja odotellaan huomenna alkavia menkkoja [:D] Ainakin oletan niiden alkavan huomenna, kun tiputteluvuoto tuli jo viikon verran. Voiskohan ne olla tulematta? Huomenna sen sitte näkee.

hyvät uuden vuodet tännekin !

oon ollu taas hiljaiselolla tän palstan kanssa,
löi taas täti maihin ja oon ollu ajattelematta koko asiaa...
Kp. 7 nyt menossa.
Ens viikolla koitan ottaa itteeni niskasta ja tilata lekurin...
kattellaan sitten onko mussa jotain vialla, normi papat ja muut.
pelottaa niin paljon kyllä mutta pakko tuokin joskus.

siskon vauva on nyt joulusta asti potkutellut kovin<3
isäkin tunsi liikkeet eilen.
oottelen kovin että potkii niin kovin että mäkin pääsisin kokeilemaan<3

anteeksi kun ohitin kaikki,mutta ihan kauhiasti oli tekstiä tullut ja pää meni ihan pyörälle[:D]

Heipä hei!

wastis: Ymmärrän hyvin tunteesi. *iso voimahali*
Hienoa, että menet tutkimuksiin, onhan se hyvä tietää, jos on joku este, joka vaikeuttaa raskaaksitulemista.

örkki: Pidetään peukkuja, ettei alakkaan [;)] ja pääset tonne syyskuisiin!

Tatjuska: pahoittelut [&o]

OMAA: mulla on edelleen painontunnetta alapäässä ja uutena juttunu aamulla sängyssä kääntyessä kunnon repäisykipy.
Muuten ei mitään ihmeellistä..mä en tiedä, kuinka pystyn odottamaan keskiviikkoaamuun :-/

Mitens Tamilla- oliko se niin, että testaat huomenna uudestaan?

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA LEIDIT, A86 is back in the game [:D]

Tosiaan hiljaiseloa ollaan oltu kk päivät kohta, kone hajosi enkä kertaakaan täällä kävässyt sinä aikana! Viimeksi toivo oli korkealla, mutta pah vaan.. Kierto venyi taas pidemmäksi, taitaapa olla 52 [:@] Huisin piiiiiiitkä. Tässä olenkin nyt pohtinut että tilatako lääkäriin aika nappuloita varten vaiko tilatako ovistestit??? kerta selvästikin kierto vaan pitenee.. Ja nyt tarviisi teidän viisampien apua, ite en enää tiedä mitä tehdä.. Päätin kumminkin etten ilman ovistestejä yritä yhtään mitään!

Ja tosiaan, tekstiä tullut varmasti se 10sivua poissaolon aikana, niitä en ehtinyt tässä lukea, pitäisi töihin raahautua.

A86: Mukavaa, että olet taas mukana- tosin harmi, että täällä kuumeilijoissa..
Mä en noista kysymistä jutuista tiedä, mutta tuolla "pidemmän kaavan mukaan..."-ketjussa on ollut mielestäni paljon keskustelua noista lääkitysjutuista ja piiiiitkistä kierroista..joten laita kysymys myös sinne?

OMAA: nyt alkoi sellainen menkkaolo[:'(]..muuutta mutta- ennenkuin mitään vuotoja alkaa, aion olla positiivisellä mielellä ( jaa-a mitens se sitten onnaa...)

Huomenta.
Täällä ei ole vielä(kään) menkkoja näkynyt. Tänään kp 34/30-32. Huomiselle jännitetään testausta. Kotona ei ole testin testiä ja en jaksa lähteä ajamaan apteekkiin tai kauppaan (30km). Eilen meinasin mutta maltoin mieleni.
eilen kun tultiin saunasta niin mies tuijotti mun tissejä ja tokaisi että onpa ne kasvanut.
Kokoajan on kyllä sellainen olo että menkat alkaa. Huomenna onneksi töihin niin tulee jotain muutakin ajateltavaa.

Huomenta aamukahvilta!

Ei viel kunnon vuoto ole alkanut. Mutten mä usko, että ne jättäis tulematta. Tai jos jättävät, niin... äh, ei se ei voi olla. Kyllä ne menkat tulee kun ennenkin. Etenki ku tuli jo tiputtelua. (Pessimisti ei pety niin kovin [;)] ) Mutt tässä kuussa mulla ei ollut niin kauheasti kaikkee sitä mitä edellisellä kierrolla. Eli esim. rintojen kipua. Kyl rinnat oli arat jossain vaihees, muttei niin arat ku ekassa kierrossa ilman nuvaringia. Päivä vain ja hetki kerrallaan [:)] 

SUNNUNTAITA,

ÖRKKI: Ja sullahan EI ala ne menkat [:)][:)]!!
Tuo tiputteluvuotokin voi olla hyvinkin merkki raskaudesta [:)][:)]!!
Täällä peukutan sulle ihan täpöillä!!!
Onko sulla ennen ollut tiputteluvuotoa ennen tätiä?
Ja koska ajattelit tehdä testin!!
Toivottavasti saat plussan [:)]..Imaset sitten meidät muutkin mukaasi..eikös?

WASTIS: Aivan varmasti sinua masentaa [:(]
Olen todella pahoillani tilanteestasi!!
Toivottavasti saat pian ajan lääkärille eikä siellä todeta mitään vakavaa!!!
Hirveesti voimahaleja sinulle [:)]!!

KAIKA: Mulla on myös ollut noita ikäviä repäisykipuja jo pari päivää [&:]
Menkkaoire on myös yksi raskauden ensimerkki!!Toivottavasti se on sinullakin [:)]

A86: Tervetuloa takaisin [:)]!!
Ompas sulla todella inhottavan pitkä kierto [&:]
Onko sulla ennen ollut noin pitkiä kiertoja ja monesko yk menossa?
Ei tarvitse vastata,jos menee liian henk.kohtaisuuksiin [&o]
Toivottavasti pitkä kiertosi toisi sen toivontun plussan [:)]!!
Minäkään en osaa tuohon pitkään kiertoon enkä niihin lääkkeisiin vastata.

TAMI: Säähän olet ihan selvästi raskaana..jee [:)]
Haalea plussa,tissien kasvaminen ja menkkamainen olotila ovat ihan selviä raskauden merkkejä!!
No,huomenna saadaan sitten täällä sinua onnitella oikein olan takaa!!

OMAA: Höh..mulla ei ole tänään ollut enään repäisykipuja..hävisivät yön aikana kuin tuhka tuuleen [8|]
Nännit ovat vähän arat ( liekö kuvittelua [8|] ) ja paljon tulee vetistä valkkaria.
Tänään sattui kävellessä tuohon oikeaan kylkeen..outoa?
Pitäisi vaan olla ajattelematta näitä oireita..tuntuu vaan,että niitä rupee kuvittelemaan lisää ja lisää [;)][:D]

Meillä oli eilen illalla -29 astetta pakkasta [&:].Nyt aamulla satoi lunta ja pakkasta oli enään vain -15.Oli ihana ilma olla ulkona [8D]

PLUSSATUULIA PUHALTELEN KAIKILLE MEILLE +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Yönsäde kp 24/33/2

Yönsäde: Niin siis edellisen kierron aikana oli kans tiputtelua ja tälläviikolla altavistasin asiaa ja se voi kertoa esim. keltarauhasen vajaatoiminnasta. Se tiputtelu kesti siis viikon molemmilla kierroilla. Mutta kattellaan ihan rauhassa. Testejä en ole edes vielä ostanut. Sanotaan sitte niin, ett, jos ei viikkoon ole mitää näkyny tai kuulunut, niin hankin testin ja testaan.

ÖRKKI: Anteeksi [&o]..multa on ihan jäänyt väliin tuo sinun aiempi kirjoituksesi tuosta keltarauhasasiasta [&o]!
Peukkuja,että kyse olisi nyt raskaudesta!!!
Ja tätiähän ei nyt sinne päästetä!!

Yönsäde

Yönsäde: Ihanaa, ku oot noin aktiivinen <3. Koitahan malttaa mielesi ja rentoutua. Varmasti se plussa sullekki viikon päästä tulee, kunhan vaan jaksat odottaa. 

A86: Tervetuloa mukaan keskusteluun!

...

Kysymyksiä minultakin teille viisaammille! Missä vaiheessa lämmöt nousee, jos raskautuu. Jääkö siis se ovulaation jälkeinen lämpötila ylle vai laskeeko se ensin ja sitten nousee? Voiko siitä kohdunnupukasta selvitä mitään raskauteen viittaavaa?

NIA: Mä olen nyt mielenkiinnolla seurannut lämpöjäni muutaman kierron. Ovis testeillä olen lh:n nousun saanut kiinni ja siitä noin 3pv:n kuluttua on lämpökin noussut. Olen mitannut kyllä vasta iltaisin töiden jälkeen. Normi lämpö mulla 36.4 luokkaa. Ovulaation jälkeen se on noussut 36.9-37.2. Kunnes on taas laskennut 36.6 ja seuraavana päivänä alkanut vuoto. Viime kierrossa oli parhaillaan lämpö jopa 37.6 eikä kuumeinen olo. Silloin testikin näyttii haaleaa plussaa. Kunnes lämpö laski kp34 normaaliksi ja jotenkin osasin odottaa että kesken menee. Ja niinhän kävi. Nyt kp 34 ja lämpö näytti äsken 37.2. =D

Tamillahan on toooodella positiivinen tilanne siellä:-) - varovaisesti vois jo onnitella..

OMAA: Väsyttää vaan..taas. Elikkä annan lapsille lounaan ja sitten vetäydyn nukkumaan/lukemaan suklaan kanssa...ei jaksa edes kuntoilla, vaikka tässä jouluviikkoina olen joka päivä kuntoillut..(olis tommenen 5-8 kg pudotettava)
Ja yritän pinnistellä testailun kanssa..[&:] etten menis jo testailemaan..(mulla on sellainen digitesti kaapissa odottamassa)
Ja pähkäilen nyt ton kiertoni kanssa, koska laskin, että viime kierto olikin mystisesti 30/31 päivää normaalin 28/29 sijaan..Joten todella toivon, että ei km jälkeen kestä kierron asettuminen normaaliksi enää kauan.

Takaisin