joko nyt onnistaisi

No tätihän se sieltä kylää päräytti ja siihen kaikki merkit viittasivatkin. No hyvä että kroppa toimii ja kierto on normaali. Otin tädin kunniaksi kuoharilasillisen pakastepitsan kanssa, oih miten juhlallista! [:D] Ei kun uutta kierrosta peliin ja kaikille toivotan "selvää plussaa" [;)]

Näinhän tää nyt sit menee kun on niin monilla ollu tilanne päällä, että plussapäivien sijaan täällä näyttääkin olevan oikeen tätipäivät. kele. Tsemit vaan teille kaikille kohtalotovereille. Ja toivoa niille, joilla sitä vielä on. Mites Kaika?

Moikka pitkästä aikaa!
Mulla sitten muutamia päiviä sitten alko menkat, mikä oli taas niin hirvee pettymys ja löi maahan kunnolla ettei oo jaksanu ees tänne kirjotella.. Pikkuhiljaa alkaa mieli kohentua! Elikkäs kp 5/27-29 päällä. Yritän ajatella positiivisesti, pikkujoulukausi lähestyy ja eipähän tarvi ihan kuivin suin niissä olla. Laiha lohtu mut pitää yrittää ees jotain positiivista löytää [:D]
Elikkäs meillä alkoi nyt neljäs clomikierto, yk 12 vissiin?! Alkaa jo tuntua ettei noista clomeista taida mitään apua olla. Mieheltä otetaan kuiteski nyt lähiaikoina uudelleen simppatestit ja sen jälkeen katsotaan mitä tutkimuksia mulle tehdään, ainakin se munatorvien aukiolotutkimus.. Yksityisellä käydään varmaan noissa molemmissa vaikka ihan julkisella naistentautien poliklinikalla oon tähän asti asioinu, mut epäilen että noihin tutkimuksiin on niin helkutin pitkät jonot eikä haluis venyttää tätä asiaa.. Oon jo vähä itteäni asennoittanu siihen ettei se vauva ihan "omatoimisesti" taida tullakkaa, että hoitoihin tässä joudutaan. Mutta pitää nyt käydä nuo tutkimukset ja sitte vasta ressata enemmän asiaa.
Täällä on vissiin ihan menkka-aalto ollu viimeaikoina? Ei taida olla kukaan plussannu nyt ihan lähiaikoina, onko ginessa viimeisin?
Mut jouluhan on antamisen ja saamisen aikaa, ei muutaku peitot heiluun niin jospa me kaikkia tai ainaski osa päästäs sinne syyskuun odottajiin![:)] Tsemppiä kaikille!!!!

No jopas täällä nyt kaikki täteilee, sitten.

Tatjuska, sulla oli ainakin ihanan positiivinen vastaanotto menkoille! [:D]

Pixie79, eipä ole kokemusta jälkiehkäisystä, mutta siihen liittyen olen usein tässä miettinyt ihan omaa elämää ajatellessani, että on se hankalaa, kun että ensin pelätään raskautta, pelätään, että pienimmästäkin "virheestä" se alkaa, ja sitten kun viimein on aika hankkia lapsia, niin niitä ei saa alulle ei sitten millään. Kai se on se yrittämisen pakko sitten, mikä sotkee. Jos otetaan tytöt kaikki sellainen asenne, että raskautuminen on ehdottoman kielletty, niin eiköhän ala meillekin "vahinkoja" sattumaan ja plussia ropisemaan.. [;)]

Teinpä itselleni tuollaisen ovulaatiolaskurin, tosin mun kiertojen pituus on kysymysmerkki, mutta mennään viimeisimpien keskiarvolla.. sitähän voi sitten päivittää, kun tarttee. [:)]

PIKAA VIELÄ,

TATJUSKA: ONNEA ONNEA rakas ystävä täti-punaisesta [:)][:)]!!
Hassun kuuloista tällä palstalla onnitella tädistä [8|][;)]!!
Mutta sinähän niin toivoit tätiä kylään,että onnellinen olen puolestasi!!
Nyt paljon tsemppiä ja peukkuja tähän ensimmäiseen kiertoon!!

MIPLIS: Onnittelut sinullekin menkoista!!
Mutta mieluummin sinua olisin onnitellut plussasta!!
Ihanaa kuulla,että mielesi on paljon valoisampi kuin aamulla [:)]!!

KJEEV: Tervetuloa takaisin palstavahvuuteen [:)]!!
Toivottavasti saat lisää tietoa tuosta lääkkeestä!!
Ja KYLLÄ..oman kropan tuntemusten oppiminen paremmin olisi täälläkin hakusessa [;)]

NOPPA: Tervetuloa sinullekin takaisin [:)]!!
Voi ei..ompa sinulla ikävän pitkää kiertoo [:(]
Toivottavasti saat pian avun kilpirauhaslääkkeestä!!
Sinulle hurjasti toivon plussaa!!

BANDIDA: No voihan hemmetti,että sun piti pöpö saada [:'(]..paranemisia!!
Toivottavasti sinun tuhruttelusi on sittenkin sitä kiinnitysvuotoa [8D]!!
Tuuhan huomenna kertomaan,että mitä testi näytti?

LENITA: Pahoittelut tädistä [:(]

OMAA NAPAA: Just tulin iltalenkiltä ja heti jo haaveilen iltapalaa..siis jotain rasvaista sellaista [8D][&o][:D]
Olipa ihanaa taas lenkkeillä pilkko pimeellä tiellä heijastinliivin ja otsalampun kera.
Aamulla,kun pääsin sanomasta ettei ole mitään "oireita" ollut,niin johan taas on juilinut nivusia ja nyt on tullut kehiin jo menkkamaista alaselkäkipua [:'(].
Noooo,silti kipaisin tänään apteekkiin ja ostin tuon TATJUSKAN ehdottaman Clearbluen digitaalisen testin..hui ja tyhmä minä [&:].
Sen tosiaankin pitäisi jo jopa 4 päivää ennen oletettuja menkkoja näyttää,jos on raskaana.Mutta testi pitää tehdä silloin aamupissasta!!
Eli ehkä huomenna aamulla jo teen testin,jos uskallan [;)]

IHANAA ILTAA KAIKILLE!!!!!!

Yönsäde kp25

Hei, lueskelin palstaa ja päätin kantaa korteni kekoon. Olen syönyt pillereitä 3 vuotta ja nyt päätettiin että vauva saa tulla jos on tullakseen, eli lopetin pillerit pari viikkoa sitten. Kierrosta ei ole mitään hajua kun en ole pillereistä pitänyt taukoa moneen vuoteen, mutta sitä ennen oli kierto ainakin hyvin epäsäännöllinen. Olen yrittänyt tutkia miten pillereiden lopetus käytännössä vaikuttaa, milloin ensimmäinen ovulaatio on mahdollinen ja tietysti seuraillut tuntemuksia tämän viikon aikana, mutta tämä on vasta alkuopiskelua kun ei tosiaan normaalista kierrosta tai tuntemuksista ole mitään käsitystä. Kuitenkin pillereiden lopetuksen jälkeen on ajatukset pyörineet aiheessa enemmän kuin uskoinkaan, vaikkei varsinaista vauvakuumetta olekaan [;)]

Yrityksestä ei olla muille puhuttu, joten mukava että tätä kautta pystyy ajatuksia ja tuntemuksia jäsentelemään [:)]

ElisaK, ikävä kuulla ettei viime kierrosta tärpännyt! En nyt muista oletko maininnut, mutta onko sulla kasvatettu clomien annostusta, millasta settiä otat nyt? Onko ultrattu? Toivottavasti tässä kierrossa onnistaa! Oon lueskellu clomeista kun itsekin niitä syön, ja tuli vähän yllätyksenä että ne ei välttämättä toimi jos kropan rasvaprosentti on alhainen. En tiedä, mikä sun tilanne on, mutta itse ainakin omalla kohdalla huolestuin, vaikkei alipainoa olekaan.

Harmi tosiaan että plussien sijaan on tätivierailuja näinkin monella! Mutta tsemppiä uuteen kiertoon taas :)

Moikka moikka!

Tatjuska- sulla on ollut täsmälleen sama meininki ku mulla ja kroppasikin on ihan samanlainen- toimii kuin kello[:D]

Täällä ei mitään muutosta mihinkää ja la aamuna testaan predictorilla, kun on ne illanistujaisetkin..

Iltaa täältäki!

Huhhuh.. tulipahan taas siivottua.. Meil on aina hauska imuroimisoperaatio ku kissanpennut kirmaa imuria karkuun [:D] Joopa. empä nyt sit tiiäkkää et onks nää nyt niukat menkat vai ei.. en tiiä [:@] laitoin kalenteriin tosin ylös et millo alko tuhruta ja sillain ni osaan seurata et miten tää tästä etenee :P

Miten te saatte noi kalenterijutut.. mä oon yrittäny miettii mut en osaa tehä :S haluun kans [;)]

mimmi83: tervetuloa keskuuteemme! toivottavasti sinunkaan ei kauhean kauaa tarvi tällä palstalla olla vaan jatkat tuonne odottaviin! :)

Tatjuska: jotenki ihmeessä me kaikki ollaan melkein samoissa ajoissa [:D] tätiviikot tällä palstalla hehe.. noo toiv suurin osa edes olis ens kierron jälkee plussalla ja siirtyis tuonne odottaviin!

Kertokaas te viisaampana et onko se niin että oma elopaino vaikuttaa kuukautisiin. siis myös runsaudellaan ja niukkuudellaan.. oon aikas laiha niin mietin vaan et voisko se sit olla et mulla vaan on nyt sit niukemmat menkat ku normaalisti on nyt lähiaikoina ollu.. hmm hmm.. jatkan siivoomista [;)] On se miehen kiva sit huomen tulla kotiin ku koti on siisti! :)

tervis!

me käytiin tänään siellä kättärillä. toivottavasti kohtu nyt sit tyhjenee kunnolla. mielialassa ei hurraamista. tammikuun puoleen väliin mennessä pitäisi tulla kutsu perheneuvontapoliklinikalle. en malttais odottaa. raskaaksi ei saa tulla muuten ei sinne pääse. mikä sinäänsä on hassua koska se ei ole ollut se ongelma vaan se, että alkio ei lähde ollenkaan kasvamaan tai se loppuu heti alkumetreillä. voishan ne ottaa ne hormonitestit ja muut vaikka raskaana oliskin. toisaalta, keskenhän sekin menis jos kerta vikaa on. ei vaan haluaisi olla yrittämättä, se tuntuu luovuttamiselta! oppiikohan sitä ikinä olemaan hakkaamatta päätänsä seinään [;)]

voitteko kuvitella miltä tuntuu kun on kymmenen vuotta surrut aborttia, jonka jouduin tekemään painostuksen alla, ei ne meinanneet tehdäkään sitä kun sanoin etten sitä halua. poikaystävä ilmoitti ettei mua rakasta eikä ole ikinä rakastanut, eikä ole valmis leikkimään isää. ei tullut ultraan eikä mihinkään mukaan. mun isä petti mun luottamuksen ja oli muutenkin vaimonsa puolella, jonka mielestä olin liian vastuuton ja liian nuori. en saanut tukea kuin äidiltäni ja hän asui melkein 1000km päässä. taistelin mutta lopulta en enää jaksanut, suostuin aborttiin kuin robootti kun viikkoja oli 11+6. näin juuri ennen sitä ultrassa sen lapsen sormet ja varpaat ja sydämensykkeen ja kaikki. muuta en siitä ajasta muista. en halunnut sitä tehdä ja kadun sitä edelleen. olen sen kymmenen vuotta pelännyt sitä että kun vihdoin on lasten aika, en niitä enää saa. ei tätä itsesyytöksen ja katumuksen määrää voi edes kuvailla. mun pahin pelkoni toteutui.
mä en tiedä ketä inhoan eniten, itseäni vai niitä läheisiäni jotka eivät olleet tukenani. mä en muuta olis halunnut kuin sen lapsen. ei mulle annettu mahdollisuutta.

Moikkis moi!

Tatjuska:Hyvä,että menkat alkoi ajallaan ja oot siis ollu ajan tasalla! Nyt sitten vaan yritystä sinne syyskuisiin!
Johc82:Pidä positiivisuus yllä,hyvä kun oot paikantanu oviksen ja se puuhailuhan on aivan mukavaa![:D]
Monilla on tosiaan täti vieraillut,yritetään nyt kaikki nauttia joulusta ja toivotaan,että sitä myöten saataisiin sitten niitä pieniä pakettejakin...Tsempataan siis toisiamme!Toivotaan,että tätiaalto vaihtuisi seuraavaksi plussa-aaltoon! [:)]
Kaika:Täällä jo odotellaan sun testin tuloksia ja pidetään peukkuja!!!
Voivoi,paljon on tullu asiaa,enkä nyt muista mitä jää sanomatta!Mutta tsemppiä kaikille,joilla vielä tilanne epäselvä joko tätiodottelujen suhteen(toivottavasti ei tulisi[8|])  tai inhottavan pitkän kierron suhteen!
Clearbluen digitaalinen ovulaatiotesti on myös täällä ollut käytössä ja ihanan selkeät!Tosin mulla kierto säännöllinen ja ovulaationkin paikannan,mutta jotenkin oon vielä halunnu varmistaa...Mulla on sellanen johon tulee hymynaama,kun ovuloi...Jotenkin irvokasta...säälihymy?[:-]No,toivotaan,että se hymynaama ilmestyy vielä sinne raskaustestiinkin![:)]
Voi tulitikku,tuntuu niin pahalta sun puolesta...[:(]Iso iso rutistus täältä!Ansaitsisit niin kovasti oman pikkuisen...Toivottavasti saatte apua asiaanne!Voimia!

Kaikille jaksamista ja positiivista asennetta!Kyllä täältä vielä plussa-aalto lähtee!

No jopas olette aktiivisia- hyvä niin.

Mä vaan haluan painottaa, että älkää nyt kovin paljon odottako plussaa täältä, mulla ei ole mitään oloja, mitkä viittaisi raskauteen...

*salaa toivoo plussaa*

Ei hemmetin hemmetti. Nää mun menkat on taas samanlaiset ku viimeks, päivällä se viiru paperissa, sittemmin ei mitään, vain kirkasta valkovuotoa. Viimeks kun olin raskaana tota viirua tuli kaks päivää ja sitten testasin. Siis argh... alkais nyt sit yöllä kunnolla tai on pakko testata.

Kipinä, kiitos myötätunnosta! [:)]
Clomeja olen syönyt annoksella 1 tabletti kierron 3-7 päivänä. Seurantaultrassa en ole käynyt, mutta verikokeissa joissa katsotaan progesteroniarvot, olen käynyt ensimmäisen ja viime kierron yhteydessä. Ovulaatio mulla siis tapahtuu, siitä tää lapsettomuus ei oo kii.. Ja sen takia annostakaa ei oo nostettu, ku ovulaatio tapahtuu nytki nii jos annosta vielä nostettas nii sillä ei ois kuulemma u negatiivisia vaikutuksia. ( liikaa foliikkeja kypsyis)
Tämän clomikierron jälkeen ei saa syödä enää ennen kuin on seurantaultrassa käynyt. Gyne meinas, että mulla oli niin hyvän paksuinen kohdunlimakalvo sillon alkutarkastuksessa, ettei uskonut että se olisi niin paljon ohentunu että kiinnittyminen olis mahdotonta. Tiedä sitten!!
Oon kans ottanu todella paljon selvää clomeista, mutta tollasesta en oo ikää kuullukkaa että ne ei välttis toimi jos kehon rasvaprosentti on alhainen [:-] Ite oon normaalipainoinen, ehkä normaalipainon alarajoilla. Tosin nää clomit turvottaa mua ihan hulluna! [:D] Onko sulla Kipinä ollu samanlaisia oireita, tai oireita laisinkaan? Monesko clomikierto sulla takana? Just tänään luin tuon etusivun artikkelin liukuvoiteista, miten ne heikentää hedelmällisyyttä. Meillä nimittäin ne on aika ahkerasa käytössä! Ei sillä että niitä välttämättömästi tarvis, mut eihän lisäliukkaudesta koskaan haittaa oo [:D][;)]
Rupesin vaan miettiin että kuinkahan paljon tuo liukkarin käyttö oikeesti vaikuttaa.. Sen verran jäi vaivaan,että sellasia ei meillä kyllä enää käytetä!
Tulitikku, todella surullista luettavaa elämäntarinasi [:(] Mutta en usko että aiemmin pakon edessä tehty aborttisi vaikuttaisi noihin keskenmenoihisi! Älä syytä liikaa ittees.. Nää lapsettomuusasiat koskettaa niin syvältä, että itsesyytökset on varmasti tosi yleisiä.. Vaikka ei ois aborttia tehnykkää niin aina löytyy jokin asia millä voi alkaa itseään syyttämään ( puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä!) ja tää lapsettomuushomma on entistä vaikeempaa just sunlaisten tilanteessa, missä keskenmenoja tapahtuu, ja meidän jotka on niin kauan yrittäny.. On niin vaikee olla vaipumatta epätoivoon..

tulitikku harmi että olet joutunut tuollaisessa asiassa ajetuksi nurkkaan.. :( mut kyllä se päivä vielä tulee, että tekin lapsen saatte! <3

jännäillään täällä sitten että tulisko kuitenki niitä plussia jo näin joulukuun alun kunniaksi :)

hei, teil ketkä ootte ostanu sen clearbluen digi ovistestin, ni saaks niitä ovisliuskoja siihen testikoneeseen ostettua jostain lisää? en ole mielestäni löytänyt mistään sellaisia :S

Mimmi83: Tervetuloa joukkoon! [:)] Itselläkin vasta peri kuukautta kun lopetti pillerien syönnin, joten vaikka lääkäri sanoikin ettei niiden pitäisi enää vaikuttaa mitenkään, niin silti varaudun siihen ettei vielä ihan heti välttämättä plussata [8|]

Ihanaa kun kerrankin jotkut ovat iloisia kuukautisista [:D] Hyvä ettei se aina ole niin masentava juttu, kuin yleensä tällä palstalla [:)]

Itsellä jäänyt tuo mahan murinoiden kuulostelu vähemmälle, vp mennyt leipoessa pipareita ja tryffeleitä valmistessa. Miehen kanssa tapeltiin toissa yönä ihan typerästä asiassa ja se onkin ainoa outo juttu omalla kohdallani viime aikoina, alan hyvinkin olemattomista asioista itkemään aivan hullun lailla![8|] Siis kyynelehdin aivan valtoimenaan enkä meinaa saada sitä loppumaan, hyvin kaukana normaalista.. Onneksi sitten sovittiinkin nopeasti ja nyt onkin sitten peitot ja lakanat heiluneet oikein urakalla [:D] vähän ollaan yhdessä höpsötelty vauva-jutuilla ja kuulemma tuttava piiristämme on myös liittynyt eräs pariskunta tähän vauvan teko-talkoisiin![:)] Eli ensimmäinen pariskunta sai tuossa syksyllä, toinen ilmoitti juuri raskautumisesta ja meitä julkisesti "yrittäjiäkin" on nyt parisen kappaletta [:D]

Plussa aaltoa kaikille joille ei vielä ainakaan täti ole tullut kylään, onnea seuraavan kiertoon kaikille nyt tätiä kestitseville!
Kyllä nyt jouluksi pitää muutama plussa saada [;)]

Magenta: ainakin siinä digitaalisessa ovulaatiotesti pakkauksessa lukee, että erikseen ei ole myytävänä liuskoja, vaan aina täytyy ostaa kokonaan uusi pakkaus :/ yhden kerran olen ostanut sen testin siinä uskossa, että siihen saa lisä liuskoja, niin sen jälkeen en sitten enään raaskinut ostaa. Vaikka ihanan hyvä laitehan se on, mutta tuntuu niin kalliilta 7 liuskaa 40 e.
Mielestäni aika omituista miksei siihen voi olla erikseen liuskoja myynnissä.
Täällä ovulaatiota odotellaan ja tällä kertaa tilasin mammaksi.fi sivuilta puikko-ovis testejä. Mielestäni ne on myös hyviä ja 13 kpl maksoi vähän päälle 20 e

ElisaK, hienoa että ovulaatio sulla bongattu, olisihan se mahtavaa jos nyt tällä kertaa nappaisikin! Tuo liukasteiden pois jättäminen on varmaan myös hyvä juttu :) Itse olen vasta yhden kierron clomeilla mennyt, ja silloin ei kasvanut yhtään kunnon johtofollikkelia. Eli teroja juuri syön uuden kierron aloittamiseksi. Mitään oireitakaan ei clomeista tullut. En tosiaan tiedä miten paljon perää tuossa rasvaprosentin vaikutuksessa on, se nyt vaan tuntuu omassa tilanteessa mahdolliselta, kun labra-arvot on normaalit eikä siis mitään selkeää syytä ovuloimattomuuteen ole. Harmittaa nyt se, että en todennäköisesti voi kasvattaa clomien annostusta vasta kuin joulun jälkeiseen kiertoon, koska olen reissussa silloin, kun seuraavan kierron ultraus olisi ajankohtainen. Eli nyt mennään vielä yhdellä tabletilla yksi kierto, ja mahikset tärppiin ovat siis varsin pienet ;(

Voimia ja halauksia sinulle tulitikku! Muista että tulevaisuus voi tuoda teille toivomanne vauvauutisen, vaikka nyt onkin erityisen raskasta aikaa.

tulitikulle tulin nyt varta vasten toivottamaan paljon jaksamisia ja voimia surkeaan tilanteeseen.. [:(] Se aikaisempi keskeytys tuskin kuitenkaan vaikuttaa nykytilanteeseen, joten älä turhaan syytä itseäsi! Ja sehän tarkoittaisi, ettei tilanteelle voisi tehdä enää mitään. Joten toivottavasti nyt kun pääsette sitten tutkimuksiin niistä on teille apua, ja saisitte vielä sen oman nyytin syliin. <3

Kaikille muille myös tsemppiä plussautumiseen, nyt kuukauden sisään on tullut niin paljon ihania plussauutisia, että toivoisin hyvien uutisten jatkuvan.

Takaisin