joko nyt onnistaisi

Onnea bambi!!=D Ihanaa, kun saadaan uusi aalto liikkeelle! Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kyytiin!

Omaa napaa sen verran, että viikon päästä olis se k a u a n odotettu gyne. Ja menkkojenkin pitäis alkaa sillon, luultavasti tiistaina. Ja jotenkin olen ihan varma, että menkat alkaa.. Ei ole yhtään sellanen ole että olisi tärpännyt. En saanut ovista tarkasti bongattua. Ei tuntunut vihlaisevaa kipua tms. Enkä ole varma sen donnatestin tuloksistakaan.. Mutta toisaalta, eipä sitä koskaan tiedä..;) Heh, toivossa on hyvä elää vielä tämä yksi viikko.;D
Tulipas nyt negatiivista tekstiä.. Ei ollut tarkoitus.. Mutta kuten tiedätte, tämä yrittäminen on tämmöstä vuoristorataa..;)

Siitä huolimatta ja juuri sen takia.. Plussa-tuulia kaikille! Toivottavasti saadaan vielä lisää hyviä uutisia, niistä kun saa itsekin toivoa lisää!ü

Onnea vaavi2010 ja bambi!!! [:)] mahtavaa!!!! ..lisää vielä plussa-aallon kyytiin hyppääviä??? [:)]

Tuola pari sivua aiemmin oli keskustelua alkoholin nauttimisesta, että tulee huono omatunto, niin muistelen jostain lukeneeni, että punaviinistä olis jopa jotain hyötyä, jos sitä nauttii lasillisen kiinnittymisen aikoihin. Se jotenkin auttaa hedelmöittynyttä munasolua kiinnittymään kohdun seinämään. Eli punaviinilasillisen nauttimisesta silloin tällöin en itse koe huonoa omaatuntoa [:)] muuten tosin on juopottelut jäänyt todella vähäisiksi, ei edes tee mieli!

Ihanaa viikkoa kaikille [:D] ja +++++tuulet jatkukoon!!!!

Ihanaa, Vaavi 2010 ja bambi!! Hirmuisesti onnea ja tarrasukkia! [:D] Jospa tähän ++aaltoon nyt ehtisi useampikin mukaan... Seuraavaa odotellessa [;)]

Itse se on taida olla, täällä vasta ovista aletaan testaileen. Oli muuten hauska miten kiinnostunut ukkokulta oli ovistesteistä kun niitä hänelle vähän mainostin... Miten tarkkaan ne näyttää ja miten paljon ennakkoon ja koska sitä sit aletaan hommiin ja ja ja... [8D] Ihana kun sekin on niin innoissaan - vaikkei mun tasolle ihan näissä hermoiluhommissa kyllä yletä, heh. Sain kuulla et tod näk jään vuodenvaihteessa työttömäksi, ja yllätyin kovasti kun mies ei ehdottanutkaan et pitäisköhän vauvan yrittämistä lykätä kunnes tietää jatkuuko hommat... Hän kun on hiukan huolissaan miten sitä rahat riittää lapsen kanssa kun toinen ei edes tienaa mammalomalla. Mut vissiin arvasi mikä olis mun vastaus ja jätti sit kokonaan sanomatta [8|]

Satsu73 toivottavasti sitten ensi viikolla pääset(te) vihdoin klinikalle, ja Gaia, tuo on kyllä ihan haitarista ettet muka tutkimuksiin pääse jo. Onko sulla mahdollisuutta käydä yksityisellä? Mulla on itsellä sairauskuluvakuutus, ja oon siihen saanut puhuttua vakuutusyhtiön maksettavaksi myös näitä naisenaolon varjopuolia [:)] Moni gyne ihan tyytyväisenä kirjoittaa todistuksen et tutkimus tehtiin 'sairauden toteamiseksi tai poissulkemiseksi' kun pyytää, jolloin maksun voi periä takaisin vakuutuksesta (miinus omavastuu tietenkin).

Tää alkaa olla jo ihan tulisilla hiilillä, kun kierto lopuillaan. Järki kyllä sanoo, että turha toivoa, kyllä se täti sieltä tulee. [:'(]

Muttamutta, olenko ymmärtänyt oikein, että ruumiinlämmön pitäisi olla suht alhainen menkkojen lähestyessä? Itse mittasin huvikseen tänään aamupäivällä 37 C ja äsken 37,1. Aiemmin en ole harrastanut tätä lämpöjenmittailua oviksenkaan kohdalla, nyt vaan sitten paremman tekemisen puutteessa ilmeisesti kokeilin. [:D] Ja voitte arvata, että tuosta tuloksesta toiveet taas vähän virisivät, että josko se täti ei tuliskaan... Oireilee kyllä, jospa on joku pöpö vaan tulossa. Hope not! Olipa omanapa-viesti, mutta pakko oli tuokin saada jollekin kerrottua. [;)]

Nymeria,oooooooo..jännittävää[;)]
Ja tottakai omaa napaa pitää kirjoitella!![:D]
Oli pakko itekki testata lämpöä kun on tää ovis niin se oli 37,1.Heh.[;)]

Peukkuja sitten pidän ristissä ja rastissa ilmoitukseesi saakka tuleeko täti vaiko ei.!!

Nymeria, toivottavasti sulla lämmönnousu tarkoittais ettei täti oo tulossa..! Itse oon koittanut mittailla lämpöjäni muutaman kuukauden, ja valitettavasti täytyy sanoa et mulla ainakin lämmöt nousee melkein ovulaatiota edeltäviin lukemiin vähän ennen tädin vierailua. Sitä tosin en osaa sanoa käviskö niin vaikka oliskin raskaana, kun sitä ei oo vielä tapahtunut... [:D]

Nymeria, mun tietääkseni oviksen aikaan nousee aamulämpö joka pysyy korkealla jos on raskaana. Itse en ole sitä keinoa kokeillut, koska herään aamuisin ihan eriaikoihin, joten se ei kait olisi luotettava. Mutta hyvältähän tuo nyt kuulostaa, jospa vaikka kyydissä kuitenkin olisi salamatkustaja![;)]

Itselläkin tänään ollut vaikka mitä oireita, mutta luen ne nyt vaan alitajunnan kepposiksi. Viikon päästä nimittäin pitäisi menkat alkaa joten tänään tai huomenna olisi kiinnittyminen ajankohtainen ja pitäisi alkaa tulla sitä kiinnittymisvuotoa jota olen kahdessa kierrossa saanut. Ekalla kerralla testasin silloin haalean plussan kunnes täti tuli kylään ja pilasi ilon..

Ja joku taisi kirjoittaa siitä että punaviini voisi auttaa kiinnittymiseen.. Olen itsekin niin lukenut jostain palstoilta. Se siis lisää sitä verenkiertoa kohdussa ja auttaa siinä mielessä. Eli ei kannata pahaa oloa potea jos on muutaman lasillisen ottanut ennen plussan saamista. [;)]

bambi, onnea [:)]

täällä kp 29 eikä tätiä vieläkään näy. Kiipeän kohta seinille... edelleen on kyllä enemmän sellainen olo, että kyllä se sitten varmaan huomenna, ei uskalla edes toivoa muuta. Nyt pitää jatkaa töitä, mutta sen verran addiktoitunut tähän keskusteluun näemmä olen, että pari kertaa päivässä on pakko käydä vilkaisemassa, mitä teille kanssasiskot-kuumeilijat kuuluu [:D]

Satsu! Toivottavasti täti ei tulis ollenkaan visiitille ja tuntemukset aiheuttais joku muu mukavampi vieras!!

Kiitoksia vastauksista, rakkaat kanssakuumeilijat! [:)] Tämä on nyt vaan niin tätä, kun viimeisiä päiviä viedään ennen oletetun tädin saapumista. Te tiedätte kyllä...

Satsu73, tsempit sulle, jospa se täti tajuaisi pysyä poissa!

Hieno juttu bambi!

Ja kyllä täällä tsempataan sua Nymeria! Kun me ollaan kerta niin samoilla viivoillakin [:D]Pidän silti peukkuja että ehdit ennen mua maaliin [;)]

Kiitti kaikille onnitteluista!

Olipa hassua soittaa neuvolaan [;)] Pari viikkoa pitää odottaa, että pääsee ensikäynnille...
Toivotaan kaikille, että pääsette samaan junaan ja että me plussautuneet pysytään kyydissä [:)]

oi että kun on niin MAHAA kutkuttavia uutisia täällä! todella paljon onnea plussanneille!! ;) tosiaan toivotaan että tää aalto ei vielä ihan tyynny! <3

toivotaan ainekin että viimeistään tämän vuoden puolella kaikki oltais jo saatu ne plussat testeihimme ;)

voin vain kuvitella kuinka jännää Vaavi2010:llä ja bambi:lla on! niihin sekaviin mutta onnellisista onnellisimpiin tunteisiin varmaan ei totu ihan äkkiä! :) <3 nyt nauttikaa!! <3 <3 :))

------

tsemppiä kaikille kellä ne tätivuodot alko.. se ei tarkota mitään muutakun että mahdollisuuksia on!! ;)

------

muistaakseni luin tuolta, että jotkut puhu ovulaatiotesteistä... ite kokeilin sitä clearbluen-digitaalista testiä laskurin mukaisina hedelmällisinä päivinä.. ennen ja sen aikana ja sen jälkeen.. mutta en saanut pientä munasolun kuvaa siihen testiin kertaakaan..! eikä ole kyllä tuntunutkaan ovista eikä mitää limaakaan tullu ja teroluteja olen nyt syöny yhdeksättä päivää, eli huomenna sitten olis viimeisen pillerin aika.. en ymmärrä. en sit varmaan ovuloi...

hei oikeesti, voisko joku niiku selventää mulle, että mitä noi terolutit ylipäätänsä tekee?? siis sen ymmärrän, että niiden tulis tasottaa kierto.. mutta miten se vaikuttaa ovulointiin?? onko mahdollista etten ovuloi ollenkaan??! :( syön siis vasta toista kuuria... kuukautisia siis odotellaan loppuviikosta/ens viikon aluks..

Magenta: Mä en ole mikään asiantuntija tässä, mutta mun tietääkseni Terolut ei aiheuta ovulaatiota. Terolut voi jopa estää ovulaation, jos sitä käytetään kierrossa ennen ovista. Mullekin sitä määrättiin kiertopäiviksi 15-24, eli oviksen jälkeen pidentämään lyhyttä kiertoa (pitämään yllä keltarauhasvaihetta). Tosin olen kuullut, että Teroja käytetään myös lyhentämään pitkiä kiertoja. Ovuloimattomuuteen käytetään yleensä Clomifenia alkukierrosta, Clomifen sisältää follikkeleja stimuloivaa hormonia ja edesauttaa munarakkuloiden kehittymistä ja kypsymistä. Tässä tämmöstä maallikkotietoa. [8D]

Tämän linkin takaa löytyy enemmän asiantuntijatietoa kuukautiskierron eri vaiheista:
http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=6959609

Onnittelut minunkin puolesta plussanneille! Ihanaa kuulla hyviä uutisia!

Magenta kyselit teroista, ja mun käsitykset niistä on pitkälti samat kjeevin kanssa. Oon itsekin juuri teroja syönyt ja tänään alkoikin sitten kuukautiset heti 10. päivän kuurin jälkeen. Jännittäväksi tilanteen tekee se, että nyt olisi clomifenit odottamassa kaapissa sitä kolmatta kiertopäivää. Gyne tosiaan määräsi clomit kun en ole luomusti saanut menkkoja sitten viime vuoden syyskuun jolloin jätin pois nuva ringin (kierto aikasemminkin ihan mitä sattuu, pco-typpiset munasarjat kyseessä). Aamulämpöjä on tullut nyt mittailtua pari kuukautta ja tasaiselta näyttää, mikä on vahvistanut sen ettei ovulaatiosta ole luomuna tietoakaan. Alettiin haaveilla vauvasta miehen kanssa jo alkukeväällä, mutta koska mies oli lähdössä ulkomaille opiskelemaan useammaksi kuukaudeksi tänä syksynä, ei tohdittu varsinaisesti aloittaa yritystä. Matkan sitten peruunnuttua ollaan nyt aktiivisesti yritetty 4 kuukautta, mutta aika toivotontahan tuo on ollut.

Clomeja ollaan siis aloittamassa, mutta vieläkin mielessä kalvaa ajatus siitä, kannattaisiko kuitenkin vain odottaa vielä vähän ja toivoa luomuovista.... Tiedän, että terot eivät saa aikaan ovulaatiota, mutta onko kellään kokemusta siitä, voiko niiden säännöllinen käyttö kuitenkin tasoittaa omaa rytmiä niin, että ovulaatiotkin palaavat kuvaan? Aikaa epätodennäköistähän tämä on, ja siksikin ollaan nyt todennäköisesti ylihuomenna aloittamassa ne clomit. Anteeksi vuodatus, mutta tuntuu että pitää saada purettua mieltä! Mies on tosi hyvä tuki ja on ehdottomasti clomien aloituksen kannalla, itse sitä vaan naisena kai kokee jonkinlaista "epäonnistumista" (tiedän, turhaa!)

Kaikille hurjasti onnea yritykseen :) :)

kiitos kjeev paljon avusta! itse siis tosiaan syön niitä sen takia kun kiertoni oli pitkä... en sitten tiedä pitäiskö mun sinne lääkäriin taas sitten mennä.. lääkäri kyl viimeks tutki mun munasarjat ja normaalilta näytti..

..oi voi.. hitto soikoon.. jätän kyl ens kuus noi terot syömättä... koska tiedän kroppani jo kuitenki suht hyvin.. ni eihän mulla nyt kierron 15 pv. koskaa oo ollu ovista! aina se on suurinpiirtein ollu joskus kp 27 :O ja just luin tuolt jostain nettisivuilt, että eihän se ovis voi tulla, jos teroja syö ennen ku sit ovista es on ollu... siis onpa vaikee selittää... mut siis jotain tonnepäin :D ja tossa lilypie-tarrassakin mulla on tero-kierron pituus suurinpiirtein.. sitä ennen sellasta oma luomukierto oli, et n.45 pv oli kierto.. se on RASITTAVAA! voi ei.. olipa vihasta viestiä.. anteeks :( mut alkaa turhauttaa! koht tosiaa melkein vuos täälläkin menty ilman ehkäsyä... ja kaverit vaan lisääntyy :DD

..mut mie en c(:

mut joo.. hyvää yötä kaikille! huomenna taas parempi päivä. <3

Mua kiinnostaa ihan kamalasti, että kuinka kauan täällä on porukka yrittänyt raskautumista? Lueskelen näitä juttuja aina tosi "huolimattomasti" kun en kerkee tsekkailee kovin usein ja pitkään palstoja yleensäkkään. Mulla on kolmas kuukaus menossa oikein yritys yritystä :) Ollaan oltu ilman ehkäisyä jo vuosi, mutta tuona aikana ei ollut tarkoitus raskautua, konstit on ollut muut ;)
Voi kunpa tämän kuun lopulla tulisi pysyvä vahva viiva eikä haamuviiva kuten viimekuussa, mikä sitten tuli pois poikkeen [:(].
On aivan megaihanaa lukea teidän onnellisia viestejä. Niistä heijastuu onni tänne kotikoneelle saakka. Toivottavasti saan lukea taas pian uusia onnellisia viestejä.

Kauniita unia kaikille ja iloista huomispäivää. [:)]

Takaisin