jälkivuodosta

Kuulostaa hyvältä vimpa. Vähän samalta kun meillä. Se tosiaan et vanhemmat on asioista samaa mieltä, kunnioittaa ja arvostaa toisiaan niin kyllä näkyy myös lapsissa ja käytöksessä..
 
Kyllä välillä tulee vaikeina hetkinä semmonen tunne, että miten pärjäisin jos olis tässä vauvan lisäksi vielä pieniä lapsia vaikka se 3kpl. Mutta kyllähän sitä pärjää kun hieman soveltaa ja opettelee tehoikkaimmat ja parhaimmat tavat toimia:) Tämä on kiva lueskella teidän juttuja, kun itsellä on haaveissa sitten jonkun 2 vuoden ikäerolla tehdä seuraava ja varmaan senkin jälkeen vielä pari. Tulee semmonen olo, että se on täysin mahdollista ja hyvin toteutettavissa.

Meillä ei toi iskä pitänyt myöskään mitään isyyslomaa. Oli vaan sen 4 päivää perhehuoneessa synnärillä. Yrittäjällä ei ole kauheen kannattavaa tai järkevää olla himassa ''kokkimässä''. Mies on sitten enemmän kotona, kun ei ole niin paljon töitä kun mitä nyt on. Hienosti sitä pärjää ilman miestäkin:) Hän sitten viettää aikaa meidän kanssa ja auttelee kun on kotona ja pääsen olemaan vähän rennommin.

Varmaan vaan ihmisiä ylipäätään kiinnostaa miten te teette tuon kaiken kun heilläkin on jo niitä huonoja hetkiä:D Olkaa ylpeitä siitä, että olette niin jaksavaisia ja hyviä, että pyöritätte tollaista arkea:)
 
Juu minä kyllä nautin siitä että on paljon elämää ympärillä ja en enää osaisi kuvitellakaan elämääni ilman yhtäkään näistä lapsista. Tuntuu että vauvakin olisi ollut jo meidän perheessä pidempään, kuin reilun kuukauden. Tietysti välillä on vähän rankempia päiviä, jos kaikille sattuu känkkäränkkä yhtä aikaa tms mutta päivääkään en vaihtaisi pois :)
 
Sama täällä. Kyllä elämää pitää olla, sopivasti. :) nyt sitä ainaki jaksaa ja töihin kerkiää sitte myöhemmin. Näin ite ajattelen. Tosin tää taitaa olla meidän viimeinen vauva joten nyt nautin iha varmasti. :)

Monesti sanon niille jotka päivittelee lapsi määrää että ku ne ei kumminkaan kaikki ole yhtä pieniä ja paljon apua tarvitsevia. Isommat osaa ja haluaa ite tehä asioita ja auttaa kotitöistä.. Meilläkin vanhin kumminki 6v jo. Haluais tehä enempi mitä ite antaa, esim kuumaa hellaa eikä veitsiä saa käyttää..
 
Niinpä, ne lapset kasvaa yllättävän nopeasti ja oppivat paljon uusia juttuja. Helpottaa kummasti kun vaipoista pääsee. Eihän meilläkään nyt ole kun kaksi vaipoissa. Isommat osaa itse pukea ja riisua, käydä wc:ssä ja syödä itse yms. Meilläkin vanhimmat kaksi lasta haluaisi tehdä paljon itse. Pilkkovat kasviksia ja voitelevat itse leivät, tyhjentää astianpesukoneen lusikka osaston ja pyykkiä laitetaan yhdessä kuivumaan. Hyvin osaavat kyllä jo äitiä auttaakin. Ja hyvä on lapsilla muisti. Jos äiti meinaa jonkun homman unohtaa mitä on suunniteltu yms niin kyllä muistutetaan :)
 
Takaisin
Top