jälkivuodosta

Mä ainaki aina ku käytän, ostan libressen sellasia mahdollisimman ohuita. Ne paksummat (merkki ku merkki) alkaa aina pyörimään. Mut noi ohuet liimaantuu alkkareihin niin et pysyvät kunnolla :)
 
Sama. Vaihdan myös usein, niin ei ehdi alkaa rispaantumaan irti:)
 
Kuulkaas leidit. Mä nyt luulen, että mulla on jonkin sortin tulehdus. Vuoto on ollut muutaman päivän enää lähinnä keltaista, samoin pissa on keltaista eikä mukana ole verihiutaleita ja tuo vuoto kyllä haisee pahalle - mun asteikolla hemmetin pahalle. Meinaan huomenna soittaa kättärille ja jos edelleen ovat kuumeettomuuden perusteella sitä mieltä ettei syytä huoleen, niin ampaisen yksityiselle. Kivut on lievittyneet, mutta edelleen tulee toosa tosi kipeeksi muutaman kilsan kävelyn tai paljon istumisen jälkeen (niin tai näin, aina väärin päin).

Onko teillä muilla ollut horkkaa öisin? Siis tarkoitan, että palelee tolkuttomasti ja on kylmä hiki? Oon muutamana yönä tärissyt kahden peiton alla ja hikoillut lakanat märäksi. Aamulla ollut karmee nousta kun palellut märissä lakanoissa. Luin, että liittyis synnytyksestä toipumiseen. Kuumetta ei ole ollut, enkä oo myöskään tuntenut itteeni kuumeiseksi.
 
On horkkaa! Päivisin/iltasin koko ajan kylmä! yöksi tulee vedettyä villasukkaa, olohousua ja pari peittoa. Ekaan syöttöön herään hikisenä ja menee vaatteet vaihtoon/kevennykseen. Aamuyöllä on ihan järkyttävän kylmä taas, tuntuu ettei mikään vaate riitä.... ihan hirveetä, ei mulla oo ennen ollu tämmöstä
 
Möttönen, kyllä mäkin kävisin tarkastuttamassa asian, ettei pääse sitten tilanne pahaksi.

Mulla alkaa olemaan vuoto loppu, nyt kolmas vuodoton päivä. Saas nähdä, tuleeko vielä yllätysvuotoja!
 
Mä yhdistäisin tuota hikoilua ja horkkaa myös maitohommiin. Mutta tuo Möttösen tavaran tilanne pitää tarkkoa.

Mullakin oli pari päivää vuotamatta, kävin eilen reilu 4km lenkin koiran kanssa ja se perhonen alkoi uudestaan. Voi vsp. Ka vaihappa housut ja kaikki, oikein hauskaa. Murrrrrr.
 
Tavaraa käyty vilauttamassa :) Gynenkin mielestä oli haju ja yrittää kuulemma tulehdusta pukata. Ab kuuri kehiin ja jos ei auta, niin tutkaillaan tikkejä jos ne aiheuttaa tulehdusta. Meinas myös että oli joku ommel revennyt kun ei ihan mennyt yks yhteen (tarkoitti kai reunoja). En edes soittanut kättärille, vaan painuin suoraan Mehiläiseen. Rahan kannalta se ja sama kun on töiden vakuutuskassa :)
 
Pöh, mulla tulee torstaina 4vko sektiosta eikä merkkiäkään että vuoto olisi loppumassa. Ja sen verran vuotoa on, että siteitä pitää käyttää, pikkuhousunsuojat eivät mitenkään riittäisi. Periaatteessa yks "yö-mallinen" side kyllä voisi riittää vuorokaudenkin, ettei vuotoa sentään niin runsaasti tuu. Mutta toki ihan hygieniasyistä sen siteen vaihtaa vähän useammin... :p

Mulla tuli muutama päivä synnytyksen jälkeen tota horkkaa, ja sitä kesti useamman päivän niin että tasaisin väliajoin ympäri vuorokauden tuli ensin hirvee horkka, sen jälkeen järkyttävä hikoilu niin että vaatteet ja lakanat oli ihan märkinä, ja sen jälkeen muutamia tunteja normi olo kunnes taas alkoi horkka. Kuumetta ei tosiaan missään vaiheessa ollut. Kättärillä kätilöt sanoivat sen liittyvän maidon nousuun.
 
Mulla ei tuu juuri mitään enää, ph-suoja menee yöt ja päivät. Mutta tuo ab-kuurin syöminen on vähän niin ja näin. 3 nappia päivässä pitäs ajoittaa niin ettei pikkuneidille tulis vatsavaivoja.. Yrittäny sitten lypsää ennen lääkkeenottoa, mutta on tää yhenlaista. Vielä monta päivää jäljellä. Ja unenpöpperössä tullut otettua vahingossa seuraavankin päivän nappia kun päiväsuunnitelmat vaihtuneet lennosta :)
Ja edelleen tulee horkka oikeastaan joka yö, hikoilun aste vaan vaihtelee.
 
Möttönen ota itellesi ja vauvalle maitohapot käyttöön niin selviätte molemmat hitusen vähemmällä.
 
Täälä nyt 4 viikoa synnytyksestä ja nyt pärjää pikkuhousunsuojilla. :)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
Täällä sektiosta nyt 4,5 viikkoa ja vuoto on onneksi loppunut kokonaan. Seksiä ei olla vielä harrastettu vaikka mieli tekisi. Mies on viikot muualla töissä niin viikonloppuisin ollaan molemmat oltu niin väsyneitä että ollaan mielummin nukuttu. Josko ensi viikonloppuna jaksaisi..
 
Vimpa eikös teilläkin ole neljä lasta? Miten teillä menee arkiviikot jos mieskin on muualla töissä? Oot siis yksin lasten kanssa kotosalla.. Mä olen alusta asti ollut päivät yksin neljän lapsen kanssa ku mies töissä, tosin välillä ihan parin tunnin päivää.. Mut sen kyllä huomaa isommista lapsista välillä että on vaan yks aikuinen päivisin huomioimassa, äitille kyllä pistetään vastaan mut kun isi on kotona ni ei juuri lainkaan..
 
Joo mies lähtee sunnuntaina illalla ja tulee torstaina myöhään illalla takaisin kotiin. Meillä menee viikot todella hyvin, lasten kanssa touhutaan paljon ulkona. Kotitöihin otan lapset mukaan, jokainen saa jonkun oman tehtävän eli sekin sujuu vähän kuin leikin muodossa. Ruokaa viikonlopun aikana tehdään isot satsit niin viikolla lämmittelen sitten ettei tartte mitään isoja alkaa kokkailee. Ja kaikki siis ihan kotiruokaa mitä syödään. Meillä enemmän tulee kiukkua ja vastaan sanomista kun isä on kotona. Meillä menee oikein leppoisasti päivät ja varmaan kun on selvät arki rutiinit niin kaikki on lapsille tuttua ja turvallista, tietäävät miten päivät menee ja mitä tapahtuu seuraavaksi. Joudun usein monille "selittelemään" miten pärjään kotona ja miksi mies on "jättänyt" meidät kotiin. Meille tämä on ihan normaalia arkea ja syksyllä viimeistään mies tulee jo kotipaikkakunnalle töihin.vuoden alusta ollut reissu hommissa.
 
No sillä kyselinki ku mulle kanssa päivitellään kun neljä pientä lasta eikä isä ole heti lomalla koko kolmea viikkoa tai edes yhtä. Tai että miten pärjään yksin lasten kanssa... Vähän sama homma että kun rutiineista pitää kiinni ja touhuilee ja huomioi vauvan hoidon lomassa noita isompia nii miksikäs ei pärjäisi.. Mun mielestä on kumminki ihan normaalia ett lapsi vähä reagoi uuteen tilanteeseen ja vauvaan osoittaa vaan sen että uskaltaa näyttää tunteita. Me sitte jutellaan kyllä paljon lasten kanssa kun kyselevät et miks hoidat vaan vauvaa.. Kyllä ne sitte ymmärtää että vauva nyt tarvii enempi hoitoa kun on niin pieni, kyllä se sitte helpottaa kun alkaa viihtymään itsekseen..

Jotenki kaikki tuntuu olettavat että ei nuori äiti voi pärjätä Kotona yksin useamman pienen lapsen kanssa..
 
Joo ei meilläkään mies ollut kun reilun viikon kotona, niin heti tuli kommenttia että no eipä se kauaa kotona viihtynyt yms. Mutta olen ajatellut että ihan sama mitä muut ajattelee. Me pärjätään näin ja meillä on hyvä olla niin mitä sitä muille selittelemään sen kummemmin. Monet varmaan ajattelee että nuori äiti ei pärjää, ihan niinku äsken totesit ahomelskaaja. Mekin on lasten kans juteltu että miksi vauva vie vähän enemmän nyt äidin aikaa ja hyvin ovat ymmärtäneet vaikka vanhin lapsi on vasta reilu 4 vuotta. Paljon pyrin kehumaan lapsia hyvästä käytöksestä ja auttamisesta yms. Isompien kanssa askarrellaan ja pelataan muistipeliä yms kun pienet nukkuu. Eli koitan että jokainen saa yhtä paljon huomiota eikä kukaan jää " eristykseen" on tietysti päiviä jolloin kaikki ovat yhtä aikaa kiukkuisia, mutta sekin tuntuu ihan normaalilta, sellaisena päivänä tarvitaan vaan vähän pidempää pinnaa :) parisuhde on myös kunnossa, ei miehen kanssa kyllä riidellä ollenkaan ja kaikesta pystytään puhumaan niin varmasti vaikuttaa että itsekin jaksaa ja voi hyvin :)
 
Se on vaan niin, että joku muu aina muka tietää paremmin ja sitten on niitä, jotka ei vaan kestä sitä,että joillain on homma hallussa.
 
Takaisin
Top