jälkivuodosta

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei, mites pitkään teillä on jälkivuoto kestänyt. Itsellä kokemuksia vain alatie synnytyksen jälkeen, kestäneet 2-6 viikkoa. Nyt siis leikkaus takana ja vuoto ollut tosi vähäistä. Just kun heittää siteen pois ja luulen vuodon loppuneen, niin hetken päästä taas vessa reissulla tulee vuotoa, tosi turhauttavaa. Siteeseen saakka ei vuoda, mutta ei hirveesti ilman suojaa viiti minnekään lähteä jos tuleekin yhtäkkiä joku tsunami. Paikat alkaa jo olla ikävän tuntuiset, kun jatkuvasti sidettä pitää käyttää. Kysyisinkin onko näissä jälkivuodoissa eroa oli sitten synnyttänyt alakautta tai sektiolla.
 
No mulla oli sektion jälkeen todella pitkään vuotoa, melkein 8 viikkoa. Ja se oli just noin, että saattoi olla pari päivääkin ilman mitään ja sitten taas tuli. Useamman viikon se oli kyllä semmosta oranssin sävyistä enää. Ja alussa pari ekaa viikkoa se oli tosi runsasta, hyytymineen kaikkineen. Nyt alatiesynnytyksen jälkeen vuoto ollut niukempaa, mutta jatkuu kyllä edelleen kun synnytyksestä on 16vrk.
 
Mulla ei oo koskaan kestänyt viikkoa pidempään suunnilleen tai siis että on sitte voinu alkaa käyttää vaan pikkuhousut suojaa Että ihan sillon tällöin vaan paperiin tulee pyyhkiessä vähän väriä. Nytkin on jo tosi vähäistä vaikka synnytyksestä on vasta muutama päivä.. Sektiosta ei oo kokemusta.. Kaikki Lapset tullut alakautta..
 
Alatiet on mulla vuotaneet huomattavasti runsaammin ja varmaan sen 4-5 viikkoa. Nyt sektiosta 3 viikkoa ja vuoto näyttää loppuneen, muutenkin huomattavasti niukempaa on ollut.
 
Tökkönen, jumitin tohon aikaan :) Aattele, oot synnyttänyt jo 16 vrk sitten!! Kuinka pitkä tuo sama aika olikaan ennen synnytystä :)
 
Ok, eli tää joko voi loppua pian tai jatkua vielä useamman viikon :) toivottavasti se olisi tuo ensimmäinen vaihtoehto. Olis kiva päästä jo peittoa heiluttelee. Viimeisten 11 raskausviikon aikana ei hirveesti tullu harrasteltua seksiä sen etisen istukan takia. Tänään sektiosta siis 2 viikkoa aikaa.
 
Hih, Vimpa. Niinpä. Samaa mäkin täällä toivon. :-) Mulla noi 3. asteen damaget vaan taitaa vielä hetkisen estää sitä touhua.
 
Voi ei Tökkönen, toivotaan pikaista paranemista alakertaan :D mulla ei ole kokemusta noin isoista repeämisistä, mutta ensimmäisen synnytyksen aikana mulle tehtiin välilihan leikkaus ja tikkejä tuli aika paljon, mutta ihmeen nopeasti paikat parani ja palautu. Se on jäänyt mieleen kun eka kerran kurkkasin osastolla wc käynnillä alakertaan ja se oli ihan turvoksissa ja harmaa, niin mietin että ei hitto onko se pilalla koko toosa :D miestä naurattaa välillä vieläkin tuo juttu. Onneksi vielä hyvin pelittää :)
 
Mulla alkaa olla tikit parantuneet!:Heartred synnytyksestä tasan kolme viikkoa. Vuoto on enää semmosta pientä tuhrua, että tollasilla pikkuhousun suojilla pärjää. :) Jee!! Odottelen kyllä innolla jälkitarkastusta, että saa varmuuden että kaikki on ok tuolla alakerrassa ja saa ihan lääkäriltä vihreää valoa vällyjen pöllytykseen. Ehkä sitä olis mielikin parempana kun pääsee hommailemaan. :wink
 
Eilen illalla säikähdin kun en kirjaimellisesti pystynyt liikkumaan ilman suurta tuskaa, alavatsaan sattu ja kun pääsin sänkyyn, en päässyt ylös. Kipu tuntui oikean puolen munasarjan kohdalla. Mietin jo, että nytkö on joku tulehdus. Mutta kun siinä yritin päästä ylös, tunsin että jotain tuli. Onneks kipu johtuikin vain siitä, että oli vähän isompaa hyytymää tulossa.
Mies kysyi eilen, että millonkas.. damagetaso sama kun tökkösellä, niin ei tarvi kyllä hetkeen kuvitellakaan :D. Kun sekin sattuu jos oon pitäny farkkuja tai istunut paikoillaan pitemmän aikaa, niin eipä tässä ole muut mielessä :)
 
En tykännyt Möttönen sun damageista, mutta sympatiseeraan sua :-)

Jep, mun mies tietää jo edellisestä, ettei ihan heti kannata kysellä... Ja silloin oli koko toosa koskematon kun sektiolla tuli tyttö maailmaan, että tosiaan saapa nähdä monta kuukautta tässä menee!

Mullakin tullut muutamia hyytymiä, onneksi tulevat ulos etteivät aiheuta tulehduksia kohdussa.
 
Mä siinä alussa pelästyin pari kertaa kun tuli ihan järkkyjä supistuksia. Ehdin silloin käydä läpi mielessä kaikki pahimmat skenaariot yms. Tuli kanssa hyytymiä, mutta kätilön mukaan ihan ''turvallisen'' kokoisia.
 
Mulla on vuoto ollut tosi niukkaa koko ajan. Tänään viikko synnytyksestä ja pikkuhousunsuojalla pärjää :) niitä sairaalan jättivaippoja en onneks tarvinnut missään vaiheessa :D mä säästyin repeämisiltä, ei tullu tikin tikkiä eikä ees yhtään nirhaumaa! Vähän toi alakerta vielä jomottelee mutta ei mitenkää kipee. Onneks!
 
Huomenna tulis 2 viikkoa synnytyksestä ja nyt tänään ei oo vuotanu enää. :) ja aika niukkaa ollu vuoto tääläkin. Tikit /haava vielä välillä kipeenä. Pystyy normaalisti kuitenkin istumaan :)

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
Mä oon juhlinut jo monta kertaa vuodon loppumista ja seuraavaks on tullut taas pikku tuhru... Ärsyttävää! :sour: Tikit ovat jo lähteneet ja istuminen on onnistunut heti päivästä 1. Vielä tuntuu hieman aralta tuo haava kohta, joten kai vielä parantuu tuosta. :)
 
No just, tasan ei menny nääkään nallekarkit :) Viime yönä sain pari kertaa nousta ihan vaan vuotojen takia kun tunsin miten lorahteli. Kävelylenkillä tuntuu kipua oikean munasarjan kohdalla ja olen joutunut ottamaan käyttöön "kannikkatyymyt" että säästyy pahimmilta kivuilta.. no 8 päivää vasta mennyt, toivoa on vielä :)
 
Voi pookkana, tiedän tunteen. Mä kans luullut monta kertaa että nyt vuoto on loppu. Sitten kun ollut ilman sidettä hetken aikaa niin tuntee kun pientä vuotoa tulee.. Ihan niin kuin kiusallaan olis ensin vuotamatta ja pyyhkiessäkään ei tuu mitään niin suojat ku heittää veks ni ei mene kauaa kun vuotoa tulee :meh: noh kai se joskus loppuu kokonaan :)
 
Jep, Möttönen, tässä jos jossain ei taida mennä ne nallekarkit tasan... Ihan niinku raskausaikananakaan! Mutta onneksi kai nää pahimmatkin repeämät yleensä paranee hyvin. Siihen vaan menee vähän enempi aikaa ;-) Täytyy kyllä sanoa, että Maatuselle suon mieluusti tuon repeämättömyyden, etköhän sä ole osasi tuskista jo kärsinyt raskausaikana :-D
 
Takaisin
Top