jälkivuodosta

Mies oli niin suloinen kun kommentoi mun epparia yksi päivä, että hänestä on omalla tavallaan hienoa, että minulle on arpi muistona hienosta synnytyksestä:)

Todellakin suomme Maatuselle kaiken helppouden mitä on, kun on jo tarpeeksi kärsinyt!
 
Nyt alkaa täälläkin jälkivuoto olemaan tosi vähäistä jo. Vielä en uskalla ilman suojaa olla, mutta loppusuoralla ehkä mennään! Jee :-) En ainakaan usko, että kestäisi yhtä kauan kuin viimeksi. Tänään siis tasan kolme viikkoa synnytyksestä.
 
Eilen jouduin soittamaan kättärille kun oli niin kipee maha. Ei siitä hullua hurskaammaksi tullut, mutta mietin mikä on oikea vastaus kun kysyvät onko vuoto pahanhajuista?! No ei se mun mielestä hyvällekään tuoksu! Ja vielä vähemmän jos on ollut sama side yön/monta tuntia. Liekö sit jollain ihan hajutonta..
Hiukan in epämiellyttävä tunne kun ihan kuin ompeleen langanpää pistäis kankkuun koko ajan. Toivon että nuo tikit tosiaan sulaa..kokemusta on että eipä ehkä sulakaan :)
 
Heippa! Olen seurannut tätä teidän huhtikuisten keskustelua sivusta jonkusen kuukauden. Itse sain pojan 12vrk sitten. Tuli mieleeni tuosta Möttösen mahakivusta, että ettei se olisi ummetusta? Itselläin on aika kipeä maha ajoittain ja se helpottaa kunhan saa käytyä vessassa.. Mutta se ei aina ihan onnistu. Ajattelin jo hakea ummetuslääkettä apteekista. Mulla ei ole aikaisemmin ollut ummetusta synnytyksen jälkeen, mutta tämän toisen jälkeen ilmeisesti on.

Ja vielä noista eppareista ja tikeistä: mulle tehtiin nyt eppari ensimmäistä kertaa, koska lapsi oli perätilassa. Tikit menee hieman pakaran puolelle, ja kävelylenkeistä aiheutuneisiin hankausärsytyksiin sain helpotusta talkista! :) Sitä kun taputtelee tikkien vastakkaiselle puolelle, kaikki hankaus katoaa ja olokin on mukavempi :wink Toivottavasti jollekkin teistä tästä on apua!
 
Täälläkin nyt vaikuttaisi siltä, että vuoto loppumassa. pariin päivään ei ole sidettä tarvinnut. Eikä joka kerta enää tule pyyhkiessä sitä ruskeaa tuhrua. jokohan tuota uskaltaisi jo tuulettaa :happy:
 
Hajusta kyseli varmaan sen takia, että siutä voi vähän päätellä kohtutulehdusriskiä. Mullakin kokemusta tikeistä jotka ei sulanukaan. Ja olivat aika pitkään (yli kuukauden, jopa 6 viikkoo?) ennen ku terkkari rupes niitä poistaaa ja voi piru että sattui.
 
Lillukka, juu varmasti siksi mutta mietin miten määritellään (riittävän) paha haju :D Onko se sillai että "eihän se koskaan hyvälle haise, mut nyt tuli jo naapurit valittamaan" :D
Ummetusta ei ole, hyvin onneksi suoli toimii. Olin päättänyt tänään mennä yksityiselle jos kipu on yhtä paha tai pahenee, mutta on helpottanut yön aikana, joten mennään panadolilla tarpeen mukaan.

Pitääpä kokeilla tuota talkkia! Just kävelylenkillä huomaa sen veemäisen nipistelyn.
 
"naaapurit valittaa" sori repesin. Tiiäthän nä mille tulehtunut märkäerite haisee? Mä en osaa sitä hajua kuvailla, mutta tulehduseritteen tunnistaa, kun sen kerran kohtaa. Yök. Semmonen etova haju se on.
 
No en tiiä :D mutta oon herkkä pahoille hajuille, joten luultavasti tunnistan jos alan mätänemään sisältä :)
 
Möttönen, mä mietin ihan samaa, että mikä on se ''paha haju'' kun ei tuo vuoto mitenkään hurmaavalle haise. Aattelin sitten maalaisjärjellä, että ehkä se on sitten semmoinen tajukankaalle tai oksennan huono haju tai että sen muuten sitten tunnistaa erityisen huonoksi hajuksi.
 
Pitikin mennä vielä iloitsemaan että vuoto olisi loppunut. Tänään alkoi hirvee vuoto ja monta sidettä jo mennyt :sad001 onneksi oltiin kotona kun pari päivää jo kerkesin hengailla ilman sidettä niin ei onneks joutunut noloon tilanteeseen jos olisi pöksyt verisenä mennyt tuolla. Argh, varmaan se pitää viikko olla vuotamatta ennen ku uskaltaa ilman sidettä olla.. Innostuin jo että kohta pääsis peti puuhiin, mutta turha toivo näköjään..
 
Voihan sitä hommailla mut kumin kanssa.. Eipä mulle ainakaa sanottu ku että heti kun ite pystyy ja haluaa niin saa harrastaa, vuoto ei oo este.. Tosin jos paljon vuotaa ni sotkeehan se eikä oo kovin mieluisaa...
 
Joo niin eihän se pieni vuotelu haittaa, mutta nyt on vuotanu tänään ihan kunnolla. Jospa tää ei hyvin kauaa enää kestäis. Ja meillä on pakkokin käyttää sitä kumia ihan jatkossakin. Mä nimittäin oon niin helposti tullu aina raskaaksi, ettei tarvi kun paljasta näyttää ni varmaan olisin heti raskaana :D nyt täytyy ainakin se vuosi olla väliä, kun sektio takana. Vielä ehkä yksi lapsi olisi haaveissa tulevaisuudessa.
 
Tuon sektiohaavan kanssa ei paljon voi hommailla vielä.. 9 päivää synnytyksestä nyt. Pitääköhän odottaa lupa sieltä lääkärikäynniltä :D
 
Sussu: Mulla on tuo sektio haava parantunu tosi hyvin. Kipuja oli vain leikkauspäivän iltana kun eka kerran nousin seisomaan. Muuten ei kyllä tietäisi että edes leikkauksessa olisi ollutkaan. Että haavan puolesta kyllä peti hommat onnistuisi, tuo vuotelu vaan ärsyttää kun loppuu ja taas alkaa uudestaan. Nyt taas loppunut, mutta varmaan pian taas alkaa uudelleen :meh: muut kolme synnytystä alakautta ja joka kerta sekstailtu ennen jälkitarkastusta. Eli luulen että heti kun tuntuu itsestä hyvälle niin voi harrastaa seksiä :)
 
Niin vaan alko kunnon vuodot uudelleen kun alkoi joka päivä liikkumaan enemmän. Ankeeta :D huomenna tulee 3 viikkoa synnytyksestä ja luulenpa että ei vielä hetkeen tule harrastettua seksiä kun pelottaa että alapään leikkaushaava repeää tai jotain. Vaikkakin tekis kovasti mieli. En oo ees uskaltanut alapäätä kurkkia. :D

Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
 
Mä peilailin jo ekalla viikolla:DD miehen käskin kattomaan vaurioita jo sairaalassa! Harrasteltiin jo tossa pari päivää takaperin "ekaa" kertaa. Toiminta olikin sen mukasta. Kummatkin ihan kummissaa, että mites tää hoituu:D Hyvinhän se kun päästiin vauhtii. Arpi vähän hannaa vastaa, mutta kun alottaa ihan rauhassa, niin hyvin menee. Liukkaria liukkaria!

Päivän oli taas ilman vuotoa ja tänään sitten taas.... potuttaa sikana! Tulis koko ajan jos on tullakseen!
 
Joo täälläkin oli pari päivää taukoa ja taas tiputtelee välillä. Minkä merkkisiä pikkuhousun suojia suosittelisitte? Ei viittis koko ajan noita terveyssiteitä pitää kun niin vähästä vuoto. Mulla on aika huonoja kokemuksia noista pikkuhousun suojista, kun ne ei mulla pysy paikallaan ja jää pakaroiden väliin kiinni ja liikkuminen on sitten epämukavaa kun tuntuu että suoja pyörii vaan missä sattuu :sad001
 
Takaisin
Top