IVF / PAS 2014

Mites täällä mennyt joulun vietto? Mulla on koko loma mennyt oksenteluun ja voimakkaaseen pahoinvointiin. olo on kun pahasti sairaalla/krapulaisella mutta silti osaa olla onnellinen joka olosta. Onneksi on loma, muuten olisin sairauslomalla..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
En saanut mielenrauhaa, kun en ollu niitä sykkeitä vielä nähny, niin...

Mentiin Turun Gynekologiseen keskukseen pää tyhjänä ja lompakko pulleena, pois lähdettiin onnen kyyneleet silmissä, pää täynnä tulevaisuuden ajatuksia ja lompakko laihana.
Mutta oli kyllä sen arvoista!
Pelko meinasi iskeä, kun tiukan oloinen naislääkäri alkoi sykettä etsimään suhrun keskeltä, joka selkeästi oli raskauspussin sisällä, isä jännitti vieressä...
Siellähän se! Tokaisi lääkäri lopulta ja isäntäkin näki sykkeen, minä en vieläkään. Lopulta mulle käännettiin se ruutu, niin pakko myöntää, että kyyneleet purskahti silmiin, kun siellä keskellä näkyi aivan selkeä "pumputi-pumputi" :Heartred
Aivan käsittämätön tunne, nyt sen auringon on jo vuoro paistaa meitinkin risukasaan,
mä pidän tästä papusesta oikein hyvän huolen :wink
(Ei ikinä vois käsittää, että niin mahdottoman pienestä jäähileestä,
voi tulla kokonainen, pumputtava ihmeellinen ihminen ♥)

Tänään siis 6+6 :hello2
 
10+1 Meillä oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti. Pää on pyörällä ja ajatukset ja tunteet menee laidasta laitaan. Siltikään ei vielä täysillä uskalla uskoa että tämä on oikeasti totta! Vai onko? Mitä jos ei olekkaan :oops: aika sekavaa :D
Nt-ultra on tasan kahden viikon päästä.
3 viikkoa on nyt mennyt lähinnä sohvan ja pytyn väliä ravaten ja tämä loppuviikko ainakin sairauslomalla. On päiviä kun mikään ei pysy sisällä ja taas päiviä kun ei oksenna mutta mitään ei saa sisällekään lisäksi vatsa vaivaa edelleen ja toimii todella hitaasti. Olo on ollut luonnollisesti kurja mutta kaiken se kestää. Ja ajatus tulevasta kesästä lämmittää ♡

Mitäs tänne kuuluu?

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka!

Uskaltanen pyrkiä joukkoonne...
Olen siis 30 -vuotias ja takana kaksi ivf hoitoa joista yht. 5 siirtoa ja nyt viimeisin tärppäs täällä mennään vkolla 11+1 kaikki tuntuis olevan hyvin kun vuotoa ei näy
Lapsettomuuden syynä siis molemmilta puolilta poistetut johtimet.
Lähinnä etsiskelen juttu seuraa ailahtelevien ajatusten seuraksi. Pari päivää ollu "kohtu" kipeä aina kun liikkuu ja suoli ei toimi... Oksentaminen kyllä luonnistuu sitäkin sutjakammin

Täällä ilmeisemmin hiljaisempaa tätä nykyään? jään odottelemaan vastausta kuitenkin.
 
Moikka! Kyllä täällä vielä välillä elämää on, hyvin vähän mutta.. ja onneksi olkoon onnistumisesta! :)

Meille siis tehtiin marraskuussa eka ivf ja olimme onnekkaita kun ekasta tärppäsi. Nyt mennään 16+2 viikoilla. Ollaan selvittämättömiä..

Mulla oli myös fiilikset meni laidasta laitaan mutta nyt huomasin että alan iloitsemaan vauvasta ja odottamaan elokuuta! Vatsakin on kasvanut huomattavasti että ehkä sekin todentaa tätä asiaa. Pahoinvointia on edelleen jonkin verran, nyt on ihan ok viikko takana. Alussa oksensin aamusta iltaan ja illasta aamuun, nyt olen jo varautunut siihen ettei tämä ehkä lopu lainkaan :D

Mitä noihin kipuihin tulee niin ilmeisesti on normaalia, mulla oli tosi kovia kipuja juurikin noilla viikoilla ja vieläkin tulee mutta taitaa kuulua kasvuun. Ja ummetus myöskin :sad001 join kaksi kertaa päivässä Marlin luumunektaria ja se auttoi vaikka kamalaa tavaraa onkin! Nyt oon taas laiskistunut...

Kyllä mä täällä välillä huutelen jos ilmoitukset tulee läpi :) yksäriä saa myös laittaa!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu täällä me taustalla hengaillaan, mulle vaan ei tunnu aina tulevan ilmoitukset läpi.
Tiivistettynä meillä lapsettomuutta 4 vuotta (18-vuotias esikoinen aiemmasta liitosta ja 5-vuotta täyttävä nykyisestä), 1.IVF 2.pas toi tulokseksi plussan meille, siirto oli marraskuun lopussa.
Nyt mennään 14+3 eikä vieläkään meinaa saada päähän, et menis loppuun asti hyvin, vaikka ton viikon 12 jälkeen onkin vähän jo helpottuneemmat fiilikset.
Mulla ei myöskään ole enää johtoja, joten keinohedelmöitys on meidän viimeinen oljenkorsi enää.
Onnittelut raskautumisesta ja kerro ihmeessa jos me voidaan olla avuksi :Heartred
Mulla kans oli menkkamaisia kipuiluja enemmän sinne viikolle 7-8, ja pari kertaa vähän veristä vuotoakin, mutta tuli kuulemma vaan kohdun suulta eikä ollut vakavaa. Kyllä se silti aina säikäytti!
 
Ihanan pikaisia vastauksia

Juu mulla alkoi kans vuoto vkolla 5 ja kesti sen 5pvä, niinku ois ollu normi kierto ja itkuu tihrustin ja olin varma että se meni siinä mutta toisimpa oli
Mulle lekuri sanoi että huolta keskenmenoon ei yleensä ole jos ei ole siihen taipumusta?! Pitääkö lie paikkansa!?
Itse olen ollut hoidoissa vain yksityisellä ja kaikki istutukset kokeiltu eri tekniikalla, joista ovitrelle tukena tärppäs heti.

En tiedä olenko itsekäs vai mistä johtunee mutta isäni kuoli 20.12 ja siirto oli 23.12... Tuolloin 20.12 kun sain soiton aamulla, ensimäinen asia joka tuli mieleeni oli että "nyt meidän hoito onnistuu!" Olin 100% varma siitä ennen kuin oltiin edes istutuksessa käyty! Julmaa! ko? Tästä tietenkin poden nyt huonoa omaatuntoa.

Mulla tosiaan johtimet poistettu 2010 ku vuoksi ja 2012 poistettiin toinen kun sen todettiin estävän raskautuminen, kertyneen nesteen vuoksi. Lapsia en tätä aikaisemmin ole edes yrittänyt.
Elämä ollut kyllä sellaista masennuksen vuoristorataa lapsettomuus tuomion jälkeen, ja hormoonitasonikin oli kuulemma jo 40 -vuotiaan tasolla.
vaikka nyt tuntuu paineet helpottaneen niin silti olen toisinaan maassa ja mietin pystynköhän tähän siltikkään? Taitaa olla normaaleja pelkoja äitiydestä?

Pahoittelut oman mielen valtavasta valitus ryöpystä!

Ihanaa että teilläkin raskaudet onnistuneet ja pysyneet pienet vielä matkassakin ❤️
 
Meillä myös 4 vuotta matkaa takana ja pari vuotta eri hoitoja mutta silti olen käynyt läpi sen tunne skaalan että apua, pystytäänkö tähän sittenkään! Mutta ne helpottavat ajan kanssa :)
Olen pahoillani isästäsi :sad001 todella kurja ja rankka uutinen vielä kaiken tämän keskellä. Mutta elämän pitää jatkua ja aina kun joku poistuu, joku tulee tilalle.

Mulla oli lääkkeenä Puregon+Pregnyl ja tukena lugestronit. Mulle ei oikein sovi ilmeisesti mikään kun kaikista käyttämistäni hormonilääkkeistä sain vaikeat haittavaikutukset ja nyt raskaus on ollut hankala :D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle taas tuo pregnyl+Luge ei toiminut sitten millään ja nyt taas kun käytin ovitrellea niin itroittamiseen kuin limakalvon paksuuntumiseenkin niin toimi se oikeinkin hyvin! Ovitrellehan siis pregnylin korvaava. Kertoivat että tämä on uusi taktiikka ja tällä tulokset olleet hyviä. :)

Mehän mennään tasasesti jonossa synnärille :)

Saanenko Mirmeli kysyä, millä tavalla raskaus ollut hankala? :/
 
Alkuraskaus meni (n. viikot 7-13) oksentaessa aamusta iltaan ja illasta aamuun vähintään kerran tunnissa, aamupäivät ja illat 10-15min välein ja söin ainoastaan mehujäitä ja omenaa mitkä tuli hyvin nopealla palautuksella. kotona mennyt pari kk voipuneena.. pari kertaa kävin kokeilemassa töissä mutta ei tullut mitään..
Tuon lisäksi tuli mukaan pahat migreenikohtaukset ja töiden jälkeen nukuin klo 16 eteenpäin ja oksentelin.
Nyt oon parikolme viikkoa saanut syötyä kunnolla, laatottelen edelleen mutta harvemmin, päänsärky on isompi ongelma :sad001 tämän viikon olin taas töissä ja selviytynyt, torstai ja perjantai mennyt ihan kohtalaisen hyvinkin vielä :) alkuviikko ei niinkään.. nyt oon asennoitunut siihen että tämä on mun kiusana loppuun asti ja yritän vaan sopeutua.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Heippa teille!
Kiva kuulla muiden onnistumisia monen vuoden yrittämisen jälkeen! antaa lohtua itsellekin :) meillä 6:s pas siirto toi plussan ja nyt mennään 6+2..

mutta, nyt varjostaa ruskea vuoto tätä onnea.. tuliko teille muille lugesteronin käytöstä jotain? mietin mikähän limakalvot saa kuivumaan, vai itse raskaus? ei oo koskaan ollu tällasta.. luulen et limakalvot vuotelee mutta eihä sitä tiiä.. :O
 
Moikka ja onnea!! :)

Mulla kuivui lugeista limakalvot ja kyllä tämä itse raskauskin sen tekee. Alkuraskaudessa oli kuivemmat. Jostain joskus luin että alkuraskauden pieni vuoto voi olla ihan normaalia kun verekkyys kasvaa mutta kysy vielä lääkäriltä asiasta :) näillä taustoilla kaikki huolestuttaa enemmän tai vähemmän koko ajan.. mulla nyt viikkoja 23+5 ja alkaa olla luottoa siihen että kyllä tämä hyvin päättyy :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Moikka!

Mulla ei ollu luget käytössä mutta vuotoa kyllä tuli alussa...
Kuulemma erittäin yleistä?! Tiedä sit!
Itse kävin sillon ultrassa ja vuoto ei tullut kohdusta vaan emättimestä johon sainkin sitten dalacin kuurin emätintulehdukseen. Vuoto loppui siihen!

Ihanaa kuulla että onnistujia löytyy useamman yrityksen jälkeenkin

Täällä mennään jo rv 19 :happy:
 
Hei

Ajattelin tänne ilmoittautua vaikka en vielä oo raskaana mutta eka pas nyt tulossa, huomenna olisi siirto jos tänään ei mitään soittoa tule..mutta teillä täällä kaikki hyvin ja ihana kuulla että ootte kaikki raskautuneet jo ja menossa kohta synnyttämään melkein, apua! :) Onko teillä ensimmäinen vai jo useampi lapsi?

Meillä eka ivf tuoresiirto onnistui 2013 ja nyt kokeillaan vielä pasia jos toinen lapsonen saataisiin. Tiedä nyt sitten mitä odottaa kun eka pas menossa että voisiko olla muka niin hyvä tuuri että onnistaisi tämäkin ensimmäisellä kerralla..pakko koittaa hiukan jarrutella itteä että ei se nyt välttämättä onnista mutta ei auta, silti jännittää onnistuuko vai ei..ja kohta piinailemaan toivottavasti :)

Ja mulla nyt lutinus ja progynova menossa, joita jatketaan viikolle 9 jos raskautuu..miten teillä oli?ja missä olitte hoidoissa?
 
Me ollaan turun seudulta. Tuki lääkkeenä oli lugesteron. Ensimmäinen lapsi nyt tulossa rv 28+5 mennään ja myös ensimmäinen ivf tuoresiirto tärppäs. tsemppiä kovasti uuteen yritykseen!
 
Tulinpa joutessaan tänne tuumailemaan ku tyttö nukkuu :) niin siirto oli tiistaina ja 1.6 sais tehdä testin jos menkat ei ala mutta näkyypähän sitten. Ja oli lääkärin mukaan priima alkio mikä siirettiin ja niin sukkelasti lähti liikenteeseen kun kohtuun laitettiin :) on se vaan ihmeellistä, jospa se tarttuis kiinni.

Eikö oo tosiaan enempää meitä "hoitolaisia" kun niin vähän täällä ketään?apteekkari sano kun lutinukset hain viimeksi ja olivat loppuneet että pitää näitäkin alkaa enemmän tilata kun niitä nykyään enemmän menee..

Niin ja jollakin teistä oli onnistunut pas niin oliko miten tuntemuksia/oireita siirron jälkeen että onnistaa/ei onnista kun itsellä ei nyt mitään tuntemuksia ainakaan vielä ole..

mutta huoh..jos alkais jotain tekemään.,onkohan tämä nyt sitten pp2 vai 3..
 
Takaisin
Top