Toivotaan, että pieni tarraa kiinni oikein kovasti! Onpa ihana lukea, että noin suuri ero on ollut etenkin laadussa, kun blastoja saatu noin paljon! Meidän lapsettomuuslääkäri on ehdottomasti sitä mieltä, että itse ei voi mitenkään vaikuttaa munasolujen laatuun… Mä luin ton kirjan kanssa keväällä, toisen km raskauden jälkeen, ja olen ottanut käyttöön suurimman osan noista lisäravinteista. Miehelle myös multivitamiini, ubikinoni ja omegat. Me yritetään vielä pari kiertoa letrojen kanssa, mutta sitten seuraavaksi siirrytään IVF/ICSI hoitoon ja testataan alkiot. Mulla ei ole oikein mitään vertailukohtaa, mutta kävin viime viikolla aukkarissa, ja samalla laskivat, että oikealla oli 6 antraali follia (+johto folli) ja vasemmalla 14 antraali follia. Ja mulla siis ikää muutama kk vajaa 40v. Uskoisin, että on noi lisäravinteet tehneet jotain sen hyväksi, että noita antraali folleja oli noinkin paljon.1. IVF (28v)
Lääkkeinä: Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle
Folleja: 20+ (en muista tarkasti)
Munasoluja: 17
Normaalisti hedelmoittyi: ~10 (en muista tarkasti)
Blastoja: 2 (en silloin tajunnut kysyä laatuluokitusta)
Ei raskauksia
2. IVF (29v)
Lääkkeinä: Pergoveris, Ganirelix, Gonapeptyl
Lisäksi: 4kk ennen siirtoa aloitin It strats with the egg kirjan endometrioosi lisäravinteet, eli päivittäin:
Ubikinoli 400mg
NAC 600mg
R-lipoliinihappo 300mg
Minisun MAMA 1tbl
Folaatti 500microg
C-vitamiini 500mg
D-vitamiini 100microg
Melatoniin 3mg
Tarkoituksena oli pakastaa kaikki, joten lähdettiin liikkeelle "kaikki tai ei mitään" mentaliteetilla ja isoilla lääkeannoksilla (hyperi riski tiedostaen).
Folleja: paljon, en tarkasti muista
Munasoluja: 27
Normaalisti hedelmöityi: 17
Blastoja: 10 ( kaikki taisi olla laadultaan hyvä tai erinomainen)
Näistä yksi 5AA nyt siirretty 4pv sitten ja odottelu käynnissä
Mitenkäs muuten sun muut elintavat, ootko vähentänyt kemikaalialtistusta tai noudatatko välimeren ruokavaliota?