IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ValkoinenOrkidea, toivotaan että tärppää! Tsemppiä piinailuihin. :)

Oh dear, millaisia ystäviä Unique ja Herukka! Voi tietty olla, että ajattelemattomuus johtuu raskausshokista/vauvahuumasta tai sen sellaisesta, mutta kannattaa kyllä mainita, että puheet loukkaa.

Täällä päässä sain just hoitajalta lisätietoa. Kolmanteen hoitoon mennään pitkällä kaavalla todennäköisesti syyskuussa, mahdollisesti aikaisemminkin. Toukokuun 17. päivä on seuraavan hoidon suunnittelu. :)

Tsemppiä alkioiden kanssa, naiset :)
Plussia sitten taas parin viikon päähän!!
Mulla oli ”nollaultra” ja vaikutti hyvältä. Mulla alkaa vuoto ihan just. Viimeisen primolutin otin keskiviikkona. Lääkäri aikataulutti tämän nyt niin, että Progynova alkaa 3.5., eka kontrolliultra 14.5. ja aikaisin mahdollinen siirtoaika 21.5. mikä menis nappiin itsellenikin, kun iltapäiväajoista puhutaan. Sumuttelut jatkuu ja toivotaan, että limis kasvaa nyt hyvin.

ValkoinenOrkidea: Toivottasvasti tärppää:)
Tsemppiä muillekin joilla siirto lähiaikoina:)
Mä en pääsekään siirtoon sillon keskiviikkona:sorry: Tänä aamuna lapsettomuushoitaja soitti, just kun pääsin töihin. Ov+ tuli sillon keskiviikko iltana, sen takia ei siirtoon päästä. Ne sano että siirto osuisi just vappupäivälle eikä siellä tehdä siirtoja pyhänä ja ne sanoi että hyviä alkioita ei kannata heittää hukkaan.Töistä ei meinannut tulla mitään tänään. Nyt on jo ihan hyvä mieli. Seuraavan kerran pyhät ei ainakaan sotke kuvioita. Sori pitkä omanapailu:)

Unique, jos ystävä on sun hyvä ystävä niin kyllä mä sanoisin, että jos hän voisi jättää raskauspuheet vähemmälle sun seurassa. Varmasti hän ymmärtää.

Hulbertiina, toivottavasti ei tarvitse kolmanteen hoitoon lähteä, mutta kiva että saatte sen jos tarvitsette! :)

Nasukka, ymmärrän miten rasittavaa tuo ainainen odotus on! Meillä tuli alkuvuodesta 3kk hoitotauko, koska miehen piti syödä vitamiinia. Ärsytti kyllä niin paljon se odotus, kun oli luullut että hoitoja voidaan jatkaa heti. Mutta toisaalta en olisi halunnut tuhlata kalliita hoitoja jos olosuhteet eivät edes ole parhaat. Tsemppiä odotteluun! Onneksi kesä menee aina nopeasti.

Heitsu, onpa ikävän kuuloinen hoitaja ollut. Mullekin on käynyt vähän vastaavaa. Toinen sanoo, että joo teidän pitää odottaa pari kuukautta, että ei täällä ole nyt mitenkään tilaa. Ja sitten parin päivän päästä toinen sanoo, että hoidon voi aloittaa heti?

ValkoinenOrkidea, pidän sulle peukkuja! <3

Herukka, kiva kuulla että punktio sujui noin hyvin! Toivottavasti tulee montaa hyvää alkiota :)

MindyH, harmi että ette pääse siirtoon. :( No ensi kierrossa sitten!

Katjusha, kiva että näytti hyvältä ultrassa! Me tullaan piinailemaan varmaan aika samoina päivinä jos vaan punktioon ja siirtoon pääsen suunnitellusti.

Ja sitten omaa napaa... VIHDOIN ja viimein toinen hoitokierros käynnissä. Eka epäonnistunut IVF/ICSI oli tammikuussa ja sen jälkeen mies passitettiin vitamiinikuurille. Viime lääkärikäynnillä tosin eri lääkäri oli tosin sitä mieltä, ettei miehen siittiöissä ole mitään vikaa ja onnistui ekaa kertaa tuntemaan multa sisätutkimuksessa mahdollista endometrioosia (olen aina epäillyt sitä, mutta lääkärit eivät usko). Tuntuu siis vähän farssilta tämä koko hoito jo alkukantimissaan, kun jokainen lääkäri sanoo meille eriä, mutta pakkohan tämä toinen hoito on silti kokeilla. Olen viikon sumutellut Synarelaa ja tänään alkoi menkat eli nyt on kp1. Soitin jo nollaultra-ajan (piti olla kp5) kun aamulla aavistelin tiputtelusta, että varmaan huomenna alkaa vuoto. Mutta vuoto alkoikin siis jo kunnolla tänään iltapäivällä, joten mun ultra-aika on vasta kp7. Onkohan sillä jotain merkitystä? Voiko pistokset aloittaa vielä silloin? Polille ei ollut ensi viikolla aikoja ennen sitä ensi torstaita joka on se mun kierron 7. päivä.

Pahoittelut omanavasta, mutta olen täällä sukulaisreissulla ja luppoaikaa on vähän hintsusti.

Eilen alkoi vuoto lisääntyä ja tänään (dpo 14) vaimo laittoi viestiä että vuoto on niin runsasta ja testi nega, että turha enää jatkaa lääkkeitä kahta päivää. :( Nyt siis taukokierto ja sitten todennäköisesti uutta yritystä, pakkasessa kun ei ole mitään.

MindyH täällä sama juttu, että ovis plussa tuli väärään aikaan. :/

Jatkan vielä tästä ystävästäni...
Hän siis vaati minua ymmärtämään hänen raskauttaan, kun sanoin, että tuntuu pahalta, kun itsellä ei onnistu. Vaatimalla vaati siis monta kertaa ihan melkein riitaan asti. Näen hänet tänään pitkästä aikaa enkä tiedä oikein miten olisin hänen lähellään. Pelkään, että hän ei muuta tee, kun puhuu raskaudestaan. Minun on vaikea selittää teille millainen ystävä hän on, luulin ainakin aluksi, että hyvä ja ymmärtäväinen, mutta tuntuu, että hän ei ymmärrä minua nyt yhtään. Saattaa kirjoittaa todella pitkiä viestiä raskaudestaan ja ihan loppuun kysyä Mitenkäs meillä hoidot etenee, vastasin, että en halua enään puhua niistä. Hän vastaa vain ok ja jatkaa taas kertomustaan raskaudestaan. Tänäkin aamuna heräsin ja häneltä oli tullut viesti kuinka hänellä on nyt ultra kuva jne jne...

Unique: tosi oudolta kuulostaa sun ystävän käytös sua kohtaan. Kannattaa sanoa hänelle että et jaksa kuunnella raskausjuttuja niin paljoo oman tilanteen takia :( niin ärsyttäviä nuo pyhät kun sotkee kuviot sitten, no seuraavaa kiertoa kohti:)

Kiitos kaikille tsempeistä. :Heartred Inssi oli nyt eilen ja sit vaan odotellaan. Miehen simpat oli taas tyypilliseen tapaan ihan priimaa ja pesun jälkeen siittiöitä oli vielä todella paljon. On aina ollut hyvää tavaraa mutta nyt syöny helmikuusta lähtien d vitamiinia ja foolihappoa, niin on voinu vaikuttaa positiivisesti. Ongelmahan nyt vaan on varmaan mun muniksissa iän takia. No ei voi kuin toivoa että olisivat nyt hyvälaatuisia.

Harmi Beisla että teillä ei nyt onnistanut. Ei muutakuin uutta matoa koukkuun paremmalla onnella.

Valkoiselleorkidealle peukut pystyyn että nyt onnistuisi.

Herukallako oli punktio.. toivotaan että kaikki 6 hedelmöittyisi ja saisitte pakkaseen myös jotain. Piinaillaan nyt sit kuitenkin yhdessä vaikka meillä hoito vaihtuikin inssiin.

Hauskaa viikonloppua naiset ja plussatuulia.

Beisla; harmi teidän nega! Toivottavasti pääsette ilman ongelmia uuteen hoitokiertoon :)

Ja tuota uniquen ystävää en voi ymmärtää.. täytyy olla ihmisellä todella pahasti tilannetaju hukassa, tai muuta ongelmaa kun tekee tuollaista.. tuo ultra kuvakin heti aamusta! Huh huh! :(

Oma napailua.. tänään ovulaatiosta laskettuna 5+0, ja digi näyttikin 3+, josta olen toki iloinen :) mutta nyt ei oikeasti auta kuin odotella ultraa..
Aika matelee.. yli kaksi viikkoa kun kuulee onko tuolla mitään.
Eli piina vaan jatkuu.

Unique, jos ystävä on sun hyvä ystävä niin kyllä mä sanoisin, että jos hän voisi jättää raskauspuheet vähemmälle sun seurassa. Varmasti hän ymmärtää.

Hulbertiina, toivottavasti ei tarvitse kolmanteen hoitoon lähteä, mutta kiva että saatte sen jos tarvitsette! :)

Nasukka, ymmärrän miten rasittavaa tuo ainainen odotus on! Meillä tuli alkuvuodesta 3kk hoitotauko, koska miehen piti syödä vitamiinia. Ärsytti kyllä niin paljon se odotus, kun oli luullut että hoitoja voidaan jatkaa heti. Mutta toisaalta en olisi halunnut tuhlata kalliita hoitoja jos olosuhteet eivät edes ole parhaat. Tsemppiä odotteluun! Onneksi kesä menee aina nopeasti.

Heitsu, onpa ikävän kuuloinen hoitaja ollut. Mullekin on käynyt vähän vastaavaa. Toinen sanoo, että joo teidän pitää odottaa pari kuukautta, että ei täällä ole nyt mitenkään tilaa. Ja sitten parin päivän päästä toinen sanoo, että hoidon voi aloittaa heti?

ValkoinenOrkidea, pidän sulle peukkuja! <3

Herukka, kiva kuulla että punktio sujui noin hyvin! Toivottavasti tulee montaa hyvää alkiota :)

MindyH, harmi että ette pääse siirtoon. :( No ensi kierrossa sitten!

Katjusha, kiva että näytti hyvältä ultrassa! Me tullaan piinailemaan varmaan aika samoina päivinä jos vaan punktioon ja siirtoon pääsen suunnitellusti.

Ja sitten omaa napaa... VIHDOIN ja viimein toinen hoitokierros käynnissä. Eka epäonnistunut IVF/ICSI oli tammikuussa ja sen jälkeen mies passitettiin vitamiinikuurille. Viime lääkärikäynnillä tosin eri lääkäri oli tosin sitä mieltä, ettei miehen siittiöissä ole mitään vikaa ja onnistui ekaa kertaa tuntemaan multa sisätutkimuksessa mahdollista endometrioosia (olen aina epäillyt sitä, mutta lääkärit eivät usko). Tuntuu siis vähän farssilta tämä koko hoito jo alkukantimissaan, kun jokainen lääkäri sanoo meille eriä, mutta pakkohan tämä toinen hoito on silti kokeilla. Olen viikon sumutellut Synarelaa ja tänään alkoi menkat eli nyt on kp1. Soitin jo nollaultra-ajan (piti olla kp5) kun aamulla aavistelin tiputtelusta, että varmaan huomenna alkaa vuoto. Mutta vuoto alkoikin siis jo kunnolla tänään iltapäivällä, joten mun ultra-aika on vasta kp7. Onkohan sillä jotain merkitystä? Voiko pistokset aloittaa vielä silloin? Polille ei ollut ensi viikolla aikoja ennen sitä ensi torstaita joka on se mun kierron 7. päivä.
Ainakin meille on lupailtu moneen kertaan jo hoitoja ja varattu toimenpiteet että toivoa ainakin on.

Kiitos kaikille tsempeistä! <3

Herukka, toivottavasti saatte huomenna hyviä uutisia hedelmöittymisestä - pidän peukut pystyssä! :)

bluebe, hienoa että hoito etenee.

Katjusha, suunnitelma kuulostaa hyvältä!

MindyH, voi plääh noita pyhiä, ikävän usein ne vaan onnistuu sotkemaan aikataulut... Parempi tuuri seuraavalla kerralla sit <3

Pisamalle hyviä piinapäiviä kans!

Hei te kenellä on kokemusta Gonapeptylistä siirron jälkeen. Mulle siirrettiin perjantaina, eli dpo 4 kolmepäiväinen alkio ja lääkäri sanoi, että Gonapeptyl pitäis pistää maanantaina. Nyt katsoin, että hän on kirjoittanut ohjeisiin D6, mikä on siis tänään. Laskikohan hän maanantain siis väärin, vai millon te ootte pistäneet ko lääkkeen?

Jos perjantaina alkio oli kolme päiväinen niin eikös se oo sitten vasta huomenna maanantaina 6? Tuo dpo4 on vain ovulaatiosta laskettuna mutta alkio on tänään D5 eikö?

Unique, periaatteessa joo ja ei, koska se otettiin sulamaan perjantaina eli neljäntenä päivänä, joten sillon se päivä voitais kai laskea kehityksessä neljänneksi päiväksi? Tosin eikai niillä päivillä niin väliä, kai se kehitys merkitsee enemmän ja perjantaina alkio oli 11-soluinen, mitä alkio voi olla kolmantena tai neljäntenä päivänä :D

Ehkä mietin taas liikaa ja pitäis vaan tuikata lääke huomenna niin kuin lääkäri sanoi...

Valkoinen orkidea,

mulle siirrettiin viime viikon pe 3-päiväinen alkio ja maanantaina piti pistää Gonapeptyl. En tiedä, miten alkio ikä sitten lasketaan, kun se otetaan samana päivänä sulamaan kuin siirretään, mutta tämä oli ainakin mulla pisto-ohje :) Ja sen mukaan toimin! :)

Mun mielestä alkio ei ehdi vanheta vuorokautta jos otetaan samana päivänä sulaan ja sit siirretään.. näin ainakin mulla laskettu, ja siirretty esim. 6-päiväsiäkin. Eli 3-päiväsenä pakastettu ois 4-päivänen vasta jos ois jo edellisenä päivänä otettu sulaan. Ja mitä siihen gonapeptyliin tulee, niin ei oo niin tarkkaa, mulle sanottu että jos unohtaa laittaa 6. päivänä niin ei haittaa ja ehtii vielä 7.ntenäkin.

Hei tytöt.Aloitin jo GONAL F 300 27.4.Toivotan kaikilla meille plus testi.Nyt jännitävä.Meneteko töihin?Teetteko jotakin varovainen asia eli ihan normali elämä?Laitatko HUSissa kaksois alkio?

Muokattu viimeksi:
Kiki, pääset pistämään :) Siitä se lähtee!
Silloin kun minulla oli munasolujen kasvattelua, kävin normaalisti töissä ja tein työmatkat jne. lääkkeet mukana lentokoneessa. Liikuntaa oman voinnin mukaan :) Kun usean päivän on pistänyt, vauhti hidastui kyllä.
Mulla on nyt 2 päivää menkat myöhässä, huono ja flunssainen olo. Sumuttelen ke asti isommalla annoksella. Kun alotan Progynovat torstaina saan vähentää sumutusta :)

Takaisin