IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkki, mulla repii alavatsaa päivittäin. Välillä kovempaa ja välillä vähän vähemmän. Ja mulla taas isolla hädällä käyminen tuottaa vaikeuksia. Ei pysty ponnistamaan, kun alavatsa vetää samantien kireeksi ja kipu on kova. Itse oon laittanu tätä vielä punktion piikkiin, joka oli viime keskiviikkona. Mut en tiiä...pitää varmaan ostaa microlaxeja apteekista samalla, kun haen gonapeptylin.

Ja tottakai polin puhelinpalvelu on ruuhkautunut eivätkä ota uusia soittopyyntöjä vastaan toistaiseksi. Eli en taida saada biologia kiinni tänään. Tänään olis ollu just hyvä päivä puhua, kun oon kotona. Näiden asioiden hoitaminen töissä on niin ärsyttävää, kun meilläkään ei oikein ole semmoisia paikkoja, missä voisi puhua rauhassa.

Sagi pp 3
 
Murkku, aattelin tehdä iltapäivällä vielä First Responsen, kun ne on niin herkkiä, että jos hcg:ta on niin siinä pitäis näkyä. Huomenna en voi testata (veli on kylässä). Toi "haamu" on niin hailakka että silmät on jo kipeät kun olen sitä tuijotellut :D Välillä näen sen ja välillä en, eli onkohan se edes siinä... Kyllä mie vähän käännyn ajattelemaan, että toi on nega kuitenkin. :/

Sagi, voi kurjaa kun sielläkin on kipuja :( Ja hoitoihin liittyviä asioita on niin rasittavaa hoitaa puhelimitse, kun pitäisi saada olla rauhassa.
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille! Lomilta pikkuhiljaa palaillaan :) Kroatia on ihana maa, lämmintä piisasi yli hellerajan joka päivä ja tuli rampattua siellä sun täällä, Montenegronkin puolella pistäydyttiin :joyful: Suosittelen!

Huomenna olisi eka ultra, ja jännittää niin hemmetisti. Entäs jos sieltä ei kuulukaan sydänääniä??? Ahdistaa. Oloja on kyllä edelleen, nyt on ollut pari päivää kunnon repäisykipuja ja jomotusta joka puolella(on vissiin paikkojen löystymistä ja kohdun venymistä jne.) ja välillä ihan paniikissa kuulostelen kaikkia tuntemuksia. Lisäksi etomista on lähes joka päivä ja rinnat kipeät.

Larissa: pahoittelut negasta :oops: Olisin niin kovasti teille suonut plussan.

Tervetuloa Miuku!

Junttura: kiva että hommat rullaa eteenpäin, paljon tsemppiä PASsiin valmistautumisessa :)

Floral: ärsyttäviä tuommoiset kivut, muutenkin jo ollaan jännän äärellä niin sitten vielä tulee tuollaisia :(

Minkki: soittoa lääkärille jos kivut on ihan hirveät, eihän siulla ole kuumetta?

Paljon on tapahtumia muillakin, kertoilkaas kuulumisia :) Aawalle vielä onnittelut ultrakuulumisista :Heartred
 
Larissa, voi hitsi kun kuvaa siitä saisit, ni mäkin pääsisin tuijottelemaan ja muokkaamaan kuvaa :) ps. Tuolla meidän toisessa ketjussa odotellaan sun tulosta... :)

Rive, tsemppiä ultraan! :) ihanalta kuulosti sun matka!
 
Nennulle ja Larissalle viivojen vahvistumista! Ei ne haamutkaan pyhällä hengellä siihen tikkuun tule, joten vaikkei lopulta kunnon plussaa tulisikaan, niin jotain siellä yrittää tapahtua. Uutta testiä vaan kehiin!

Rivelle tsemppiä ultraan, ymmärrän todellakin tuon pelon. Täytyy vaan yrittää luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.

Jaksamista myös piikittelijöille! Toivottavasti olo helpottaa pian punktion jälkeen. Muistakaahan tankata nesteitä jo ennen punktiota!

Täällä tänään viikkoja 8+0 ja ensimmäiset wc-pöntönhalaustreffit aamulla. Olo on kurja, mut toisaalta iloinen, että oireita on...
 
Floral, mahtava saalis! Peukut pystyyn, että mahdollisimman moni hedelmöittyy! Nyt saat sitten ihan luvan kanssa viettää sohvapäivän ja ottaa rennosti. Ja kannattaa varautua mahan turvotukseen, vaikkei mitään hyperia oliskaan. Mun oli vaikee löytää mitään järkeviä työvaatteita, kun tuntui että kaikki puristi.
 
Floral, ihanaa ettei ollut niin kivulias kokemus! Ja mahtava saalis, ilmankos vähän tuntui kannella niitä :) nyt vaan peukut pystyyn, että hyviä uutisia tulee puhelun myötä. :) <3
 
Floral, hieno saalis! Nyt vaan lepäilet :)

Rivelle tsempit ultraan :)

Aawa, koita "nauttia" oireista vaikka ne ikäviä onkin, ne vaan kertoo että olet raskaana :) <3

Tein vielä First Responsen se oli vitivalkoinen nega. Eli eiköhän tämä ollut tässä. Hyppään luultavasti takavasemmalle ja palaan juttuun kunhan uusi ivf-kierros joskus alkaa. Tsempit kaikille!

Larissa pp 12
 
En oo nyt ehtiny tätä viestiketjua vielä lukea vaikka ajatus näin oli. Kiirusta ollu omassa elämässä eikä ihan kitkatontakaan. Kuinka nuo mahtaa suhtautua julkisella puolella hoitojen lykkäämiseen? Meillä on nyt ensiviikolla alkukeskustelu IVF-hoidoista. Mulla alkaa myös perussairauden lääkityksen vaihtokokeilu tässä ihan näillä näppäimillä (luultavasti tällä viikolla) + vuoden loppu lähenee. Haluaisin siis odottaa hoitojen aloituksen kanssa tammikuulle. En siis haluaisi näitä päällekkäin koska sitten ei enää tiedä mikä tulee mistäkin ja mikä vaikuttaa mihinkin.

Tänään näytti kohtuullisen tasavahvaa tuo ovulaatiotesti mutta tuskin tästäkään mitään tulee kun ei aiemmistakaan. Tai siis onhan meillä siis tässä reilun kolmen vuoden yrittämisen aikana tullut tasan yksi plussa raskaustestiin (ja sekin tuli vahingossa kun ei yritetty). Se plussa tuo mulle just Raikastamon luomukarpaloviinirypälemehutripin kun joi tyhjäksi (käydään töissä isiä moikkaamassa ja mun sijaista opastamassa).
 
Hienoa Floral!!

Nyt on aamupäivän jälkeen alkanut alavatsalle tulla vihlovaa kipua... Hieman jännittää että tähänkö tämä ensimmäinen siirto päättyy :(
Toivottavasti on jotain muuta.

Kp22, pp7, 1. Icsi.
 
Nennu, pp 7 voisi olla kiinnittymistä ;)

diabolicat, kyllä hoidon aloituksen siirto varmaan onnistuu. On siellä joku aina jonossa seuraavana.

Ei mene putkeen tämä maanantai! Negan lisäksi sain äsken elämäni ekan parkkisakon, kun unohdin kiekon ja kaveri on saanut meidän Tallinna-reissulta jonkun vatsapöpön! :O Että tällainen päivä... Taidan viettää loppupäivän turvassa kotosalla :'D
 
Mitä testejä teillä piinailijoilla on käytössä? Mulla meneillään pp7 3 pvän pas-alkiosta ja clearblue väitti tänään aamupissan perusteella, että raskaana 1-2 vkoa. Netistä löytyy kuitenkin paljon juttua, että CB ei oo luotettava ja voi näyttää vääriä plussia. Mitään olojakaan ei ole, edes tissit ei ole kipeät joten epäluuloinen olen. Toisen testin tein laimeammasta virtsasta ja se näytti negaa. Verikoe on tosin vasta viikon päästä, joten ehkä vielä ei kannattais edes testailla :smiley-ashamed008

Miuku: mulla on vähän vastaavanlainen tilanne ku sulla... Opinnot uudelle alalle on vaiheessa, tosin jo loppusuoralla. Mä olin edellisessä työssä 7v ja kyllästyin enemmän ja enemmän, kaipasin jotain merkityksellisempää. Lisäksi oli tieto endosta ja mahdollisesta lapsettomuudesta, niin ajattelin et haluan sit ainakin töitä tehdä lasten kanssa, jos ei omia suoda ja lähdin opiskelemaan luokanopeksi :bookworm:
 
Dansku, oliko sulla pregnyl-käytössä ennen siirtoa? Jos ei niin se on oikea plussa! ONNEA!!!! ! :) CB:n siniväritestit (joihin tulee + merkki jos on raskaana) on vähän epäluotettavia (antaa virheellistä haamua) mutta CB digi ei ole herkkä, joten jos sillä saat plussan niin se on PLUSSA!

Mulla on kaapissa kasa erilaisia testejä :D CB:n digit on oottaneet siellä melkein 2 vuotta, sitten on pc:tä, kiinasta tilattuja (pc:n tyyppinen wondfo-testi), yksi First Response on myös jäljellä...
 
Larissa, tyhmä tyhmä nega :( voimia sinne!!! Ja vielä sakot päälle. :( grr... Oikein perus maanantai, tosin täälläkin on ollut just sellainen päivä...

Diabolicat, eiköhän se suostu juuri siihen aikatauluun mikä teille itselle on hyvä? Luulis ainakin. :)

Nennu, oispa kiinnittymistä! :)

Dansku, toivotaan, että cb pitää paikkaansa. Ei se ainakaan koskaan mulle ole väärää tulosta antanut, vaikka kaikenlaisia hailuroita olen vaikka minkä merkkisillä testeillä saanut. :) ja Larissa tossa hyvin vastaskin faktat jo. :)

Hei tosta lääkekatosta piti kysyä, että voiko sen tehdä netissä, vai vaan paperilla?
 
Murkku, kun sulla tulee lääkekatto täyteen niin kelasta lähettävät automaattisesti paperin mikä pitää täyttää ja lähettää niille lääkekuittien kanssa. En tiedä voiko tehdä netissä.

Mie täällä jo mietiskelen uutta ivf-kierrosta... Noh kunhan verikokeeseen pääsen ke ja saan sen tulokset niin pyydän hoitajaa ottamaan yhteyttä meidän lääkäriin, jotta saadaan hoitosuunnitelma. Uutta matoa koukkuun, ei voi muutakaan! Ja "rohkaisevasti" lääkäri sanoi että eka ivf-kierros on monille "harjoittelukierros", jossa nähdään miten munasarjat reagoi stimulointiin, miten lääkkeet toimii, millainen on munasolujen ja alkioiden laatu, tartteeko jotain muuttaa jne.
 
Larissa, se kirje tuli tänään. Aattelin vaan et olis niin paljon helpompaa tehdä netissä sen täyttäminen. :)
Sä oot Larissa niin ihana ja vahva! Todellankin uutta matoa koukkuun vaan! :) <3 silti hiljaa mielessäni elättelen toiveita verikokeen tuloksesta. :)
 
Takaisin
Top