IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennu, oliko sulla irroituspiikki milloin? Liian aikaisin ei kannata testata, että ei saa väärää positiivista. Ja oliko sulla alkio siirrettäessä 3 vai 5 päiväinen? Jos 3 päiväinen niin se on vasta kiinnittymässä pp 6, eli ei pitäis vielä mitään testissä näkyä. Aikaisintaan pp 8 kai voi tulla haamuplussa, jos silloinkaan. Hcg:ta alkaa erittyä vasta noin pp 8 ja menee muutama päivä ennen kuin se näkyy virtsassa.

Kaneli, hieno tulos :)

Murkku, hyvä että pistäminen onnistui :)

Larissa pp 10 matkalla Tallinnaan :)
 
Nennu, oliko sulla miten iso annos pregnyliä? 10 000 näkyy noin 14 pv testissä, 5000 noin 10. Toki voit testata jos siltä tuntuu, mutta tulos voi olla virheellinen nega tai plussa. Ihan miltä susta itsestä tuntuu :) itse testaan vasta maanantaina pp 12 niin on aika varma tulos jo.
 
Mulla on testipäivä vasta ke 28pv, sain lähetteen verikokeelle myös. Uskaltaiskohan testata jo sillon viikonloppuna..? Kyllä tää tosiaan on yhtä piinailua. Ärsyttää nuo lugetkin jo ihan kiitettävästi, paikat jotenki ärtynyt. En tiä onko niistä vai jatkuvasta rätin pitämisestä vai molemmista.
 
En kyllä yhtään muista. Pitääkin tarkistaa se pregnyl paljonko oli...
Kävin kanta.fi ja oli 5000 :)

Mulle ei sanottu mitään suoraa testipäivää eikä varattu verikoetta O_o
Sanottiin vain että testailee tai odottaa menkkoja.
 
Muokattu viimeksi:
Soitin jo sairaalalle,kuulema kipu Pregnylin jälkeen kuuluun asiaan,mutta jos kipu on niin kova ettei pysty kotona olemaan niin sit päivystykseen. Onneksi särkylääke helpotti jo vähän. Kyllä säikähdin kun niin kovasti sattui :O
 
Hyvä Floral että osasivat päivystyksestä auttaa sua ja että särkylääke autto.

Mulla alko menkat, päivän aikasemmin mitä ajattelin. Harvoin sitä on niistä innoissaan, mutta nyt kyllä oon ku päästään tässä kierrossa tekeen eka pas Huomenna siis laitan kaks laastaria joiden avulla kasvatetaan limakalvo sopivaksi. Tästä se taas lähtee.
 
Ööbs, mähän sanoin, et nyt alkoi kyselyikä. Onko ihan normaalia, että kuudentena Gonal päivänä ja toisena Orgalutroni päivänä tulee kunnon eggwhitet?
 
Junttura mitä laastareita laitat?

Floral2 hyvä että kipulääke auttoi, ilmeisesti nyt tapahtuu jotain pidetään peukkuja että huomenna hyvä saalis ja punktio menisi kivuttomasti kaikin puolin.

Mukava kyllä lukea miten eri lääkkeillä tai samoillakin lääkkeillä mutta eri määrillä/ ottopäivillä mennään. Oppii uutta ja joku päivä voin jopa minä ymmärtää mitä se lääkäri sanoo vastaanotolla. Eikä aina tarvitsisi lukea kanta.fi tekstejä ja googlen kautta suomentaa/ yrittää edes ymmärtää osaa sanomisista. Ja ennen kaikkea osaisi kysyä heti lääkäriltä vastaanotolla oikeita kysymyksiä.
 
Onneksi floral kipulääke auttoi. Mulla kivut yleensä alkanut vasta punktio aamuna. Olisko mahdollista että sulta olis puhjennu jo joku rakkula? Mulla viimeks oli se mahdollisuus kun yks oli jo niin iso.

Murkku normaalia on limat. Ekalla kerralla kanssa paniikissa lääkäriltä kyselin siitä kun pelästyin että nyt ne puhkee ennenaikojaan.

Tää ivf kerta on nyt ollut kyllä niin outo ja erilainen. Juilintaa on huomattavasti enemmän muniksissa. Jo kahden pistopäivän jälkeen tuntu että munasarjat olis turvoksissa ja täynnä tyyppejä. Muutenkin aistit tosi herkät,jopa puregonin pistäminen tuntuu. :bored: Vähän jännittää kun ultrapäivä osui tälle päivälle niin se sit tietysti siirtyi maanantaille. Yleensä jarrupiikki alkanut viidentenä päivänä mutta nyt varmaan alotan sen sitten huomenna. Toivottavasti eivät kasva liian nopeesti nyt sitten.
 
Pisama, toivottavasti lupailee hyvää oireet :) tsemppiö huomiseen ultraan! :)

Mites, testailiko joku tänään? :)
Eikö Larissaa pissitä yhtään? :)
 
Siirisi, Estradot on noiden laastareiden nimi. Pakkausselosteessa luki, että on tarkoitettu vaihdevuosien jälkeisten oireiden lievittämiseen. Se sisältää estrogeeniä. Sanallakaan ei mainittu missään, että käytettäisiin limakalvon kasvattamiseen. Huomenna pitää soitella sitte naistenpolille ja varata ultra varmaan jonnekin kp12 tietämille.

Pisalle toivon sopivan kokosia folleja huomisessa ultrassa nähtäväksi :)

Larissa taisi meinata testata huomenna, vai muistanko oikein? Jänskättää kyllä Larissan puolesta, toivon niin sulle plussaa. Ja tottakai muillekin piinaajille.
 
Murkku, tässä juuri matkataan Tallinnasta bussilla kotiin eli en ole tänään testaamassa ;) ps. ne O-limat on normaalia piikkien aikana, kun follit kasvaa ja tuottaa estrogeenia :)

Junttura, jes! Sullakin alkaa asia edetä :)

Pisamalle onnea ultraan!

Floral, kurjaa että tuli kipuja :( mutta onneksi särkylääke auttoi! Älä muuten ota ipubrofeiinia ennen punktiota, sillä se saattaa lisätä verenvuotoja. Tsempit punktioon!

Mitäs muille kuuluu? Piinalijat, follien kasvattelijat ja muut? :)

Napaa: Ei ole kyllä mitään oloja että huomenna plussaa tulisi. Tuskin tulee kun ei ole ikinä ennenkään tullut, mutta testaan silti.

Larissa pp 11
 
Takaisin
Top