IVF/ICSI kokemuksia

Iso kiitos kaikille! :Heartred Toivotaan todella, että tämä aloitti nyt plussa-aallon täällä ketjussa. :smiley-angelic001

Vaikka ihana asia onkin, tämä laukaisee heti kovat pelot päälle. Viime kerran kkm oli kyllä karu kokemus, joten nyt olen kovin realistisesti liikenteessä. Hommaa varjostaa myös tämä hyperin paheneminen. Pari viimeistä päivää vatsa todella turvonnut, pinkeä ja tosi kipeä. Viime yönäkin heräsin vatsakipuihin. Vaikea sanoa mitkä ovat raskaudesta johtuvia, vai onko raskaus edes oikeassa paikassa ja mitkä taas hyperin villiintymisestä. Oon nyt onneksi Suomessa käymässä, joten soittelen huomenna päivystyksestä vähän ohjeita.

Larissa kyseli oireista. Osa varmasti peittyy tuon hyperin alle, mutta siinä pp6-7 tienoilla oli viiltäviä kipuja vatsassa, ehkä kiinnittymiskipuja, pp10 ja pp11 kylmiä väreitä ja flunssainen olo (oli selkeä myös edellisessä raskaudessa), tänään autoa ajaessa selkeitä pahan olon aaltoja ruokailun jälkeen. Nännit ovat olleet arat heti pistoksista lähtien, joten niissä ei mitään muutosta.

Toivotaan vaan, että olisi oikeassa paikassa ja pysyisi matkassa!
 
Frostinolle onnea ☺
Kaneli: mä oon ollut punktiosta asti (viime ke) todella tuskainen tän mahani kanssa ja tuntuu että pahenee. Perjantain siirto meni siis ok ja ajattelin että kyllä tää tästä. Mutta tänään kävin töissä koittaan(olen keittiössä ja siivouksessa töissä) mutta tein kuolemaa. Vatsa on kun maapallo ja kaikki liikkeet sattuu. Hengästyy helpolla ja on vaikea hengittää. Huomenna ei pysty menee töihin. Pakko koittaa päästä polille näytille. Sitten on viisaampi. Toivottavasti nää olot ei vaikuta negatiivisesti esim kiinnittymiseen näin täällä.
 
Onnea Frostino! Nyt pitää vielä jännittää, että monta vauvaa teille olisikaan tulossa. Muistanko oikein, että 2 alkiota olisi laitettu? :happy:

Kaneli mulla oli samoja oireita.. helpotti kyllä onneksi nopeasti.

Toivonkipinälle toivottelen pikaista voinnin kohentumista!
 
Onnea Frostino! Toivotaan että hyperi helpottaisi pikku hiljaa, raskaushan kuulemma pahentaa sitä. Olitko ollut lääkäriin yhteydessä siitä?
 
Minä kanssa kärsin kovista kivuista ja hengästymisestä kunnes nousi vielä kuumekin. Olen rakennusalalla joten liikun päivän aikana paljon. Pääsin samana päivänä poliklinikalle labrojen kautta, kun soitin sinne. Olin saanut tulehduksen joko puktiossa tai siirrossa. Nyt viikon antobiootti kuurien jälkeen olo on selvästi parempi. Haalea plussakin näkyy vielä olevan kyydissä.
Toivottavasti vahvistuu joskus. Aika kuluu niin hitaasti :D

Kp23, pp8
 
Nennu: toivotaan todella että vahvistuu :excited001

Soitin polille ja käyn labrassa ja meen sitte sinne kuulemaan että onko jotain normi juttua vai mitä. toivottavasti menis ohi vaan levolla. töihin en kyllä kykene :sad001
 
Frostinille onnea ja tarrasukkia.
Toivonkipinä, mulla kans ollut siirrosta asti mahakipuja ja pysty ees kävelemään kun ihan hiipimällä, vatsa on turvoksissa ja ihan pinkeä tosta tissien alapuolelta asti. Aamusin on vähän löysempänä, mut iltapv turpoaa. Saa nähä tuleeko itellekki viel lääkärikeikka. Ei kyl kuumetta oo ollut. Mahtaiskohan työterveys ottaa tulehdusarvon, ettei tarviis lähtee Turkuun ajamaan.
 
Minkki. kannattaa soittaa ja kysyy. ottavat varmasti..ja rasitus nyt ei oo hyväksi muutenkaan, saatikka näin kipeenä. Mä luovutin suosiolla eileisen perusteella, paikallaan olo on ainoa kun ei satu mihinkään, mut heti ku kylkeään kääntää nii kiroo olemassa oloaan :/ Kyllä mä nää kivut kestäisin jos vaan olis raskaana, olis ainakin joku hyvä syy, miksi kärsiä :smiley-ashamed008
 
Toivonkipinä ja Minkki: toivottavasti kivut hellittävät! Uskotaan siihen että näiden kipujen kanssa kärvistely toisi molemmille plussat :Heartred

Frostinolle onnittelut, oikein herkistyin kanssa kuin luin siun viestin :joyful:

Ja Nennulle myöskin varovaiset onnittelut, toivotaan viivan vahvistumista :wink

Larissalle vielä isot tsempit, turhauttava tilanne mutta kyllä teille vielä se plussa saadaan :Heartpink

Hopsan: ärsyttävää kun viikonloput on sotkemassa hoitoja. Pikaista pääsyä & plussaa teille :)

Kaakaolle ja Kanelille plussatuulia, jospa nämä olisivat THE siirrot :Heartpink

Siirisi: luulisin että samat konstit pätevät PASsiin kuin tuoresiirtoonkin eli greippiä ja ananasta nassuun ennen siirtoa ja siirron jälkeen kannattaa pitää jalat lämpöisinä. Meille sairaanhoitaja neuvoi että nyt sitten nautit, saat syödä suklaata ja muita herkkuja ja miehelle sanoi että nyt sitten hänen kuuluu passata ja hoitaa kotityöt ja pitää äiti tyytyväisenä :grin :grin
 
Tuli mieleen että onko teillä käyny miten iso kato hedelmöittyneissä munasoluissa,eli monta hedelmöittynyttä on oikeesti lähteny jakautumaan kunnolla? Pelottaa että noista mun 4:stä kävis viel isokin kato ennen siirtoa
 
Floral, meillä oli 7 munasolua, joista 5 hedelmöittyi ja 4 lopulta jakaantui. Mutta tämä laiha saalis oli kaikki top alkioita. Ei niinkään se määrä, vaan laatu.
Toivottavasti pikkukaverit on sitkeitä! :Heartred
 
Floral Meillä oli 6 munasolua ja kolme oli riittävän kypsiä icsiin. Kaikki hedelmöittyivät. Yksi siirrettiin ja kaksi jäi vielä viljelyyn. Toivottavasti päätyivät blastoina pakkaseen. Siirrosta yli viikko ja vieläkään kukaan ei ole minulle ilmottanut miten niille kahdelle kävi. :shifty:
 
Floral, meillä tuli 10 munasolua, josta 6 hedelmöittyi ja kaikki jatkoivat 8 soluisiksi (kolmepäiväsiksi alkioiksi). Kaksi siirrettiin ja neljä meni pakkaseen.

Uskon vahvasti, että teidän neljällä solulla päästään siirtoon! :happy:

Tosiaan Auringonkukka, kaksi siirrettiin, joten ollaan jännän äärellä, onko mukana yksi vai kaksi. :nailbiting: Koita soitella blastojen kohtaloa.
 
Floral, me saatiin vain 4 munasolua, niistä 3 hedelmöittyi, kaikki meni pakkaseen ja kaikki selvisivät sulatuksesta, yksi 8-soluinen ykkösluokan alkio siirrettiin ja 2 kpl 2-luokan alkiota jäi labraan josko kehittyisivät blastoiksi, mutta eivät kehittyneet. Nyt on siis pakkanen tyhjä ja to saadaan lopullinen tuomio kyydissä olevan siirron kohtalosta kun käyn verikokeessa.

Auringonkukka, mua ohjeistettiin soittamaan itse ivf-labraan että miten alkioille kävi (pääsivätkö pakkaseen).

Vahvistumista toivon kaikkien plussille/haamuille! :Heartred

Tsempit kaikille hyperin oireista kärsiville! Varmasti aivan perseestä :sad001

Napaa: Plääh, töihin pitäisi lähteä vapaiden jälkeen mutta ei paljoa kiinnosta... Ei kiinnostaisi jatkaa tukilääkitystäkään enää, mutta ei sitä varmaan uskalla lopettaa ennen lopullista nega-tuomiota. Eilinen meni alamaissa ja itkua tihrustaen, niin sitä vain oli ehtinyt toivoa nostattaa vaikka yritin olla realisti... :/

Larissa pp 13
 
Terkkuja sairaalasta. Tätä mä vähän pelkäsin. Tääl sitä nyt maataan ainakin huomiseen, ehkä kauemminkin, hyperin takia nestettä ja napapiikkejä, niistä on tää vuorokausi tehty..
 
Takaisin
Top