IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ninukki sun oireet kuulostaa lupaavilta. Toivottavasti kaikki ei johtuisikasn lugeista! :wink

Sagi tosi ikäviä uutisia. Koititko yhtään googlettaa aihetta? Yritä ensi viikolla vielä saada yhteyttä biologiin ja kysyä hänen mielipidettään? Ja tosiaan nyt yrität keskittyä kyytiläiseen ja murehtia mahdollisimman vähän muusta.

Kanelilla ja toivonkipinallä hienoja uutisia! :happy:

Mulla ei oo oikein mitään oireita.. liekkö hyvä vai huono? :eek:

Auringonkukka pp 4
 
Mitkä olot teillä on ollu ennen punktioo? Itellä aamusta asti jopa kävelyn aiheuttama tärinä vähän sattuu ja on tosi turvonnu olo. Tänään piikitän viel gonalin+orgalutranin ja huomenna illalla pregnyl. Punktio ma aamulla mut mietin et mikä olo vkloppuna kun mut niin turvotus..
 
Junttura, toivottavasti täti pian tulee ja passiin pääsette pian! :)

Miuku, tervetuloa! :)

Frostino, mukavaa ettei siellä enää kipuja ainakaan oo, nyt sais vaan raskausolot tulla sinne! :)

Kaneli, mahtava saalis! Ei siinä vissiin oikein auta kuin kestää se kipu... :( mitä sitä ei oman pikkuisen eteen teksisi... :) tsemppiä maanantaille!
Saatteko viikonloppuna väliaikatietoja?

Toivonkipinä, tsemppiä piinailuun! :) <3

Larissa, sä oot kyllä niin ihana! Olisin ihan pulassa ilman sua! Nytkin sait mut heti rauhoittumaan kommentillasi, heti lakkasin murehtimasta, et eteneekö kaikki ihan normaalisti. :) kiitos sulle! <3

Sagi, ihanaa, että pikkuinen on matkassa! Mutta siis musta se biologi on vähän omituinen, kun tuollaisia kirjoittelee ilman perusteita :)

Ninukki, oikein hyvältä kuulostaa! :)
Ihanaa et siellä kans on toinen himotestaaja, tänään ihan vahingossa tarttui taas paketti r-testejä kaupasta mukaan. En tie siis miten ne silleen mun kärryyn hyppäs :D

Floral, aika aikaisin sulla noi tuntemukset on. Tai siis enhän mä tiiä, mut et jos vielä pari päivää sun tarttee ootella punktioon ja nyt jo kävely sattuu, niin... Lepoa vaan koko viikonloppu. <3

On: vasemmalla puolella muniksissa nippailua ollu koko päivän tänään. Harmittaa ettei ultraaja tajunnut laskea follien määrää, kertoi vaan isoimman molemmilta puolilta. Huomenna alkaa sitten se orgalutranin (vai mikä se oli) piikitys. Ultraava lääkäri sanoi, että hän aloittaisi vasta sunnuntaina sen piikityksen, mutta kuuntele tätä omaa lääkäriä. Nyt tarttis sit keskiviikkoon asti jaksaa odottaa et tietää mikä on tilanne...

Muurahainen kp 6
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. , verikoe 21./22.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6, 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9, tuoresiirto 12.9, r-testi 23.9
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77 Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8, tuoresiirto 17.8
Floral2 lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio vk 38-39, ultra 21.9
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9, tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9
Sagi 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9, tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8, 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_ pitkä kaava, punktio 12.9, 10 solua
kaneli87 IVF lyhyt kaava, punktio 16.9
nennu90 Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Ihana lukea teidän kuulumisia! :joyful:


Floral: Toivottavasti ois toi tukusa olo hyvä merkki, jos vaikka paljon soluja sulla kyydissä! Ite oon miettiny, et aikamoinen tungos voi olla, jos tulee paljon soluja.. jos se yhden follikkelin halkaisija on sen 2cm, ni sehän on kuin viinirypäle! Semmoset tertut molemmin puolin, ni ei ihme, että tuntuu. Nyt vaan iisisti viikonloppu! :Heartpink

Millaiset tilantet teillä muilla on tän ohella? Ootteko työelämässä/opiskeletteko? Mä olin vuosia töissä edellisessä ammatissani, joka liittyy läheisesti lapsiin ja raskauksiin. Se tuntui tosi rankalta oman tilanteen vuoksi, muutenkin täysin väärä alavalinta mulle. Sit puhkes paha työuupumus lapsettomuuden surun lisäksi ja jäin pois töistä. Vuosia olin sietänyt edellistä työtä ja voinut huonosti, odottaen aina vaan sitä äitiyslomaa.
Viimein päätin, että vaihdan alaa, koska jos ei kerran lapsia tule, ni on hyvä työn olla miellyttävää. Nyt aloitin reilun kolmen vuoden opinnot täysin uudelle alalle ja tuntuu onnelliselta. Mietittiin miehen kanssa pitkään, että mitä tehdään nyt hoitojen kanssa, kun opinnot mulla on kesken. Tultiin siihen tulokseen, että ei näitä asioita voi kukaan suunnitella liian tarkasti, eikä kannatakaan. Jokin pieni ääni sanoi, että opiskele ensin, mut sit toinen ääni sanoo, että jos odottaa vielä vuosia, niin voi olla myöhäistä.
Kyllä ne asiat saa järjesteltyä, eikä oltais ensimmäinen pariskunta, jotka saa pienokaisen opiskelujen aikana. Molemmat ollaan kolmissa kymmenissä nyt jo kuitenkin ja mulla yksi tutkinto jo suoritettuna. Opintoja voi sit jatkaa, kun lapsi olis isompi..

Onko muita, joilla opinnot/alanvaihto menossa hoitojen aikana?

Miten paljon asioita tähän liittyykään! o_O
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5. Siirto 25.5. Testi 6.6. Kotitesti negatiivinen. 3.IVF elo/syyskuu
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. , verikoe 21./22.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio vk 38-39, ultra 21.9.
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, IVF lyhyt kaava, punktio 16.9.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
 
Muokattu viimeksi:
Auringonkukka, kiitos vinkistä! Soitan maanantaina polille ja yritän saada biologin langan päähän.

Muurahainen, oon ihan samaa mieltä! Jos tommosia papereihin kirjoittelee, niin pitäis kyllä pikkusen perustella ja selventää asiaa. Nää on muutenkin raskaita ja herkkiä asioita, niin ei saisi tuolla tavalla lisätä epävarmuutta. Eihän nyt kukaan voi jättää huomioimatta tommosta kommenttia.

Yritän nyt jotenkin saada positiivista fiilistä siitä, että pikkuinen kuitenkin on matkassa :shy:
 
Murkku tuossa vaiheessa ei sillä follien määrällä ole niin väliä kun kasvavat vielä monta päivää. Lähinnä katsotaan kehittyykö ne ollenkaan. Mä ultrassa näen itsekin ruudulle ja lääkäri yleensä sanoo ääneen isoimpien koot mutta loput näen aina paperista jonka saan mukaan. Siihen kirjataan aina jatko lääkkeiden suhteen. Seuraava ultra kertoo jo enemmän ja tosiaan punktiossa selvii vasta lopullinen saalis.

Ei kannata vielä siis huolestua niinku Larissa jo sanoikin. Hyvä vaan että ei kasva liian nopeesti saattaa laatu kärsiä ja hyperin riski kasvaa.

Täällä nyt kolmas piikkipäivä menossa ja ekaa kertaa tuntuu että oireina olis päänsärkyä,tai sit johtuu hartijajumeista.
 
Mun päivitys jostain syystä hävinnyt ja vanha tilalla. Kokeillaas uudelleen.
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Puregon piikitys alkoi 14.9.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. , verikoe 21./22.9.
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS loka/marraskuu?
Ninukki 2.ivf 2.pas 12.9., testi 26.9.
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI punktio vk 38-39, ultra 21.9.
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio vk 36
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, IVF lyhyt kaava, punktio 16.9.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., pakkasessa 3, plussaa odotellaan.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8[/QUOTE]
 
Muokattu viimeksi:
Kovasti on tullut viestejä päivän aikana. En ole ehtinyt mitään koko päivänä kirjoitteleen kun oli ensimmäinen päivä vähään aikaan kun tuntui siltä että pystyy lähteen kauppaan.

Sagi olen samaa mieltä kuin muutkin että ihme kommentteja ja kannattaa soitella ja vaatia jotain selitystä. Ei tommosta voi sanoa ja jättää asiaa siihen. Nih.

Siellä minä sitten olen lyllertänyt turvonneen vatsani ja arkojen munasarjojen kanssa kaupasta toiseen ja etsinyt pojalle lenkkareita. Turvotus vähän huolettaa että miksi niin kovasti paisun aina iltapäivisin. Niin kovin kipeä en enää ole. Uskon että antibiootit puree kyllä.
Ma oli siirto eli nyt on pp4 ja kp 19.
Lugesteronia menee päivässä 3x200.
Olikohan niistä tämä iltapäivä pömpötys?
 
Pisama, meillä ei siis hoitava lääkäri ei ultrannut ja se olis halunnut tietää määrän (kävin lähempänä ultrassa missä meidän lapsi tehdään). No mutta keskiviikkona olen viisaampi. Hoitava lääkäri määräs noi lääkkeet kuitenkin. :) tsemppiä sinne, toivottavasti pääsärky helpottaa...

Nennu, ihanaa että siellä hieman oli helpottaa ja kauppaankin pääsit :)

On: odottelen tässä, että mies herää ihan varuiksi jos en itse orgalutrania saakkaan nahasta läpi. :)

Muurahainen kp 7
 
Hienoa Kaneli , hyvä tulos. Toivotaan että kaikki säilyvät hyvänä siirtoon saakka.

Tosi outo kommentti ammattiihmiseltä sanoa että kirjoitettu näin mutta ei selvitä asiaa. Ja muutenkin kun tietää ettei näitä rakkuloita kivuttomasti kasvateta jos ollenkaan, tosi tunteetonta. Mä soittaisin ja vaatisin selvitystä samantien enkä esim.seuraavalla käynnillä.

Nennu mä ainakin turpoon näistä lääkkeistä iltapäivisin/iltaisin. Nilkat paksuina ja sormet paksuja pötköjä. Ja väsyttää ja mielialat vaihtelee.
Ja nää luget lisää liman eritystä. Ihan kamalaa kun kokoajan saa pyyhkiä paljon limaa pois ja vaipat housuissa mennä. Mutta mitäpä sitä en tekisi jos saataisiin raskaus aikaiseksi.
 
Kaneli, aivan mahtavaa! Nyt vaan tsemppiä pikkuisille palleroille! :)

Siirisii, mä olen jo varautunut kauhealla varastolla siteitä ja pikkuhousunsuojia loppukierron lugeja ajatellen. :D Tsemppiä sinne!

Nennu, sunnuntainako meinasit testata? :)

On: orgalutranin sain helposti laitettua, yhtä helposti meni, kuin gonalikin. Tietenkin joutui napakammin laittamaan kun on paksumpi neula. :) enemmän aamun fiiliksistä löytyy mun blogista. Veikkaan että kun työssäni olen joutunut eri paksuisia piikkejä ihmisiin laittamaan, sen takia mun on helpompi laittaa noi kuin muilla. Hetken punotti ja kuumotti pistoskohta, nyt sitä ei edes näe. :)
 
Takaisin
Top