IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toivonkipinä, oot saanu loistavia uutisia! Ihana juttu, että noin moni hedelmöittynyt :smiley-bounce013

Floral2, mä sain kans saikkua siirtopäivään asti eli yhteensä 6 päivää.
 
Hoitaja soitti just polilta ja ilmoitti, että mun siirtopäivä on aikaistettu huomiselle! Hoitaja ei tiennyt syytä, kun kysyin. Nyt mua pelottaa, että on kato käynyt munasoluissa eivätkä uskalla odottaa viikonlopun yli ettei käy niin, ettei maanantaina enää ole mitään siirrettävää...!!!! :sad001
 
Terveiset Espanjan lämmöstä. Viikko täällä makoiltu lämmössä ja yritetty relata ihan kaikesta.
Maanantaina oli uä ja mun toive että perjantaina pakkasesta siirto. Jos limikset hyvät ja muutenkin paikat valmiina.

Onnea ja tarrasukkia kaikille piinapäiväläisille ja tietenkin siirtoa odotteleville pilleristeille/piikittelijöille.
Ihana kyllä lukea näitä samassa vaiheessa olevien juttuja, vertaistuki on todella tärkeää. Vaikka kuinka yrittää olla stressaamatta niin kokoajanhan tää aihe on mielessä.
Mä en jostain syystä pääse koneelle päivittää listaustani mutta jospa ensi viikolla yritän taas kun olen käynyt kuulemassa lääkäriltä nuotit tähän kiertoon/siirtoon.
 
Floral, mä sain salkkua kolme päivää, mut käytin vain kaksi. Se oli palkatonta, joten kun olo oli melko ok, päätin mennä töihin.

Hienoja punktiosaaliita teillä! Tsemppiä siirtoihin! Varmasti nyt on paljon tulijoita plussajunan kyytiin!!

Tuli muuten hassu tunne eilen lääkärissä, kun jotenkin tää aika on mennyt ensimmäisestä suunnittelukäynnistä niin nopeasti ja nyt jo nähtiin meidän pallero. Vaikka toisaalta välillä on tuntunut, että aika vaan matelee... Nyt kun tiedän mitä tiedän näistä hoidoista, harmittaa, ettei aloitettu jo vuosia sitten, kun huomattiin, ettei tämä meidän lastenhankinta suju kuin Strömössä. Mut eihän sille enää mitään voi.
 
Mä sain saikkua kaksi päivää. Oli tosiaan palkatonta, niin en olis enempää halunnut ollakaan. Punktiota seuraavana päivänä olisin ollut fyysisesti ihan työkuntoinen, mutta hyvää teki lepuuttaa mieltä vielä päivä kotosalla :)

Sagi toivottavasti kutsuivat sinut ihan muusta syystä, kuin että pelkäsivät ettei siirrettävää ole enää maanantaina. Tsemppiä!
 
Kysymys, kuinka monentena päivänä gonal piikityksen aloituksesta sinä olet munasarjoissa jotain tuntemuksia tuntenut?

Pelottaa ettei mitään tapahdu, kun ei tunnu mitään... No huomenna on ultra. :)
 
Heippa kaikille! Uusi jäsen esittäytyy ja hyppää mukaan. :p

Olen käynyt täällä vuoden päivät lueskelemassa satunnaisesti, mutta nyt päätin rekisteröityä. Alla pieni referaatti meidän taipaleesta ja tulevasta, lisäksi tarkemmin tuolla allekirjoitustekstissä asiaa. :grin

Meillä on alkamassa tähän kiertoon meidän toinen ICSI-hoito. Ens lauantaina alkais sumuttelut ja punktio nyt arvioituna viikolle 42.

Meidän eka hoito oli keväällä lyhyellä kaavalla, siitä tuli vain kaksi solua, joista ihme kyllä molemat hedelmöittyivät! Toinen siirrettiin, josta alkoi mun elämäni eka, kauan odotettu raskaus. Ehdittiin jo kertoa lähimmille ystäville ja vanhemmille, että meille tulee vauva vuoden vaihteessa. Veronpalautusrahoilla saataisiin ostettua vauvalle kunnon vaunut ja tarvikkeita, luin kirjoja kantoliinoista ja hyvästä syntymästä..
Ekassa ultrassa alkiolla sykki sydän, mutta seuravaan hengenvetoon lääkäri ilmoitti pelkäävänsä, ettei kaikki ole hyvin. Kontrolliultrassa myöhemmin selvisi, että lääkäri oli ollut oikeassa, kasvu oli pysähtynyt ja sikiö menehtynyt.:sorry: Kotona seuraavana päivänä Cytotec-tyhjennys, mun pieni synnytys.:crybaby2

Jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa ja päästiin suunnittelemaan uutta hoitoa. Tällä kertaa kokeilaan isompaa Conal-F -annosta ja pitkää kaavaa, jos tulis enemmän soluja. AMH-arvo mulla ihan kunnossa, et sinänsä kummallista, kun niin pieni vaste lääkkeille. Olo on paljon rauhallisempi nyt, ekaa hoitoa jännitti kauheasti, siihen kiteytyi monen vuoden odotus ja kaikki alkaneiden menkkojen pettymykset. :rolleyes: Punktiotakin jännitin, mut se onneks meni tosi kivuttomasti ja nopeasti. (Johtuen ehkä toisaalta pienestä saaliista?)

Nyt uuteen hoitoon levollisin mielin. En oikein tiedä, mitä odottaa, tai mitä uskaltaa odottaa.
Ihanaa, kun saa täällä teidän kanssa elää näitä vaiheitaan! :Heartbigred

Muoks: Miten pääsee listalle mukaan?
 
Muokattu viimeksi:
Mitenkähän nuo sairaslomat kun eikös se pitäisi olla palkallista kun on lääkärin todistus? Toki lääkärikäynnit on omaa aikaa ja ite kuukausipalkkalaisena korvaan tunnit mut jos et oo työkuntoinen ja lekurin todistus niin meneekö oikeesti palkattomana...varmaan riippuu TES:stäkin
 
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Miuku :)
Tämä on kyllä todella terapeuttinen ryhmä! Ihana päästä keskustelemaan sellaisten ihmisten kanssa jotka ymmärtävät mitä käyt lävitse.


Muurahainen en muista päiviä mutta kyllä siinä useampi meni. Aiemmin alkoi mielialan vaihtelut ja turvotus kuin että munasarjoissa olisi tuntunut mitään :)
 
Muokattu viimeksi:
Miuku, tervetuloa mukaan! Pahoittelut km mutta parempaa onnea uuteen yritykseen <3 listalle pääsee mukaan kun kopio listan ja lisää itsensä siihen ;)

Floral, hedelmöityshoitojen sairaslomat ei lain mukaan ole palkallisia, valitettavasti :/ mun työnantaja ei varmaan tarkistanut lääkärintodistuksen koodia ja siksi sain palkallisena.

Murkku, mulla meni useita päiviä ennen kuin alkoi tuntumaan pientä nipistelyä munasarjoissa. Älä ole huolissasi! Jos vaste ei ole riittävä/follien kasvu tarpeeksi nopea niin annosta lisätään. Ootan innolla sun kuulumisia ultrasta :)
 
Kiitos lämpimästä vastaanotosta! :joyful: Olin jonkin aikaa facen puolella parissa ryhmissä, mutta se vertaistuki ei oikein tuntunut mulle parhaalta. Tääl on ihanempi lukea juttuja, foorumi on selkeä ja eri aiheita näppärästi haettavissa.

Floral: Noissa sairauspoissaolon palkoissa on tosiaan niin, että hedelmöityshoitojen sairauspoissaoloista ei tarvitse maksaa palkkaa. Jotkin lääkärit laittaa sl-todistukseen tosin ympäripyöreän koodin, esim. "lantion alueen kipu" tms. yleismaallista, jolloin palkan saa. :smug: Eri juttu sitten, miten palkkureissa tarkastavat noita koodeja.

Muurahainen: Mulla oli kanssa ekan hoidon aikana niin, ettei tuntunut pistokset juuri missään! :eek: Olin varautunu siihen, et muutun raivokkaaksi tai yliherkäksi, mut olo tuntui vaan kuplivan onnelliselta! Vasta muutamaa päivää ennen punktiota alkoi tuntua pinkeyttä. Voin vaan kuvitella, miten pinkeää on olla ison munasolumäärän kanssa, kun mä pinkeilin jo niilä mun kahdella munasolulla. :wideyed: Folleja oli toki 6, joista punktoitiin 4 ja kahdessa solu. Toivon sulle kovasti hyviä uutisia sinne ultraan!!
 
Tervetuloa Miuku. Aika kurja tarina teilläkin taustalla, toivottavasti parempi onni tällä kertaa.

Murkku mulla ei ole kummallakaan kerralla muniksissa pahemmin tuntunut mitään, pientä nippailua silloin tällöin. Kivut ja tuskanen olo tullut vasta punktio aamuna. Ja kyllä siellä kasvua silti aina on tapahtunut. Olikos sulla huomenna se ultra?

Muoks. Lukihan se tuolla sun vieatissä jo :oops:
 
Floral, jos saikku on hedelmöityshoitoon liittyvällä koodilla, se on palkatonta, mutta esim mulle on kirjoitettu vatsakipuna, niin oon saanu palkallisena :)
 
Minä oon kyllä lueskellut kaikki viestit, mutta jotenkin aika ei riitä kommentoimiseen.

Miukulle tervetuloa! Pahoittelut menetyksestänne.

Larissalle kiitos tuosta linkistä. Tosta on hyvä kattoo mitä millonkii tapahtuu.

Tsemppiä piinailijoille. Iso peukku tähän kohtaan.

Minulle lääkäri laittoi jonkun alavatsakipukoodin niin sain sairaspäivärahan. Meillä oli mies viemässä minua silloin punktioon ja hänkin sai saikkulapun, ku en voinu ajaa autoa punktio jälkeen. Mies ei tietenkään saanu rahaa, mutta sille pomo töissä sano siitä lapsettomuushoitokoodista, et "on vissii odotettavissa isyyslomaa tossa ens vuonna." No eipä hää ajatellu että mahdollista on ettei hoidot edes onnistu. Jos ei oo kohdannut itse lapsettomuutta omakohtaisesti tai lähipiirissä, niin on varmaan aika vaikee ajatella sitä asiaa tällaisten lapsettomuushoidoissa olevien näkökulmasta.
 
Miuku tervetuloa! ja samoin kaikille muillekin uusille, joita onkin aika liuta.

Larissan testiä odotan innolla, samoin Murkun huomista ultratulosta. Teidän kanssa kirjoiteltu muissakin ketjuissa niin ootte tuttuja ja teidän asiat jää parhaiten mieleen :)

Oon pysytelly vähän taustalla ku ei oo hoidot käynnissä tällä hetkellä... Tänään kp28 ja menkkoja odottelen ehkä ens maanantaiksi sen jälkeen päästään mekin jatkamaan hoitoja. PAS tulossa ja limakalvo kasvatellaan lääkkeillä. Aktivoidun siis ensi viikolla ja luen paremmin ajatuksella viestejä läpi.
 
Takaisin
Top