IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Murkku, tietty ne kannattaa käyttää pois :) kiitos tsempistä <3 ei ole edelleenkään ollut mitään oloja, ei mitään pientäkään vaikka luulin että lääkkeistäkin tulis jotain. yleensä jo pienestä annoksesta lugeja on kaikki mahdolliset olot :D mutta näillä mennään, saa nähdä kuinka käy :)

Nennu, voi ei :( toivottavasti lääke auttaisi pian! Itse sain punktion jälkeen antibioottia suoneen endon takia
 
Lääkäri ei osannut sanoa onko tulehdus tullut punktiossa vai siirrossa joka tehtiin maanantaina.
En taida uskaltaa toivoa plussaa tästä istutuksesta.
Pakkaseen saatiin kolme kaveria onneksi kuitenkin.
 
Voi, nennu pikaista paranemista ja toivotaan nyt kuitenkin että plussa tulee! Ymmärrän kyllä nuo tuntemukset, mulla on sellainen fiilis, että mietin jo seuraavia siirtoja. Samassa kun kuulin ettei kaveri ollut jatkanut sulatuksen jälkeen yhtään jakautumista, niin tuli ihan sama fiilis kuin siirtoon ei oltaisi päästy ollenkaan.

Ihania uutisia Aawa! :Heartred

Sagi, hyvä saalis, Onnea!

Kaikille paljon tsemppiä, missä vaiheessa kukin onkaan. Nyt taitaa olla piinapäiviä viettäviä poikkeuksellisen paljon! Pahoittelut, että välillä jää monen asiat kommentoimatta, mutta keskustelu käy niin vilkkaana, että tämmönen täti tippuu välillä kyydistä :joyful:

Muuten, muut zumenonin ja/tai lugesteronin käyttäjät; vaivaako ummetus? Mulla on aivan järkky ummetus, vaikka jokapäiväiseen ruokavalioon sisältyy runsaasti kasviksia, marjoja, juon paljon vettä jne. niin eipä tuo suoli toimi. Maha turpoaa päivä päivältä lisää. Aattelin hakea luumuja, jos nekään ei tehoa niin multa loppuu kyllä nämä omat konstit!
 
Siirto ohi ja illalla aloitan Lugesteronin 100mg 3kpl. Nyt jotenkin alamaha kipeä ja vihloo, onkohan normaalia? Ja testi päivään asti on noi luget eli 28 pv. Oli saatu pakkasen 6kpl, et kuulema pariin kertaan voi riittää. Olikin tosi positiivinen lääkäri..
Voi Nennu, koitahan parantua pian.
 
Lääkäreissä on niin paljon eroja. Meillä on muuten ollut todella mukavat lääkärit mutta yksi jolla kerran käytiin, oli todella elämäänsä kyllästynyt. Miehen tarvitsis mennä yhteen operaatioon mikä voisi parantaa hedelmällisyyttä, johon tämä lääkäri totesi että kannattaako kun siinä voi mennä kolme vuotta että vaikuttaa! Meinasin ärsyyntyä samantien. Kolme vuotta on meille lyhyt aika ja toivomme kuitenkin että saamme vielä useamman lapsen.
Eli jos on mahdollisuus että se auttaa niin se kokeillaan.

Pientä vuodatusta ;)
 
Paljon onnea matkaan teillekkin Minkki! Ja kuusi on hieno määrä pakkasessa! Olipa omituinen kommentti lääkäriltä :eek: ja Nennu, samoin teille erikoista kommentointia. Meillä on ollut sikäli onni matkassa tähän saakka, että pelkkää hyvää sanottavaa on kaikista lääkäreistä ja hoitajista joita on vastaan tullut.
 
Voe voe kun on kova viestitahti. En kyl muista nyt yhtään mitä kukakin kommentoinu.

Nennulle nyt ainakin tsempit,toivottavasti ei mitään vakavaa,eikä vaikuttais siirtoon.

Monella tosiaan jännät päivät menossa ja paljon siirtoja tehty. Me tullaan Murkun kanssa kovaa perässä ja plussataan sit heti teidän perään. :)
Täällä tuikattu nyt eka puregon ja munafarmin kasvatus alkaa.
 
Larissan, Ninukin, Frostinon, Auringonkukan, Nennun, Helmilotan ja Minkin testauksia jännäten! Oliko joku vielä kellä siirto tehty? Hei teitähän on palijon ja kohta vielä enempi! :) Ja Nennulle voimia toipumiseen, on varmasti epätoivonen olo samoin ku Helmilotalla! Antibiootit Nennu varmasti vaikuttaa nopeasti ja muistat nyt levätä! Nii ja mukava että on huuruneniä :)

Nii ja Helmilotta ei tullu mulle ummetusta vaan päin vastoin, käytössä oli lutinus.

Hienoa Sagi! Toipumisia punktiosta ja onnea siirtoon!

Aawa oon nii onnellinen teidän puolesta, aivan ihania uutisia <3
 
Sagi: Hyvä saalis sullakin :)

Aawa: :love017


Täälläkin punktio takana..oon kyl ollu tosi kipeenä maanantai-illan jälkeen kun pistin irrotuksen. Tänään 1,5h automatka mennen tullen oli yhtä helvettiä. oon nukkunut koko päivän...ei se punktio ollu kamala, mutta koko alakropan alue on huutanut hoosiannaa..jospa huomenna alkais helpottaan. Aamulla lupasivat soitella, miten kävi. 11 rakkulaa tyhjennettiin ja ainakin 8 solua saatiin, kai se on ihan hyvä. Perjantai sitten siirtoon.
 
Onko teillä tullut mitään sivuoireita Orgalutranista? Ite oon nyt 3 iltana pistäny ja mielialat vaihdellu tosi paljon,eilen itkin koko päivän ja tämäkin aamu alko samalla tavalla,kauheet ahistukset joka asiasta :/
 
Matkalla työreissuun... Pari päivää varmaan menee etten ehdi teidän kuulumisia lukea, mutta tsemppiä kaikille piinailijoille, punktioihin ja siirtoihin. Kyllä on pakko tähän porukkaan nyt muutama plussa saada!!

Eilen kävin ultrassa, 2 follia kasvamassa, toinen jo 19 mm ja ovisplussa tulossa varmasti tänään, aivan viittävaille plussa oli jo aamuyön testi ennen lentokentälle lähtöä. Nyt pitäisi saada täältä reissun päältä soiteltua siirtoaika maanantaille.
 
Aawa, aivan kertakaikkisen ihania uutisia!!! :love017

Toivonkipinä, mulla oli ihan sama eli irrotuspiikin jälkeen kivut lisääntyi huimasti. Itse pelkäsin jo, että jotain on vialla, mutta onneksi ei ollut.

Floral2, en tiedä, johtuiko mulla Orgalutranista vai ei, mutta mielialat heitteli tosi paljon ja olin välillä tosi ahdistunut ja itkuinen.

Pääsin eilen punktion jälkeen kotiin jo aamupäivällä ja ehdin jo ajatella, että hyvinhän tästä selvittiin, kunnes oksentaminen alkoi iltapäivällä. Mikään ei pysynyt sisällä ja oksensin tosi rajusti iltaan asti. Yö meni onneksi nukkuessa. Nyt jännitän täällä, että pysyykö aamupala sisällä :confused:
 
Tässä kun lukee teidän punktion jälkeisiä juttuja, alkaa jo vähän miettimään väkisinkin mitähän sitä itselle sitten tulee... Ehkä se saikku tosiaan tulee tarpeeseen...

Tsemppiä sinne ihan jokaiselle omiin vaiheisiinsa! <3 voi kumpa nyt alkaisi plussia urakalla tänne satelemaan! <3

Muurahainen kp 5, yk 32
 
Voi kun teillä on ollut kurjia olotiloja punktion jälkeen (ja ennen sitä) :( parantumisia kaikille!

Murkku, turha sitä on etukäteen pelätä, riittää että on tietoinen että mikä olotila voi olla ja alkaa juomaan enemmän nesteitä jo ennen punktiota. Mulla tyhjennettiin 7 follia ja fyysisesti olisin ollut kykenevä menemään töihin vaikka samana päivänä. Mutta jos folleja on lähempänä 20 niin olo on varmaan toinen!
 
Huomenta. Alkaa olot helpottamaan jo, vaikka paikat on kyllä tosi arat vieläkin..mutta mutta, klinikalta soiteltiin äsken. kahdeksasta saadiusta soluista 4:lle oli tehty ivf ja 4:lle icsi, ivf soluista 3 hedelmöittyi ja icsi soluista kaikki 4 :gen014 Huomenna päästään siis siirtoon ja kuullaan enemmän ja saadaanko pakkaseen jotain :)

Sagille paranemisia, mulla myös hieman pahaaoloa eilen..
 
Ultrassa taas käyty,ja nyt sovittiin punktio maanantaille :) epätasaisesti oli follit kasvaneet,oli 2kpl jopa 20mm ja pienimmät vasta 13mm. Yhteensä kuitenkin n.15kpl kuulema mitkä ehtii kasvaa sopiviksi. Nyt ei saa kuulema juosta,hyppiä,nostella painavia tms ennen punktioo
 
Punktion jälkeen kannattaa ottaa pari päivää ihan rauhassa. Onhan se kuitenkin lääkkeellinen operaatio. On ainakin hyvä syy vähän lomailla sohvatyynyjen välissä ;)

Tänään olo on jo parempi. Antibiootit toimii mukavasti. Aamupalaksi oli Gonapeptyl 0,1mg, 1g panadolia, maitohappobakteeri, 500mg Kefexiniä, Metronidazol 500mg, Lugesteron 200mg ja pari omaan perussairauteen kuuluvaa tabua.
On lääkitty olo jälleen...

Kovasti jännittää viikonloppu ja ekat tikkuilut.

Onnea isoihin folleihin likat!

Toivotaan myös paljon plussia ;)


Siirto 12.9., kp 18, plussaa odotellaan.
 
Minkä verran teillä on ollu saikkua punktion jälkeen? Lääkäri puhui että ainakin punktiopv,ja pitäs vähän töissäkin etukäteen laittaa kalenteriin jos oon enemmän poissa....
 
Mulla on ollut molemmilla kerroilla siirtopäivä vielä saikkua, eli ekalla kerralla neljä päivää (siirto 3vrk alkio) ja toisella kuusi (5vrk alkio)

Muok. Eli punktiosta siirtoon noin suomeks :D
 
Takaisin
Top