IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännä miten eri ohjeita annetaan siirron jälkeiseen elämään :O

Minkki, missä olette hoidoissa?

Dansku, mulla on 200mg luget 3 kertaa päivässä ja pas oli luomu kiertoon. Soittele huomenna polille!
 
Kiva Dansku että pas onnistui, olen iloinen puolestasi! Onnea kovasti matkaan! Ja edelleen voimia teidän koko perheelle jaksaa surutyön ja sen eri vaiheiden läpi!

Onnea myös Ninukki, Nennu ja miten Auringonkukalla on menny? Eiköhän täsä kohta ala plussa-lista kasvamaan. Toivon sydämestäni että te kaikki onnistutte!

Punktiossa oli käyny minkki hyvällä menestyksellä, hienoa! Oysissakaan ei tullu mitään saunakieltoja yms.. Ja olojen mukaan liikunnat ja petipuuhat.

Ompas ikävästi Frostinolla, pikaista toipumista!

Munafarmin kasvattajillaki hyviä uutisia! Tsemiä kovasti loppusuoralle Sagi, Kaneli ja kaikki muuki!

Muurahainen ihan mahtavaa että hoidot aloitettiin samantien, jee! Sullekki tsemiä piikityksiin!

Larissalla tosiaan kiinnittyminen käsillä, onko ollu tuntemuksia?
 
Onnea matkaan siirretylle alkioille, ja hyvää kehitystä sinne labrahommiin!!

Dansku, mulla on ollut 100mg aamuin illoin luonnonkierron PASissa. Kannattaa reseptiä kysellä apteekkiin ..

Ollaan nyt vähän yllättyneitä, meitä kun alunperin peloteltiin, että lahjamunasoluvauvat ei välttämättä kasva, tulee huono istukka. No, täällä
ollaan 2 viikkoa kasvussa edellä, ja kolmen viikon päästä kasvukontrolli :)
Katjusha rv 30+4
 
Kaikilla tais olla tälle päivälle pelkkiä hyviä uutisia (paitsi se yksi kameran välähdys)! Loistavaa! :happy:

Meillä kuudesta munasolusta kolme oli ollu riittävän kypsiä icsiin ja kaikki kolme olivat onneksi hedelmöittyneet. Yksi hyvä 8 soluinen alkio on kyydissä :Heartred ja kahta muuta yritetään kasvattaa blastoksi ja pakastaa sitten. Kuulemma kuulen vasta kun soittelen r-testin tulosta, että päätyikö pakkaseen mitään. En ymmärrä miksi pitää odottaa niin pitkään o_O

Onko tää nyt sitten pp 3 jos perjantaina oli punktio?
 
Hienoja uutisia täällä! Kyllähän tässä jo tilastojenkin mukaan plussalistan pitäisi pidentyä.

Onpa tosiaan erikoista, miten erilaisia ohjeita on annettu. Meillä ei varsinaisesti kielletty mitään, vaan omien olojen mukaan liikuntaa yms. Eipä siinä oikein punktion jälkeen varmaan 1,5 viikkoon hirveästi kärsinyt mitään tekemään.

Korjatkaa, jos oon väärässä, mut eikös pp lasketa siirrosta eikä punktiosta? Vai muistanko ihan väärin...
 
Juu pp lasketaan siirrosta. Eli jos tänään oli siirto niin huomenna on pp 1 :) riippuu toki alkion iästä että mikä pp on testipäivä. Onko teille muille muuten laitettu lähete verikokeeseen?

Auringonkukka, itse ainakin sain soittaa labraan että kasvoivatko solut blastoiksi ja pääsevätkö pakkaseen.

Joo itse en ole kyllä elämääni rajoittanut juuri mitenkään siirron jälkeen. Rajua punttitreenin en ole nyt tehnyt ja kahvia olen juonut vähemmän, mutta olen saunonut, lenkkeillyt jne. Kyllä se alkio kiinnittyy jos on kiinnittääkseen.

Pakko on kohta plussia sadella tähän ketjuun! :)

Tipu, ei ole kyllä mitään tuntemuksia ollut, edes lugeista+zumenonista. Saa nähdä kuinka käy.

Katjusha, siellähän porskutellaan hyvin! <3
 
Muokattu viimeksi:
Ja taas foorumilla tapahtuu niin ettei perässä pysy :woot: nyt on kyllä niin monella tää homma käynnissä, että pakko on plussanneiden lista kasvaa lähitulevaisuudessa. Kaikille siirrossa olleille paljon tarrasukkia matkaan!

Uusille tervetuloa joukkoon! :)

Oonkohan mä vähän omituinen, mutta mun mielestä Orgalutran oli helpompi pistää kuin Puregon :wideyed: tänään tuikkasin Pregnylin ja tosiaan keskiviikko aamuna klo 8.30 polille punktioon, jaiks!!!!!
 
Musta tuntuu et oon vieläkin ihan pihalla noista lääkkeistä, mut eiköhän ne tämän kierron aikana avaudu mulle. Nyt siis ite oon hommannut jo Gonalin ja sen orgalutronin. Meillä oli muuten aivan ihana lääkäri, tuntuu että ollaan nyt niin hyvissä käsissä! :)

Niin monella tapahtuu tosiaan täällä, et Larissa kun tosta aloittaa ton plussaamisen, niin me muut sitten seurataan perässä. :) vai testaako täällä joku jo aiemmin? :)
 
Yritän täällä jotenkin pysyä kärryillä... viiveellä vähän kommentteja.

Danskulle sympatiahalaukset! Voi kamala mikä tilanne veljelläsi. Varmaan myös oman raskautumisen suhteen nyt melko ristiriitainen tunnelma... Jaksamista teidän perheelle!

Mulle ei tullut ei tuore- eikä pakastesiirron jälkeen mitään muita ohjeita, kuin että vain panadolia saa ottaa kipuun. Toki punktion jälkeen vielä neuvottiin ottamaan rauhallisesti, mutta ei kukaan mitään sauna- tai seksikieltoja antanut. Mulla ollut tukilääkkeenä Lutinus (100 mg muistaakseni) x 3/vrk siirtopäivän illasta alkaen.

Mahtavaa, kun täällä on niin monet "tositoimissa"! Tsemppiä kaikille joka vaiheeseen! Kyllä kohta plussia satelee... :nailbiting:

Mahtavaa murkku että pääsitte heti aloittamaan hoidot! Mitäs noissa viivyttelemään :)

Larissa lopettaa nyt sen ihmisten hämmentämisen ja lakkaa vaihtamista profiilikuvaa, vaikka mainioita kyllä ovat nuo sinun kuvat :wideyed: Pidän täällä kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä teidän Tyypille!

Niin ja on ollut puhetta siitä missä kukakin hoidoissa, niin me OYS:ssa. Ja huomenna meneekin tämän kierron viimeinen letro, keskiviikkona ultraan.
 
Mulla luki ohjeissa sellaisista, mutta en saanut. Tosin en oo kyllä ennenkään käyttänyt niitä kun inskaa itelleni aikoinaan pistin. Pohdin vaan että vähentäiskö se pistoskohdan punaisuutta?

Miten te muut olette ultrat hoitanut, kun väkisinkin ne työajalle sattuu? Nyt tää kyselyikä sitten alkoi. :D
 
Muurahainen, mä en saanu mitään pyyhkeitä ja polilla hoitajakin sanoi, että tää on vähän sama kuin insuliinia pistäis eli ei tartte puhdistaa ihoa.

Mä olen todella huono valehtelemaan ja keksimään selityksiä poissaoloille. Kun keväällä sain keskenmenon, niin kerroin ihan reilusti esimiehelle, mitä on tapahtunut ja olin pari viikkoa saikulla. Sen jälkeen esimies halusi jutella mun kanssa fiiliksistä yms. ja kävi ilmi, että hän on itsekin ollut hoidoissa ja molemmat lapset ovat saaneet alkunsa sitä kautta. Nytkin olen hänelle ihan suoraan sanonut aina poissaolon syyn, kun olen käynyt ultrassa jne. Sen kylläkin päätin, että jos teen positiivisen raskaustestin, niin sitä en kerro. Yritän päästä ainakin viikolle 12 ennen kuin tarvitsisi sitä uutista ääneen sanoa.

Oon nukkunut nyt jo pari yötä aika huonosti, kun punktio jännittää niin kovasti. Minkälaisia fyysisiä tuntemuksia muilla on ollut pistosten aikana / ennen punktiota? Itselläni on nyt ihan selvästi kivut lisääntyneet varsinkin vasemmalla puolella alavatsalla. Kipu ei ole jatkuvaa, mutta aina välillä vihloo kovastikin.
 
Minä olen myös kertonut ihan rehellisesti missä käyn työpäivän aikana. Hyvin on otettu huomioon eikä kukaan ole napissut tms.

Se punktio ei ollut niin paha kuin olin odottanut. Olin mukavassa lääkepöllyssäkin :D Tokihan se tunnahti aina kun lääkäri pisti neulan uuteen paikkaan mut kipulääkkeet auttoivat ainakin minulla. Minä toivuin nopeasti siitä. Punktio päivä meni nukkuessa mutta seuraavana päivänä pystyin jo liikuskelemaan ja oleen suht normaalisti. Tosin varoin nostelemasta mitään painavia enkä suotta rasittanut liikaa
Omien olojen mukaan kun menee ;)
 
Mulla on ruvennut pieniä vihlovia kipuja tulemaan munasarjojen seuduille. Tänään illalla viimeinen gonal-f, huomenna aamulla viimeinen orgalutran, ja illalla pregnyl.

Sanoi eilen hoitaja puhelimessa, että nyt ei saa enää juosta, ei saa nostella painavia, ei saa tehdä paljon kiertoliikkeitä. Ja tätä mun työ on aikalailla. Niin käski menemään oman kunnon mukaan. Jos alkaa yhtään pahemmin kipeytyä, niin pitää hakee saikkua. Jännä, kun en ajatellut aiemmin, että onhan tässäkin omat riskit, kun rakkuloita kasvatellaan.
 
Kerroin tänään töissä pomolle, että mulle tehdään pieni toimenpide ja saatan joutua saikulle muutamaksi päiväksi. Perjantain ultran takia käytän sisäänkertyneitä tunteja hyväkseni, silloin joudun lähtemään varttia aiemmin, että kerkeen ultraan ajamaan. :)
 
Takaisin
Top