IVF/ICSI kokemuksia

MiisaS yksi normaali kierto tulee olla välissä ennen seuraavaa stimulaatiota. Näin mulla oli ainakin. 2. icsiä takana. Se siis fyysisellä puolella kriteerinä. Julkisesta en tiedä jos siellä vaikuttaa vielä sen lisäksi jotkin jonot.
 
Tervetuloa uudet tänne!

Täällä pettymys jo kirvelee. :sorry: Virallinen testipäivä on kyllä vasta ensi viikon alussa, mutta nyt testit puhtaita negoja, eikä mitään erilaistakaan tunnu tapahtuvan mahassa. Verinäyte vielä tulossa, mutta pelkään ettei alkio kiinnittynyt. :sad010Kaikki alkaisi alusta..

Kunpa ihme tapahtuisi ja plussa tulisi sittenkin! Koska teillä muilla on näkynyt plussa siirron jälkeen?
 
Tervetuloa uudet tänne!

Täällä pettymys jo kirvelee. :sorry: Virallinen testipäivä on kyllä vasta ensi viikon alussa, mutta nyt testit puhtaita negoja, eikä mitään erilaistakaan tunnu tapahtuvan mahassa. Verinäyte vielä tulossa, mutta pelkään ettei alkio kiinnittynyt. :sad010Kaikki alkaisi alusta..

Kunpa ihme tapahtuisi ja plussa tulisi sittenkin! Koska teillä muilla on näkynyt plussa siirron jälkeen?

Toivotaan parasta! Selailin varsin viestejä taaksepäin niin mulla alkoi viimeksi tulla haamua 10-herkkään testiin viikko siirron jälkeen. Alkio oli 3-päiväinen. Ja oksensin jo kuudentena päivänä siirrosta.
 
Mun liuskatestit on 25-herkkyyttä. Ja oon testannut illalla vain muutamien tuntien pidätyksen jälkeen, eli vielä on pientä toivoa. Mies on ihana positiivinen ja uskoo hyvää lopputulokseen, mä oon jo ihan maani myynyt. :sorry: Huonovointisuutta on, mutta ei tunnu raskauspahoinvoinnilta.
 
Ei päästy PASsiin tässä kuussa, ei tullut ovulaatiota eikä ultrassa näkynyt johtofollikkeliakaan. No, ehkä joulukuussa vielä voisi natsata, tai sit jopa ihan luomuna!
Lääkäri sanoi että "tiedän että haluaisit mennä" mutta itse sanoin että en todellakaan halua turhaan lähteä Tampereelle tuhlaamaan arvokkaita alkioita turhaan. Sehän olis ihan pölijää. Vaikka sen suhteen on toki oikeassa että toivoisi että aika kuluisi ehkä vähän nopeammin tässä odotellessa. :)

Meillä on pakkasessa 2, ilmeisesti siis sellaista blastokysti-alkiota, kun ovat 5 päiväisiä. Eka IVF takana ja tuoresiirrosta tuli nega.

Meillä julkisella on tuoresiirron jälkeen ollu yks välikierto ennen ku on tehty pas tai uus stimulaatio. Kroppa saa hetken levätä on kai se syy.. pas sitte vaikka joka kiertoon sen ekan välikierron jälkeen jos ei mitään hidasteita tuu matkalle
 
Meillä julkisella on tuoresiirron jälkeen ollu yks välikierto ennen ku on tehty pas tai uus stimulaatio. Kroppa saa hetken levätä on kai se syy.. pas sitte vaikka joka kiertoon sen ekan välikierron jälkeen jos ei mitään hidasteita tuu matkalle


Mulla on endometrioosi niin mikään odottelu ei ole kovin hyvästä ellei ole pakko.
 
Pikku hiljaa alkaa täällä meilläkin seuraavat hoidot. Olen lukenut palstaa ja kaikkien vaiheita, mutta omalla kohdalla on ollut odottelua elokuusta saakka ja olen koittanut huonolla menestyksellä olla ajattelematta omaa tilannetta. Ensi viikolla mittailaan uudestaan ferritiinit (elokuussa oli 5, joka on voinut vaikuttaa kesän passeihin.) Olen syönyt rautaa siitä lähtien. Ensi viikolla myös käynti lääkärillä ja uuden ivf:n suunnittelu. Tällä hetkellä ollut oman kierron alasajoa ensin synarela nenäsuihkeella ja sen jälkeen procren depot piikillä. Ne aiheuttaa ennenaikaisia menopaussi oireita ja tilaa - mutta minkäänlaisia oireita ei ole ollut joten siitä kiitollinen ja muillekin tiedoksi että sekin on mahdollista jos sattuu eteen. Syy lääkitykseen on endometrioosin kuivattelu. Toivon että ivf tehtäisiin vielä tänä vuonna mutta voi myös olla että lääkäri haluaa jatkaa kuivattelua ja aloittaa vasta tammikuussa.

Kiva että syksyn aikana täällä ollut monta plussaajaa! Paljon onnea teille.

Negoille ja km saanneille pahoittelut ja kaikille paljon tsemppiä.
 
Ootteko kukaan käyttäny noita raskauskeijun one step-testejä? Antavat melko räikeän viivanpaikan, ni harmittaa kun tilasin niitä pussillisen :dead:
 
Ootteko kukaan käyttäny noita raskauskeijun one step-testejä? Antavat melko räikeän viivanpaikan, ni harmittaa kun tilasin niitä pussillisen :dead:

Mulla tuli kanssa viime kierrossa viivanpaikkaa ja varsinkin kuivuessa näky ihan selvästi..mutta tässä kierrossa missä raskauduin niin se viivan kohta jotenkin "turpos" enemmän koholle.. et oli selkeesti erilainen kun viivanpaikka kierto..mut ei meinannu vahvistua sitten millään niin vaihdoin sit rfsuhun pc one steppeihin..
 
Benelobe, Blanca, Anselmiina_ ja Rosmariininkukka, miten menee? :nailbiting: Panikoin täällä taas tuttuun tapaani. Toissapäivänä oli mahassa kovia vihlaisuja. Ihan aavistuksen etonut, mutta oonkin syönyt reilummin, kun pelottaa (ja samalla tietenkin toivoo), että tää on viimeinen kerta kuukausiin, kun mikään menee alas. :hungover:

Edit: liitänpä kuvan vielä testistä, kun on niin törkeä viivanpaikka. En osta näitä tikkuja enää...
 

Liitteet

  • IMG_20191117_085705.jpg
    IMG_20191117_085705.jpg
    7.1 KB · Katsottu: 268
Pp9 alko jo vuoto menkkavuotoa niukempi, mutta jatkunut vaan ja pientä hyytymää seassa. Joten kyllä tässä on ehtinyt taas henkisesti käymään niin pohjalla ja miettimään syntyjä syviä. Ja vituttaa tieten syödä noita Teroluteja, kun joutuu ihan turhaan heräämään aamuisinkin ottamaan sitä, kun 19pv saa vasta testin tehdä. Mutta eikai se auta, kun toivoa että ovuloisi ilman tukilääkkeitä mahdollisimman pian seuraavissa kierroissa jotta päästäis pas:n. Oon saanut kahden vuoden aikana yhden ovis plussan, mutta joku kierto kokeillaan kuulema nyt ilman lääkkeitä. Huolettaa eniten tuo endo, joka on todettu vasta keväällä lapsettomuustutkimusten yhteydessä. Sitä ei 3/18 km yhteydessä ainakaan vielä ollut ja nyt keväällä toisessa munasarjassa oli jo 35mm endometriooma, joten lähipiirin rankan endotaustan takia toivoisi ettei pitkiä taukoja tule ilman lääkityksiä.
 
Benelobe, Blanca, Anselmiina_ ja Rosmariininkukka, miten menee? :nailbiting: Panikoin täällä taas tuttuun tapaani. Toissapäivänä oli mahassa kovia vihlaisuja. Ihan aavistuksen etonut, mutta oonkin syönyt reilummin, kun pelottaa (ja samalla tietenkin toivoo), että tää on viimeinen kerta kuukausiin, kun mikään menee alas. :hungover:

Edit: liitänpä kuvan vielä testistä, kun on niin törkeä viivanpaikka. En osta näitä tikkuja enää...
Just kirjoitin tonne ivf/icsi raskautuneitten ketjuun noista one stepeistä että ne on niin huonoja etten suosittele etenkään kenellekään hoidoissa oleville. One step onnistui näyttämään plussan vasta kun Digi näytti 2-3.

Mutta siis Henna mulla ton näköinen viivanpaikka one stepissä oli plussa toisella testillä :nailbiting::)
 
Benelobe mulla oli viimeksi vuotoa varmaan noista samoista päivistä asti, eikä se loppunut vasta kuin rv 14.

Beebi voi hitsi, miks menin ostaan näitä :sad001 Käytän nämä ajankuluksi pois ja ostan tarvittaessa, jonkun paremman testin...
 
Täällä pp4 ja tuntemuksina lähinnä rinnoissa vihlaisuja ja menkkamaista oloa. Väsyttää myös enemmän..näitä pidän hyvänä asiana tässä vaiheessa. Koitan kuitenkin olla hirveesti ajattelematta mitään koska tiedän kuinka kroppa voi huijata sua ihan 6-0.
Pelottaa myös tehdä testi sitten kun aika on. Koska tässä siirrossa niin paljon pelissä. Myöskin taloudellisesti. Viimeinen alkio.

Benelopelle Tsemppiä.! Toivoa vielä kyllä vähän on. Vuotoa voi tulla vaikka jotain siellä tapahtuisikin.

Mikä pp sulla olikaan Henna?
 
Tietääkö kukaan millaisia jonoja Helsingissä julkiselle puolelle on IVF hoitoon? Meillä nyt 8kk keskonen kehitysikä 5kk IVF tuoresiirto poika.Pakkaseen ei jäänyt mitään :sad001 nyt mietitään puolison kanssa, että milloin jatketaan yrittämistä. Tätä päätöstä varjostaa miehen armeijaan lähtö ja ainakin pitäisi pahimmassa tapauksessa varautua 1v pojan kanssa arkena yksin oleiluun ja tämä armeija case ei yksinään varjosta asiaa keskosuus ja pahat komplikaatiot minulla myös tekee vaikeaa päätökselle.
 
Minulla esikoisen ja toisen lapsen väliin jäi 3,5 vuotta ikäeroa. Minusta tuo on tosi hyvä, koska toisen lapsen syntyessä esikoinen osaa jo syödä, pukea, käydä potalla, käydä suihkussa, kiivetä portaat (jne) itse, joten elämä on helpompaa näin.

Teiltä ei häviä oikeus lapsettomuushoitoihin, vaikka pitäisitte vuosien taukoakin, paitsi jos sinulla tulee 40 ikävuoden raja vastaan, mutta muistaakseni olet vielä nuorikin, joten ei tuonkaan pitäisi olla ongelma vielä pitkään aikaan.

Vähän tuo armeija-aikakin taitaa olla haastavaa... jos joudut sairaalaan lepoon, onko teillä joku sukulainen, joka voisi hoitaa esikoista silloin, vai olisiko miehen pakko sitten keskeyttää varusmiespalvelu?
 
Onko teillä tullut synarelasta oireita? Jos on, niin millaisia? Alkoiko ne heti vai pidemmän ajan kuluessa?

Täällä siis vihdoin päästy aloittamaan :smiley-bounce013

Miulla viikon käytön jälkeen alkanu kuumat aallot. Ei niin pahat ku edellisillä kerroilla, mut ei kivaa kuitenkaan. Tällä kertaa uutena on joku nuhan tapainen. Alkaa muutama minuutti sumujen jälkeen ja kestää vartista pariin tuntiin. Ensin menee nenä totaalisen tukkoon ja sit käy aivastuttaa älyttömästi. Hetki tästä ni on vuoroin tukossa ja vuoroin vuotaa ku vesiputous. Luulisin kuitenki et ehtii ihan hyvin imeytyy ennen ku nää oireet alkaa.

Miulla nää oireet edellisillä kerroilla hävis heti ku pistokset alko ja synarela puolittu.
 
Takaisin
Top