IVF/ICSI kokemuksia

Mä testasin tuosta tuoresiirrosta pp 12 eli kolme päivää ennen virallista testipäivää. Halusin venyttää sen niin pitkälle, että saan kerralla oikean tuloksen... Yllättävän rauhallisesti otin tuloksen vastaan, vaikka tietysti harmitti... Isänpäivänä testaamisesta on tietysti vähän erilaiset tunnelataukset :dance008 Siirrettiinkö teille kolmepäiväinen alkio?

No niin määkin ajattelin, että sillon dpo 13 pitäis jo näkyä, vaikka ei virallinen testipäivä ookkaan. Edelleenkään ei oo kyllä yhtään sellainen olo, että raskaana olis, vaikka kaikki edellytykset sille tässä kierrossa oli. Limakalvo oli kuulemma kaunis ja 12 mm paksu ja alkio selvisi hyvin sulatuksesta ja oli aamupäivän aika na jo jatkanut jakautumista. Kolmepäiväinen siirrettiin.
 
Mullakin on kyllä käynyt mielessä tuo, että ei oo ihan reilua, kun toiset pyöräyttelee tuosta vain vauvoja ilman mitään kustannuksia. Ja me kärsitään kaikki toimenpiteet ja pumpataan itsemme täyteen lääkkeitä ja kaiken lisäksi vielä maksetaan siitä ilman varmuutta siitä, että sen lapsen edes joskus sais.

Ja on kyllä huvittavaa keskustella näistä hoidoista jonkun asioista tietämättömän kanssa. Vaikka tuntuu nämä asiat joskus itsellekin ihan uskomattomilta, että mitä kaikkea sitä lääketieteen avulla pystyy tutkimaan ja saavuttamaan. Oli vähän absurdi tunne passissa, kun siitä ultraruudulta oikeasti näki, kuinka se alkio ruiskautettiin matkaan.
 
Tiettekö mua alko yhtäkkiä ärsyttämään se asia että joillekin tämä lapsensaanti on ilmaista! Ei tartte pennin jeniä laittaa siihen että tulee raskaaksi. Jotenkin epistä. Itelle tämä on niin jotenkin normaalia et koko ajan hoitojen aikana setelit viuhuu että ihan havahduin siihen et niin... Kaikilla se ei ole niin.
Toiseksi onko teillä tullut sellasta oloa että puhutte asiasta tosi normaalisti ja luontevasti ja sillä mentaliteetilla että tää tyyliin opetetaan yläasteen terveystiedossa...
Kunnes huomaatte kuulijan ilmeen ja tajuutte että se ei tajunnu yhtään mitään.

Voi kyllä. Jotenkin sitä näissä hoidoissa hämärtyy sellainen tavallisuuden raja, eikä aina oikein hoksaa, että ei nää jutut oo suinkaan kaikille arkipäiväistä tietoa.

Täällä on käyty ylimääräisessä ultrassa. Lauantain pienen vuodon jälkeen ei ole tapahtunut mitään, ja aloin jo miettiä, että oliko se parin teelusikallisen vuoto sittenkin mun kuukautiset. Ei ollut, ei. Limakalvo edelleen paksu eli kyllä ne kuukautiset tulossa on, mutta milloin kuka tietää... (tiistaina tehty raskaustesti oli puhdas nega eli mistään viime hetken yllätysraskaudesta ei ole kyse) Luovuttajalla kaikki hyvin ja punktio ensi viikolla eli siirto menee PAS:ksi.
 
Pakko tulla vielä päivittämään kuulumiset:

Pp6 sain PASin jälkeen ekan haamuplussan :joyful: Sen jälkeen oon tehny jo kolme positiivista testiä. Tää on ihan todellista! Nyt varhaisraskauden ultra ja neuvola varattuna. :king

Paljon onnea ja jaksamista hoitoihin! Vaikka vauva on tietysti pääasia, niin kyllä ihan vähän juhlin myös sitä, että hullu lääkerumba päättyy joskus. Enää en uusiin hoitoihin lähde.
 
On tämä kyllä erikoista koko touhu :wideyed: Välillä lohdutan itseäni sillä, että yhden kierroksen hoito vastaa parin kuukauden päivähoitomaksuja :grin:grin Tämä ei tosin pidä paikkaansa niillä, jotka ovat yksityisellä...
 
Mitä Soolomamikolle kuuluu? Onko uä aika sovittu vai seurataanko vielä verikokein? Tsemppiä tähän odotteluun!

Tuosta testaamisesta, niin omalle kohdalle on paras että testaan vasta sillon testipäivänä kun olen menossa verikokeeseen. Usein en ole malttanut ja sitten on harmittanut kun ei siihen aiempaan tulokseen kuitenkaan voi luottaa ihan sataprosenttisesti. Ja sit vaan asiat pyörii turhaan mielessä ja on ihan sekasin.

Tiettekö mua alko yhtäkkiä ärsyttämään se asia että joillekin tämä lapsensaanti on ilmaista! Ei tartte pennin jeniä laittaa siihen että tulee raskaaksi. Jotenkin epistä. Itelle tämä on niin jotenkin normaalia et koko ajan hoitojen aikana setelit viuhuu että ihan havahduin siihen et niin... Kaikilla se ei ole niin.
Toiseksi onko teillä tullut sellasta oloa että puhutte asiasta tosi normaalisti ja luontevasti ja sillä mentaliteetilla että tää tyyliin opetetaan yläasteen terveystiedossa...
Kunnes huomaatte kuulijan ilmeen ja tajuutte että se ei tajunnu yhtään mitään.

Kiitos, Ihan hyvää kuuluu :) Lopettelin tällä viikolla pikku hiljaa lugesteronin ja olo vähän helpottui, mutta pum taas voidaan ihan yhtä pahoin kun ennen sen lopettamista. Maanantaina on ultra ja tarkastetaan että kyytiläinen on vielä kyydissä ja oikeassa paikassa. Jännittää ihan hirveesti, mutta luojan kiitos on isänpäivä niin viikonloppuna on hauskaa tekemistä.
 
Onnea plussasta Musmus!

Täällä ei edelleenkään minkäänlaisia raskauteen viittaavia tuntemuksia ja alkaa oleen jo aika luovuttanut olo. Nyt siis pp9 ja dpo 12. Tänään myös valkovuodon seassa hitunen rusehtavaa. :sorry: Tuskin mitään kiinnittymisvuotoakaan enää tässä vaiheessa, kun maanantaina pitäis alkaa menkat.. Tosin en tiedä, että pitääkö tuo Terolut menkat poissa testipäivään asti, kun en oo ennen sitä käyttänyt.

Ja tympäsee, että tuskin tämän vuoden puolella ehditään enää uuteen ivf:ään, kun joulu tulee sotkemaan aukioloaikoja. Aika syvissä vesissä mennään, kun oli niin paljon toivoa ladannut tähän passiin.
 
Littlemermaid toivotaan et kaikki olisi kuitenkin hyvin. Eihän sitä vielä tiedä.... Nyt voisi sanoa että fiftyfifty tilanne. Mulla on onnistuneessakin raskaudessa tullut vuotoa.
Mulla lääkäri halusi vielä ferritiiniarvon ennen seuraavaa passia. Ihan vaan varmuudeksi ettei se ole liian matala. Vaikuttaa onnistumiseen. Kuulemma pitäisi olla yli 13. Mut eiköhän sen muutenkin pitäisi yli sen olla... No mut hyvä että tsekataan. Se kun voi olla matala vaikka hb hyvä. Onko muilla otettu hoitojen aikana sitä?
 
PicsArt_11-09-07.38.04.jpg
Uskomatonta.. Aamun masistelun jälkeen päätin tehdä jo testin, että saa heittää lopullisesti kirveen kaivoon. Ekan minuutin aikana testiin ilmesty haamu! :nailbiting: Oon käyny varmaan kymmenen kertaa tuijottamassa tuota testiä ja varmistamassa, että kuvittelenko vain. Ei vaan voi uskoa todeksi. Näköjään oireettomuuskin voi tuoda hyvän tuloksen. Voi kun tämä nyt vain pysyisi matkassa tiputtelu sta huolimatta. Kiitos tsempeistä Blanca. :Heartred

Tuosta ferritiinistä, meidän lääkäri oli sitä mieltä, että raskautta yrittävällä olisi hyvä olla yli 50 arvo. Mun arvo oli kesällä 25 ja rautakuurille jouduin.
 
Jeeee littlemermaid !! Selvä plussa!

Kuulinkohan sitten väärin tuon arvon. Itsekin sitä hämmästelin. Saan ma tulokset niin katsotaan joudunko mäkin rautakuurille.
 
Blanca: joskus ferritiinin alaviitearvoksi katsotaan 10... Itsellä oli 17 ja tämä lääkäri ei ollut siitä ollenkaan huolissaan...
 
Onnea littlemermaid!

Mitä rautaa käytit? Tai jos joku muu käyttää niin mitä?
Mä yritän välillä syödä kausittain, mutta nykyään tuntuu ette pysty. Maha menee heti ihan sekaisin. Ja siis tosi pahasti sekaisin.

Mä syön Maltoferiä, se on kuulemma kaikista hellin vatsalle. Itsellä se on nostanut myös ferritiiniä, oli tammikuussa 16, kesäkuussa 35..
 
Kiitos onnitteluista! :Heartred Ei ihan meinaa vieläkään uskoa tätä. Tänä aamuna tehtiin miehen kanssa vielä digi ja kumpikin huuli pyöreänä ihmeteltiin tulosta. Näköjään ei tarvita kuin se yksi alkio, ja silti voi tärppi tulla. :)

Mulla oli Ferrodan rautavalmiste. Vähän meni vatsa kovalle, mutta muuten toimi ihan hyvin. Ja siinä oli c-vitamiini samassa, joka tehostaa imeytymistä.
 
Onnea plussasta littlemermaid ja muut!

Täälläkin on nyt yksi piinailija. :nailbiting: Muutama päivä sitten siirrettiin hieno blastokysta, ainoa joka saatiin. Mitään oloja ei ole ollut, niitähän tulee tarkkailtua. Asia on koko ajan taka-alalla mielessä, olenkohan raskaana? :smiley-angelic001 Koskahan uskailtaisi testata? Toivon ihan hirveästi että onnistuu, enkä osaa kuvitella miltä tuntuisi testata nega... Sitten koko rumba alusta ja ikääkin alkaa jo olla. Toivottavasti pieni on tarranut kiinni! 

Onnea muillekin piinailijoille, plussanneille ja hoidoissa oleville! Tää palsta antaa lohtua, en olekaan ainoa, vaan samanlaisia fiiliksiä muillakin. Mieletöntä myllerrystä kaikki välillä. Pidetään peukkuja, että saadaan vauvat syliin! ❤️
 
Moikka taas pitkästä aikaa. Meillä alko kolmas ja viiminen icsi julkisella puolella näin 7kk:n odottelyn jälkeen. Kevään viimisen negan tuoneen passin jälkeen oon pitäny liki täydellisen tauon kaikesta hoitoihin liittyvästä, mut nyt kun perjantaina alko sumuttelut niin päätin aktivoitua:)

Paljon on uusia tullut mukaan ja ikävän monta vanhaa tuttua vielä sitä suurinta onnea odottamassa:sad001
Onneksi on myös niitä onnistumisia tullut loppukevään ja kesän aikana. Täysin en oo vielä kartalla kaikkien tilanteists, kun on liki 600 viestiä vielä lukematta, mut luen kyllä nekin kunhan ehdin. Oli vaan pakko tulla jättämään merkki tässä välissä:grin

Sumuttelut tosiaan alko perjantaina ja pistokset alkaa ihan vähän aiempia kertoja myöhemmin eli 27 päivä. Luulisin johtuvan siitä, ettei itsenäisyyspäivä ja sitä seuraava viikonloppu tee tepposia. Vk 50 pitäis sitte olla punktio.
Eli juuri ja juuri tän vuoden puolella sitte toivottavasti sais nähdä ne kaks viivaa testissä:joyful:

Odottelu hoitojen välissä oli alussa ja lopussa täyttä tuskaa.. ruuhkaa, naikkarin pitkä kesäsulku, ruuhkaa.. ruuhkaa piti olla tähänkin kiertoon, mut viime hetkillä viime tiistaina tulikin soittoa et alotetaan kuitenkin tästä kierrosta. Hyvä niin koska kaks seuraavaa ois ollu mahottomia joulun sulun takia, joten odottelua ois kestäny tammikuun kiertoon asti.

Tauko teki kyllä hyvää, mut ei sen noin pitkään ois silti tarvinnu kestää:wacky:

Sorry maratonviestistä:hilarious:
 
Toivotan täältä valtavasti onnea ja jaksamista jokaiselle kaikenlaisiin tilanteisiin :Heartred

Mä jään seurailee taustalle kun omassa tilanteessa ei tapahdu mitään pariin kuukauteen, toinen ivf alkaa arviolta helmikuussa. Sillä välin etsitään sisäistä zeniä, fiksaillaan elintapoja ja koitetaan olla kiitollisia siitä mitä jo on. Käydään purkamassa pahaa oloa psykologilla ja koitetaan pitää mielessä että elämä jatkuu, päättyi tämä tarina miten tahansa. Amen:smiley-angelic001
 
Toivotaan hyviä tuloksia tästä hoidosta.
Meillä on alkamassa myös.
Viikon päästä aloitan Sumut. Mullakin kyllä sanottiin että alustava punktio olisi myös vko 50!

Ihan mahollista et punktio osuis samalle viikolle. Miulla alkaa pistelyt siis liki viikon myöhemmin ku kahella edellisellä kerralla eli 27.11 kai ihan vaan siks ettei tuo itsenäisyyspäivä ja sen jälkeinen viikonloppu aiheuta harmia. Tähdätään siihen et heti ma 9.12 ois punktio, mut miulla tuli pari ylimäärästä pistospäivää molemmissa aiemmissa hoidoissa, niin voi olla et ei ihan tuolloin vielä onnistu.

Milloin siulla pitäis pistosten alkaa?
 
Takaisin
Top