IVF/ICSI kokemuksia

Kaikki lääkkeet kannattaa tilata ja varata apteekkiin hyvissä ajoin, ei ole mitään takuuta, että apteekissa olisi niitä varastossa tai että lääke liikkuisi varastolta apteekkiin edes parissa päivässä. Minä jahtasin IVF-piikkejä ympäri pääkaupunkiseutua, kun Elonvalle sanoivat monessa paikassa eioota ja Ovitrelle ei tullut toimipisteestä toiseen edes kahdessa päivässä.
 
Minulla oli lyhyt kaava, joten ei varmaan kaikilta osin ole samanlainen (korjatkaa muut jos sanon väärin), mutta minulla siis noita muita piikkejä tarvittiin vasta viikon kuluttua Elonvan piikittämisestä, koska Elonva vaikuttaa viikon. Eli ensihätään riittää pelkkä Elonvan varaus, muut ehtii tilaamaan vasta Elonvan piikittämisen jälkeenkin.

Koska Elonva vaikuttaa viikon, on sillä myös kova hinta (500 € ilman kelakorvauksia, korvausten kanssa toki halvempi), ja siksi sitä ei välttämättä ole apteekeissa vaan apteekit tilaavat sen varastolta tarpeen mukaan.
 
Mitä tarkoittaa D5? Mulla siis lukee paperissa "Pakkasessa alkioita yhteensä: 2 (D5) tarkoittaako se viisipäiväistä? :confused005:confused004
 
Täällä onkin joskus ollut puhetta, mut yleensä niissä apteekeissa, mitkä on lapsettomuushoitopaikkojen lähellä, on parhaiten lääkevalikoimaa. Et kantsii niistä aloittaa kysely, toki muihinkin saa tilaamalla, mut kuten Suski75 sanoi, viiveitä saannissa voi olla. :)
 
Piinapäivät ovat nimensä veroisia. Mä en ymmärrä, miten uskallan tehdä testin.... Vaikka olenkin aika varma, ettei tästä mitään tullut, voin kuitenkin olla väärässä. Toisaalta tällainen haaveilu on kivempaa kuin totuuden selvittäminen :bored:
 
Piinapäivät ovat nimensä veroisia. Mä en ymmärrä, miten uskallan tehdä testin.... Vaikka olenkin aika varma, ettei tästä mitään tullut, voin kuitenkin olla väärässä. Toisaalta tällainen haaveilu on kivempaa kuin totuuden selvittäminen :bored:

Ja kaiken huippu on ettei se piina siihen plus testiin lopu :bag: joten nautit nyt "koko rahan edestä" ja testaat sitten virallisena päivänä:woot: mä niin nostan hattua kun ihmiset pystyy olemaan testaamatta:gen053 en sitten tiedä kumpi on tuskallisempi piina odottaa loppuun asti ja testata vai testa ennen aikoja ja vahtia mahdollisen viivan vahvistumista jos se sen tekee tai ei tee:confused004 mut mä luulen et ihmisellä on aina semmonen hytinä" sisällä asiasta kun se tekee testin ajoissa..
 
Toivotaan soolomamiko että kyse olisi vain myöhäinen kiinnittyminen. Tiedän kuinka piinaavaa on olla nyt tossa tilanteessa kun ei tiedä onko kaikki okei. Toivon että kaikki on hyvin.
Onko sulla vuotoa? Mulla oli kahdesti alhainen hcg ja molemmilla kerroilla myös vuotoa vähän. Ne eivät päättyneet hyvin, mutta oli kuitenkin positiivista että jotain yritti tapahtua. Se antaa aina toivoa tulevaan.
Huomenta :) Ei mulla ole vuoto kun ihan todella tarkkaan jos katsoo valkovuodon seasta voi nähdä ehkä vähän sävyn muutosta.
 
Toisen verikokeen tulokset tuli ja mukana kulkeva tahmatassu oli saanut arvonsa yli tuplattua eli tällä hetkellä näyttää ihan hyvälle. Vähän hcg on alhaisempi mitä lääkäri haluaisi, mutta sanoi, että tärkeempi on, että kertautuu kuitenkin :) Pikkusen uskaltaa olla onnellinen :Heartred
 
Ja taas verikokeessa käyty. Halusivat vielä varmistaa, että onko arvot nousussa. Pahaolo on ainakin nousussa. Jos arvot ovat nousseet mutta ovat vieläkin alhaiset, haluaisivat varmistaa ylimääräisellä ultralla, että mihin kohtaan on kiinnittynyt. Alhainen hormonitaso kun voi olla merkki myös kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Ja taas syödään kynsiä. Ihanaa kun on tää ryhmä :wav
 
Hei vain kaikille. Omat kirjoittelut jäänyt vähemmälle, kun yrittänyt (huonolla menestyksellä) olla ajattelematta näitä lapsettomuusasioita koko ajan.

Mutta onnea Soolomamiko plussasta! Toivottavasti pieni löytyy oikeasta paikasta, ja ultrasta saat ainakin varmuuden.

Pahoittelut Haaveilija negasta, vieläkö testasit maanantaina varmistukseksi?

Tsemppiä myös muille omiin vaiheisiin!

Onko täällä muita, joilla nyt piinapäivät menossa? Meillä oli pe meidän ainoan ivf:stä saadun alkion Pas. Nyt siis pp5, dpo 8. Tukilääkityksenä Terolut. Ahdistaa ja masentaa, kun tuntuu, että ei ole kertakaikkiaan mitään oireita. Ei edes sellaisia, joita normaalissa kierrossa olisi (esim. rintojen aristus). Ja vaikka kuinka yrittää olla ajattelematta, niin koko ajan ylianalysoi oireita ja niiden puutetta. :banghead:
 
Joo, testasin maanantaina. Nega oli edelleen ja kuukautisetkin alkoivat viikonloppuna. Nyt on tämä kierto taukoa ja sitten pas luonnolliseen kiertoon.

Tämä odottaminen on kyllä pahinta. Jokaisessa vaiheessa joutuu odottamaan ekstraa; ensin sitä että pääsee hoitoihin, sitten hoitojen käynnistymistä ensimmäisen tapaamisen jälkeen, inssistä vesiperä ja IVF jonon hännille. Jonotus loppuu, kun naikkarilla alkaa kesätauko. Tänä vuonna kesätauko jatkuu, kun oli muutto. Aikataulut pettivät muutossa ja omat kuukautiset alkoivat päivää liian aikaisin; ilmoittaudu seuraavassa kuussa. Nyt ekan oikean hoitokierroksen jälkeen nega ja ilmoitus, että odota taas kuukausi. Sen jälkeen tulee varmaan joulutauko ja kohta ollaan jonon hännillä ja kesätauolla. Mä olen niin kyllästynyt odottamaan, kun mitään ei voi itse tehdä asialle. Mä oon ehkä 101 vuotias kun teen positiivisen raskaustestin...

Anteeksi vuodatus. Onneksi on kaksi alkiota pakkasessa.

Littlemermaid: ehkä oireettomuus on se juttu! Milloin uskallat testata?

Soolomamiko: toivottavasti kaveri on oikeassa paikassa kyydissä!!! Tsemppiä!!

Aika hiljaista täällä palstalla... Hyvähän se on, kun täältä on moni päässyt eteenpäin :love7:love7
 
Ihan samaa mieltä tuon odottelun tuskaisuudesta kuin Haaveilija.. Tuntuu välillä, että koko muu elämä menee ohi siinä sivussa, kun odottelee vain aina hoitojen seuraavaa vaihetta. Tuntui niin loputtoman pitkältä meilläkin odottaa tätä Pasia, kun tuoresiirtoon ei päästy. Ja kun alkioita saatiin vain yksi, niin koko rumba odotteluineen alkaa alusta, jos tämä ei tartu kiinni. :sad001 Välillä pitää vähän avautua ja vuodattaa, että jaksaa. :)

Virallinen testipäivä olis 14 pv siirrosta, eli 14.11. Mutta mietin, että olisko testannut jo isänpäivänä, sillon pp10 ja dpo 13.. Mutta toisaalta jos sillon tulee nega, niin koko päivä menee vähän pilalle..
 
Mä testasin tuosta tuoresiirrosta pp 12 eli kolme päivää ennen virallista testipäivää. Halusin venyttää sen niin pitkälle, että saan kerralla oikean tuloksen... Yllättävän rauhallisesti otin tuloksen vastaan, vaikka tietysti harmitti... Isänpäivänä testaamisesta on tietysti vähän erilaiset tunnelataukset :dance008 Siirrettiinkö teille kolmepäiväinen alkio?
 
Mitä Soolomamikolle kuuluu? Onko uä aika sovittu vai seurataanko vielä verikokein? Tsemppiä tähän odotteluun!

Tuosta testaamisesta, niin omalle kohdalle on paras että testaan vasta sillon testipäivänä kun olen menossa verikokeeseen. Usein en ole malttanut ja sitten on harmittanut kun ei siihen aiempaan tulokseen kuitenkaan voi luottaa ihan sataprosenttisesti. Ja sit vaan asiat pyörii turhaan mielessä ja on ihan sekasin.

Tiettekö mua alko yhtäkkiä ärsyttämään se asia että joillekin tämä lapsensaanti on ilmaista! Ei tartte pennin jeniä laittaa siihen että tulee raskaaksi. Jotenkin epistä. Itelle tämä on niin jotenkin normaalia et koko ajan hoitojen aikana setelit viuhuu että ihan havahduin siihen et niin... Kaikilla se ei ole niin.
Toiseksi onko teillä tullut sellasta oloa että puhutte asiasta tosi normaalisti ja luontevasti ja sillä mentaliteetilla että tää tyyliin opetetaan yläasteen terveystiedossa...
Kunnes huomaatte kuulijan ilmeen ja tajuutte että se ei tajunnu yhtään mitään.
 
Takaisin
Top