IVF/ICSI kokemuksia

Oi onpas ihana lopputulos
Antaa toivoa kyllä kuulla onnistumisia, ehkä meidänki kannattaa harkita tätä tutkimusta.
PGS kertoo, onko alkio terve vai onko sillä vialliset kromosomit, se kun ei alkiosta näy päälle. Viallista alkiota ei kannata siirtää kohtuun ollenkaan, koska se kuolee itsekseen ja tulee keskenmeno, tai sitten se ei edes kiinnity. Minä en halunnut yhtään turhaa keskenmenoa, joten siksi tehtiin PGS. Yksi ainoa terve löytyi, ja se yksi siirrettiin, ja siitä alkoi raskaus. IVF:ssä kerättiin 19 munasolua, joten suurin osa niistä oli surkeaa laadultaan.

Sinänsä PGS vain kertoo, onko alkio viallinen vai terve, sillä ei pystytä viallista parantamaan terveeksi. Sekin on mahdollista, että saa kuulla kaikkien alkioiden olevan pahasti sairaita, ja että omilla soluilla ei kannata jatkaa yrittämistä. Minusta tuokin vaihtoehto olisi ollut parempi kuin epätietoisuus siitä, miksi raskaus menee kesken, koska sitten olisi siirrytty joko lahjasoluihin tai lopetettu hoidot kokonaan. Silloin tietty vaihe olisi ollut ohi ja katse siirretty eteenpäin.
 
T89m minun mielestä lasketaan jos raskaustesti ollut negatiivinen ja vuoto alkanut kunnolla. Varmaan seuraava pas riippuu minkälainen hoito sulla on seuraavaksi. Esim mun seuraava pas alkaa kp2 lääkkeidennuudelleen alotuksella. Nyt odottelen menkkoja lääkkeiden lopetuksen jälkeen kun testi tosiaan oli nega.

Ok, no ei auta kun odotella tarkempaa tietoa. Oma lääkäri on tämän viikon lomalla ja sieltä Tampereelta edelleen tietoa odotellessa, jäikö jotain pakkaseen vai ei. No aina kai voi yrittää luomusti tässä välissä. Endon kannalta toki huono kaikki ylimääräinen odottelu
 
Joo tänään tuli täti ryminällä sisään... Tai siis ulos. . .

Sä oot ihan mun kanssasisar, sama täällä eli kp1! Jaksamista kaiken synkkyyden keskellä.

Ja kaikille muille hirveesti tsemppejä! Meitä piinailijoita on kerralla niin paljon että pakko jonkun on nyt plussata!! :smiley-angelic003

Miten noi era ja pgs tehdään, kyselee vielä tietämätön? Ilmeisesti vaan yksityisellä? Erasta siis selviää milloin kohtu on vastaanottavaisin? Entäs pgs:n tarkoitus? Kiitos jos joku vastailee ummikolle :)
 
Mä sain koepalojen tulokset.
Kaikki on ok!

Päästään siis vihdoin ensi kierrossa ilmoittautumaan hoitoon (pitkä kaava).

Toivonmukaan joulun pyhät ei enää siirrä aloittamista. Laskin et menis just kai sitä edeltävälle viikolle jos menee niin kuin menee..

Mahdottoman paljon onnea newmoon :Heartblue oon sun kamppailua reilu 1,5v seurannu taustalla ja ihan mahtavaa että alkaa teilläkin oikeasti tapahtumaan:hello2 pidetään peukkuja että on mutkaton ja lyhyt hoito taival :happy6
 
Ok, no ei auta kun odotella tarkempaa tietoa. Oma lääkäri on tämän viikon lomalla ja sieltä Tampereelta edelleen tietoa odotellessa, jäikö jotain pakkaseen vai ei. No aina kai voi yrittää luomusti tässä välissä. Endon kannalta toki huono kaikki ylimääräinen odottelu

Eiks oma kannassakaan oo mitään tietoa? Tai näkiskö oma posti sovelluksesta taysin kirjeitä jos sattuis olee infoa?.. aika mystistä:scratch
 
Sä oot ihan mun kanssasisar, sama täällä eli kp1! Jaksamista kaiken synkkyyden keskellä.

Ja kaikille muille hirveesti tsemppejä! Meitä piinailijoita on kerralla niin paljon että pakko jonkun on nyt plussata!! :smiley-angelic003

Miten noi era ja pgs tehdään, kyselee vielä tietämätön? Ilmeisesti vaan yksityisellä? Erasta siis selviää milloin kohtu on vastaanottavaisin? Entäs pgs:n tarkoitus? Kiitos jos joku vastailee ummikolle :)

Tsempit nyt viel erikseen Aaanu :Heartred kyllä ne Toivon rippeet taas sinne reppuun löytyy kun pääsette uuteen hoitoon / hoito suunnitteluun! :Heartblue josko ne vaikka yllättäis eikä tarvis jonon perälle mennä
 
Miten noi era ja pgs tehdään, kyselee vielä tietämätön? Ilmeisesti vaan yksityisellä? Erasta siis selviää milloin kohtu on vastaanottavaisin? Entäs pgs:n tarkoitus? Kiitos jos joku vastailee ummikolle :)
Era oli toimenpiteenä mun näkökulmasta kuin papa-koe. Samalla tavalla vähän nippasi, mitään vuotoa ei jälkeenpäin ollut.
Pgs:ssä alkiosta otetaan näyte, joka lähetetään ulkomaille (tai ainakin meidän klinikalla vielä toistaiseksi ulkomaille joudutaan lähettää) tutkittavaksi. Siinä tutkitaan alkion kromosomit. Ja kun tulokset saadaan, niin tutkituilta kromosomeilta terveiksi todetut alkiot sit siirretään, viallisia ei edes yritetä siirtää. Yksityisellä me ollaan hoidoissa, en tiedä tehdäänkö julkisella noita testejä.
 
Sä oot ihan mun kanssasisar, sama täällä eli kp1! Jaksamista kaiken synkkyyden keskellä.

Ja kaikille muille hirveesti tsemppejä! Meitä piinailijoita on kerralla niin paljon että pakko jonkun on nyt plussata!! :smiley-angelic003

Miten noi era ja pgs tehdään, kyselee vielä tietämätön? Ilmeisesti vaan yksityisellä? Erasta siis selviää milloin kohtu on vastaanottavaisin? Entäs pgs:n tarkoitus? Kiitos jos joku vastailee ummikolle :)


Uuteen nousuun asian kanssa. Kyllä mää oon määkiny ja märissy miehelle harmitusta mut nyt pitää vaan keskittyä tulevaan. Olikos sulla nyt mones yritys? Tuolla se varmaan lukis jossain aiemmassa viestissä mutta olen nyt laiska
 
Tulin päivittelemään että täällä mennään nyt 8+1 ja eilen ultrassa kävin vielä lapsettomuusklinikalla ja sikiö vastaa viikkoja ja sydän löi kovaa vauhtia! :Heartred Eli tosiaan vaikka ois runsaskin vuoto alkuraskaudessa niin kaikki voi jatkua hyvin :Heartred
 
Koska en millään jaksanut odottaa sunnuntaihin ja kaapissa huusivat testit mun nimeä, niin testasin aamulla. Suureksi ihmeeksi testi on positiivinen. Miten se näin aikaisin jo ja ihan näkyvästi ilman suurennuslasia ja suurta mielikuvitusta näkyi? Saako jo mennä kiljumaan onnesta parvekkeelle? :smiley-bounce013
Vai pitääkö nyt ottaa rauhallisesti ja uskotella, että se tuli siihen jostain muusta syystä (saa kertoa mitä ne muut syyt voivat olla), mutta ei se voi parin vuoden jälkeen oikea plussa olla?? Olisiko oikeasti nyt minun vuoroni onnistua??
 
Koska en millään jaksanut odottaa sunnuntaihin ja kaapissa huusivat testit mun nimeä, niin testasin aamulla. Suureksi ihmeeksi testi on positiivinen. Miten se näin aikaisin jo ja ihan näkyvästi ilman suurennuslasia ja suurta mielikuvitusta näkyi? Saako jo mennä kiljumaan onnesta parvekkeelle? :smiley-bounce013
Vai pitääkö nyt ottaa rauhallisesti ja uskotella, että se tuli siihen jostain muusta syystä (saa kertoa mitä ne muut syyt voivat olla), mutta ei se voi parin vuoden jälkeen oikea plussa olla?? Olisiko oikeasti nyt minun vuoroni onnistua??

Hurjasti onneaa!! :notworthy mikä pp/dpo? Sulla nyt on?:love7
 
Koska en millään jaksanut odottaa sunnuntaihin ja kaapissa huusivat testit mun nimeä, niin testasin aamulla. Suureksi ihmeeksi testi on positiivinen. Miten se näin aikaisin jo ja ihan näkyvästi ilman suurennuslasia ja suurta mielikuvitusta näkyi? Saako jo mennä kiljumaan onnesta parvekkeelle? :smiley-bounce013
Vai pitääkö nyt ottaa rauhallisesti ja uskotella, että se tuli siihen jostain muusta syystä (saa kertoa mitä ne muut syyt voivat olla), mutta ei se voi parin vuoden jälkeen oikea plussa olla?? Olisiko oikeasti nyt minun vuoroni onnistua??
Oliko sulla siirron jälkeen mitään piikkejä enää käytössä? Toivotaan että on pysyvä plussa!!
 
Von maikki: Kiitos :) Tänään on pp 10/ keräys oli 11.10.

MiisaS: Maanantaina kun oli siirto, niin torstaina piikitin konapeptylin. Muita piikkejä ei siirron jälkeen ollut.
 
Von maikki: Kiitos :) Tänään on pp 10/ keräys oli 11.10.

MiisaS: Maanantaina kun oli siirto, niin torstaina piikitin konapeptylin. Muita piikkejä ei siirron jälkeen ollut.

Mähän oon tässä tehny tieteellistä testausta prechekeillä.. tosta pregnylistä 5000ml niin pp 4 oli mulla tyylipuhdas nega ja pistämisestä oli silloin 9vrk joten... :angelic:

Ps. Eihän tässä ees kysytty mitään pregnylistä :facepalm::bag::smiley-ashamed004 liikaa vauhtia taas aamusta :smiley-ashamed008
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on tänään vasta pp6 ja sain metsästettyä tikkuun haamun (ainakin kiinnittymis yrityksen ):smiley-angelic006 en oo ikinä 3v ajalla saanu mitään mikä ees muistuttaa toista viivaa.. Ja vaikka ei tosta vahvistuiskaan niin tämäkin on jo aika historiallinen hetki :smiley-angelic003
 

Liitteet

  • 20191024_151928.jpg
    20191024_151928.jpg
    8 KB · Katsottu: 198
Takaisin
Top