IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkälainen endo teillä kanssasisaruksilla on? Onko ne munasarjoissa, kohdussa? Mulla näyttäisi ettei ole mitään munasarjoissa vaan pesäke on jossain kohdun takana, mutta kait jotenkin se vaikuttaa kuitenkin kun ei onnistumisia tule. Nyt mietinnässä jos minun pitäisi ensin hakeutua hoitoon endosta ja sen jälkeen jatkaa hoitoja? Ja mistäköhän lähtisi
hakemaan apua tähän...Lapsettomuusklinikka fokusoi vaan noihin hoitoihin eikä endon hoitoon. Tai lääkäri ei ole ainakaan indikoinut että hänen mielestä pitäisi hoitaa endoa tässä vaiheessa kun oireet on muuten melko vähäisiä. Onko se niin että endo yleensä pahenee lapsettomuushoidoissa? Mielestä omat vaivat ovat voimistuneet viime vuoden aikana kun hoitoja tehnyt.

En jaksa ymmärtää miksi hoidot ei onnistu. Ensimmäisestä IVF:stä saalis oli 24 munasolua mutta vain 8 hedelmöttyi ja lopulta 3 blastoa oli käyttäkelpoisia, yksi kemiallinen muut nega. Toisessa IVF:stä saatiin 15 munasolua ja ne jaettiin IVF/ICSI 6/9. Käyttökelpoisia 3 ICSI blastoa ja 1 ivf blasto. Kaikki ICSI:t nega, ivf yksilö antoi plussan kunnes päätyi keskenmenoon vkolla 11. ICSI blastot ei siis toiminut ollenkaan kiinnittymisessä ja IVF ei toimi hedelmöittymiseen. Mitä tässä voi enää sitten tehdä? Aiomme tehdä vielä kolmannen hoidon, koska ei olla valmiita luovuttamaan.

Ja toinen kysymys, kenen luona olisi hyvä käydä akupunktiossa? Aion yhdistää seuraavan hoidon akupunktioon. Ja mitäs muita konsteja on? Vitamiinit? Ruokavalio?

Meidän viimeinen PAS epäonnistui ja nyt täytyisi jaksaa jostain hakea uutta intoa kaikkeen..Juuri nyt tuntuu ihan hirveältä, mutta toivottavasti kohta taas olo paranee.

Tänään testasin päivän ennen virallista testipäivää, ja vahva plussa tuli herkällä testillä! <3 Ei ihan tasavahvoja viivoja, mutta tosi vahva viiva kuitenkin. :) Vielä pitäisi tehdä veritesti ja tarkistaa, että hormonin määrä on OK. Ehdittiin jo iloita, mutta näköjään vaan testit jatkuvat. :grin Toki paljon vaaroja on vielä tällä matkalla edessä, mutta kiitollinen olen silti elämäni ekasta plussasta. :)

Voi Colgate, olen niin pahoillani! En huomannut viestiäsi, kun jo innolla kirjoitin tästä meidän (toistaiseksi) onnistumisesta, toivottavasti en loukannut. :sad001 Uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet onnistua, kun yksi raskaus on jo hoidolla alkanut, vaikka menikin kesken. Hienoa, että ette luovuta! Todella paljon olen vanhoja foorumeja selaillut, ja paljon onnistumisia tulee 3-6 yrityskerralla. 3 kerta on itse asiassa aika yleinenkin. Tsemppiä ja voimia! <3

Colgate, yksityisellä voi tehdä blastojen kromosomien tutkimuksen, eli alkiodiagnostiikan (PGS), jossa saa selville, ovatko blastot elinkelpoisia vai eivät. Pelkkä blastoksi asti kehittyminen ei sitä vielä takaa. Minulla esim. kolmesta hyvännäköisestä blastosta kaksi oli kromosomeiltaan niin pahasti viallisia, että eläjiksi niistä ei olisi ollut. Ja siis tuo tarkoitti sitä, että ne eivät olisi kiinnittyneet tai jos olisivat, olisivat ne menneet kesken jo varhain, koska kyse ei ollut mistään downista, jossa on yksi kromosomi liikaa, vaan niillä alkioilla kromosomeja oli viisikin kappaletta liikaa tai liian vähän.

Julkiseltakin voi yrittää anella alkiodiagnostiikkaa, mutta harvemmin sitä sieltä saa.

Alkiodiagnostiikassa on se kiva puoli, että sitten tietää, onko ongelma alkioissa vai jossain muualla. Ja jos ongelma on alkioissa, voi ruveta harkitsemaan lahjasoluja (koska sairaista soluista ei vauvaa tule vaikka olosuhteet olisivat kuinka optimaaliset tahansa), ja jos taas alkiot ovat terveitä, voi keskittyä tutkimaan olosuhteita, esim. era-testillä selvittää, mikä olisi paras siirtohetki alkion kannalta.

Voi Colgate, olen niin pahoillani! En huomannut viestiäsi, kun jo innolla kirjoitin tästä meidän (toistaiseksi) onnistumisesta, toivottavasti en loukannut. :sad001 Uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet onnistua, kun yksi raskaus on jo hoidolla alkanut, vaikka menikin kesken. Hienoa, että ette luovuta! Todella paljon olen vanhoja foorumeja selaillut, ja paljon onnistumisia tulee 3-6 yrityskerralla. 3 kerta on itse asiassa aika yleinenkin. Tsemppiä ja voimia! :Heartred

Onnea plussasta! <3 Mä olin lähes varma sun oireiden perusteella, että plussa tulee :) Nyt peukut pystyyn, että kaikki jatkuu hyvin :)

Minkälainen endo teillä kanssasisaruksilla on? Onko ne munasarjoissa, kohdussa? Mulla näyttäisi ettei ole mitään munasarjoissa vaan pesäke on jossain kohdun takana, mutta kait jotenkin se vaikuttaa kuitenkin kun ei onnistumisia tule. Nyt mietinnässä jos minun pitäisi ensin hakeutua hoitoon endosta ja sen jälkeen jatkaa hoitoja? Ja mistäköhän lähtisi
hakemaan apua tähän...Lapsettomuusklinikka fokusoi vaan noihin hoitoihin eikä endon hoitoon. Tai lääkäri ei ole ainakaan indikoinut että hänen mielestä pitäisi hoitaa endoa tässä vaiheessa kun oireet on muuten melko vähäisiä. Onko se niin että endo yleensä pahenee lapsettomuushoidoissa? Mielestä omat vaivat ovat voimistuneet viime vuoden aikana kun hoitoja tehnyt.

En jaksa ymmärtää miksi hoidot ei onnistu. Ensimmäisestä IVF:stä saalis oli 24 munasolua mutta vain 8 hedelmöttyi ja lopulta 3 blastoa oli käyttäkelpoisia, yksi kemiallinen muut nega. Toisessa IVF:stä saatiin 15 munasolua ja ne jaettiin IVF/ICSI 6/9. Käyttökelpoisia 3 ICSI blastoa ja 1 ivf blasto. Kaikki ICSI:t nega, ivf yksilö antoi plussan kunnes päätyi keskenmenoon vkolla 11. ICSI blastot ei siis toiminut ollenkaan kiinnittymisessä ja IVF ei toimi hedelmöittymiseen. Mitä tässä voi enää sitten tehdä? Aiomme tehdä vielä kolmannen hoidon, koska ei olla valmiita luovuttamaan.

Ja toinen kysymys, kenen luona olisi hyvä käydä akupunktiossa? Aion yhdistää seuraavan hoidon akupunktioon. Ja mitäs muita konsteja on? Vitamiinit? Ruokavalio?

Meidän viimeinen PAS epäonnistui ja nyt täytyisi jaksaa jostain hakea uutta intoa kaikkeen..Juuri nyt tuntuu ihan hirveältä, mutta toivottavasti kohta taas olo paranee.

Mulla on endoa munasarjassa, vatsakalvolla, suolistossa, palleassa ja ilmeisesti myös maksassa. Kyllä se endo voi sieltä kohdun takaakin tai mistä vaan vaikuttaa. Mulla ei kahdessa edellisessä hoidossa ollu tuota uutta munasarjan endometrioomaa, ilmestyi nyt hoitojen välissä vaikka oli e-pillerit käytössä. Meilläkin aluksi lapsettomuuspolilla pidettiin mun mahdollista endoa lievänä eikä diagnosoitu sitä edes lapsettomuuden syyksi. Kevyitä hoitoja (letrot) tehtiin melko pitkään ja niiden jäljiltä endo riehaantui täysin ja sitä alettiin hoitamaan, ennenkuin jatkettiin lapsettomuushoitoja. Eli mulla letrot kyllä selvästi pahensi endoa ja se levisi rajusti. Tsemppiä kovasti, pitkä matka on teilläkin takana jo :sad001:Heartred

Voi Colgate, olen niin pahoillani! En huomannut viestiäsi, kun jo innolla kirjoitin tästä meidän (toistaiseksi) onnistumisesta, toivottavasti en loukannut. :sad001 Uskon, että teillä on vielä hyvät mahdollisuudet onnistua, kun yksi raskaus on jo hoidolla alkanut, vaikka menikin kesken. Hienoa, että ette luovuta! Todella paljon olen vanhoja foorumeja selaillut, ja paljon onnistumisia tulee 3-6 yrityskerralla. 3 kerta on itse asiassa aika yleinenkin. Tsemppiä ja voimia! :Heartred
No et todellakaan! Tosi vilpittömät onnittelut plussasta! Ihana kuulla onnistumisista ja kyllä se siltä kovasti vaikutti jo alussa. Ihanaa odotusaikaa, nyt nautit täysin rinnoin. Olet sen ansainnut.

Paljon onnea plussasta Kisu_82! :)

Meinasin jo aijemmin kommentoida et minulla oli myös voimakasta turvotusta ennen plussaa.
Aijemmin ei ollut PMS oireena turvotusta niin paljoa.

Hurjasti jarrusukkia matkaan!

Taikaa ja pikkanen 14+3

Mulla on endoa munasarjassa, vatsakalvolla, suolistossa, palleassa ja ilmeisesti myös maksassa. Kyllä se endo voi sieltä kohdun takaakin tai mistä vaan vaikuttaa. Mulla ei kahdessa edellisessä hoidossa ollu tuota uutta munasarjan endometrioomaa, ilmestyi nyt hoitojen välissä vaikka oli e-pillerit käytössä. Meilläkin aluksi lapsettomuuspolilla pidettiin mun mahdollista endoa lievänä eikä diagnosoitu sitä edes lapsettomuuden syyksi. Kevyitä hoitoja (letrot) tehtiin melko pitkään ja niiden jäljiltä endo riehaantui täysin ja sitä alettiin hoitamaan, ennenkuin jatkettiin lapsettomuushoitoja. Eli mulla letrot kyllä selvästi pahensi endoa ja se levisi rajusti. Tsemppiä kovasti, pitkä matka on teilläkin takana jo :sad001:Heartred
Tosi epäreilu tilanne sinulla. Onko sinulla paljon kipuja? Hemmetin endometrioosi, ihan kamala sairaus. Mä lopetan letrot nyt heti. Kiitos kun jaat kokemuksiasi tänne. Kiitos tsempeistä, koitetaan eteenpäin ja kohti uusia juttuja.

Tosi epäreilu tilanne sinulla. Onko sinulla paljon kipuja? Hemmetin endometrioosi, ihan kamala sairaus. Mä lopetan letrot nyt heti. Kiitos kun jaat kokemuksiasi tänne. Kiitos tsempeistä, koitetaan eteenpäin ja kohti uusia juttuja.

On aika paljon kipuja. Välillä on parempia kausia ja sitten varsinkin kun menkat tulee niin menee useampi päivä sänkypotilaana ja ne kivut jää jotenkin ”päälle” useiksi viikoiksi ja sitten taas ehkä jossain vaiheessa helpottaa. Tämä on kyllä niin salakavala ja voimia vievä sairaus! Voi kuulostaa välillä nämä minun jutut jonkun mielestä jopa liialliselta pelottelulta ja kauhutarinoilta, mutta tätä monen meidän elämä oikeasti on ja itse ainaki oon saanu muiden kokemuksista ja vertaistuesta paljon apua :Heartred

Mulla ei aluksi uskottu kipuja. Käskettiin syödä Buranaa ja yrittämään vaan kun ei sitä lasta muuten tule . Lopulta kivut oli niin pahat, että pyörryin suihkussa. Kontaten menin päivystykseen. Toisella kerralla koko vatsanpeitteet tulehtuneet ja verta vatsaontelossa, sit alettiin uskoa että Burana ei riitä. Pääsin naistenklinikalle.

6 kk kuivattelua Primolut. Oli kova paikka vuosien yrittämiseen vielä pidempi tauko väliin. Mulla tähystyksessä löytyi vasen munasarja kiinni kohdussa väärinpäin. Vasen munasarja täynnä endometrioosia ja kohdussa myös.

Tämän jälkeen kaikki helpottui. Pääsin hyvälle lääkärille, joka ivf hoitoihin antoi myös ohjeita, jottei endo leviä. Valittiin suoraan pitkä kaava.. Ilman leikkausta en usko, että olisi hoito onnistuneet.

Vihasin sitä, että aina hoettiin et ei voida molempia hoitaa, endoa ja lapsettomuutta. Mut kas kun syytä alettiin hoitaa ja uskoo, onnistui hoito myös...

Kisu82, onnea kovasti! :Heartred

Cvalda, tervetuloa mukaan ja toivottavasti uusi kaava toimii! En ole kuullutkaan flare-upista, miten se eroaa pitkästä tai lyhyestä kaavasta?

Nude, voi harmi että kävi noin hedelmöittymisen kanssa, mutta nyt ollaan taas vähän viisaampia. Toivottavasti kuitenkin tämä yksi sitkeä tarraa kiinni. Miten sujuu piinapäivät?

bluebe, tervetuloa takaisin kun aika koittaa!

Perhonen123, vaikeita päätöksiä tosiaan. Onko sulla endo edelleen pahana synnytyksen jälkeen? Joillakinhan tilanne voi muuttua kovastikin. Ihan kamala hoitokokemus (tai lähinnä sen puute) sulla endon kanssa, ikävä kyllä mitä muilta olen kuullut niin ei ollenkaan harvinainen tilanne että lääkärit eivät usko.

Colgate, suuret pahoittelut kun ei tärpännyt. :( Tämä nyt on vain luokkaa "muistan kuulleeni", mutta mielestäni joku lääkäri sanoi että endon vakavuudesta ei välttämättä voi päätellä miten se vaikuttaa lapsen saantiin. Joskus pahallakin endolla raskautuu luomusti, joskus lievältä vaikuttava vaikeuttaa asiaa pahasti. Vaimolla on melko varmasti endo, mutta sitä ei ole saatu todettua. Lukuisat oireet täsmäävät. Hän pääsi kerran jopa tähystykseen, mutta sen tehnyt lääkäri oli jo valmiiksi sitä mieltä (en tiedä miksi) että ei vaimolla mitään endoa ole. Jotain kiinnikkeitä löytyi, mutta lääkäri sanoi niiden olevan yleisiä synnyttäneillä naisilla. No, vaimo ei ole synnyttänyt. :rolleyes: Eikä suostunut ottamaan siitä koepalaa. Olisi pitänyt tehdä silloin valitus hoitovirheestä, mutta järkytyksessä se jäi tekemättä.

Suskilla hyviä pointteja alkiodiagnostiikasta. Sen lisäisin vielä, että aukoton todiste alkioiden laadusta se ei ole, sillä löydetään kromosomimuutokset mutta geenivirheitä ei tutkita ellei ole tiedossa tiettyä sairautta mitä etsiä. Eli joskus harvoin myös terveeksi todettu alkio voi mennä kesken alkion sairauden takia.

Triana, voimia vielä sullekin. Ärsyttää niin paljon teidän endosta kärsivien puolesta, kuinka alidiagnosoitu ja huonosti hoidettu sairaus se on.

Kävimme tänään varhaisultrassa 6+5 ja sieltä löytyi viikkoja vastaava alkio (tai 6+4, mutta virhemarginaali on +/-4 päivää). Siirryn siis varovasti plussanneiden puolelle, eka kerta kun ollaan päästy näin pitkälle.

Tämä oli tosiaan vaimon 11. alkionsiirto eli joskus voi tärpätä pitkänkin ajan jälkeen. Tätä ennen kolme kemiallista (tai lääkäri laski kaksi niistä varhaisiksi keskenmenoiksi.) Toki emme ole koko ajan vain jatkaneet samalla kaavalla vaan on kokeiltu uusia keinoja. Eka keräys vaimolle tuotti vain yhden siirtokelpoisen alkion, siitä nega. Toisesta keräyksestä saatiin viisi. Niistä kolme ekaa siirrettiin luonnonkiertoon kuten ensimmäinenkin alkio (tai no eka tuoresiirtona, mutta sillä oli sama tulos eli menkat puski läpi jo dpo10). Sitten tehtiin era-testi ja samalla siirryttiin lääkkeelliseen kiertoon. Era-testin mukaan oli vain puolen päivän heitto, eli raskauden olisi pitänyt olla mahdollinen myös tavanomaisella siirtoajalla, mutta ajoitettiin siirrot silti uuden tiedon mukaan. Luulen silti että meillä enemmän merkitystä oli lääkkeelliseen kiertoon siirtymisellä. Kahdesta viimeisestä siirrosta kemialliset. Sen jälkeen siirrettiin ne neljä alkiota jotka oli minulta jääneet kun tehtiin esikoista. Ekasta niistä km, muista nega. Kahden siirron jälkeen otettiin verikoe hyytymistekijöistä (keskenmenojen takia lääkäri suositteli) ja sieltä löytyikin koholla oleva arvo. Loppuihin siirtoihin vaimo piikitti Innohepiä jo ennen siirtoa. (Plussanneilla jatkuu koko raskauden, näin muistelen.) Siinä vaiheessa takana siis 10 alkionsiirtoa ja pakkanen tyhjä kun päätettiin tehdä vielä yksi keräys. Pitkän arvonnan jälkeen minulle, koska minun alkioista oli kaksi todettua alkanutta raskautta (oma esikoinen ja lahjoittamista munasoluistani yksi). Yllätykseksi kato oli punktion jälkeen kova ja vain kaksi alkiota saatiin. Tehtiin alkiodiagnostiikka ja toinen oli terve. Koska kaikki 10 aiempaa alkiota oli kerätty 31-vuotiaalta (minulta reilu kolme vuotta sitten), on erittäin epätodennäköistä ettei yksikään niistä ollut terve. Olosuhteet kohdussa ei vaan olleet oikeat ennen kuin saatiin kaikki lääkkeet kohdalleen.

Anselmiina_
Inseminaatio x 2, 12/2018 ja 2/2019,
1. IVF+ICSI pitkä kaava 4/2019: 13 solua, joista 9 hedelmöittyi, tuoresiirto 5/2019 ja 7 alkiota pakkaseen, plussa 5/2019 ja keskeytynyt keskenmeno 7/2019, pakastealkionsiirtoon kesäsulun jälkeen

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. (8 alkiota pakkasessa)
5/2019 PAS lääkkeellinen, nega
3.6.-19 PAS, lääkkeellinen (5-soluinen 2 päivän ikäinen alkio), plussa - tm/km 25.6.

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18 lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18 pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19 pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF 7/19 pitkä kaava.

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19, 1 terve alkio, siirto 9.7., plussa

Cranberry, kaksi blastoa pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf 8/19

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -&gt; ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.
5/19 lyhyt kaava, ICSI suunnitteilla. 0/6 kypsää munasolua -&gt; ei alkioita.

Newmoon
2012 lugesteron 6kk, 6/2019 primolut
1. IVF/ICSI 8/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -&gt; plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava, 14 munasolua, 8 hedelmöittyi.
1/19 tuoresiirto kolmepäiväinen, nega
3/19 1.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
4/19 2.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
5/19 3.PAS 2 x neljäpäiväinen, nega
6/19 4.PAS viisipäiväinen blasto, plussa, km 6/19
2.IVF 8/19

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4/19 pitkä kaava, ei munasoluja

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, plussa , (6 blastoa pakkasessa)

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto), nega, pakkanen tyhjä
Suunnitteilla: Inseminaatio 06/19 &amp; 07/19 (yksityinen) ja IVF 09/19 (julkinen)

Mirumaru
Tyttö 9/13
Toisen yritystä 5/14 asti
Letrozol 12/17 yht. 11 kiertoa
Plussa 3/18, kkm
3 x IUI 12/18 - 3/19 kaikki nega
1. IVF 5/19, soluja 5kpl, alkionsiirto 31.5.

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka
Taikaa83, 2.ICSI
Beisla, 4. ICSI

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 poika
Kaakao 7.2.18 poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 poika
Jero 8.6.2019 poika

Minäkin viestittelen tänne piiiitkästä aikaa :) En jaksa kaikkia viestejä lukea, kun viime kerrasta jo useampi kuukausi aikaa. Onnea kaikille plussanneille, vauvan saaneille ja paljon jaksamista sekä plussatuulia vielä hoidoissa oleville.

Meille syntyi kuukauden etuajassa 19.7.2019 pieni tyttövauva. Painoi 3010g ja 49 cm pitkä, hän on terve pikkutuhisija, joka pitää tuoreet vanhemmat vähintään kolmen tunnin syöttövälein hereillä. Synnytyksessä menetin 3 litraa verta ja jouduin kohdun kaavintaan, kun istukka ei meinannut irrota mutta nyt on jo toivuttu aikalailla entiselleen. Voisiko joku päivittää tiedot tuonne syntyneet kohtaan. En osaa

Meillä oli yritystä takana 4vuotta, joista julkisella hoidoissa viimeiset kaksi vuotta. Tyttö sai alkunsa 2. IVF tuoresiirrosta. Yksi alkio saatiin myös pakkaseen, ensimmäisessä yrityksessä saatiin vain tuoresiirto. Minulla siis pco, miehessä ei vikaa.

Anselmiina_
Inseminaatio x 2, 12/2018 ja 2/2019,
1. IVF+ICSI pitkä kaava 4/2019: 13 solua, joista 9 hedelmöittyi, tuoresiirto 5/2019 ja 7 alkiota pakkaseen, plussa 5/2019 ja keskeytynyt keskenmeno 7/2019, pakastealkionsiirtoon kesäsulun jälkeen

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. (8 alkiota pakkasessa)
5/2019 PAS lääkkeellinen, nega
3.6.-19 PAS, lääkkeellinen (5-soluinen 2 päivän ikäinen alkio), plussa - tm/km 25.6.

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18 lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18 pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19 pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF 7/19 pitkä kaava.

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19, 1 terve alkio, siirto 9.7., plussa

Cranberry, kaksi blastoa pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf pitkä kaava 8/19 alkiodiagnostiikka, jos saadaan tarpeeksi alkiota

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -&gt; ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.
5/19 lyhyt kaava, ICSI suunnitteilla. 0/6 kypsää munasolua -&gt; ei alkioita.

Newmoon
2012 lugesteron 6kk, 6/2019 primolut
1. IVF/ICSI 8/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -&gt; plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava, 14 munasolua, 8 hedelmöittyi.
1/19 tuoresiirto kolmepäiväinen, nega
3/19 1.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
4/19 2.PAS 2 x kolmepäiväinen, nega
5/19 3.PAS 2 x neljäpäiväinen, nega
6/19 4.PAS viisipäiväinen blasto, plussa, km 6/19
2.IVF 8/19

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4/19 pitkä kaava, ei munasoluja

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, plussa , (6 blastoa pakkasessa)

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto), nega, pakkanen tyhjä
Suunnitteilla: Inseminaatio 06/19 &amp; 07/19 (yksityinen) ja IVF 09/19 (julkinen)

Mirumaru
Tyttö 9/13
Toisen yritystä 5/14 asti
Letrozol 12/17 yht. 11 kiertoa
Plussa 3/18, kkm
3 x IUI 12/18 - 3/19 kaikki nega
1. IVF 5/19, soluja 5kpl, alkionsiirto 31.5.

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka
Taikaa83, 2.ICSI
Beisla, 4. ICSI

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 poika
Kaakao 7.2.18 poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 poika
Jero 8.6.2019 poika

Cvalda, tervetuloa mukaan ja toivottavasti uusi kaava toimii! En ole kuullutkaan flare-upista, miten se eroaa pitkästä tai lyhyestä kaavasta?

Flare-up on lähellä lyhyttä kaavaa, mutta käytetään erityisesti kun on "poor ovarian response". Johtaa usein tasaisempaan ja runsaampaan munasolutuotantoon. Aloitetaan edellisen kierron kp 21 Zumenon-lääke, kunnes kuukautisten alettua vaihdetaan Synarelaan muutamaksi päiväksi ja sitten pistoksia maksimiannoksella :)

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Joku kysyi että kun on jo 5 inseminaatiota takana niin onko julkisella vai yksityisellä. Mä oon yksityisellä koska oon yksin (itsellisenä) liikenteessä eli en saa hoitoa julkisella. Oon ihan omasta toiveesta mennyt 5 inssiä. Kolmanteen olisin lopettanut jos ei ois tullut plussaan mutta tuli ja nyt sit viel päätin kokeilla pari lisää koska onhan se kuitenkin sitten halvempaa ja helpompi prosessi fyysisestikin kuin ivf. Mutta nyt näin jälkikäteen olisi ollut tietty fiksua aloittaa ivf:llä, mutta koska oli vähän ajatusta että tulisin helpohkosti raskaaksi ei tietenkään suoraan menty järeimpään hoitoon vaan esim eka inssihän tehtiin täysin luomukiertoon.

Mulla ensiviikolla maanantaina folliultra ja tiistaina todennäköisesti inssi. Tällä hetkellä mennään Letroilla ja kyllä on taas semmonen v***** päällä että... ärgh.

Mä kans pelkään kun pientä endometrioosia epäillään että kuinka nää mun kivut tästä villiintyy. Viime kierrossa oli ovulaation molemmin puolin tosi paljon kipuja ja menkat oli jälleen (no mulla on aina) tosi kipeet. Mietin vaan että missähän kiputasoissa mennään ivf-hoidoissa kun nyt jo on kipeä koko ajan melkein.

Tsemppiä kaikille joilla nyt ivf menossa!

Täällä pötkötellään seurannassa punktion jälkeen. Joutuivat niin ylös sörkkimään sillä neulalla, että nyt vissiin vähän pidempi seuranta kuin yleensä ja juodakaan ei saa mitään niinku normaalistihan tän jälkeen pitää ryystää ku hullu :woot: Saaliina vain 1 ainokainen munasolu, joten taitaapa tämä meidän taival loppua tähän.

Edit. Tuliki vähä pidempi visiitti. Jouduin osastolle seurantaan kun vuotaa verta jonnekki minne ei sais :sad015

Muokattu viimeksi:
Takaisin