Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Colgate, kiitos kysymästä, nyt on pp4. :) Mulla on lisääntyvästi lieviä menkkamaisia tuntemuksia ja "kiristystä" alavatsassa, ja rinnoissa on myös aristusta. Terolutia menee sen verran isolla annoksella, että varmasti oireet voivat johtua vain älyttömästä keltarauhashormonin määrästä kropassa.
Oon päättänyt olla ainakin sunnuntaihin saakka testaamatta, ehkä jopa odotan viralliseen testipäivään, sillä tiedän tekeväni itseni hulluksi sen testailun kanssa. Lääkärin mukaan alavatsan kipeytyminen voi olla kiinnittymisen merkki, sillä raskaushormoni alkaa piiskata jo muutenkin kovia kokeneita munasarjoja. En tosin tiedä, miten paljon niitä kipuja pitäisi olla, mun tuntemukset ovat toistaiseksi aika lieviä. Olen nyt kuitenkin vielä toistaiseksi ihan positiivisella mielellä. Varmasti jossain vaiheessa tulee vielä se epätoivon aalto.
Voi kiitos ihanat, Anselmiina_, Colgate ja Katjushka, kun kerroitte kokemuksianne! Kyllähän tässä vähän toiveet nousevat, kun oireet ovat noin samanlaisia. :) Yritän nyt kuitenkin pitää jalat maassa, sillä lääkkeet voivat varmasti aiheuttaa vaikka ja mitä oireita. Itse asiassa Terolut on ennenkin mulla lisännyt menkkoja edeltävää juilintaa negakierroissa, eli pelkään, että nämä kivut johtuvat vain Terolutista. Tosin nyt tuntemukset olisivat alkaneet poikkeuksellisen aikaisin, yleensä niitä on vain muutama päivä ennen menkkoja ja ne eivät varsinaisesti ole kuukautiskipumaisia, vaan enemmänkin tylppiä ja lyhyitä "pistoja".
Olin juuri kirjoittamassa tänne, että kivut ovat muutenkin tainneet hävitä, mutta juuri äsken tuli sellainen menkkamainen kramppikohtaus, että jouduin mennä ihan kippuraan. Sama juttu eilen illalla. Toivottavasti olisi tosiaan hyvä merkki! :) Rintojen kipuilua mulla ei ole ollut ikinä ennen, sekin on tullut vasta tämän ICSI-kierron myötä. Syytän siitäkin älytöntä määrää keltarauhashormonia, ainakin tässä vaiheessa.
Colgate, mulla menee Terolutia 2 tablettia aamuin illoin, eli 40 mg päivässä. Lisäksi on Gonapeptyl käytössä. Millä fiiliksellä olet tämän hetken piinailuissa?
Auniainen, kiitos kokemuksesi jakamisesta, onnistumiset tsemppaavat muitakin! :) Mä tosin olen koko ajan suhtautunut onnistumismahdollisuuksiin IVF:llä varsin positiivisesti, sillä keskustelupalstojen ja muun lukemani perusteella todella monella lopulta tärppää, jos ei ekalla niin vaikka kolmannella tai jopa kuudennella yrityksellä. Helppoa tämä hoidoissa oleminen ei tosin kenellekään ole, varsinkin henkinen puoli on tosi rankkaa. Ja tottahan se on, että mikään ei ole tässä elämässä varmaa.
Tervetuloa mukaan, Fetus-sintti!
Vertaistuen antaminen ja saaminen on kyllä parasta
Tuli mieleen, että mulla tuli nännien arkuutta Ovitrellesta, joka oli mulla IVF:n irroituspiikkinä. Arkuus väheni hetkeksi ja palasi kun raskauden myötä hcg nousi :) Mikä sulla olikaan irroituspiikkinä?