IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi. Kiitos tsempeistä Anselmiina_!
Joo, yksityisellä on tehty kuluneen vuoden aikana muutama inseminaatio tuloksetta. Meillä on selittämätön syy, kummastakaan ei ole löytynyt mitään erityistä "vikaa".

Halusin loman loppuun tämän ekan ivf:n, kun en halua stressata töissä aikatauluja ja kertomisia asiasta. Piikittämiset ovat sujuneet suht hyvin alkuhermoilujen jälkeen. Mulla on ollut Elonva, Fyremadel, GonalF sekä Ovitrelle.
Ultrassa oli 5+5 16-19 mm follia molemmin puolin, ja muutama pienempi, jotka eivät ehdi hirveästi kasvaa.

En varmaan nuku ens yötä kovin hyvin, koska olen niin kova stressaaja ja jännittäjä.

Tervetuloa Nude! :) Melkein samoissa mennään, meille siirrettiin tällä viikolla kyytiläinen yksityisellä ja nyt piinaillaan. Punktio oli vähän ikävä, mutta onneksi se on nopeasti ohi. Saatiin myös kaksi blastoa pakkaseen, vaikka muuten hoito ei mennytkään kaikilta osin ihan putkeen. Meillä vikaa löytyy siittiöistä. Tsemppiä punktioon, kaikki menee varmasti hyvin!

Nude, meillä on sama tausta eli selittämättömiä ollaan. Muistan tuon punktiota edeltävän jännityksen...älä stressaa, jos et saa nukuttua edeltävänä yönä, lepäilet sitten saikkupäivillä punktion jälkeen :) Punktio on tosi nopeasti ohi ja jos tuntuu kipua, voit pyytää lisää kipulääkettä :) Hanki kotiin valmiiksi kipulääkettä ja lämpöpakkaus, jota voit pitää vatsalla punktion jälkeen. Minkä ikäinen muuten olet?

Kiitos toivotuksista Kisu_82 ja paljon peukkuja teille myös! Ja Anselmiinalle_ kiitokset kannustuksesta sekä vinkeistä, kauratyyny kaivettu kaapista käyttöön!

Punktio meni paremmin, mitä pelkäsin. Kipulääkettä pyysin lisää kesken kaiken, ällöttävin oli se eka tökkäisy, mutta muuten pelkästään tasaisen epämiellyttävän tuntuista, ei mitään niin järkyttävää, mitä jännitin.
11 solua saatiin, osa niistä pieniä,huomenna tiedetään lisää, mihin niistä on...

Oma vointi on turvonnut, mutta ok. Nyt vaan lepoa ja nesteytystä. Keltarauhashormonilääkitys alkaa huomenna. Me ollaanh kohta nelikymppisiä. Mies on kovin toiveikkain mielin hoidosta, itselläni on realistisempi/armottomampi asenne. Jotenkin en halua tippua korkealta ja kovaa, niin pidän tämän mielialan...

Oletteko te muut kertoneet lähipiirissänne ja töissä avoimesti näistä hoidoista? Me ollaan päädytty pitämään asia kahdenkeskisenä salaisuutena ainakin toistaiseksi.

Kiitos toivotuksista Kisu_82 ja paljon peukkuja teille myös! Ja Anselmiinalle_ kiitokset kannustuksesta sekä vinkeistä, kauratyyny kaivettu kaapista käyttöön!

Punktio meni paremmin, mitä pelkäsin. Kipulääkettä pyysin lisää kesken kaiken, ällöttävin oli se eka tökkäisy, mutta muuten pelkästään tasaisen epämiellyttävän tuntuista, ei mitään niin järkyttävää, mitä jännitin.
11 solua saatiin, osa niistä pieniä,huomenna tiedetään lisää, mihin niistä on...

Oma vointi on turvonnut, mutta ok. Nyt vaan lepoa ja nesteytystä. Keltarauhashormonilääkitys alkaa huomenna. Me ollaanh kohta nelikymppisiä. Mies on kovin toiveikkain mielin hoidosta, itselläni on realistisempi/armottomampi asenne. Jotenkin en halua tippua korkealta ja kovaa, niin pidän tämän mielialan...

Oletteko te muut kertoneet lähipiirissänne ja töissä avoimesti näistä hoidoista? Me ollaan päädytty pitämään asia kahdenkeskisenä salaisuutena ainakin toistaiseksi.

Kiva kuulla, että sujui pelättyä paremmin :) Eihän se koskaan miellyttävältä tunnu. Mä ajattelin, että hyvää treeniä toivottavasti joskus edessä olevaa synnytystä varten ;) Ensimmäinen IVF on aina harjoittelua, kun ei tiedetä miten kenenkin kroppa reagoi lääkkeisiin. Kärsivällisyyttä vaaditaan. Näin mulle sanoi gyne suunnittelukäynnillä.

Tulehan kertomaan väliaikatietoa tänne :) Ollaan muuten aika samanikäisiä. Mulla tuli ensimmäisestä tuoresiirrosta plussaa ja raskaus alkoi hyvin. Sitten tuli keskeytynyt keskenmeno ja parhaillaan täällä odotellaan ensimmäistä pakastealkionsiirtoa. Tai sitten luomuplussaa, johon en kyllä kovin tosissaan usko...

Anselmiina_ kiitos vertaistuesta.

Onko ivf-hoidoissa yleisempää kuin luomusti, että tulisi keskenmeno?

Tarvitaanko ennen pakastesiirtoja vielä samoja piikityksiä ja lisäultria vai meneekö se helpommalla kaavalla?

Täähän on yhtä jännäilyä, etappi etapilta. Nut saa odottaa huomisaamun soittoa, mitä labrassa on tapahtunut yön aikana...

Moips! Pakko rekisteröityä ja kysyä täällä kokemuksia, kun alan olemaan ihan hermoheikko oman pään kanssa. Käynnissä nyt 3.ICSI ja siirto tehtiin viime keskiviikkona. Siitä nyt 5 päivää ja eilen alkoi pieni vuoto, joka jatkunut tänään. Oon ihan maani myynyt, et tämä oli tässä taas, vaikka teoriassa toi vois olla kiinnittymisvuotoakin (en vaan usko siihen nyt ollenkaan).

Kysymys kuuluu, että kuinka pian siirrosta teillä on alkanut sit se vuoto jos on alkanut, eli onko just punktiosta se kaksi viikkoa (mulla on nyt punktiosta 10 päivää) vai vasta siellä testipäivän tienoilla? Mun testipäivä ensi sunnuntai. Gonapeptyl-pistos otettu siirrosta seuraavana päivänä ja Terolut-kuuri muuten päällä.

Hoitoina aikaisemmin tehty yksi OI-IUI, 1 IVF ja 2 ICSI.

Asteroid mulla on tullut alkuraskaudessa vuotoa sekä epäonnistuneessa siirrossa(km ja ku) että onnistuneessakin. Et se ei vielä kerro mitään ellei ole kramppeja ja vuoto runsasta.
Vuodot on alkaneet myös sekä että. Eli ennen ja jälkeen testipäivän. Hcg labra kertoo paljon sitten testipäivän jälkeen että mikä tilanne.
Tsemppiä !

Tervetuloa uudet tulokkaat munkin puolesta! :)

Halusin vastata tuohon Nuden kysymykseen siitä, kenelle kerrotaan vai kerrotaanko. Itse oon sen verran tunneihminen, että kaikki näkyy päälle päin, joten päätin kertoa tiimilleni töissä. Halukkaat elävät innolla mukana ja minä saan hormoonisekaisena olla ihan millainen sillä hetkellä tuntuu. Ja se on ollut ehdottomasti minulle sopiva päätös. Ei tarvitse muiden sitten ihmetellä. Tosin olen tässä projektissa yksin, joten kotona ei ole toista kenen kanssa läpi käydä tätä. Myös osa ystävistäni tietää sekä vanhempani. Vaikka olen ollut avoin asiasta, en puhu siitä koko ajan, koska olen ajatellut että jos jotakuta kiinnostaa, niin he kysyvät ja kyllä on osa kysynytkin. Eniten auttoi se, että itselle tuli hyvä olo siitä, että voi olla rauhassa millä tuulella vaan :)

Anselmiina_ kiitos vertaistuesta.

Onko ivf-hoidoissa yleisempää kuin luomusti, että tulisi keskenmeno?

Tarvitaanko ennen pakastesiirtoja vielä samoja piikityksiä ja lisäultria vai meneekö se helpommalla kaavalla?

Täähän on yhtä jännäilyä, etappi etapilta. Nut saa odottaa huomisaamun soittoa, mitä labrassa on tapahtunut yön aikana...

Luulisin, että km-riski riippuu lapsettomuuden syystä. Vaikea sanoa, onko selittämättömillä suurempi IVF:ssä vai luomuna, kun syy ei ole tiedossa :( Ikä vaikuttaa aika paljon.

Pakastealkionsiirto voidaan tehdä joko luonnolliseen tai lääkkeelliseen kieroon. Meillä ei ole vielä ollut suunnittelukäyntiä, joten en tiedä kumpi meille tulee. En ihan luota ovulaatioon 100-prosenttisesti enkä limakalvon paksuuteenkaan, joten taidan toivoa lääkkeellistä. Saa nähdä mitä lääkäri meinaa...

Ai niin, kysyit ollaanko kerrottu hoidoista muille. Työpaikalla en ole kertonut kenellekään hoidoista, mutta parille työkaverille kerroin keskenmenosta. Luulevat kai, että oli luomuraskaus ja saavat luullakin. Parille ystävälle olen kertonut hoidoista, toisella heistä on myös hoidot meneillään hieman eri vaiheessa kuin meillä. En halua kovin monelle kertoa, koska en jaksa raportoida hoitojen etenemisestä / pettymyksistä niin monelle. Muutenkin on tarpeeksi raskasta. Täällä kirjoittelu on eri asia :)

Olemme kertoneet ihan muutamille vaan, omat vanhemmat ja parille ystävälle. Harmittaa että esim kerroin miehen vanhemmille, niille tieto oli jotenkin hankala eikä ne ole kertaakaan kysyneet miten voidaan, missä vaiheessa hoidot on tai miten ne on onnistuneet/epäonnistuneet. Ne ei vaan ole tottunut puhumaan vaikeista asioista tai ei halua udella lisää, en tiedä mutta silti satuttaa välillä.

Tänään pakastealkion siirto edessä, sitten taas piinaillaan! Toivottavasti viimeinen blastomme selviää sulatuksesta, jotenkin nyt sekin asia huolestuttaa vaikka kaikki edelliset selvinneet.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Olemme kertoneet ihan muutamille vaan, omat vanhemmat ja parille ystävälle. Harmittaa että esim kerroin miehen vanhemmille, niille tieto oli jotenkin hankala eikä ne ole kertaakaan kysyneet miten voidaan, missä vaiheessa hoidot on tai miten ne on onnistuneet/epäonnistuneet. Ne ei vaan ole tottunut puhumaan vaikeista asioista tai ei halua udella lisää, en tiedä mutta silti satuttaa välillä.

Tänään pakastealkion siirto edessä, sitten taas piinaillaan! Toivottavasti viimeinen blastomme selviää sulatuksesta, jotenkin nyt sekin asia huolestuttaa vaikka kaikki edelliset selvinneet.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Tsemppiä ja onnea pakastealkion siirtoon :) Mulla sama edessä syys-lokakuussa (tosin alkio 3 pv eikä blasto)

Anselmiina, miksi teillä menee noin "myöhälle" siirto (siis kesäsulun jälkeen)?

Meillä oli tulokseton pas just ennen juhannusta ja sulun aikana yksi luomukierto, jonka tuloksena nyt koskee vatsaan niin että varmaan alkaa lähipäivinä kierto. Maanantaina aukeaa taas poli ja yritän sitten saada pas-ultran heti ensi viikolle.

Tuntuu, että ajatukset pyörii liikaa näissä asioissa, varsinkin nyt lomalla. Ja koko homma tuntuu siltä, ettei tämä tule ikinä onnistumaan. Plaah. Mistähän saisi toivoa?

Meillä oli tulokseton pas just ennen juhannusta ja sulun aikana yksi luomukierto, jonka tuloksena nyt koskee vatsaan niin että varmaan alkaa lähipäivinä kierto. Maanantaina aukeaa taas poli ja yritän sitten saada pas-ultran heti ensi viikolle.

Tuntuu, että ajatukset pyörii liikaa näissä asioissa, varsinkin nyt lomalla. Ja koko homma tuntuu siltä, ettei tämä tule ikinä onnistumaan. Plaah. Mistähän saisi toivoa?

Vasta syyskuun puolessa välissä oli ensimmäinen vapaa aika PAS-suunnittelukäynnille :( En jaksaisi millään odottaa. Muuten ei olisi mitään estettä tehdä PAS:ia seuraavien menkkojen jälkeen. Mä mietin myös koko ajan näitä asioita :(

Mun vinkki tohon jaksamisasiaan on elää mahdollisimman normaalia elämää. Esim jos tykkää käydä keikoilla, niin ostaa sen lipun vuoden päähän eikö ajattele, et jos oon silloin raskaana tai jos oon just synnyttäny. Lipun saa yleensä myytyä pois. Samoin johonki teatteriin ym mikä ikinä onkin se oma juttu mitä tykkää tehdä, mut vaatii lipun tms hankkimista etukäteen. Toki jotain ulkomaanmatkaa varten kannattaa selvittää, missä tilanteessa vakuutus korvaa, jos ei sitten pääsekään lähtemään.

Mutta siis et elää elämää mahdollisimman samalla tavalla kuin ennen hoitoja, niin saa muutakin ajateltavaa. Itse jossittelin hoitojen alussa, myös jo ennen hoitoja, kun luomuna yritettiin, mut oma olo ainakin helpotti kovasti, kun pyrin siitä eroon.

Ja mua helpotti myös asiasta puhuminen. Muutamille ystäville kerroin avoimesti, missä mennään. Ja pari ystävää oli itsekin samassa tilanteessa.

Tsemppiä kaikille omissa vaiheissaan oleville! :Heartred

Kiva, että olette kommentoineet kertomisasiaa... Molemmissa on varmasti puolensa.

Mä oon saanut kanssa pääni pyörälle näistä, ihan sekava ja turhautunut olo, ei yhtään mun juttu.

Lääkäri soitti, to on siirto, yksi tuoresiirto tehdään, pakkaseen ei jää mitään. Perseestä suoraan sanoen! Anteeksi.

Haluisin takas normiarkeen, enkä miettiä näitä.

Tsemppiä muiden jännäilyihin.

Meilläkin seuraava PAS vasta syyskuussa, koska Naistenklinikalla pidempi sulku :(

Toivottavasti Colgatella meni tänään PAS hyvin! :)

Nude, tosi kurjaa kuulla, että ei jäänyt pakkaseen alkioita. Ymmärrän pettymyksen, jännäilinhän juuri itse samaa asiaa. Onneksi pääsette tuoresiirtoon! Miten lääkäri osasi tässä vaiheessa sanoa, että yhdellä alkiolla tulee tuoresiirto? Oliko hedelmöittyneitä/jakautuneita vain yksi?

Eka IVF/ICSI on aina vähän hakuammuntaa, eli ei kannata masentua, vaikka juuri nyt ei tulisi sitä optimaalisinta tulosta. Meillähän meni iso kasa munasoluja suorastaan roskiin, kun huomattiin, että eivät hedelmöity IVF:llä...

Kosmos ja Anselmiina, tehdäänkö teille pas lääkkeelliseen kiertoon? Mulla on lääkkeetön, joten ei ole mitään varsinaisia suunnittelukäyntejä. Kierron alettua varaan polille yhden ultra-ajan (kp 10-12) ja sitten alan tikuttaa ovista. Ovisplussasta soitan yksityiselle (josta poli ostaa punktiot ja siirrot) ja he määräävät siirtopäivän. Nyt saa kyllä taas jännätä, että toivottavasti siirto ei osuisi vklopulle.. Ja toivon, että siirto onnistuu jo nyt elokuussa, vaikka kierto alkaakin ennen kuin kesäsulku päättyy.

Odottaminen on kyllä kamalaa. Pitää muistaa elää täyttä elämääkin samalla.

Kosmos ja Anselmiina, tehdäänkö teille pas lääkkeelliseen kiertoon? Mulla on lääkkeetön, joten ei ole mitään varsinaisia suunnittelukäyntejä. Kierron alettua varaan polille yhden ultra-ajan (kp 10-12) ja sitten alan tikuttaa ovista. Ovisplussasta soitan yksityiselle (josta poli ostaa punktiot ja siirrot) ja he määräävät siirtopäivän. Nyt saa kyllä taas jännätä, että toivottavasti siirto ei osuisi vklopulle.. Ja toivon, että siirto onnistuu jo nyt elokuussa, vaikka kierto alkaakin ennen kuin kesäsulku päättyy.

Odottaminen on kyllä kamalaa. Pitää muistaa elää täyttä elämääkin samalla.

Mä en vielä tiedä kumpaan tehdään. Haluavat mut suunnittelukäynnille, jossa päätetään tuleeko lääkkeet vai ei. Kai tuo keskenmenokin vaikuttaa, että haluavat varmistaa, että kroppa on toipunut siitä ennen siirtoa. Onnistun tikuttamaan oviksen joka kuukausi, mutta limakalvon paksunemiseen ilman lääkkeitä en oikein luota. Limakalvo on ollut hyvä insseissä ja IVF-kierrossa, kun on ollut lääkkeet, mutta muuten on ollut aivan normaalin alarajoilla. Olisi kurjaa, jos siirrettäisiin hyvä alkio huonolle limakalvolle :sad001 Toisaalta tuo luonnollinen kierto houkuttaisi helppoutensa vuoksi.

Pohdittiinko sulla Johis lääkkeellisen ja luonnollisen PAS:n välillä vai oliko heti selvä asia, ettet tarvitse lääkkeitä?

Takaisin