IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli toiveissa PAS vielä tällä viikolla mut ovistesti näytti plussaa päivän liian myöhään :banghead:
Kaikin puolin ois ollu paras nyt kun lomalla oon. Elokuussa sit ja se aiheuttaa säätöä töissä :facepalm:

Minä liityn mukaan uutena. :greet025 Takana pari vuotta selittämätöntä lapsettomuutta, ikää 27v ja koettu kolme epäonnistunutta inssiä. Ivf-info on elokuussa ja hoidot päästään aloittamaan arviolta lokakuussa. Seurailen jo teidän tilanteita ja toivotan tasaisesti plussapuhuria!

Pahoittelut negan ja menetyksen kohdanneille, tsemppiä kaikkiin tilanteisiin ja onnea plussanneille!

Onks täällä kellekkään tehty pas:ia ovulaation induktiolla? Mulla olis syksyllä edessä, kun Progynovaa en enää suostu syömään haittavaikutusten takia.. Gonalin käytöstä lääkäri jotain mainitsi tuossa ovulaation induktiossa.

Voi ei, Kosmos! Ikävä kyllä tiedän miltä tuntuu. :(

Onnea plussasta Aislinn ja Aloe!

Triana, toivon että kaikesta huolimatta viimeinen hoito menee paremmin.

Kookos, harmi että kävi näin.

Lara, pahoittelut negasta.

Komitar, isot pahoittelut teillekin. Niin epäreilua. :(

Tsemppiä soolomamiko, toivottavasti lyhyt kaava tuo parempilaatuisia soluja.

Mette ja catlady, kurjaa ettei pas onnistunut nyt ennen sulkua.

Aaanu, tervetuloa mukaan!

Me saatiin ennen juhannusta tieto että yksi terve alkio vain. Alunperin piti siirtää minulle jos on vain yksi terve, mutta vaimo halusi yrittää vielä yhden (ja tosiaan viimeisen) kerran hänelle. Ensi viikolla lääkäri, pohditaan siirtoaikaa.
Mulla on kyllä vaan niin takki tyhjä etten jaksaisi enää yhtään uutta keräystä, mutta pakko se on tämän jälkeen kun pakkanen taas tyhjä. Joo, mulla aika nollassa luotto tämän siirron onnistumiseen.

Onks täällä kellekkään tehty pas:ia ovulaation induktiolla? Mulla olis syksyllä edessä, kun Progynovaa en enää suostu syömään haittavaikutusten takia.. Gonalin käytöstä lääkäri jotain mainitsi tuossa ovulaation induktiossa.

Mitä haittoja sulle tuli Progynovasta?

Mitä haittoja sulle tuli Progynovasta?

2mg x3 annoksella järkky turvotus, masensi tosi paljon ja olin itkuinen, huonovointisuutta ja verensokerit heitti, iho huonossa kunnossa. Noi nyt olis vielä kestänyt, mutta lisäks unettomuus, joka paheni kuurin edetessä niin, että nukuin lopulta joku 2-3 tuntia yössä.

Sit vähennettiin 2mg x2, samat oireet, mutta lievempinä. Mulla siis luultavasti estrogeenin määrä suhteessa progesteroniin oli se ongelma, koska Lugejen aloitus aina hieman helpotti.

Lisäys: ennen esikoista Progynovasta ei tullut juurikaan sivuvaikutuksia, mutta varmaan synnytys&imetys on buustannut omaa hormonitoimintaa niin, että liika oli liikaa!

Muokattu viimeksi:
Halaus täältä jokaiselle niin iloihin kuin suruihinkin!

Beisla :Heartred Pitkän matkan itsekin kulkeneena tiedän kuinka tämä matka uuvuttaa. Toivottavasti kaikki tähdet olisi teidän yllä nyt kohdallaan eikä uuteen keräykseen enää tarvitsisi lähteä.

Täällä hoitotaival on ollut erityisen raskas nyt keväällä ja kesällä. Monta huonon vasteen vuoksi keskeytettyä stimulaatiota, kesäkuun alussa päästiin keräykseen, mutta ei saatu mitään hedelmöitettävää :sad001 Nyt tehty uusi keräys, pari käyttökelpoista munasolua saatiin, nyt jännitetään kuinka niiden käy..

Herukalle ja Trianalle tervehdys pitkästä aikaa!
Herukalle onnea poikalupauksesta ja Trianalle hyvää onnea ja voimia viimeiselle kierrokselle !

Terkkuja klinikalta! :)
Käytiin suunnittelemassa syksyn hoitoa, punktio tulee olemaan suurinpiirtein elo-syyskuun vaihteessa. Pitkällä kaavalla taas mennään.
Kysyin lääkäriltä dhea-valmistetta (lähinnä kun viimeinen hoito julkisella niin olisi kaikki keinot käytössä) ja lääkäri kirjoitti mulle kuurin. Sanoi että hiukan ristiriitaisia tutkimustuloksia siitä on muttei näe miksei voisi sitä mulle määrätä. Että ei se ota jos ei annakaan. 25 mg vahvuus ja kolmesti päivässä.
Nyt kysyisinkin että olikos täällä joku jolla tää valmiste oli käytössä?Kokemuksia siitä millaisia sivuoireita mahdollisesti voisi tulla? Farmaseutti sanoi että lähinnä ihon rasvottuminen on yleisin haittavaikutus.

Voimia jokaiselle omiin vaiheisiinne :Heartred:Heartred:Heartred

Miumau, mä oon syöny dhea:ta pari kuuria. Kuurin alussa on tullut näppyjä kasvoihin, lähinnä leukaan ja poskiin, mut iho normalisoitui jonkun viikon jälkeen. Tsemppiä sulle uuteen hoitokiertoon!

Beisla toivon sydämestäni että nyt tämä yksi terve alkio tarraa kiinni. :Heartbigred

Tsemppiä myös kaikille muille hoitojen eri vaiheisiin, toivottavasti plussatuulet puhaltaa!:love7

Heippa! Onko täällä kokemuksia TAYS:sta miten menetellään, jos haluaa mennä yrittämään toista lasta pakastealkioilla? Meillä on tammikuussa syntynyt IVF vauva ja pakkaseen jäi alkioita. Mietin milloin kannattaisi ottaa yhteyttä. Haluaisimme toisen lapsen pienellä ikäerolla. Imetystä olisi tarkoitus jatkaa vuoden ikäiseksi, eli ilmeisesti ennen sitä vuoden ikää ei voi hoitoja jatkaa. Jos haluamme jatkaa hoitoja tammi-helmikuussa, milloin kannattaa soitella polille? Entäs jos imetys ei jatkukaan vuoden ikään (ollut tällä tiellä niin paljon haasteita, että saattaa loppua jo aiemminkin omasta halusta riippumatta), niin voisikohan pas:ia yrittää jo joulukuussa?

Bluebe meillä samat aatokset. Tosin en osaa sanoa taysin tilanteesta. Sen olen kuullut että imetys tulisi olla lopetettu 3kk ennen uusia hoitoja.
Olisin yhteydessä taysiin nyt kesän jälkeen ja kyselisin aikataulua sieltä.
Tsemppiä uusiin hoitoihin!

OYSissa on kans tuo n. 3kk imetyksen lopetuksen jälkeen PAS mahdollinen. Ite mietin sitä, et jos kierto on imetyksestä huolimatta käynnistynyt ja on säännöllinen, et onkohan siitä huolimatta se 3kk. Tää pitää selvittää, kun oma PAS käy ajankohtaisemmaksi.

Bluebe meillä samat aatokset. Tosin en osaa sanoa taysin tilanteesta. Sen olen kuullut että imetys tulisi olla lopetettu 3kk ennen uusia hoitoja.
Olisin yhteydessä taysiin nyt kesän jälkeen ja kyselisin aikataulua sieltä.
Tsemppiä uusiin hoitoihin!

Miksi imetys pitäisi olla loppu 3kk ennen hoitoja? Tuota en ole kuullutkaan vaan että ylipäätään pitää olla loppu. Luulin että johtuis siitä jos niitä lääkkeitä ei voi käyttää imettäessä.

Taysin juttuun;
Meillä 8/18 syntynyt pas-poika ja Taysissa oltiin hoidoissa. Tämä pikkuinen sai alkunsa toisesta ivf-hoidosta ja pakkaseen ei meillä jäänyt mitään.
Mulla ikää juuri tuli 40 v ja mietimme myös pikkusisaruksen yrittämistä. Soitin Taysiin jo syksyllä heti kun menkat käynnistyi ja kyselin miten pääsee uudestaan hoitoon. He sanoivat että heti kun imetys on loppunut niin pääsee. Meillä vielä yhteen hoitoon mahkuja julkisella. Taysissa saa yhteensä 3 hoitoa. Ihmettelin tätä kun esim Hesassa voi saada "uudet" 3 hoitoa sen jälkeen kun on onnistunut vauvan saamaan hoidolla. Ikärajaa 40 v pidetään tarkemmin Hesassa, Taysissa taas ikäraja on tapauskohtainen ja liukuvampi.
Syksyllä Taysiin soittaessani hoitaja varasi meille alkuvuoteen lääkärille suunnitteluajan. Kävimme siellä ja sovimme hoidon keväälle. Soitin keväällä Taysiin ja siirsin hoitoa koska vasta imetyksen olin lopettanut ja halusin muutaman kuukauden tauon jotta kroppa saa vähän huilata ennen uutta hoitoa. Me saatiin sitten uusi suunnitteluaika jossa juuri olimme ja siellä sovittiin meidän hoito nyt elokuulle. Ja tosiaan uutta lähetettä ei siis Taysiin tarvita kun on siellä hoidossa ollut ja niistä ei ole vuosikausia aikaa.
Suosittelen soittamaan Taysiin jo heti kesäsulun jälkeen ( alkoi nyt ja kestää 3 vai 4 viikkoa). 3 kk on se hoitotakuu, eli siinä ajassa sen suunnitteluajan saa lääkärille ja siitä tapauskohtaisesti sitten hoidot käynnistetään. :)
Ja vielä lisäys; meille lääkäri sanoi ettei imetyksen aikana tehdä mitään hoitoja vaikka menkat olisikin käynnistynyt siitä syystä, että imetys pitää tiettyjä hormoneja koholla jotka huonontavat raskauden mahdollisuutta eli huonontavat myös hoitojen onnistumista. Sanoi että on tavallaan kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon.

Taysin juttuun;
Meillä 8/18 syntynyt pas-poika ja Taysissa oltiin hoidoissa. Tämä pikkuinen sai alkunsa toisesta ivf-hoidosta ja pakkaseen ei meillä jäänyt mitään.
Mulla ikää juuri tuli 40 v ja mietimme myös pikkusisaruksen yrittämistä. Soitin Taysiin jo syksyllä heti kun menkat käynnistyi ja kyselin miten pääsee uudestaan hoitoon. He sanoivat että heti kun imetys on loppunut niin pääsee. Meillä vielä yhteen hoitoon mahkuja julkisella. Taysissa saa yhteensä 3 hoitoa. Ihmettelin tätä kun esim Hesassa voi saada "uudet" 3 hoitoa sen jälkeen kun on onnistunut vauvan saamaan hoidolla. Ikärajaa 40 v pidetään tarkemmin Hesassa, Taysissa taas ikäraja on tapauskohtainen ja liukuvampi.
Syksyllä Taysiin soittaessani hoitaja varasi meille alkuvuoteen lääkärille suunnitteluajan. Kävimme siellä ja sovimme hoidon keväälle. Soitin keväällä Taysiin ja siirsin hoitoa koska vasta imetyksen olin lopettanut ja halusin muutaman kuukauden tauon jotta kroppa saa vähän huilata ennen uutta hoitoa. Me saatiin sitten uusi suunnitteluaika jossa juuri olimme ja siellä sovittiin meidän hoito nyt elokuulle. Ja tosiaan uutta lähetettä ei siis Taysiin tarvita kun on siellä hoidossa ollut ja niistä ei ole vuosikausia aikaa.
Suosittelen soittamaan Taysiin jo heti kesäsulun jälkeen ( alkoi nyt ja kestää 3 vai 4 viikkoa). 3 kk on se hoitotakuu, eli siinä ajassa sen suunnitteluajan saa lääkärille ja siitä tapauskohtaisesti sitten hoidot käynnistetään. :)
Ja vielä lisäys; meille lääkäri sanoi ettei imetyksen aikana tehdä mitään hoitoja vaikka menkat olisikin käynnistynyt siitä syystä, että imetys pitää tiettyjä hormoneja koholla jotka huonontavat raskauden mahdollisuutta eli huonontavat myös hoitojen onnistumista. Sanoi että on tavallaan kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon.

Toi tuntuu kyllä tosi epäreilulta että toisessa kaupungissa saa hoitoja paljon enemmän. Lieköhän edes laillista? Luulisi että ei saisi olla noin vain sen takia että asuu eri paikassa. Verovaroista nää kaikki kuitenkin maksetaan.
Meillä on ne pakkasalkiot ja vielä kolmas hoitokerta jäljellä.

Pitääpä soitella Taysiin kesätauon jälkeen.

Bluebe imetyksen lopetus ja siihen päälle mahdollinen varoaika liittyy juuri erilaiseen hormonitoimintaan enemmänkin.
Mutta näitä eri käytänteitä taitaa olla yhtä paljon kuin hoitopaikkojakin joten toki teet niin kuin sinun hoitopaikkasi sanoo.

Takaisin