Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oletteko saaneet vielä tuloksia?Eilen tuli kaksi viikkoa siitä kun alkiot lähtivät diagnostiikkaan. 2 - 3 viikkoa kestää tuloksissa, eli jännään kovasti milloin soittavat!
Onks täällä kellekkään tehty pas:ia ovulaation induktiolla? Mulla olis syksyllä edessä, kun Progynovaa en enää suostu syömään haittavaikutusten takia.. Gonalin käytöstä lääkäri jotain mainitsi tuossa ovulaation induktiossa.
Mitä haittoja sulle tuli Progynovasta?
Bluebe meillä samat aatokset. Tosin en osaa sanoa taysin tilanteesta. Sen olen kuullut että imetys tulisi olla lopetettu 3kk ennen uusia hoitoja.
Olisin yhteydessä taysiin nyt kesän jälkeen ja kyselisin aikataulua sieltä.
Tsemppiä uusiin hoitoihin!
Taysin juttuun;
Meillä 8/18 syntynyt pas-poika ja Taysissa oltiin hoidoissa. Tämä pikkuinen sai alkunsa toisesta ivf-hoidosta ja pakkaseen ei meillä jäänyt mitään.
Mulla ikää juuri tuli 40 v ja mietimme myös pikkusisaruksen yrittämistä. Soitin Taysiin jo syksyllä heti kun menkat käynnistyi ja kyselin miten pääsee uudestaan hoitoon. He sanoivat että heti kun imetys on loppunut niin pääsee. Meillä vielä yhteen hoitoon mahkuja julkisella. Taysissa saa yhteensä 3 hoitoa. Ihmettelin tätä kun esim Hesassa voi saada "uudet" 3 hoitoa sen jälkeen kun on onnistunut vauvan saamaan hoidolla. Ikärajaa 40 v pidetään tarkemmin Hesassa, Taysissa taas ikäraja on tapauskohtainen ja liukuvampi.
Syksyllä Taysiin soittaessani hoitaja varasi meille alkuvuoteen lääkärille suunnitteluajan. Kävimme siellä ja sovimme hoidon keväälle. Soitin keväällä Taysiin ja siirsin hoitoa koska vasta imetyksen olin lopettanut ja halusin muutaman kuukauden tauon jotta kroppa saa vähän huilata ennen uutta hoitoa. Me saatiin sitten uusi suunnitteluaika jossa juuri olimme ja siellä sovittiin meidän hoito nyt elokuulle. Ja tosiaan uutta lähetettä ei siis Taysiin tarvita kun on siellä hoidossa ollut ja niistä ei ole vuosikausia aikaa.
Suosittelen soittamaan Taysiin jo heti kesäsulun jälkeen ( alkoi nyt ja kestää 3 vai 4 viikkoa). 3 kk on se hoitotakuu, eli siinä ajassa sen suunnitteluajan saa lääkärille ja siitä tapauskohtaisesti sitten hoidot käynnistetään. :)
Ja vielä lisäys; meille lääkäri sanoi ettei imetyksen aikana tehdä mitään hoitoja vaikka menkat olisikin käynnistynyt siitä syystä, että imetys pitää tiettyjä hormoneja koholla jotka huonontavat raskauden mahdollisuutta eli huonontavat myös hoitojen onnistumista. Sanoi että on tavallaan kuin heittäisi rahaa kankkulan kaivoon.