IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juntturalle tsemppiä piinailuun! Toivotaan että se plussa sieltä tulee!

Meille julkisella puolella mainittiin että molempien on oltava paikalla suunnittelukäynnillä. Voin uskoa että sua Larissa harmittaa tän päivänen peruuntuminen..sitä kun oottaa niin kovasti.

Meillä vahvistu tiistaina että 14.4 mennään yksityiselle suunnittelukäynnille..4 viikkoo pitää oottaa, ei millään malttais. Siitä ne asiat sit taas etenee.. :)
 
Kielo, hienoa että siellä etenee asiat niin kuin täälläkin, eli hitaasti mutta varmasti :) Oliko teillä suunnitelmissa ivf pidemmäm vai lyhyemmän kaavan mukaan? Sorry, en muista :oops: Ja joo kyllä harmittaa, että se info käynti siirtyi, mutta toisaalta ivf-prosessi alkaa joka tapauksessa vasta toukokuussa joten ei tässä mitään vahinkoa tapahtunut.
 
Ainiin joo, eihän teillä sit tosiaan kiirettä ole. :) meillä ei ole vielä mtn tietoa tulevasta hoidosta. Sen takia aika mielenkiinnolla sitä ootellaankin. :D
 
Meidän pienistä ei vieläkään tiedä. Olivat päättäneet kuitenkin tehdä pitkän viljelyn niille eli blastokystiksi asti, jos siis selviävät sinne asti. Tänään kaksi alkiota oli jatkanut jakautumistaan ja siis oletettavasti huomenna tai sunnuntaina olisivat blastoja. Eli lisää katoa on käynyt. Sanoivat kyllä että tämä määrä 23 --> 10 --> 1(+2) on ihan normaali.

Ihana Katjusha digitestin tulos!
 
Junttura, no hieno homma että lähtivät pitkään viljelyyn kokeilemaan. Onnea että tämä nyt matkassa oleva kaunotar tarttuu tiukasti!!!!.
Itsellä vasta nyt eka pitkä viljely, ja oli riittävän vahva tarttuakseen. Siinä käy melkoinen kato, mutta heikoimmat eivät selviä myöskään kohdussa. Siirron jälkeiset pettymykset on hirveitä, tiiän kun itellä on mennyt noin 20 alkiota siirrosta haaskuun, raskaus ei alkanut. Nyt on siis 4. alkio joka on lähtökohtaisesti tarttunut, ja osoittaa hyvää sinnikkyyttä. Muut 3 tarttunutta on sitten eri syistä flopannut kohdussa plussasta huolimatta.
Katjusha rv. 5+2
 
Tänään sain ikävän soiton Oulusta, kumpikaan alkio ei ollut enää jatkanut kasvuaan :( Eli pakkaseen ei nyt saatu sitten mitään. Oon todella masentunut näistä uutisista, ehkä hormonitkin vaikuttaa tähän mielentilaan. Tuli todella toivoton olo, miten tästä siirretystä alkiostakaan voi mitään tulla jos 22:sta sen kaveristakaan ei lähtenyt mitään kasvamaan. Ajatelkaa en oo menkkojakaan itkenyt kertaakaan keskenmenon jälkeen eli vuoteen ja nyt tihrustanut itkua tänään moneen otteeseen. Mieskin oli niin pettynyt ettei osannut edes mua lohduttaa... ja nyt molemmilla varmasti paha olo :(

Katjushalla on kyllä ollut niin pitkää pinnaa, teillä ihan hirmu monta siirtoa ja pettymystä. Mutta kyllä määki täältä nousen ja uutta ivf:ää vaan sitte suunnittelemaan ku tää piina päättyy kuun vaihteessa. Tiedättekö kuinka kauan pitää olla hoidoilla väliä?
 
Junttura, voi harmi!!! Nyt entistä enemmän peukkuja sille, joka kyydissä matkustaa. Toivottavasti teidän ei tätä varten tarvitse ajatellakaan seuraavaa yrityskiertoa, vaan pikkukakkosta!
Ymmärrän tuskasi, sillä meilläkin jäi luu kouraan syksyllä 2011, kun kaikki munasolut olikin lisääntymiskyvyttömiä. Siinä kohtaa minä sinninkäskin heitin hanskat tiskiin hoitojen suhteen vuodeksi. Miehen ehdotuksesta palattiin sitten yrittämään lahjamunasoluilla. Muistaakseni ainakin se yksi välikierto pitää olla, mutta en usko että välin tarvitsee muutoin olla pidempi fyysisesti, jos mitään komplikaatioita ei tullut. Henkisestihän voi haluta pitää pikkuisen taukoa, koska itsensä keräämiseen voi mennä tovi pettymyksen jälkeen. Hyvin stressaantuneena noista hommista saa huonompia tuloksia. Tiedän itse, miten olin monissa paineissa työn ja hoitojen suhteen aiemmin, eikä mistään mitään siis tullutkaan ensimmäisen 9 yritysvuoden aikana.
Katjusha rv. 5+3
 
Voi ei junttura. Tiedän niin ton tunteen, turhautumisen. On se ivf kuitenkin henkisesti sen verran rankka. Toivottavasti siirretty tyyppi olisi niin vahva että tarraisi kiinni. Onko ollut mitään tuntemuksia vielä?

Mulla on iso pelko ja olenkin melkein varma että se meidän yksi alkio pakkasesta ei tule selviimään. Olen henkisesti jo valmistautunut uuteen ivf hoito kiertoon.
Pas oli tarkoitus tehdä tähän kiertoon, mutta nyt kävi niinkuin pelkäsin, että ovis venyy monella päivällä ja pääsiäinen sekottaa kuviot. Normaalisti ovis olisi pitänyt olla tänään mutta pe ultran mukaan menee ensi viikolle, ehkä ti tai ke, ja kun siirto yleensä tehdään 4 päivää ovisesta niin taitaa nyt jäädä väliin. Itseasiassa en tajunnut kysyä onko 4 päivää ovisplussasta vai oviksesta.
 
Pisama, toivottavasti pelkosi ei käy toteen ja pääsette siirtoon sitten vaikka sauraavassa kierrossa.
Mulla on iän myötä pahentuneet kiertohäiriöt, ja kun syksyllä yritettiin luonnonkiertoon PASia, niin eikö juuri siihen kiertoon tullut joku pahempi ongelma. Lääkäri sanoin, että jos ovis ei ota tullakseen ja on kovin viivästynyt, on keltarauhanen mahdollisesti mitä lie, eikä kannata siirtää. Saatiin se viimeinen pakastealkio lopulta sitten siirrettyä, mutta se ei selvinnyt kiinnittymään. Mitään en tuntenut, joten negatiivinen testitulos ei yllättänyt. Meille on tehty lääkkeelliset siirtokierrot progynovalla ja lugesteronilla, jolloin ei tarvi siitä oman kropan toiminnasta olla huolissaan sen enempää. Olisko just noin, että 4 ovisplussasta. Apua, miten äkkiä kaiken unohtaa, vaikka siitä on alle puoli vuotta, kun viimeksi PASissa oltiin..
 
Voi harmi Pisama kun ovis noin viivästyy. Teilläkö ei ole mitään lääkkeitä tukemassa omaa kiertoa? Jos meille joskus tehdään PAS niin toivon jotain lääkkeitä tueksi. Mulla oli ennen letroja kierrot todella sekaisin.

Ja kiitos kaikille tsempeistä, sitä vain suojelee itseään ajattelemalla ettei tästä kuitenkaan mitään tuu... Salaa toivoo että jotain kuitenkin tapahtuisi :) Eilen ja tänään on ollut alavatsalla välillä vihlontaa, voinee aiheutua noista ällö lutinus-tableteistakin.
 
Junttura, toivotaan että tuntemukset enteilee hyvää ;) milloin sulla oli testipäivä? Ps. Minkä hintaista lutinukset on?

Pisama, toivotaan että sun ovis joko tulisi ajallaan tai sitten myöhästyisi sen verran että pääsisitte siirtoon!
 
Ei ole tällä hetkellä mitään lääkkeitä, en tiedä pitäisikö luget aloittaa ennen siirtoa, ei ole ollut puhetta. Mulla on ovis tullut aina ihan ajallaan joten en välttämättä haluakaan lääkeelliseen kiertoon heti kokeilla. Jostain luin että luomukierron onnistumisprosentti olis isompi kuin lääkkeellisen. Luulen että toi ivf ja hyperi nyt taustalla vaikuttaa. Tiistaina on uusi ultra, jos se on 4pv plussasta niin sen pitäis sit tulla huomenna aamulla ( mitä vähän epäilen) niin siirto ehtis torstaille. Tänään oli jo vähän oloja mutta ei tarpeeksi, ellei sitten yön aikana tapahdu ihmeitä. Myöhästyis sitten huolella että onnituis pääsiäisen jälkeen.

Onnea Larissa muuten uudesta työpaikasta :)
 
Pisama, muistaakseni olen aloittanut keltarauhashormonin aina samana päivänä, kun on 3 päivän alkion siirto ollut. Onnistumisprosentti riippunee henkilöstä, miten limakalvo kasvaa luonnostaan versus lääkkeillä. Huonolaatuista ovista/keltarauhasta voi onneksi aina paikata noilla keltarauhashormonilääkkeillä.
 
Larissa oliskohan lutinukset maksanu vajaa 70€ tuo 2x21kpl eli kahden viikon satsi. Näitä pitää siis laittaa kolmesti päivässä. yök!

Mää alotin nuo lutinukset sinä aamuna ku siirto tehtiin.

Tulikos ovis pisamalle?
 
Junttura, aika kalliita :O luget on halvempia. Eli sulla menee 300mg/pv? Mulla on lugen annostus 400mg päivä (eli 1 kapseli aamuin illoin). Toi 2 kpl per päivä annostuksella kahden viikon satsi maksaa noin 30€. Nyt olen ottanut vaan yhden kapselin aamulla. Säästelen loput luget ivf:ään :) onkos siellä mitään oloja?

Pisama, mikäs siellä on tilanne?
 
Takaisin
Top