Aukiolotutkimus oli mun mielestä aika kivulias, ja pelkäsin että punktio on vielä pahempi. Alla tarinointia tämänpäiväisestä. Sama teksti minkä laitoin pariin muuhunkin ketjuun, joissa oon kirjoitellut. :)
Punktiotarina, jättäkööt ne lukematta joille asia ei ole ajankohtainen / kiinnostava :)
Mentiin väestöliittoon klo 10. Ensin täytettiin esitietolomakkeita ja sain esilääkityksen. Sitte odoteltiin hetki, jonka jälkeen miehen piti mennä hoitamaan oma osuutensa spermanäytteen muodossa. Mut vietiin odotushuoneeseen jossa sain diapamia ja laitettiin kanyyli. Mies tuli siihen ja hetki odoteltiin ennen ku oli meidän vuoro. Kello 11 mentiin toimenpidehuoneeseen, mies sai tulla sinne mukaan pitämään mua kädestä :) Lääkäri oli todella mukava ja katsoi ensin ultralla munasarjojen tilanteen ja totesi saman mikä täällä kokkolassa oli todettu; rakkuloita oli todella paljon. Osa oli aika pieniä ja epäili ettei niissä ole käyttökelpoista munasolua sisällä. Sitten hoitaja laittoi kanyylin kautta ensimmäisen satsin kipulääkettä ja lääkäri puudutti kohdussa sen kohdan josta neula pantiin läpi munasarjaan, jonka jälkeen se aloitti keräyksen. Näin näytöltä miten follikkelit imettiin tyhjiksi. Kipua en tuntenut oikeastaan missään vaiheessa toimenpidettä. Puuduttaminen nipisti vähän, muuten ei siis mitään tuntemuksia. Munasoluja saatiin yhteensä 23kpl. Huomenna kuullaan sitte miten moni niistä on hedelmöittynyt. Toimenpiteen jälkeen meidät ohjattiin odotushuoneeseen ja siinä tuli vasta alavatsalle ja selkään kipuja / kramppeja. Sain särkylääkettä kolme nappia, joka hieman helpotti oloa. Vessassa käynti ei tuottanut eka kerralla mitään tulosta ja ajattelin jo että näinköhän tuli ongelmia, kun en saa pissattua. Mutta toisella vessakerralla onnistui ihan hyvin ja päästiin lähtemään kotia. Automatka meni ihan hyvin, välillä vähän vihloi alamahaa. Hoitaja sanoi että ottaa kotona sitten lisää särkylääkettä, mutta ainakaan vielä ei oo tarvinut mitään. Toivotaan vielä että keskiviikkona päästään tuoresiirtoon, ainakaan vielä ei ollu hyperä näkyvissä. Ai niin ja sitä pregnyliä pistettiin pieni annos toimenpiteen jälkeen, se kait auttaa alkiota kiinnittymään sitten kun sen aika on. Lisäksi saan keltarauhaskuurin. Olo on helpottunut ja toiveikas! :)