IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ollut tiputteluvuotoa kyllä joissain kierroissa mutta sitä en sitten tiedä minkä takia kun mullahan on tuo myyomakin että onko se tehnyt. Viimeisen vuoden, vähän alle aikana alkanut nuo tiputtelut, esim. ennen menkkoja. Koskaan ei aiemmin ole moista ollut vaivana. Yhdessä kierrossa syksyllä oli tiputtelua juuri oviksen jälkeen ja varsinaisesti aina jos olin tehnyt rajua aerobista niin tuli ihan verta, myös hieman seksin harrastammisen jälkeen. Sillon jo luulinkin olevani raskaana mutta ehei, jotain muuta oli. Ei tästä vastauksesta varmaan mitään hyötyä ollut. Mutta eikös se mahdollista ole että itse ovulaatio saattaa tuota pientä vuotoakin aiheuttaa?

Okei.. Sulla todettiin varmaan ultralla myooma? Oon käynyt nyt 2x kuukauden sisään ultrassa, niin varmaan olisi näkynyt jos jotain on.. Tänään näyttäis nyt loppuvan toi tiputtelu, niin kai se voi ovulaatioonkin liittyä. Kyllähän tässä tulee mietittyä toki, että voisko olla kiinnittymisvuotoa, mutta en kyllä usko. Viime raskaudessa tunsin kiinnittymisen, eikä oo nyt ollut sellaisia tuntemuksia, ovuloinutta munasarjaa vaan vihlonut.

Onko kellään kokemusta ovulaation jälkeisestä tiputtelusta? Nyt neljättä päivää tiputtelee ja ihan selvästi aamuisin eniten.. Ehkä liikkuminen provosoi. Odotan tässä että menkat alkais, niin pääsis alottaa Progynovan, mut ei vaan ala kunnolla. Mun tuurilla alkaa ens viikon alussa ja pääsiäinen sotkee koko siirron :angry1

Mulla oli joskus nuorempana ja yrityksen alkuvuosina noita luteaalivaiheen niukkoja välivuotoja.. ja mulla siis endo, mistä epäilen johtuneen. Lueskelin sillon myös, että joskus saattaa tulla ns. ovulaatiovuoto, kun joku hormoonitaso romahtaa jotta ovulaatio tapahtuis, ja sit jos se seuraava hormooni hiukan viivästyy niin voi sen takia limakalvo vähän falskata.

Onko kellään kokemusta ovulaation jälkeisestä tiputtelusta? Nyt neljättä päivää tiputtelee ja ihan selvästi aamuisin eniten.. Ehkä liikkuminen provosoi. Odotan tässä että menkat alkais, niin pääsis alottaa Progynovan, mut ei vaan ala kunnolla. Mun tuurilla alkaa ens viikon alussa ja pääsiäinen sotkee koko siirron :angry1
Mulla on ollut tiputteluvuotoa joissain kierroissa, dpo 3-4 alkaen kkm:n ja keskeytetyn ivf:n jälkeen. Lääkäri epäilee, että tiputtelukierrot on olleet todennäköisimmin ovuloimittomia kiertoja.

Mulla oli tiputteluvuotoa parisen vuotta sitten jonkun aikaa. Valittelin tästä lapsettomuusklinikan lääkärille ja hän teki sellaisen testin, että laittoi kohdun sisään ruiskulla suolaliuosta (ei tuntunut pahalta). Tämän testin ansiosta kohtuni sisältä löytyi polyyppi, joka saattaa olla esteenä raskautumiselle. Opin kyllä samalla, että jotkut naiset raskautuvat polyypeista huolimatta. Itseltäni ko. polyyppi kuitenkin poistettiin paikallispuudutuksella ja tiputtelut kesken kierron loppuivat kuin seinään. Vauvaa syliin en ole kuitenkaan saanut.

Hurjasti onnea MiisaS plussasta :Heartred Oliko piinapäivien aikana mitään raskauteen viittaavia oireita?
Eipä oikeastaan. Rinnat kipeät mutta ajattelin et johtuu vaan lääkityksestä. Naama ei kukkinut niinku yleensä ennnen menkkoja joten se kai oli ainoa varteenotettava oire. Fiilis kyllä sellainen et en edelleenkään usko olevani raskaana. 17.4 olis ultra, silloin pitäisi olla viikot 7+0.

Itsellänikin ollut toisinaan tiputtelua ovisten jälkeen mutta hyvin niukkaa eikä oikeestaan ole kielinyt mistään ihmeemmästä.
Aislinn: Ei tulevana vaan sitä seuraavana Perjantaina on labra aamulla, mutta kyllä mä ehkä tässä jonkun testin teen ennen sitä. Testasin eilen sitten itseasiassa nähdäkseni että onko 9pv sitten pistetty ovitrelle jo kadonnut ja olihan se, no testiin tuli kyllä väriäkin mutta hyvin hyvin hailakkana.
Aamulla tulikin aikanen nousu kun taas kohtua juili aika paljon. Onneksi ne menee ohi nopsaan, mutta kyllä silti herättää. Tänään päivällä kanssa juilinut ja ehkä taas vähän turvottaa enemmän ja veskissä saapi ravata vähän päästään. Tänään siis KP 23/ PP5

Mulla ei yleensä tiputtele kesken kierron, mutta nyt punktion jälkeen ovuloidessa tuli ihan kirkasta verta ja tänään vielä uudelleen. Muistaakseni edellisellä kerralla vuodin ainakin kertaalleen samalla tavalla. Jos se edes oli ovulaatio Moton lääkärin kommenttia jos miettii. Ehkä hoidon jälkeen jääneet follikkelit puhkesivat ja veri pääsi pois tms.

Yrityksen alkaessa tiputteli varmaan vuoden ajan n dpo 3-12. Eli lähes koko luteaalivaihe. En tiedä mistä johtui, eikä lääkäritkään juuri veikkauksia parempia vastauksia osanneet antaa. Nyt jostain syystä on vähemmän tiputellut muutamassa viimeisimmässä luomukierrossa. Paras arvaus on kai omalla kohdalla munasolun kehityksen häikkä, josta antaa viitettä myös toi huono ivf tulos. Toisaalta miksi nyt on loppunut niin i dont know. Endometrioosia oon ite miettynyt mutta siihen ei lääkärit suostu ottamaan kantaa.

Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018.
huhti-toukokuu/2019 PAS lääkkeelliseen kiertoon (8 alkiota pakkasessa).

Seesam 1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF ?/19

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka 1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2
18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3.

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
1.IVF 11/18 pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto.

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.

Newmoon
-12 lugesteron loppukierron tukena 6kk
1. IVF/ICSI 4-5/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4-5/19?

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI suunnittelukäynti 4/19

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto)

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 Poika
Kaakao 7.2.18 Poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 Tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 Poika

Muokattu viimeksi:
MiisaS, isot onnittelut!! :) Antaa toivoa meille kaikille!
ShiruLi82lle myös plussatuulia, olisipa nyt tärpännyt! Minkälainen fiilis?
3erry, tosi hienoa, että lääkäri antoi vielä toivoa tuleville hoidoille. Eihän se onnistunut hoito tosiaan vaadi kuin yhden, hyvän alkion! Onko november-rainin tai Motto78:n tulevista hoidoista vielä tietoa?

Mä täällä roikun edelleen, vaikka meidän IVF muuttuikin nyt inssiksi. Tänään aloitan Ovitrellen ja Orgalutranin piikittelyn, eli pistelyt ainakin ovat melkein kuin IVF:ssä. Ultrassa näkyi kaksi follia (!!!), eli tsänssit ovat vähän suuremmat ja kaksosmahdollisuuskin on olemassa (tosin pieni sellainen). :grin En ole ikinä piikittänyt aikaisemmin, vähän jo jännittää. Limis oli vähän ohuehko tänään ultrassa, mutta rakenteeltaan hyvä. Onneksi maanantaihin on vielä aikaa, jotta limiskin pääsee hommaan mukaan. Siinä mielessä ihan hyvä, että nyt tuolla Orgalutranilla jarrutellaan munasoluja. Hui, jännää! Ekaa kertaa sellainen olo, että nyt voisi jotain tulostakin tulla. :dance011

Kosmos juu se on todettu ihan ultrassa että tuskinpa sinulla sellaista on. :)

Kisu_82 paljon onnea matkaan!! <3

Mä oon jo hetkeksi välillä unohtanut tulevat seuraavat hoidot, mikä on sinänsä jännä. :D

Kisu_82: Oijoi, jänniä aikoja siellä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja mistäs sitä tietää vaikka tulisi kaksosetkin. Onnea suuresti matkaan :happy:
Aislinn: Eikös se oo vaan hyvä juttu ku unohtaa seuraavat hoidot edes vähäksi aikaa. Itse olisin kiitollinen kun unohtaisi tämän vielä reilun viikon kestävän piinan edes hetkeksi.:hilarious:

Tänään on kyllä ollut niin masentava päivä ettei oo tosikaan.:oops: Tuntuu vaan ettei tästä ekasta IVF kierrosta tullut mitään, oon varma että täti päräyttää paikalle minä hetkenä hyvänsä. Useamman kerran pitänyt vollottaa tänään ku niin varma olo että huti meni vaikka mitään indikaattoreita siihen kylläkään ei ole.

Tänään taas juilinut jatkuvasti alavatsaan, välillä helpottanut ja saattanu montakin tuntia ettei vihlo mutta sitten jos alkaa jtn enemmän tekemään niin juilii aika kiitettävästi. Onko kellään Terolut aiheuttanut jatkuvaa janon tunnetta?? Mä voisin olla kokoajan juomassa. Tänään mennyt nesteitä sen 2 litraa varmaan jo ja edelleen vaan janottaa.:wideyed: Kerran kuhn mulle tehtiin inssi niin sillonkin janotti paljon loppukierrosta mutta se ei sillon kielinyt mistään.

Mitään muita oireita ei oikein ole. KP 24/ PP6

ShiruLi82 Tuo jano kyllä kuulostaa ihan raskausoireelta! Peukut pystyssä. :happy:
Aislinn83 Nauti tuosta olotilasta, varmasti tietty stressittömyys on vain hyväksi. Pystyisinpä itsekin jotenkin unohtaa tai ottaa lunkimmin...

Ja täytyy sanoa, että tuo Orgalutran on kyllä ihan pehvasta. Niin kuin ampiaisen pisto. Muutama kirosana tuli piikityksen jälkeen, kun kirveli niin vietävästi. :angry4

Kisu_82, minäkään en yhtään tykännyt orgalutranista, en meinannut saada edes nahasta läpi ja tuli mustelma. Jostain syystä mies osasi sen mulle pistää kivuttomasti, vaikka pisteli ekaa kertaa elämässään :confused005 että voi olla pienestä kiinni

Mulla kirosanoja aiheutti se gonapeptyl, kirveli ja tuntui muutenkin inhottavalta kun ainetta laittoi. Mutta oli se orgalutran myös inhottava, kirveli.

ShiruLi82 juiliminen ja janotus saattaa vallan olla oireita! ;) Nyt peukut pystyssä sun puolesta. <3 Mulla janotti jossain vaiheessa oisko ollut siirron jälkeen pari pvää mutta se meni ohitse, mulla liittyi varmasti vaan toimenpiteisiin yms. koska loppui kyllä sitten äkkiä.

Nasukka: Noniih, tervetuloa piinailemaan...kyllä tää varsinaista rumbaa on. Ei sillon viikko siotten ku siirto tehtiin ollut just mitään tutkiskeltavaa paitti vatsan turvotus. Mutta nyt kun alkaa olla piina puolessa välissä niin jo tuntuu kaikenmaailman oireita tulevan.

Toivottavasti tää janotus on positiivinen merkki, meinaa vähän raskasta juosta veskissä jatkuvaan tän janon vuoksi. Nyt tuntuu rinnatkin vähän kipeille. Onneksi on viikonlopulle ohjelmaa nii ei tuu liikaa mietittyä näitä oireita tai oireettomuutta. Kiva lähtä mökille jossa ei oo sähköjä tässä janossa/ jatkuvassa janossa. :hilarious:

Aislin: Mulla kans Gonapeptyl oli vika mitä pistin ja vissiin ikävin pistos oli säästetty vikaksi. Kiesus mikä lääke ja jotenkin tuntui ettei se meinannut ees mennä ihon alle se neste...mua rupes naurattamaan ku laitoin sitä, mies katto suu auki ku nauroin ja injektioneula kiinni vatsamakkarassa. :hilarious:

ShiruLi82, tuo janohomma ja rintojen aristus ovat kyllä tosi hyvä merkki. Olen kateellinen :D Täällä menossa pp11 (PAS) ja oireina ei ole yhtikäs mitään. Ei edes rintojen aristusta, jota on tullut aiemmin pelkästään lugesteronista sivuoireena.

pullanen: heh, mutta sitten ku aamulla nousee ja huomaa että sinne meni ne eiliset oireet eikä vielä ainakaan ole tullut mitään "uutta" tilalle niin voi unohtaa kadetukset. :wacky: On tää ärsyttävää. Onko kukaan muuten IVF tai PAS kierroissa seurannut aamulämpöjä? Vai onko niitä ees järkee seurata kun on kuitenkin toi keltarauhaslääkitys päällä.

Mä en ole koskaan seurannut lämpöjä, en edes silloin kun vielä kuvittelin että raskautuisin normaalein keinoin. :D Enkä sitten alottanut sitä puuhaa ollenkaan myöhemminkään. Tosta lääkityksestä tosiaan en tiedä että vaikuttaako, joitain ivf-aiheisia blogeja lukiessa jotkut on kyllä mitanneet lämpöjä. Sen huomasin että punktion jälkeen pari pvää oli lämmöt koholla siis ihan ilman mittausta mutta se meni kyllä ohitse.

Takaisin