IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ShiruLi, luomukierroissa tai tuetuissa luomukierroissa siirto tehdään yleensä ovulaatiopäivä + pakastealkion ikä. Eli jos ovulaatio on kp 9 ja alkio on 3-päiväisenä pakastettu, se siirretään kp12 (9+3=12).

Jos tehdään lääkkeellinen kierto, silloin saat kiertoon lääkkeet, joita otat kunnes limakalvo on sopivan paksuinen (tämä tarkistetaan ultralla), ja sitten aloitetaan toinen tukilääke, ja siirto on siitä niin monen päivän kuluttua kuin alkion ikä oli pakastettaessa. Eli jos limakalvo havaitaan hyväksi kp10, ja aloitetaan toinen tukilääke silloin, ja siirto on 3 päivän päästä, jos alkio on ollut 3-päiväinen pakastettaessa. Lääkkeellisessä kierrossa ei ole follikkelia, ei ovulaatiota, ei irtoavaa munasolua, eikä keltarauhasta, joten tukilääkkeitä otetaan viikolle 10 asti. Lääkkeellisissä kierroissa ei ole merkitystä milloin ovulaatio luomukierrossa tapahtuu.

Keräyskierrossa ovulaatio on sinä päivänä kun munasolut kerätään, eikä ole merkitystä milloin ovulaatio luomukierroissa on ollut.

Voi hittojen kevät...niimpä tietenkin. Sehän menee auttamatta sitten just noiden Pääsiäisen pyhien päälle. Noita pakaste alkion siirtoja ei vissiin oikein voi lääkityksillä pitkittää? :grumpy:

Kisu: Toivottavasti nyt tärppäisi! Mulle tehtiin yksi ainut inssi ja kaikki muut kolme yritysjertaa epäonnistui kun ei ovulaatio osunut kohilleen. Uskomattoman huono tuuri, ja se tuntuu vaan jatkuvan.:mad:

Kisu: Toivottavasti nyt tärppäisi! Mulle tehtiin yksi ainut inssi ja kaikki muut kolme yritysjertaa epäonnistui kun ei ovulaatio osunut kohilleen. Uskomattoman huono tuuri, ja se tuntuu vaan jatkuvan.:mad:

Menikö teillä ovulaatio viikonlopulle vai kuinka kävi? Mullahan oli sama riski, mutta Orgalutranilla sitä saatiin siirrettyä. Tosin LH-piikki taisi tulla heti kun Orgalutran loppui, eli vähän liian aikaisin.

Menikö teillä ovulaatio viikonlopulle vai kuinka kävi? Mullahan oli sama riski, mutta Orgalutranilla sitä saatiin siirrettyä. Tosin LH-piikki taisi tulla heti kun Orgalutran loppui, eli vähän liian aikaisin.
Juuh, just viikonlopulle osui, luontaisesti mulla tulee kp 9 ja letrozolin kanssa kp 11 kerran kp 12. En tuollasta Orgalutranista oo kuullutkaan. Missä vaiheessa kiertoa se yleensä aloitetaan?

New Moon: Mulla ollut tää eka kunnon vuoyopäivä ivf:n jälkeen aika kaamea. Kipuja ei paljon ole mutta jestas tämä vuodon määrä on järkyttävä. Joskin taitaa tulla kaikki rytinällä kun nyt vähän jo vetistyy.. Tai sitte rauhottuu yöksi ja jatkuu huomenna

Voi hittojen kevät...niimpä tietenkin. Sehän menee auttamatta sitten just noiden Pääsiäisen pyhien päälle. Noita pakaste alkion siirtoja ei vissiin oikein voi lääkityksillä pitkittää? :grumpy:
Lääkkeellisiä kiertoja voi kyllä pitkittää sopimaan aikatauluihin. Luomukiertoa ei, eikä lääkkeillä tuettua luomukiertoa, mutta tosiaan lääkkeellistä kiertoa voi pitkittää vaikka viikolla, koska siinä luonnollinen kierto on pysäytetty.

Juuh, just viikonlopulle osui, luontaisesti mulla tulee kp 9 ja letrozolin kanssa kp 11 kerran kp 12. En tuollasta Orgalutranista oo kuullutkaan. Missä vaiheessa kiertoa se yleensä aloitetaan?

Mä aloitin muutaman päivän ennen inssiä, oli siis tarkoitus estää ovulaatio tapahtumasta viikonloppuna. Samalla tosin kasvateltiin kohdun limakalvoa.

Kysymys: Pitäisikö valkovuodon loppua HETI ovulaation jälkeen? Mulla ovis on ollut ehkä n. 36 h sitten, mutta vielä tuli aika runsasta vuotoa pikkareihin. :confused004

Ensimmäinen siirto ois tulossa loppuviikolla :nailbiting: Maha heittää kuperkeikkaa aina kun edes vähänkään miettii asiaa. Help! Ei varmasti tämä jännitys ainakaan auta onnistumisessa.

Ei se jännittäminen varmaan mitään pahaa tee (toivottavasti).Koita saada jotain muuta mietittävää. Tee jotain rentouttavaa ja jotain mistä tulee hyvä olo.

Hyvä huudella täältä ku ite ennen siirtoa jännitin ja panikoin kaikesta siirtoon liittyvästä heti kierron alusta asti:grin

Tsemppiä!!

Ei se jännittäminen varmaan mitään pahaa tee (toivottavasti).Koita saada jotain muuta mietittävää. Tee jotain rentouttavaa ja jotain mistä tulee hyvä olo.

Hyvä huudella täältä ku ite ennen siirtoa jännitin ja panikoin kaikesta siirtoon liittyvästä heti kierron alusta asti:grin

Tsemppiä!!

Kiitos! Tulee pitkät pari viikkoa... :nailbiting: Yleensä vaan väsyttää, niin nyt on kokoajan virkee olo ja aika käy pitkäksi kun virikkeitä ei riitä :happy7

Ensimmäinen siirto ois tulossa loppuviikolla :nailbiting: Maha heittää kuperkeikkaa aina kun edes vähänkään miettii asiaa. Help! Ei varmasti tämä jännitys ainakaan auta onnistumisessa.

Ymmärrän täysin. Nyt onnea matkaan ja tulethan kertomaan kuulumiset miten meni siirto yms. <3 <3 Pitkät päivät varmasti odotella sitä.

No heissanssaa piiiiiiitkästä aikaa!!

Joku tuolla kauan aikaa sitte jo kyseliki meidän kuulumisia, mutta en sillon kehannu kirjottaa mitään ku ei ollut juuri kerrottavaa.. Meillä erinäisistä syistä on kaikki taas venähtäny ja ollaan saatu odotella, mutta nyt vihdoin tänään käytiin suunnittelukäynnillä:hello2

Pitkällä kaavalla mennään, kahden viikon päästä perjantaina on ultra ja siitä seuraavana sunnuntaina pitäis alottaa sumuttelemaan..jos kaikki menee niin kuin kuuluu niin toukokuun vikalla viikolla pitäis vihdoin olla keräily:smiley-angelic001 Pitkän työttömyysjakson jälkeen sain vihdoin töitä ja nyt pelottaa miten saan nämä hoidot sovitettua töiden kanssa etteivät vippaa miuta pelolle ennen kun kerkeän kunnolla edes töitä alottaa.. Meillä kun keräily ja siirto tapahtuu noin 300kilometrin päässä kotoa eli melkeimpä koko päivä täytyis olla vapaa eikä niitä päiviä oikein voi ennustaakkaan et vois vuorojen tekijälle jo varotella:smiley-ashamed008

Mutta aika näyttää.. Nyt on kuitenki vihdoin päästy alkuun tässä hommassa!!

Miulla siis tuo Synarela sumu..moni on kirjottanu et on kauhee.. Millasia oireita kenellekki siitä siis tullu?

Komitar: Mulle tuli Synarelasta jonkin verran kuumia aaltoja, mut ne ei olleet pahoja. Mielialaoireet olikin sitten aika pahat. Pinna oli olemattoman lyhyt ja olin kiukkunen ku ampiainen. Muista lääkkeistä ei tullut ollenkaan tällaisia mielialaoireita.

Mulla Synarelasta sama kuin Sesamilla; kuumia aaltoja jotka ei kovin pahoja mutta mieliala sitäkin huonompi! Ihan jäätävän kettuuntunut ja apea mieli, murjotin vain yksikseni enkä halunnut että kukaan häiritsee, puhuu tai edes hengittää samassa huoneessa mun kans. Näin jälkikäteen kuulostaa jopa koomiselta mutta silloin oli oikeasti todella kamala olo.

Miulla ei synarela oikeestaan mielialaan vaikuttanu, mut kuumat aallot oli jotain ihan kauheeta. Niitä tuli pitkin päivää ja varsinki öiseen aikaan häiritsi pahasti. Toki se hillitön hikoilu haittas muutenki kun tuntu et paita on puolen tunnin käytön jälkeen märkä.

Mulle synarela niin kuin ei muutkaan lääkkeet juurikaan haittoja ole aiheuttanut. Ehkä just öisin jokunen kuuma aalto.. haluttomuus ehkä oli se mikä vaivasi eniten mutta eipä se muutama viikko ilman seksiä kummankaan meidän (mun ja miehen siis) maailmaa kaada.

No hyvä ettei kuitenkaan "tuon pahempia" sivuvaikutuksia.. Pelkäsin et jotain vatsaoireita/pahoinvointia tekee..miulla kun vatsan kanssa muutenki ongelmia lähes päivittäin.. Toki onhan nuo mielialan vaihtelutki vähän jännittävä asia kun just samaan aikaan alkaa työsopimus kun alotan sumut..toivottavasti saa sen verran pidettyä itteensä aisoissa etten saa heti asiakkaiden toimesta jotain "mukavaa" hormoonihirviö lempinimeä:smiley-angelic001

Just tässä kirjotellessa soittivatki tuolta omalta naikkarilta ja kertovat ensimmäisen ajan..parin viikon päästä käymään siellä ja kuuntelemaan ohjeistukset jatkoon..jännää..

Pistoksina miulla menee sit gonal f..se onki tuttu inseminaatioista, toki määrät on varmaan vähän erit.. Sit reseptillä oli Ovitrelle, oliko se nyt sitte se The viimeinen piikki? Ja Lugesteron piinapäiviin?

Ihan alusta lähtien oon tän ketjun lukenu, mut en kaikkea muista ni saapi kirjotella kokemuksia noista lääkkeistä ja vinkkejä ihan kaikkeen :D

Takaisin