IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okkei, no nyt selvis. Eli IU on tietenkin mittayksikkö eikä voimakkuus ja määrällä säädetään voimakkuutta. Oiskai tuo pitänyt tietää, mutta kiitoksia selvennyksestä :oops::grin On kyllä tosi tyyriitä nuo kynät, että toivottavasti ei enää kolmatta kynää tarttee ostaa, ainakaan tuossa määrässä.

Sitten seuraava kyssäri. Mitä lääkkeitä teillä on ollut siihen loppukiertoon? Lugeista olen kuullut mutta itseäni epäilyttää nuo emätinpuikot, meinaan en pysty edes tampooneja käyttään kun saan virtsatientulehduksen aina niistä. Onko mitään suun kautta otettavia tai onko kukaan saanut sellaisia / injektiona saatavia?

Terolut tabletteja käytetään myös tukilääkityksenä suun kautta. Tuoresiiirroissa ainakin. Minullekin sitä oli alkuun määrätty, mutta pyysin vaihtamaan toiseen.
Lepohuoneessa punktion jälkeen kuulin ,kun monta naista sai sen loppukiertoon.

Itselläni kokemus niistä vuoden takaa, kun kävin gynellä ennen kuukautisia alkavan tiputteluvuodon vuoksi. Teroluteista ei ollut silloin apua. Lugesteron toi avun. Nyt Lutinus mukavampi kun ei sotke niin paljoa kuin Lugesteron.

Meillä ois sitte (toivottavasti) pas ens maanantaina. Mie en edelleenkään kyl sisäistä et miks silloin, kun ite lasken sen kokoajan tiistaiks. Ovistestiin plussa siis tänään ja viis päivänen siirretään. Eikö yleensä laskettais että huomenna on siis ovilaatio ja siitä viidentenä päivänä siirto vai onko ovispäivä jo päivä 1?
Helkkari kun osaa taas olla vaikeeta:wacky::grin

Muokattu viimeksi:
Tukilääkitysaiheesta: tuoresiirtofiaskon takia (vuotoa 2pv siirrosta) mulla progynovaa, terolutia ja vielä pari gonapeptyl-piikkiäkin (muutaman päivän välein).
Ja jos ei nyt onnaa, niin pitäisi päästä eroon myoomasta tai lopettaa projekti tähän En vielä tiedä, mitä meinaan, ehkä leikkauskin olisi ok.. vaikka sen kohdalla tullaan jo niille rajoille, mitä olen valmis tekemään asian eteen. Perhe ei myöskään tykkää ajatuksesta.

ShiruLi, mulla oli luonnollisessa kierrossa luteaalitukena 5 napsausta Ovitrelleä 3 pv välein, viimeinen pistettiin kuusi päivää ennen raskaustestiä. Tykkäsin tosta tosi paljon, oli vähemmän muistettavaa ja helpompi käyttää. En tiedä sitten, miksi aiemmin oli Lugesteronit tai Lutinukset.

Nasukka, mä ajattelisin että ovulaatioplussasta seuraava päivä olisi päivä 1, jolloin ma olisi ihan passeli siirtopäivä.

Tsemppiä Aira uuteen yritykseen!

Kiitoksia vastauksista. Sen näkee sitten mitä laittavat vai onko mitään vaihtoehtoja edes ainakaan tähän ekaan kiertoon, mutta toivottavasti olisi. Jos ei niin pitää toivoa ettei tuli tulehduksia. Toi Ovitrellen pistäminenkin kuulostaa luksukselta, mua kun ei pistäminen jännitä yhtään.

Aira P: Tsemppiä päätökseen. Itsellänikin pieni myooma joka vissiin vähän häiritsee kiertoja mutta pon niin pieni ettei tarttee operoida. Valintoja ja ei tosiaan helppoja sellaisia. Toivottavasti nyt onnistaa!

Nasukka: Mä ajattelisin niinkuin Misellikin laittoi että Maanantai olisi passeli siirtopäivä mutta mä oon aika vihreä vielä näissä jutuissa. :D

Taikaa83: Terolut olisi kyllä kätevä apu kanssa. liekkö sitten tarpeeksi "tehokas" vaikka eipä mulla nyt ole keltarauhasen kanssa ollutkaan mitään onkelmaa.

Tukilääkitysaiheesta: tuoresiirtofiaskon takia (vuotoa 2pv siirrosta) mulla progynovaa, terolutia ja vielä pari gonapeptyl-piikkiäkin (muutaman päivän välein).
Ja jos ei nyt onnaa, niin pitäisi päästä eroon myoomasta tai lopettaa projekti tähän En vielä tiedä, mitä meinaan, ehkä leikkauskin olisi ok.. vaikka sen kohdalla tullaan jo niille rajoille, mitä olen valmis tekemään asian eteen. Perhe ei myöskään tykkää ajatuksesta.

Mulla myös myoomia, useita, joista suurin n 2x3 cm ja pullistuu kohtuonteloon. Muut jää kohdun ulkopuolelle. Mulle ei oo noista aiheutunut mitään oiretta kiertoihin tms.

Yksi lääkäri kuitenkin sanonut, että myooma sijoittuu sille alueelle, mihin raskauden pitäisi kiinnittyä ja voi siis haitata kiinnittymistä. No kaksi kertaa on raskaus kuitenkin alkanut, että ei ainakaan täysin estä sitä.

Sama lääkäri oli myös sitä mieltä, että jos onnistutaan saamaan jotain pakkaseen, niin myooma kannattaisi yrittää hoitaa välissä pois. Lääkkeellisesti olisi kuulemma parempi vaihtoehto raskaistoivetta ajatellen ja vähintään puolen vuoden tauko tulisi tällöin yrittämiseen.

Muutama muu lääkäri sitten ollut sitä mieltä, ettei myoomilla merkitystä. Tiedä sitten näistä.

Tsemppiä AiraP jatkoon!

Punktio ja siirto menivät hyvin. Nyt siirron jälkeen on ollut vatsa kipeänä, eriasteista nipistelyä ja juilimista. Onko teille tullut siirron jälkeen tuntemuksia/kipuja?
Mitään kiinnittymiseen liittyvää tuskin vielä on. 3-päiväinen siirrettiin ja nyt vasta toinen päivä siirrosta.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Hei!

Siirto täälläkin oli keskiviikkona. Yksi viisi päiväinen ja hyvälaatuinen blastokysti siirettiin.

Ikävä kyllä mitään ei saatu pakkaseen. Loput viisi alkiota jakautuivat hitaammin ja lopulta kuusi -seitsemän päiväisinä lopettivat jakautumisen.
Kaikki toivo siis tässä yhdessä.

Seuraavana päivänä siirrosta oli vihlaisuja alavatsalla. Toivoa et olisi sitä kiinnittymiskipua. :)

Peukut pystyssä piinailijoille!
Minulla tuli selkeä hetkellinen vihlonta siirtoiltana, tosin silloin oli kyse 6-päiväisestä alkiosta. En tiedä voiko alkionsiirto aiheuttaa samalle illalle vihlonnan, vai oliko se tosiaan jotain kiinnittymiskipua. Mitään muita tuntemuksia ei ollut sen jälkeen.

Peukut pystyssä täälläkin! Toivottavasti teillä onnistuu siirrot!

Täällä tänään kp1. Itkettää ja harmittaa :(

Kysymys hoitoon ilmoittautumisesta.

Mun pitäisi ilmoittautua maaliskuun kierrosta hoitoon. Mulla alkaa helmikuun vikoina päivinä menkat, eli vaikka vuotaa maaliskuussa niin ne ei taida olla ne menkat mistä ilmoittaudutaan? Seuraavat on maaliskuun loppupuolella että siitä vasta?

Mie veikkaisin et juurikin siitä maaliskuun kierrosta. Siis jos on säännöllinen kierto ja oletettavasti hoitotaholla kierrot tiedossa. Itellä ainaki menny noin vaikka joskus on turhauttanut kun kierto alkaa just edellisen kuun viimisinä päivinä. Mut varmistaisin kuitenkin asian jos ihan viimisinä päivinä alkaa. Riippuu varmasti jonoistakin tms ni voihan sitä parhaassa tapauksessa päästä jo seuraavasta kierrosta alottaa.

Tästä PAS:sta tuli positiivinen. Pessimistin peruslisäys: ja olen jo toki sitä mieltä, että tämä menee pieleen, koska tuntemuksia jossakin sivulla (=tottakai ajattelen, että yritys muualla kuin kohdussa). Yllätyin siitä, etten oikein muistakaan, miltä tuntui ensimmäisessä raskaudessa, miltä testi näytti, milloin oli seuraava etappi jne....

Järkyttynyttä omanapailua: ekan IVF-kierron eka ultra (kp7) oli just ja sieltä löytyi 7 rakkulaa/solua/mitänenytonkaan, ja kuulemma pieniä (8-12mm). Tämä tuntuu säälittävän pieneltä, kun suunnittelukäynnillä kuitenkin näkyi molemmilla puolilla yli 10 antraalifollikkelia. Heti iski masennus ja luovutusfiilis :sad001 Jos kerran isoa katoa käy vielä keräyksen ja hedelmöittymisen aikana niin eihän noista jää mitään jäljelle..?
Ei se määrä vaan se laatu!

Pienemmässä määrässä suhteellinen kato ei välttämättä ole yhtä suuri.

Hoitopäivitys: mulla punktioitiin se yksi ainoa kypsä folli pe. Sieltä löytyi munasolu (jee), ja se hedelmöittyi normaalisti (jee 2). Nyt jännätään kantaako kehitys blastoksi ja diagnostiikkanäytteen kautta pakkaseen...

Luteaalivaiheen stimulaatio alkoi heti perään. Letroja to asti, UÄ ja päätös jatkosta to.

Onnea piinailijoille! :)

Järkyttynyttä omanapailua: ekan IVF-kierron eka ultra (kp7) oli just ja sieltä löytyi 7 rakkulaa/solua/mitänenytonkaan, ja kuulemma pieniä (8-12mm). Tämä tuntuu säälittävän pieneltä, kun suunnittelukäynnillä kuitenkin näkyi molemmilla puolilla yli 10 antraalifollikkelia. Heti iski masennus ja luovutusfiilis :sad001 Jos kerran isoa katoa käy vielä keräyksen ja hedelmöittymisen aikana niin eihän noista jää mitään jäljelle..?
Minusta tuo kuulostaa hyvältä! Minulla oli ensimmäisessä ultrassa 9 pientä, lopulta soluja kerättiin 19, joista vain ne 9 olivat kypsiä. Eli isoissa määrissä on paljon epäkypsiä soluja, ja siksi ne karsiutuvat.

Tieteellisissä tutkimuksissa on laskettu, että IVF-hoidoissa kerätään keskimäärin 9 munasolua, eli sinullakin voi helposti mennä tuon keskiarvon yli, jos ja kun sieltä lähtee mukaan niitä hitaampiakin follikkeleita.

Takaisin