IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut orgalutran kanssa samaa kuin minulla.Ihon läpi ei meinaa mennä sitten kun syvemmälle laittaa niin kunnolleen menee ja kirvelee myös kun lääke menee.Pistoksen jälkeen kirvelyä ja kutinaa?

Carris, tsemppiä varhaisultraan, sehän on ihan pian!

kookos, hurjasti onnea! :)

Seesam, suuret pahoittelut. :(

Hulbertiina, kurjaa ettei teilläkään tärpännyt. :(
Kuulostaa vähän rasittavalta tyypiltä tuo sun kaveri, jos ei empatiaa yhtään riitä muille. Voisi vähän miettiä miten asiat sanoo!

Suski, Elonva on tosiaan julmetun kallista, toisaalta se korvaa monta pistosta kerralla. Meillä oli sitä nyt kakkosen yrityksen ekassa IVF:ssä. Kävi vaan niin, että follit kyllä kasvoi ja oli jo isoja punktiossa, mutta suurin osa olikin raakoja. Siinä tosin viikonloppu painoi päälle, varmasti parempi punktiopäivä olisi ollut la tai su, mutta lääkäri ei uskaltanut odottaa maanantaille. Eli tuskin johtui pelkästään lääkkeestä, ja eihän kaikki lääkkeet sovi kaikille.

Miselli, pahoittelu negasta, mutta onneksi pääset pian uuteen yritykseen.

Komitar, tervetuloa! Toivottavasti joku ottaa teihin pian yhteyttä. Mä en osaa sanoa noista odotustajoista, koska me ollaan yksityisellä.

Heitsu, hyvä että siellä vihdoin tapahtuu ja ultrassa näytti hyvältä. Joo, se Orgalutran on tosi ikävä pistää ja mulla ainoa lääke joka kirveli. Mutta kannattaa olla tarkkana miten sen pistää, 45 asteen kulmassa ja terävin kärki mahan puolella.

Herukka voimia, toivottavasti teidänkin vuoro tulee pian.

Unohdin ehkä päivittää meidän tilanteen, Cranberry ainakin kyseli. Joo, alkio on kyydissä, laitettiin viime viikon torstaina. Tää taisi olla 5-päiväinen blasto, nyt on enää yksi 6-päiväinen pakkasessa. Niin, ja mun alkiot, jos niihin pitää turvautua. Tänään pp7 eli "dpo" 12 lääkkeellistä kiertoa. 12 päivän luteaalivaihe on paras mihin vaimo on päässyt edes lääkkeiden kanssa. Nyt ei vielä näy tiputtelua mikä on voitto sinänsä, mutta voi hyvin johtua vain siitä että nyt on lääkkeellinen kierto. Aiemmat PAS:t tehty (lääkkeillä tuettuun) luonnonkiertoon. Virallinen testipäivä olis maanantaina, mutta vaimo puhui että voitais testata jo viikonloppuna jos ei vieläkään näy tiputtelua. Mulla on vaihteeksi jopa toiveikas fiilis, mutta eipä se tärppi katso toiveita tai toivottomuutta...

Ai niin, en muistanut eilen laittaakaan viestiä. Elonva on piikitetty, joten tästä kierrosta toivon mukaan keräillään munasoluja.

Onnistuin tosin jo säheltämään piikityksen kanssa. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes piikin suoja piti irrottaa. Se ei meinannut irrota millään, ja sitten kun käytin voimaa, piikitin itseäni sormeen, ja piikki taipui vinoon... siinä sitten hetken aikaa mietin, että mitäs nyt pitäisi tehdä, ensin kokeilin irrottaa piikkiä kantoineen lääkeruiskusta, ajatellen, että ehkä aamulla voisi hakea uuden piikin kantoineen, mutta sekään ei inahtanut. Sitten totesin, että kokeilen seurata ohjetta seuraavaan askeleeseen, katson tuleeko piikin päästä se pisara ja vuotaako piikki taitekohdasta. Ei vuotanut, ja pisara tuli, joten päätin ottaa riskin ja pistää vinossa olevalla neulalla. En uskaltanut työntää piikkiä vatsanahkaan aivan loppuun asti, vaan jätin varaa millin murto-osan siltä varalta, että piikki katkeaa ja sitten se pitää napata pinseteillä pois. Piikki ei katkennut ja pistäminen meni kaikesta huolimatta hyvin.

Kyllä täytyy sanoa, että ahdisti ihan eri tavalla tämän pistäminen, kun mietti, että jos tämän mokaa, niin siinä menee 500 € arvosta lääkettä hukkaan. Jos en olisi piikitellyt kolme vuotta sitten esikoista varten itseni pois piikkikammosta, olisi tällainen tilanne ollut aivan ylitsepääsemätön, kun ei se mennytkään kuten ohjeissa.

Huh sentään Suski, olisin minäkin varmasti ollut ihan paiseessa tuossa tilanteessa.
Meille itse asiassa hoitaja sanoi että vaikka ohjeessa lukee että ennen pitämistä kokeile tuleeko tippa ulos, hän ei sitä suosittele. Hän sanoi että on vaarana painaa liikaa, ja siitä tulee äkkiä kallis painallus. Mutta onneksi sulla kävi hyvin neulan vääntymisestä huolimatta!

Heippa mikä muiden kokemus HUS ivf omapolusta? Kuinka nopeasti reagoivat esim jos oon eilen ilmottautunut hoitokiertoon, eilen siis kp1 ja lupa oli nyt ilmoittautua? Sivuilla muistaakseni sanottiin 2vkoa mutta toivottavasti olisivat vähän nopeampia :shy:...

Miulla kesti ilmottautumisesta kaks päivää, että tuli polulle viestiä. Ilmotettiin mille päiville pitää varailla aikoja oman paikkakunnan polille ja samalla lisäohjeita jatkoon.
Toivottavasti yhtä nopeesti tulee teillekin tietoa.

Onkoa varallista sellainen ,että orgalutran ruiskusta pari tippaa lähti ulos samaa aikaa kun otin kumista neulasuojaa ottamassa pois.Ruiskuun kuitenkin jäi lääkettä ja tuntui että lääke meni plus jälkeen päin tuli sama kutina kuin eilen tuli pistoksen jälkeen.

Muisti huono, oliko nyt muita piinailemassa?

Kääk, kai me testataan huomenna. Eri tavalla toiveikas olo nyt, ei olla vielä päästy näin pitkälle ilman että menkat puskee läpi. Tänään pp8 (blastosta)/dpo13. Virallinen testipäivä siis maanantai.

Muisti huono, oliko nyt muita piinailemassa?

Kääk, kai me testataan huomenna. Eri tavalla toiveikas olo nyt, ei olla vielä päästy näin pitkälle ilman että menkat puskee läpi. Tänään pp8 (blastosta)/dpo13. Virallinen testipäivä siis maanantai.

Pidän peukkuja!!:):Heartpink

Viiva on aivan haalea, mutta huh sentään, ei me koskaan olla saatu viivanpaikkoja noihin testeihin!
Vaatiiko kaikki paikat verikokeen lääkkeellisessä kierrossa? Meidän klinikka suositteli, mutta mietittiin jos skipattais se ja mentäisiin vaan varhaisultraan.

Tämä oli siis toista ivf-kierrosta, yhteensä viides alkionsiirto. Luulen että auttoi paljon kun vaihdettiin lääkkeelliseen, koska vaimolla puski aina menkat läpi myös Lutinusten kanssa jo paljon ennen testipäivää. Varmaan vaikutusta oli myös era:lla, että saatiin ajoitus ihan kohdilleen. Tänään pp9 dpo 14. Testataan uudestaan maanantaina.

Liitteet

• received_463819500795737.jpeg
    received_463819500795737.jpeg
    134.7 KB · Katsottu: 203
Viiva on aivan haalea, mutta huh sentään, ei me koskaan olla saatu viivanpaikkoja noihin testeihin!
Vaatiiko kaikki paikat verikokeen lääkkeellisessä kierrossa? Meidän klinikka suositteli, mutta mietittiin jos skipattais se ja mentäisiin vaan varhaisultraan.

Tämä oli siis toista ivf-kierrosta, yhteensä viides alkionsiirto. Luulen että auttoi paljon kun vaihdettiin lääkkeelliseen, koska vaimolla puski aina menkat läpi myös Lutinusten kanssa jo paljon ennen testipäivää. Varmaan vaikutusta oli myös era:lla, että saatiin ajoitus ihan kohdilleen. Tänään pp9 dpo 14. Testataan uudestaan maanantaina.

Ihana haalea viiva! Peukut ja varpaat pystyssä, et pikkukaveri pysyy mukana loppuun saakka! :) [emoji173]️

Takaisin