IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katjusha, tuota vuotojuttua muistelin myös. Mä oon ollu gluteeniton, mutta voisipa kokeilla myös sen sokeritoman ja maidottoman. Oon kyllä ollu karkkilakossa tässä välillä mutta sitä tietää miten menee

Mä en ees sanonu lääkärille, et käytin Donafertyä. Mietin, et olisin sanonu, mut en sitte muistanu tai jotain, ku nähtiin. En muista käytinkö kaks vai kolme kuukautta ennen positiivisen tuloksen tuonutta ivf:ää. Tosin positiivisen testin tullessa, mun elämä oli paljo vähemmän ressaavaa, ku aiemmin. Et noi kaks tekijää oli erit aiempaan ivf:n verrattuna plussan tullessa. Sitähän ei voi tietää, et vaikuttiko ne positiivisesti vai oliko nyt vaan meidän vuoro saada plussatulos. :)

Ilpuri, toivotaan! En oo aivan perillä missä vaiheessa oot... jos kohta on ovis, niin pääsetkö siirtoon vai sotkeeko pääsiäinen?

On mulla kyllä kilppariarvot katsottu ja ne ok, mutta luulin, että endokrinologiset vasta-aineet tarkottais jotain muuta... Onko se ainoastaan tuo kilppari vai kuuluuko siihen muitakin?

Katjusha, sattuiko sulla raaputus? Onko sulla ollu kortisoni ja raaputus samassa kierrossa joskus vai erikseen?

Ei ole kyllä muokaan kielletty ottamasta mitään pillereitä. Helsingissä ja yksityisellä aina oltu. Ja eikös täällä jollekin oikein lääkäri määrännyt donafertyä joskus. Itse meinaan sen kyllä myös aloittaa nyt. Ens viikolla olisi lääkäri ja sit seuraavalla alkaa piikitykset. Siitä se taas alkaa. 6. Kerta. Toisaalta odottaa kovasti mutta toisaalta ahdistaa taas köydä kaikki läpi.
Lyhyellä kaavalla mennään taas ja en usko että lääkkeissäkään mitään muutoksia. Jos siirtoon asti päästään niin haluisin kokeilla alkioliimaa tmv mitä ei ole gonapeptylin lisäksi aiemmin kokeiltu.
Tsempit kaikille. Kunhan hoidot alkaa niin aktiivisemmin taas täälläkin turisen.
Taitaa olla näköjään ihan lääkäri kohtainen tämä asia.Mielestäni tästä ei tarvitse nyt vääntöä enää tehdä kuka mitäkin suosittelee tai kieltää......

Villisilmä, pahoittelut ja paljon voimia :Heartred

Mulla on menossa pp2. Maanantaina siirrettiin 3päiväinen alkio. Tämä on siis ensimmäisen ICSI:n 3.PAS. Ja pakkaseen ei enää jäänyt mitään. Kolmesta aiemmasta siirrosta tullut vain puhdasta negaa.
Toivotaan että nyt on teidän vuoro :) tsemppiä hirveästi.Toivotaan että ei tarvii mitään uusia suunnitelmia tehdä ja tästä tulisi plussa.

ValkoinenOrkidea, sanoisinko, että vähän samantyyppinen kokemus kuin PAPA, eli omalla kohdalla vähän tuntui, ei kestänyt kauan. Mulla on ollut yhtä aikaa hatching ja rapsutus, negatulokset. Jätettiin se sitten jatkossa tekemättä. Ekat raskaudet lähti alkuun 3-pv+hatching+kortisoni -yhdistelmällä (seurasi ku ja km), ja maaliin saakka 5-pv+kortisoni, ei hatching.

Taitaa olla näköjään ihan lääkäri kohtainen tämä asia.Mielestäni tästä ei tarvitse nyt vääntöä enää tehdä kuka mitäkin suosittelee tai kieltää......

Eikai Heitsu kukaan ole vääntöä tehnytkään, vaan asiasta on ihan asiallisesti keskusteltu. :) Miksei saisi puhua näistä, mitä kenenkin lääkäri sanoo? :O

Kiitos Katjusha.Kun aloitan 21 päivästä Synarela tarkoitatko,että ei alkaa kuukautiset?Tämä en ymmärsin.Oliko onnistu hoito?

Kiki, muistelisin että silti alkaa vuoto (ehkä vähän myöhemmin), koska jos ei ala ollenkaan - on tehtävä raskaustesti varmuuden vuoksi.
Jollain muulla on varmasti tuoreet ohjeet muistissa. Jokaisen hoitokiertoon olen saanut paperisen ohjeen mitä tehdään jokaisena päivänä hoidon aikana. Tieto tarkentuu matkan varrella.

Kiitos Katjusha.Kun aloitan 21 päivästä Synarela tarkoitatko,että ei alkaa kuukautiset?Tämä en ymmärsin.Oliko onnistu hoito?

Sinun kannattaisi näissä hoitosi epäselvissä asioissa olla yhteydessä mielummin lääkäriisi, ja pyytää häntä selittämään asiat niin, että ymmärrät. Silloin hoitosi menee juuri niin, kun lääkärisi on sen suunnitellut. :) Olisi varmasti paras, jos saisit tulkin itsellesi. Vain lääkärisi voi sinulle kertoa, millaisen hoidon hän on sinulle suunnitellut, sillä jokainen meistä on erilainen ja jokaisen keho reagoi lääkkeisiin erilailla, vaikka olisikin täysin samat lääkkeet samalla annostuksella. Eli kukaan ei oikein voi neuvoa sinua, miten sinun kehosi reagoi lääkkeisiin, mitä missäkin kohtaa tapahtuu tai muuta. Kysy tosiaan lääkäriltäsi näitä asioita, niin saat parhaimman hoidon ja tietysti sen lopputuloksen myös! :)

Tsemppiä hoitoihin!

Pitkässä kaavassa pitää tulla kuukautiset suihkeen aloituksen jälkeen, jotta piikityslääke päästään aloittamaan ”puhtaalta pöydältä”, kohtu tyhjänä ja munasarjat sammuneena. Jos kuukautisia ei tule, pitää varmistaa, että ei ole raskaana.

Sinun kannattaisi näissä hoitosi epäselvissä asioissa olla yhteydessä mielummin lääkäriisi, ja pyytää häntä selittämään asiat niin, että ymmärrät. Silloin hoitosi menee juuri niin, kun lääkärisi on sen suunnitellut. :) Olisi varmasti paras, jos saisit tulkin itsellesi. Vain lääkärisi voi sinulle kertoa, millaisen hoidon hän on sinulle suunnitellut, sillä jokainen meistä on erilainen ja jokaisen keho reagoi lääkkeisiin erilailla, vaikka olisikin täysin samat lääkkeet samalla annostuksella. Eli kukaan ei oikein voi neuvoa sinua, miten sinun kehosi reagoi lääkkeisiin, mitä missäkin kohtaa tapahtuu tai muuta. Kysy tosiaan lääkäriltäsi näitä asioita, niin saat parhaimman hoidon ja tietysti sen lopputuloksen myös! :)

Tsemppiä hoitoihin!

Minä ymmärsin lääkäri,mitä sanoi.Sain ohje minun hoito.Vain kysyn täältä kun aloitan 21 päivä ennen kuukautiset alotaminen, sen jälkeen tuleko kuukautiset.

Kiki, mulla on ollu 4 x pitkä kaava, ja synarela on aina myöhästyttäny vuotoo joitakin päiviä.
Muuten ei erikoisempia oireita, ehkä lievää päänsärkyä alkuun.

Kirjoita tähän...
Takaisin