IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosta punktiosta ja luontaistuotteista vielä: Ite kerroin lääkärille, että vedän donafertyä, vehnänalkioöljykapseleita ja sit noita vitskuja, ni sano vaan, että hyvä. Ei käsketty lopettaa missään vaiheessa.. Onkohan tääki paikkakohtainen? Me ollaan TAYSissa.

Tosta punktiosta ja luontaistuotteista vielä: Ite kerroin lääkärille, että vedän donafertyä, vehnänalkioöljykapseleita ja sit noita vitskuja, ni sano vaan, että hyvä. Ei käsketty lopettaa missään vaiheessa.. Onkohan tääki paikkakohtainen? Me ollaan TAYSissa.
Me ollaan hoidoissa Naistenklinikkalla Helsingissä siis voihan se olla paikkakohtainen asia tuokin.Täällä eivät oikei tykkää jos käyttää "poppa konsteja" tai mitään luontaistuotteita hyväksyvät ainoastaan vitamiinejen käytön.

Mullakaan ei käsketty lopettaa Donafertyä koko hoidon aikana, päinvastoin sanottiin että käytä vaan vaikka koko hoidon läpi ja moni jatkaa vielä pitkälle raskauttakin sitä. Ilmeisesti siis Treen yksityinen samassa linjassa Taysin kans.

MuuMuu kiitos.Minä kin myös otan tämä Donaferty,tarkoitatko että minun pitää lopettaa nyt?Otan vitamiini D ja foliohappo(ne voisin ottaa)?

MindyH, en voi kuvitellakkaan minkälaisen tuskan olette käyneet läpi! Hienoa, että sinulla on kuitenkin positiivinen asenne pysynyt ja uskon myös vahvasti siihen, että kun olette jo kaksi kertaa raskauden saaneet alulle niin se varmasti onnistuu vielä uudestaankin! :happy:

Mun on vaikea välillä kännykällä pysyä kaikkien kirjoitusten perässä, mutta luen jokaisen vaikka en kaikkia aina kommentoikaan:bookworm:

Itsellä alkoikin eilen menkat! Kp2 siis menossa ja nyt pitää toivoa parasta, että saisin ovulaatio plussan niin, että ei pääsiäinen sotke suunnitelmia..pelkään kyllä pahaa, mutta toivon silti parasta!!! :cat:

MuuMuu kiitos.Minä kin myös otan tämä Donaferty,tarkoitatko että minun pitää lopettaa nyt?Otan vitamiini D ja foliohappo(ne voisin ottaa)?

Kysy omalta lääkäriltäsi, mitä hän sanoo. Minä en ole lääkäri, enkä voi kieltää tai sallia sinun luonnontuotteidesi käyttöä.

Osaako joku neuvoa miten raskausviikot lasketaan Pas- kierrosta. Alkio joka siirrettiin oli 5 päiväinen. Siirto oli 6 päivää ovulaatiosta (14.2).

MindyH, en voi kuvitellakkaan minkälaisen tuskan olette käyneet läpi! Hienoa, että sinulla on kuitenkin positiivinen asenne pysynyt ja uskon myös vahvasti siihen, että kun olette jo kaksi kertaa raskauden saaneet alulle niin se varmasti onnistuu vielä uudestaankin! :happy:

Mun on vaikea välillä kännykällä pysyä kaikkien kirjoitusten perässä, mutta luen jokaisen vaikka en kaikkia aina kommentoikaan:bookworm:

Itsellä alkoikin eilen menkat! Kp2 siis menossa ja nyt pitää toivoa parasta, että saisin ovulaatio plussan niin, että ei pääsiäinen sotke suunnitelmia..pelkään kyllä pahaa, mutta toivon silti parasta!!! :cat:
Toivotaan kovasti että pääset passiin, ja että pääsiäinen ei sotke suunnitelmia:) onneks on tälläinen paikka jota voi seurata ja minne voi kirjoitella. Itellä ei oo ketään lähipiirissä joka olisi samassa elämäntilanteessa

Onpas täällä taas tapahtunut... Jaksamista jokaiselle omaan vaiheeseen <3

Onko jollain kokemusta kortisonista tai limakalvon rapsutuksesta?

Meillä tulossa huhtikuussa 2. hoidon viimeinen PAS ja sitä varten kyselin olisiko jotain konsteja vielä mitä voitaisiin kokeilla. Ollaan siis selittämättömiä eikä vasta-ainetestejä ole tehty (että kortisoni olisi löydöksien takia perusteltua), mutta kuulemma voitais kokeilla jompaa kumpaa noista jos auttaisi.

Joulukuussa oli jonkinlainen kiinnittymisyritys/kemiallinen kun ensimmäistä kertaa raskaustesti näytti hailakkaa positiivista. Muutamassa päivässä hcg laski kuitenkin taas normaaliksi, joten se siitä... Nämä helmi-maaliskuu hoitotaukoa.

Muokattu viimeksi:
Taysista tiedän lääkäreiden suositelleen joskus Inofolicia (en oo varma kirjoitusasusta) joka on kai vastaava kuin tuo Donaferty jos mulla ei nyt oo pahasti mennyt valmisteet ja nimet sekasin.

Inofolicissa käsittääkseni on myo-inositolia ja foolihappoa. Donafertyssä niiden lisäksi on d-chiro-inositolia. Noita ainesosiahan on Amerikassa käytetty jo pitkään ivf-hoidoissa. Niistä löytyy paljon tietoa netistä, kun vaan jaksaa selailla. Suomessa laahataan jäljessä näiden käytön kanssa.

Ei ole kyllä muokaan kielletty ottamasta mitään pillereitä. Helsingissä ja yksityisellä aina oltu. Ja eikös täällä jollekin oikein lääkäri määrännyt donafertyä joskus. Itse meinaan sen kyllä myös aloittaa nyt. Ens viikolla olisi lääkäri ja sit seuraavalla alkaa piikitykset. Siitä se taas alkaa. 6. Kerta. Toisaalta odottaa kovasti mutta toisaalta ahdistaa taas köydä kaikki läpi.
Lyhyellä kaavalla mennään taas ja en usko että lääkkeissäkään mitään muutoksia. Jos siirtoon asti päästään niin haluisin kokeilla alkioliimaa tmv mitä ei ole gonapeptylin lisäksi aiemmin kokeiltu.
Tsempit kaikille. Kunhan hoidot alkaa niin aktiivisemmin taas täälläkin turisen.

Minä yritin ubikinonista lääkärille puhua, olin niitä ostanut niin kun siis ihan sikana! No se sano et nounou. Mä yritin että joo mut on tutkittu sitä ja tätä mutta jäin kakkoseksi koska en ollut tutkinut asiaa tarpeeksi ja tiedän et täälläkin tosi moni käyttää. Uskon edelleen et siitä vois olla hyötyä, mutta ainakin toi eka meni ilman nyt sit :(

Mä en oo kuullu koskaan tosta Donafertystä, mitä se on?

Täälläpä ois kp23 ja ovustesti näyttää et huomenna plussa. :D näinpä Näin!

Unique, huippua et kierto starttasi! Nyt vaan sit ovia oikeeseen aikaan ja pääsette pasiin

Valkoinenorkidea, nyt kädet ja varpaat ristiin että pas onnistuu. Kantsii kyllä vasta-aineet pyytää! Mulla kuulemma hiukan koholla johon tää voi kosahtaa. Onpa ikävää että toiveet oli jo hetkeksi noussut, toivottavasti nyt uusi yritys tuo pysyvän plussan!

Ilpuri, jospa se menis ilman sitä Ubiqinonia kuitenkin. Mä en tiedä, jos mut olis punktoitu, ehkä en vetäis vuotoriskin vuoksi. Mainitsin omalle lääkärilleni, että otan eikä se tarttunut siihen yhtään mitenkään. Eli otan 200 mg, niinku tein esikon yrityksessäkin. Raskausmyrkytysriskit on mulla merkittävät, pakko saada edes yrittää estellä, vaikka eipä nää kaikkia suinkaan auta.

Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea, mulla on rapsuteltu ja avattu alkionkuorta. Ilman kortisonia mulla ei ala mikään. Nyt menossa 10 mg aamuisin, alkionsiirto ehkä pe 23.3 jos luoja suo.
Vasta-ainekokeissa kilppari pilvissä, vaikka olin maidoton, gluteeniton, sokeriton.

Kirjoita tähän...
Takaisin