IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Villisilmälle onnittelut! <3 Suosittelen Pc:tä (Prismat, Cittarit yms..) tai sitten Clearbluen digiä, niillä saat todennäköisesti sellaiset tulokset ettei tarvitsisi käännellä ja väännellä ja arvuutella. :) Vaikka selkeä tuokin on, sitä vaan ei välttämättä uskalla uskoa siihen..

Heitsu hyvältä kuulostaa labrat ja suunnitelmat, toivottavasti ette joudu odottamaan hoidon aloitusta enää pitkään. :)

Paljon onnea, Villisilmä! Mä sain plussan viikko sitten, joten hyvin samoissa mennään :) Ei tätä kyllä vieläkään usko.

Heitsu, mulle tuli pcos-diagnoosi ylipainon, miesmäisen karvankasvun (partakarvoja, vatsalla navasta alaspäin karvankasvua), aknen sekä ultrassa nähdyn munasarjojen suurentuneen koon ja helminauhamaisen rakkularivin perusteella. Sillon oli puhe että pco todetaan munasarjojen koon ja juuri niiden rakkuloiden perusteella ja syndroomaksi se muuttuu kun sen lisäksi vähintään kaksi noista muista (tais olla testosteronitasojen koholla olostakin jotain) todetaan. Jotain tämän tyylistä oon lukenu tutkimuksistakin. Toki ekasta diagnoosista on aikaa noin 20 vuotta, mutta ei se siitä mihinkää muuttunu viime vuonnakaa.

Kiitos kaikille ajatuksista :Heartred Miselli, perässä tullaan :grin Pitää soitella tänään vielä klinikalle ja kertoa uutisista. Liekö sitä uskaltaisi uuden digin tehdä vaikka viikon päästä, kun nyt näyttää vasta tuon 1-2 (ja 2 nyt onkin, taitaa olla 4+0 alkion mukaan), vai tuleeko siitä vaan lisää stressiä :nailbiting: Nyt pitäis varmaan seuraavaksi varailla sitä varhaisultraa sinne rv 6-7 ja neuvolaankin pitäis kai uskaltaa jossain vaiheessa soitella.. Mutta katotaan nyt päivä kerrallaan :shy:

IMG_20180308_073500 (2).jpg

Heitsu, me mennään niin samoilla! Mä kans odottelen seuraavaa kiertoa ja piikitys alkaa. Meillä ihan sama ton pääsiäisen kanssa. Itse asiassa, mä soitan klinikalle kun kk alkaa, niin heti tietää mihin kohti about punktio osuu. Jos menee vituralleen, aloitan vasta seuraavasta.. kierrosta.

Onnittelut Villisilmä :)

Kysymystä samalla: miten nopeasti voi / kannattaa tehdä alusta asti uusi hoito? Mietin tässä, että mihin kiertoon kannattaa suunnitella. Onko hyötyä pitää taukokuukausia, vai voiko heti epäonnistuneen hoitokierron menkkojen jälkeiseen kiertoon tehdä. Saalista lähinnä mietin. Meillä on tulossa kyllä suunnitetelukäynti, mutta kyselen koska täällä on kokemusta.

Muokattu viimeksi:
Mun ystävälle ainakin on tehty syksystä asti jokaiseen kiertoon. Nyt oli uusi punktio ja taas parin viikon päästä uusi alkion siirto. Lääkäri oli sanonut yksityisellä että saman syssyyn vaan, että turha odotella..

Varmaan riippuu siitä oletko hoidossa yksityisellä vai julkisella ja miten elimistö on reagoinut hoitoon.

Yksityisellä ei varmaan paljoa tarvi jonotella, mut esim OYSissa on 4-6kk jonot uuteen hoitoon.

Ja sit jos elimistö on ollu hyperissä tai lähellä sitä, kantsis kyllä pitää ainaki yks taukokierto, mut tää on mun mutua, en tiiä mikä on virallinen suositus.

Takaisin